LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apple iPad 12 pro
Apple iPad 12 pro
2 Maart heb ik een nieuwe iPad 12 pro gekocht. In juli merkte ik voor het eerst dat de bovenkant van het scherm “krom” leek te staan. De volgende weken werd dit steeds erger. In september contact gezocht met AMAC en telefonisch contact met Apple gehad. Dossier aangemaakt, foto’s gestuurd en afspraak gemaakt in de Apple store in Amsterdam. 7 Oktober mijn klacht besproken met een medewerker van Apple, welke mij vertelde dat dit niet onder de garantie valt en niet spontaan kan ontstaan. Ik zou er wel op zijn gaan zitten . Nou 84 kg op een ipad overleeft het scherm niet. Ook de leidinggevende vertelde mij hetzelfde verhaal: kan niet spontaan ontstaan. Als U ons had gebeld had u niet hoeven komen. Ik heb gezegd dat het kromme scherm vaker genoemd wordt en veroorzaakt zou worden door het productieproces. Dat werd toegegeven, maar valt niet binnen de garantie. Ondertussen hoop ik dat het niet dusdanig verder krom gaat trekken dat de glasplaat breekt. Er werd niet verder onderzoek gedaan. De volgende dag heb ik bij een ander bedrijf de batterij laten checken. Deze is goed. Zijn er meer mensen die deze problemen herkennen met de ipad en de waardeloze arrogante service van het bedrijf Apple?
Re: Apple iPad 12 pro
Je hebt je klacht gemeld binnen 6 maanden na aankoop, dus de bewijslast ligt bij AMAC. Met enkel de kale stelling "je bent erop gaan zitten" komen ze niet weg. Ik zou ze in gebreke stellen.
sjohie
vindt dit leuk
Precies hetzelfde gehad met mijn ipad air2. Ook ineens krom. Zoon nog beschuldigd van erop zitten, maar die had dat dus idd ook niet gedaan. Ik had de mijne 2e hands dus sowieso geen garantie. Toen het scherm uiteindelijk door iets anders sneuvelde het ding bij een mannetje laten maken en die heeft de ipad eerst weer rechtgetrokken. De hele behuizing was gewoon krom getrokken! Alles bij mekaar heeft het geintje me 150 euro gekost, maar hij is weer recht en werkt weer naar behoren!
Ik lees nog eens: héb je binnen die zes maanden een melding gedaan? Of heb je na ontdekking zo lang gewacht dat die zes maanden net verstreken zijn? Ná zes maanden ligt de bewijslast bij jou namelijk.
bupaul
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Stuur eerst een mail naar Apple dat je niet eens bent met de garantie afwikkeling.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of de Consumentenbond. Doe dit zo snel mogelijk, binnen 6 maanden na aankoop is het makkelijker dan daarna.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of de Consumentenbond. Doe dit zo snel mogelijk, binnen 6 maanden na aankoop is het makkelijker dan daarna.
2 maart koop, juli defect gesignaleerd, en in september contact op genomen met verkoper AMAC? Klopt dat tijdspad?
Dan is dat knap vervelend, want zoals al gezegd, <6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, maw AMAC moet bewijzen dat u iets heeft gedaan om dit te veroorzaken, maar >6 maanden draait dit om, en komt die bewijslast aan uw kant van de tafel te liggen. Dat laatste maakt uw positie in deze, natuurlijk veel zwakker.
En over de waardeloze garantie(bepalingen) van Apple in het algemeen zijn zelfs pan-Europese rechtszaken gevoerd door oa consumentenorganisaties, zo slecht zijn die. Ik wordt nog wel eens gevraagd om wat tech/IT advies, en als het woord Apple valt. is mijn eerste vraag of de koper een rechtsbijstandverzekering bezit, want het is altijd gesodemieter met die gasten.
Dan is dat knap vervelend, want zoals al gezegd, <6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, maw AMAC moet bewijzen dat u iets heeft gedaan om dit te veroorzaken, maar >6 maanden draait dit om, en komt die bewijslast aan uw kant van de tafel te liggen. Dat laatste maakt uw positie in deze, natuurlijk veel zwakker.
En over de waardeloze garantie(bepalingen) van Apple in het algemeen zijn zelfs pan-Europese rechtszaken gevoerd door oa consumentenorganisaties, zo slecht zijn die. Ik wordt nog wel eens gevraagd om wat tech/IT advies, en als het woord Apple valt. is mijn eerste vraag of de koper een rechtsbijstandverzekering bezit, want het is altijd gesodemieter met die gasten.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
Ik snap dan ook niet dat er steeds mensen zijn die spullen van dit veel te dure baggermerk kopen.sjohie schreef: ↑11 okt 2021 15:04