@Umad
Een dier is in het Nederlandse recht ook een zaak. De aard van de zaak, levend dier, wordt ondervangen door de tenzij-clausule in 7:18 lid 2 BW, wat in gegeven jurisprudentie ook overwogen is. Dit heeft echter niets te maken met de vraag omtrent de bewijslast, en of onbewezen vermoedens het wettelijk vermoeden uit voornoemd wetsartikel kunnen ontkrachten. De door Alfatrion geleverde jurisprudentie is wel degelijk steekhoudend, een wettelijk vermoeden, in effect het plaatsen van de bewijslast, kan niet afgedaan worden met vermoedens, doch enkel met bewijs.
Dus geen bla bla, en wel degelijk van toepassing. Het zou u sieren het aangedragene eerst te lezen en op waarde te oordelen, ipv. af te doen met bla bla en is niet van toepassing.
Voor wat betreft de opmerking 'in het verleden behaalde resultaten', dit zou een terechte opmerking zijn wanneer het vonnis uit de jurisprudentie gebaseerd zou zijn op een verkeersopvatting. Dit is echter niet het geval.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft of krijgt, iedereen mag van mij gelijk hebben, geen probleem, het gaat er om dat TS bepaalde rechten heeft, welke hier worden tegengeworpen door mensen die kennelijk niet erg thuis zijn in het recht. Waarom dit tegenwerpen geoorloofd zou moeten zijn, en het op juridische gronden weerleggen hiervan niet, is mij een raadsel. Een nog groter raadsel vormen de denigrerende opmerkingen hieromtrent.
Wat het terechtwijzen van mzuri betreft, deze vraagt zich af hoe de jurist van Apple zich uit de verklaring van Apple gaat kletsen. Dit is een goede vraag, zoals reeds aangegeven zal dit waarschijnlijk niet zonder consequenties lukken. Ik vraag me af waar het concept 'terechtwijzen' nu weer vandaan komt.
U geeft zelf al aan dat u slechts een mening ventileert, welke onderbouwd wordt met:
Umad schreef:Die mening heb ik gevormd door mijn eigen kennis/ervaring etc met dit soort zaken.
Wat is er mis aan het aanhalen van wetten en jurisprudentie welke aangeven dat uw mening wellicht onjuist is, en TS dientengevolge mogelijk niets aan uw mening heeft?
Beeld u zichzelf nou eens in dat u volledig de plank mis slaat, maar dat TS er voor kiest wel naar u te luisteren, omdat niets en niemand er op wijst dat u de plank volledig mis slaat, en u nogal stellig overkomt en zich beroept op kennis en ervaring met dit soort zaken? Dat lijkt me niet wenselijk.
Dat een discussie uiteindelijk ontaard komt door opmerkingen als:
Vr8schip schreef:Gaat men echter een, zoals jij doet een verhaal ophangen, dan wordt het een principe zaak en zet Apple z'n hakken in't zand.
en
Umad schreef:Het is gemakkelijk om in het geval van fysieke schade aannemelijk te maken dat er onzorgvuldig met het product is omgegaan, alleen al om de reden dat spontaan gebarsten schermen, nooit voorkomen (een uitzondering daar gelaten).
Mocht TS gelijk hebben, wat ik ten zeerste durf te betwijfelen, dan vrees ik dat hij alsnog aan het kortste eind zal trekken.
, de uitlatingen van de garantieman nog daargelaten.
Jammer genoeg worden dit soort opmerkingen niet gestaafd door feiten welke in rechte enig betekenis kunnen hebben, en vormt het wijzen hierop enkel aanleiding de discussie weer op te laten laaien, waarbij steekhoudende argumenten, onderbouwd met de door u kennelijk niet gewaardeerde wetten en jurisprudentie, worden afgedaan met meningen vanuit het 'ik vind'-standpunt, en vragen mbt. bijvoorbeeld de constuctie van het apparaat (wordt er wel glas gebruikt, wordt dit glas geacht bij te dragen aan de stevigheid van de gehele constructie, is de constructie stevig genoeg om te voorkomen dat het glas breekt of barst), welke antwoorden wellicht de genomen stellingen in een compleet ander daglicht stellen, onbeantwoord blijven, ondanks de technische kennis waarop enkele respondenten zich op beroepen bij het nemen van stellingen als 'kan niet'.
Het spuien van een mening is kennelijk ok, moet kunnen, deze mening ter discussie stellen, laat staan de onjuistheid aangeven, niet. Het argument wat hierbij gehanteerd moet worden is naar ik begrijp dat TS niet gebaat is bij het ter discussie stellen van een mening of het aangeven van de onjuistheid van die mening.
Umad schreef:Iets zegt me dat dit niet apple's eerste rechtszaak word, en dat ze een aantal zeer goede juristen in dienst hebben. Ik ga er ook vanuit dat deze mensen beter thuis zijn in het recht dan ik. En ik durf er ook van uit te gaan dat ze dit soort zaken niet voor het eerst mee gaan maken.
Iets zegt me dat ik al heel wat rechtszaken achter de rug heb, en beter thuis ben in het recht dan u, en dit soort zaken al eerder heb meegemaakt.
Umad schreef:Kunnen we dan nu dit zinloze gebeuren stoppen aub en er voor zorgen dat er weer tekst komt te staan waar de TS wat aan heeft?
Wat let u? Tenzij u natuurlijk van mening bent dat uw mening dan toch weer meer gewicht in de schaal legt dan die van anderen, waaronder die van de wetgever, en uw teksten waardevoller zijn voor TS dan de teksten van anderen.