LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ander moederbord dan op de factuur
Re: Ander moederbord dan op de factuur
Hoe weet jij of TS gelijk heeft zonder bewijs?
*edit*
Laatst gewijzigd door 53o op 22 sep 2011 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxiem alias Read op een ander forum schreef
gr Henk
Ik weet of ze op je eilandje een opticien hebben ga er eens langs.,Ik gaf antwoord en ik heb niets gekocht. Je antwoord slaat weer eens als een tang op een varkenEn mijn gezondheid is wellicht een stuk beter dan de jouwe.Lees voortaan eens eerst goed alvorens te reageren. En je hoeft niet zo als op kassa een betuttelend prive mail te sturen dit is uitgeschakeld.henk51
Je ziet weer eens beren op de weg die nergens staan. Ut zal wel een kwestie van hallucinatie zijn. Koop de volgende keer eens goed spul en geen rommel. T'is sowieso beter voor je gezondheid.
Maxiem.
gr Henk
-
Dank allen voor de reacties.
Onderstaand is de offerte destijds (komt overeen met de factuur in mijn bezit):
omschrijving:
aantal prijs
1 Intel Core i7 950 QuadCore PC totaal 799,99
1 CPU: Intel Core i7 950 3,06ghz QuadCore
1 VGA: Palit Nvidia GF GTX460-768Mb (ipv 5450) 109,99
1 Optical: LG Sh22NS RAM DVDRW Sata
1 Optical: Blu-Ray Rom iHOS104 speler totaal 59,99
1 Pow: LCPower 6550 ATX 550W silent
1 HDD: WD 2Tb 20EARS 64Mb
6 Ram: Elixir 2Gb DDR3 1600mhz Gold-plated (12Gb)
Mobo: Asus P6T Intel X58 Extreme Chipset
1 jaar garantie carry in (geen garantie op software)
Totaal netto: € 815,10
BTW 19% :€ 154,87
Totaal bruto: € 969,97
Order/adm.Kosten :
Betaling: Contant /Pin
Totaal: € 969,97
Zoals je zit staat er geen prijs bij het moederbord.
Bovenstaande systeem configuratie heb ik toentertijd online aangeschaft maar zelf afgehaald. Daarbij is de kast niet open geweest en heb ik dus niet in de kast gekeken.
Ik heb gisteren vele malen heen en weer gemailed met de verkoper.
Deze wilde zijn fout niet inzien totdat ik deze link meegaf:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... 21-09-2011
Toen ineens kreeg ik een hele andere reactie, namelijk:
"Ik heb zojuist overlegd met mijn baas. Ik mag uw moederbord omruilen voor de Asrock X58 Extreme, deze ondersteund SLI & crossfire. U kunt dan het moederbord (compleet) omruilen bij ons in Amersfoort,
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, indien er nog vragen zijn dan hoor ik het graag."
Ik twijfel of ik de druk hoog moet houden, of dat ik akkoord moet gaan met de "Asrock".
De "P6T" is 100 euro duurder dan de "P6T se" en de "Asrock". De verkoper beweert echter dat ik voor een "P6T se" heb betaald. De verkoper wilde niet meewerken aan een kopie factuur met prijzen voor elk onderdeel apart.
Onderstaand is de offerte destijds (komt overeen met de factuur in mijn bezit):
omschrijving:
aantal prijs
1 Intel Core i7 950 QuadCore PC totaal 799,99
1 CPU: Intel Core i7 950 3,06ghz QuadCore
1 VGA: Palit Nvidia GF GTX460-768Mb (ipv 5450) 109,99
1 Optical: LG Sh22NS RAM DVDRW Sata
1 Optical: Blu-Ray Rom iHOS104 speler totaal 59,99
1 Pow: LCPower 6550 ATX 550W silent
1 HDD: WD 2Tb 20EARS 64Mb
6 Ram: Elixir 2Gb DDR3 1600mhz Gold-plated (12Gb)
Mobo: Asus P6T Intel X58 Extreme Chipset
1 jaar garantie carry in (geen garantie op software)
Totaal netto: € 815,10
BTW 19% :€ 154,87
Totaal bruto: € 969,97
Order/adm.Kosten :
Betaling: Contant /Pin
Totaal: € 969,97
Zoals je zit staat er geen prijs bij het moederbord.
