Dat zijn dingen wat je volgens mij niet in de hand hebt, wel kun je ervoor zorgen dat je goed kwalitatief opgeleid personeel indienst hebt.Veel succes ermee en ik hoop dat je zaak geen dozenschuifwinkel wordt....
Verder is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet te duur bent, klantvriendelijk bent en blijft en ook niet onbelangrijk, eerlijk zijn.
Als je al die dingen voor ogen houd en je doet er van alles aan om het zo te houden, komen de klanten van zelf en hoef je ook niet echt bang te zijn voor faillisement.
De enige kans dat je zaak op de fles gaat is als Den Haag het leven zoduur maakt, dat je de prijzen behoorlijk op moet schroeven om je hoofd boven water te kunnen houden.
Als ik terug denk aan de praktijken van Mycom Almere, denk ik persoonlijk dat de eigenaar van de filiaal keten aantal dingen uit het oog verloren is.
Maar desondanks dat ik niet kapot van Mycom Almere ben, wil ik de eigenaar van het filiaal keten toch een hart onder de riem stoppen door te zeggen dat je niet alles voor kan zijn.
Ik weet niet hoeveel Mycom winkels erin Nederland zijn, dat zullen er best wel veel zijn, in het kader hiervan is het ook best wel moeilijk voor de grote man om alle winkels af te struinen en het personeel te controleren.
Wat ik persoonlijk vind, dit even losgezien van de statische electrische tijd is, dat het personeel van Mycom verplicht op cursus moeten waar ze bepaalde dingen leren.