LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynabyte

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pancamo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2005 19:23

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door pancamo »

dynabyte verkoopt packard bells en acers, zegt al genoeg over deze zaak!

Het is dat mensen die niet heel veel verstand hebben van computers worden aangetrokken door de aggressieve marketingcampagne van deze winkel waardoor het lijkt dat merken als packard bell en acer zeer betrouwbaar zijn. Google maar eens en je zult merken dat deze 2 merken wat betreft pc's enorm slechte machines zijn.

Daarnaast het feit dat dynabyte gebruikte producten als nieuw verkoopt. Mensen die doodleuk een monitor met dode pixel komen terug brengen gaat weer in de verkoop en dit geldt voor veel andere producten.

Goede computerwinkels zijn alternate en informatique. Goede service, verstand van zaken en ruim assortiment!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door BBCS »

Google maar eens en je zult merken dat deze 2 merken wat betreft pc's enorm slechte machines zijn.


De computers van Acer zijn slechte machines?

Vind van niet.

De uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het op zich best wel meevalt.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

@pancamo.

Van dit soort onzinnige posts gaan mijn haren recht overeind staan. Wat een kolder. Dat met de dode pixels zul je overal tegen kunnen komen. Komt omdat consumenten niks meer willen betalen, dus mag een winkelier zo n exemplaar niet meer terugsturen.

En je grootste onzin: Dynabyte is slecht want ze verkopen Acer. En Alternate en Informatique zijn goed.... GUESS WHAT?? Die verkopen ook Acer!!! :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb zelf best veel laptops van Acer geleverd en ook veel monitoren van Acer.
En als er dan een probleem was (wat niet zo vaak voorkomt) dan handeld Acer het gewoon goed af.

Heel vaak ligt het wel aan de verkopende partij, dan aan de fabrikant.

prospector
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2009 12:29

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door prospector »

Ik was deze post eens aan het doorlezen, wat leuk. Vooral omdat internetwinkels vergeleken worden met de retailers uit de stad.

Als ik eerlijk ben is Dynabyte een van de betere winkels die ik ken. Paradigit bijvoorbeeld, dat is pas een waardeloze zaak. Probeer maar eens iets terug te brengen binnen 8 dagen, iets dat bij Dynabyte geen probleem is.

Verder heeft dynabyte de zogenoemde zekerheidspakketten, een soort van verzekering. Dus geen uitgebreide garantie zoals bij de bcc en de mediamarkt. Als producten dan kapot gaan door eigen toedoen wordt het keurig weer opgelost.

En verder over de garantie, dat blijft altijd een moeilijk verhaal. Een moeilijk verhaal in iedere winkel.

Dat ze Acer en packardbell verkopen is inderdaad jammer. Maar die kom ik in iedere winkel helaas tegen. Niet iedereen heeft het geld voor een Sony Vaio, HP, Toshiba of Samsung laptop. Als winkelier moet je dus ook wat B merken verkopen.

Als je naar de Alberthein gaat verkopen ze ook A merken cola en goedkope zooi.

Dan hebben we de MyCom nog. Was een leuke winkel en ook daar wordt je goed geholpen. Al gaan er geruchten dat ze het moeilijk hebben door de recessie.

Met andere woorden als ik je mag adviseren op dit moment, kun je nog het beste naar de Dynabyte gaan.

Heldere garantie voorwaarden en als je wilt kun je dus een zekerheidspakket nemen. Altijd handig op een laptop, als je dan zelf iets verkloot is het dus goed gedekt.

Garantie wat is dat:
Meestal is garantie dus erg onduidelijk, pak je de Dynabyte als voorbeeld dan was dat in het verleden niet veel beter. Mensen die de consumentenautoriteit een beetje volgen weten dat deze keten een tijd geleden is aangepakt.

Dynabyte is overigens de enige computerwinkel die ik ken die er ondertussen ook wat mee gedaan heeft.

Zo heb je als consument helemaal niets met een fabrikant te maken, want je hebt een overeenkomst met de winkelier. Hou dat altijd in gedachten.

En wat betekend dit, je hebt bijvoorbeeld op een laptop of pc 2 jaar garantie. Dat noemen we consumentenrecht. Het 3e jaar valt bij enkele winkels dan zo mooi geheten in de nonconformiteit. Dat betekend dus dat je 66% zelf betaald en de winkelier 33%. Het 4e jaar ben jezelf verantwoordelijk.

Er is hier al eerder gezegd dat een laptop 2 á 3 jaar mee gaat. Dan is hij in economisch opzicht niks meer waard en dus goed verouderd.

Sorry voor het lange verhaal, maar hoop dat sommige er wat aan hebben.

Groetjes,
Prospector

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Hoi Prospector. Bij welke Dynabyte vestiging werk jij?

prospector
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2009 12:29

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door prospector »

Die reactie had ik inderdaad verwacht, maar als je me achtergrond zou kennen had je niet verwacht dat ik dat verhaal had geschreven...