Bovenstaande systeem configuratie heb ik toentertijd online aangeschaft maar zelf afgehaald. Daarbij is de kast niet open geweest en heb ik dus niet in de kast gekeken.
Ik heb gisteren vele malen heen en weer gemailed met de verkoper.
Deze wilde zijn fout niet inzien totdat ik deze link meegaf:
Toen ineens kreeg ik een hele andere reactie, namelijk:
"Ik heb zojuist overlegd met mijn baas. Ik mag uw moederbord omruilen voor de Asrock X58 Extreme, deze ondersteund SLI & crossfire. U kunt dan het moederbord (compleet) omruilen bij ons in Amersfoort,
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, indien er nog vragen zijn dan hoor ik het graag."
Ik twijfel of ik de druk hoog moet houden, of dat ik akkoord moet gaan met de "Asrock".
De "P6T" is 100 euro duurder dan de "P6T se" en de "Asrock". De verkoper beweert echter dat ik voor een "P6T se" heb betaald. De verkoper wilde niet meewerken aan een kopie factuur met prijzen voor elk onderdeel apart.
-
De P6T SE ondersteund 100% geen SLI met of zonder brugje (sli bridge). De P6T se en de P6T zijn gelijkwaardig aan elkaar in architectuur. Alleen de firmware is anders. In de firmware van de P6T SE is SLI ondersteuning weggelaten om het SE moederbord goedkoper te produceren. Voor een SLI licentie moet een moederbord fabrikant zo'n 5 euro per verkocht bord betalen aan NVIDIA (als ik me niet vergis in de prijs).henk51 schreef:Voordat we weer een 100 tal verwijzingen naar rechtsartikelen krijgen lees eerst eens het antwoord van L-Vosje beide moederboarden hebben dezelfde specificatie wat betreft CrossFireX on-demand!
Vraag van L-Vosje is of hij ze wel doorverbonden heeft zo nee werkt het ook niet op welk moederboard dan ook. Laat TS eerst eens daar antwoord opgeven.Beter kan TS zijn vraag op een computer forum stellen daar zit veel meer techneuten met specifieke kennis van hardware.
Ik ben het wel eens met Alfatrion dat als op factuur moederboard X staat en je krijgt Y hij het verschil moet terug krijgen dat is een ander geval.Wat betreft het doel van aankoop zouden ze alle 2 moeten werken volgens fabrieks specificatie.
gr Henk
Dank voor je reactie!
EDIT: MichielFRL heeft het verhaal over de licentie al gemeld zie ik nu. Te vroeg reageren heet dat. Sorry Michiel!
Kun je nagaan wat er gebeurt als je de juist wetsartikels aan weet te wijzen met de juiste uitleg. Zie art. 7:17 en 7:21 BW.kaisers0ze schreef:Deze wilde zijn fout niet inzien totdat ik deze link meegaf:
In beginsel zeg ik poot stijf houden. Er ligt een overeenkomst en daar moet de verkoper zich maar gewoon aan houden. De enige oud is wanneer de verkoper kan aantonen dat hier sprake is van oneigenlijke dwaling. Dat komt er op neer dat hij dit aanbod niet had willen doen en dat dit voor jou duidelijk was. (Het is te mooi om waar te zijn.) Zie art. 3:33 en 3:35 BW.kaisers0ze schreef:Ik twijfel of ik de druk hoog moet houden, of dat ik akkoord moet gaan met de "Asrock".
Dat de verkoper beweegt is op zich een goed teken, maar ASUS is een kwalitatief goed merk. Asrock minder, dus je zal er op achteruit gaan.
