LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Andere uitvoering computer dan bedoeld bij de Mediamarkt
-
Andere uitvoering computer dan bedoeld bij de Mediamarkt
Op 12 maart was ik in de Mediamarkt in Utrecht om naar een nieuwe desktop computer te kijken omdat mijn Acer Aspire X-1700 niet meer goed functioneerde. Ik zag een Acer Aspire XC-605 voor 599 euro wat mij een mooie middenklasse computer leek. Op 25 maart ging ik opnieuw naar de Mediamarkt om deze computer aan te schaffen maar ik zag daar de Aspire XC-605 niet meer in het schap staan en de kleine display met info en prijs was ook weg. Na wat zoeken zag ik er toch nog één in een doos staan, de prijs bleek 522,95 euro te zijn wat mij niet vreemd leek omdat in de Mediamarkt de prijzen nu eenmaal dagelijks worden aangepast. Een dag later bleek dat het een andere uitvoering was van de XC-605 dan die ik op 12 maart had gezien, geen Intel Core i5 processor maar een Core i3 en geen Intel HD Graphics 4600 maar een HD Graphics 4400. Dus een uitvoerige mail naar de Mediamarkt. Het antwoord op de mail was dat ze de computer niet konden omruilen omdat de doos was geopend. Ik moest maar met de computer in de doos naar de klantenservice komen omdat men in een uitzonderlijk geval wel eens een "gebruikt" product retour nam, maar het bedrag wat ik eventueel voor de computer terug zou krijgen zou wel veel lager zijn dan wat ik er voor betaald heb. Deze prijs was toch al iets hoger als bij diverse concurrenten.
Ondertussen ben ik er wel achter dat in dit filiaal van de Mediamarkt de bevoorrading van de kleine desktop computers slecht is, er staat één model van Packard Bell of helemaal geen.
Ondertussen ben ik er wel achter dat in dit filiaal van de Mediamarkt de bevoorrading van de kleine desktop computers slecht is, er staat één model van Packard Bell of helemaal geen.
Laatst gewijzigd door EduardUtr. op 10 apr 2014 09:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Andere uitvoering computer dan bedoeld bij de Mediamarkt
Niemand bij MM heeft toch geclaimd dat de doos die u gevonden had identiek was aan die die u de week daarvoor, mèt specificaties, in het schap had zien staan? U zag een lagere prijs, heeft niet verder gevraagd en de doos meegenomen voor de prijs die er op aangegeven stond.
Het is in de PC wereld volstrekt gebruikelijk dat PC's met hetzelfde modelnummer met wijd uiteenlopende specificaties en dus ook prijzen worden verkocht. Meer/minder opslag, processor met meer/minder cores, meer/minder werkgeheugen etc.etc.
U heeft uit eigen vrije wil de koop gesloten, u bent niet verkeerd voorgelicht. Wat wilt u nu precies van MediaMarkt? Die hoeven de PC helemaal niet terug te nemen, hij werkt toch prima?
Het is in de PC wereld volstrekt gebruikelijk dat PC's met hetzelfde modelnummer met wijd uiteenlopende specificaties en dus ook prijzen worden verkocht. Meer/minder opslag, processor met meer/minder cores, meer/minder werkgeheugen etc.etc.
U heeft uit eigen vrije wil de koop gesloten, u bent niet verkeerd voorgelicht. Wat wilt u nu precies van MediaMarkt? Die hoeven de PC helemaal niet terug te nemen, hij werkt toch prima?
-
Heb wel met een verkoper gesproken.
Ja, en wat zei die? Op de doos staat ook wat er in de pc zit. De specs staan er toch op.EduardUtr. schreef:Heb wel met een verkoper gesproken.
Je hebt gekocht zonder te kijken en zonder na te denken. [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2014 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
-
Bedankt voor de reactie, het probleem was dat mijn oude computer op een gegeven moment helemaal niet meer functioneerde en ik was ook helemaal niet uit op een koopje en ik vond de 599 euro een prima bedrag en 700 euro was ook geen probleem geweest. Normaal ben ik van alles uren aan het uitzoeken, bijvoorbeeld historie en techniek van de televisie. Dat er van de XC-605 twee uitvoeringen waren wist ik niet, er is zelfs nog een XC-603. Het idee van het omruilen met bijbetaling van 76 euro komt niet eens van mijzelf, maar van één van de grote computerimporteurs, hier komt bij dat de ventilator zeer regelmatig één tot twee seconden langzamer lijkt te lopen, wat erg onrustig is.
Zeer verstandig.Ik heb dus voor de laatste keer iets bij de Mediamarkt gekocht
Het is me nu onduidelijk wat precies uw klacht jegens de MM is.
Bij verveling ff beter lezen:-)newmikey schreef:Het is me nu onduidelijk wat precies uw klacht jegens de MM is.
geen Intel Core i5 processor maar een Core i3 en geen Intel HD Graphics 4600 maar een HD Graphics 4400.
en een lagere prijs.ciske schreef:Bij verveling ff beter lezen:-)newmikey schreef:Het is me nu onduidelijk wat precies uw klacht jegens de MM is.
geen Intel Core i5 processor maar een Core i3 en geen Intel HD Graphics 4600 maar een HD Graphics 4400.
TS heeft ook géén PC gekocht waarvan MM claimde dat deze bovenstaande zaken bevatte die hij eerder, in een andere PC, gezien had.ciske schreef: Bij verveling ff beter lezen:-)