Maar, bind er rustig je eigen conclusies aan. :D
Waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan als ik ineens iets positiefs lees in een dergelijke tread.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

@prospector

Aangezien dit de enige 2 posts zijn die je hier hebt gepost kan ik weinig van je achtergrond weten.
Het enige wat ik van je weet is dat je alles zo gedetaileerd met naam en percentages noemt dat je haast wel bij Dynabyte moet werken, of een mega Dynabyte fan zijn.
Wie noemt zoiets nou 'zekerheidspakketten'?? Da's een typische marketingnaam om het maar geen verzekering te noemen.

alfatrion
Berichten: 22174
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door alfatrion »

@prospector:

Het lijkt inderdaad op een verhaal van een verkoper en niet omdat het verhaal positief is, maar omdat het verhaal een kopie is van het verhaal dat Dynabyte houd.

De CA heeft zich niet op het standpunt gesteld dat de consument in het derde jaar 67% van de kosten voor zijn rekening zou moeten nemen, maar als uitgangspunt neemt dat de verkoper recht heeft op een vergoeding als de consument wordt verrijkt. Dit verhaal kun je beter eveneens niet voor zoete koek aannemen.

Ten tweede gaat de CA niet uit van de economische levensduur, maar van de gemiddelde levensduur. En daar over heeft het wat betreft computers niet verklaart. Die drie jaar is een eenzijdig standpunt van verkopers. Een consument zou zich best op non-conformiteit kunnen beroepen in het vierde jaar.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door BBCS »

Ten tweede gaat de CA niet uit van de economische levensduur, maar van de gemiddelde levensduur. En daar over heeft het wat betreft computers niet verklaart. Die drie jaar is een eenzijdig standpunt van verkopers. Een consument zou zich best op non-conformiteit kunnen beroepen in het vierde jaar.
Als de wetgever dat aanhoudt, komen ze ten opzichte van de winkeliers veel te kort, dit omdat voor de schakel winkelier-fabrikant andere regels gelden.

Komt ook nog bij dat je met die gemiddelde levensduur de winkelier verplicht om gedurende die gemiddelde levensduur (wat voor iedere consument weer anders is) garant te laten staan voor de goede werking.

Ook wordt de winkelier gedwongen om gedurende diezelfde periode garantie te geven, wat voor de winkelier praktisch een onhaalbare zaak is, dit omdat de fabrikant diezelfde periode niet garant hoeft te staan.

Dus schrappen die regel.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Henk25 »

Jouw punt is inmiddels wel duidelijk BBCS.

Requiem1991
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2009 12:54

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

@pancamo

dynabyte verkoopt packard bells en acers, zegt al genoeg over deze zaak!

Goede computerwinkels zijn alternate en informatique. Goede service, verstand van zaken en ruim assortiment!

----

Bovenstaande winkels ( Alternate, Informatique ) verkopen deze merken ook.......
Dus dat zijn ook slechte zaken ?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Wij kopen altijd bij Dynabite al jaren, hebben HP computers en vinden de service
erg goed, tenminste in het filiaal waar wij altijd komen. Zijn zeer correct.
Je kunt toch niet zeggen dat alle mensen die daar kopen weinig verstand van computers hebben?

bvdbilt
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2010 11:22

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door bvdbilt »

ZEER SLECHTE SERVICE er iets stuk gaat. Probeer deze winkel te vermijden!

Heb zelf een defecte computer die niet goed is gerepareerd , in de garantieperiode. Klachten hierover via hun klachtencentrum worden niet beantwoord! Oftwel, moet nu een andere , werkende , computer kopen

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Misschien voor de computerleken onder ons, bekijk dit eens:

http://nl.hardware.info/tv/250/garantie-special

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

bvdbilt schreef:ZEER SLECHTE SERVICE er iets stuk gaat. Probeer deze winkel te vermijden!

Heb zelf een defecte computer die niet goed is gerepareerd , in de garantieperiode. Klachten hierover via hun klachtencentrum worden niet beantwoord! Oftwel, moet nu een andere , werkende , computer kopen
Zooo.. Dat zijn goed onderbouwde argumenten.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Dynabyte

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

mukkiefuk schreef:
bvdbilt schreef:ZEER SLECHTE SERVICE er iets stuk gaat. Probeer deze winkel te vermijden!

Heb zelf een defecte computer die niet goed is gerepareerd , in de garantieperiode. Klachten hierover via hun klachtencentrum worden niet beantwoord! Oftwel, moet nu een andere , werkende , computer kopen
Zooo.. Dat zijn goed onderbouwde argumenten.
Idd, niet vertellen wat er defect is, of de problemen er waren bij de eerste startup of niet.

Gezien de zinsopbouw lijkt het mij een typisch geval van niet weten hoe een pc werkt, en omdat ie stuk is komt het vast en zeker door de winkel. :D :D :D

Gesloten