Je zou op tweakers.net een in de priceshop onderzoek voor hoeveel elk onderdeel te koop is. En dan zowel naar de duurste en goedekoopste kijken. Dit kun je dan als munitie gebruiken. Voor oneigenlijke dwaling is ook van belang wat je voor producten van vergelijkbare onderdelen zou betalen, maar dat gaat wellicht wat te ver. Als je de totaaluitkomst daarvan hier plaatst kunnen we hier eens kijken of een beroep op oneigenlijke dwaling kans maakt.
Het moet dan wel een enorm groot verschil zijn want jij nota bene navraag gedaan of dit moederboard SLI ondersteunde.
Gisteren nog gelezen voor het slapen gaan. Ik heb Paradigit in het verleden vier netwerkkaarten gekocht. Bij deed eentje het niet. De andere drie werkte prima. Paradigit heeft mij toen steeds weggestuurd met de melding "bij ons doet ie het wel; probeer maar dit of dat".53o schreef:*edit*
Asrock is een dochteronderneming van Asus.kaisers0ze schreef: "Ik heb zojuist overlegd met mijn baas. Ik mag uw moederbord omruilen voor de Asrock X58 Extreme, deze ondersteund SLI & crossfire. U kunt dan het moederbord (compleet) omruilen bij ons in Amersfoort,
Dus qua kwaliteit zit het wel goed.
Persoonlijk zou ik de druk op de ketel houden en gewoon voor de P6T gaan.kaisers0ze schreef:Ik twijfel of ik de druk hoog moet houden, of dat ik akkoord moet gaan met de "Asrock".
Dat je volgens de verkoper voor de P6T SE hebt betaald, vind ik persoonlijk kolder, omdat op de factuur P6T staat.
We kunnen de wettelijke regels uitgebreid uiteenzetten, maar je hebt gewoon recht op de P6T van Asus.
Het kan heel goed zijn dat de verkoper bij het bestellen van de onderdelen bij de groothandel een kapitale fout gemaakt heeft, maar daar hoef jij niet de dupe van te zijn.
alfatrion
Slechte adviezen bestaan niet. Wel slechte reacties. Er zijn voldoende incassobureaus die ook voor particulieren op basis van no cure, no pay werken. Dat jij dat niet weet zegt niets over mijn adviezen, maar wijzen meer op eigen gebakken lucht.
Met collegiale groet, Maxiem.
Slechte adviezen bestaan niet. Wel slechte reacties. Er zijn voldoende incassobureaus die ook voor particulieren op basis van no cure, no pay werken. Dat jij dat niet weet zegt niets over mijn adviezen, maar wijzen meer op eigen gebakken lucht.
Met collegiale groet, Maxiem.
Maxiem,
Twee opmerkingen. In de eerste plaats verwees je niet naar een no cure no pay incassobureau zodat we mogen aannemen, althans niet mogen uitsluiten, dat er een overeenkomst tot stand zou zijn gekomen tussen de koper en een incassobureau dat een vergoeding vraagt ongeacht of deze kosten door de rechter worden toegewezen.
Ten tweede lag het hier voor de hand dat de ondernemer de vordering zou betwisten. Immers, het standpunt van de verkoper was "je hebt voor een P6T SE betaald en die heb je gekregen". In een dergelijk geval kent de rechter geen incassokosten toe en zal de koper die dus zelf moeten ophoesten. Ik vind een advies waarbij iemand nodeloos op kosten wordt gejaagd een slecht advies.
Twee opmerkingen. In de eerste plaats verwees je niet naar een no cure no pay incassobureau zodat we mogen aannemen, althans niet mogen uitsluiten, dat er een overeenkomst tot stand zou zijn gekomen tussen de koper en een incassobureau dat een vergoeding vraagt ongeacht of deze kosten door de rechter worden toegewezen.
Ten tweede lag het hier voor de hand dat de ondernemer de vordering zou betwisten. Immers, het standpunt van de verkoper was "je hebt voor een P6T SE betaald en die heb je gekregen". In een dergelijk geval kent de rechter geen incassokosten toe en zal de koper die dus zelf moeten ophoesten. Ik vind een advies waarbij iemand nodeloos op kosten wordt gejaagd een slecht advies.