LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MyCom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: MyCom

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Veel succes ermee en ik hoop dat je zaak geen dozenschuifwinkel wordt....
Dat zijn dingen wat je volgens mij niet in de hand hebt, wel kun je ervoor zorgen dat je goed kwalitatief opgeleid personeel indienst hebt.
Verder is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet te duur bent, klantvriendelijk bent en blijft en ook niet onbelangrijk, eerlijk zijn.
Als je al die dingen voor ogen houd en je doet er van alles aan om het zo te houden, komen de klanten van zelf en hoef je ook niet echt bang te zijn voor faillisement.
De enige kans dat je zaak op de fles gaat is als Den Haag het leven zoduur maakt, dat je de prijzen behoorlijk op moet schroeven om je hoofd boven water te kunnen houden.
Als ik terug denk aan de praktijken van Mycom Almere, denk ik persoonlijk dat de eigenaar van de filiaal keten aantal dingen uit het oog verloren is.
Maar desondanks dat ik niet kapot van Mycom Almere ben, wil ik de eigenaar van het filiaal keten toch een hart onder de riem stoppen door te zeggen dat je niet alles voor kan zijn.
Ik weet niet hoeveel Mycom winkels erin Nederland zijn, dat zullen er best wel veel zijn, in het kader hiervan is het ook best wel moeilijk voor de grote man om alle winkels af te struinen en het personeel te controleren.
Wat ik persoonlijk vind, dit even losgezien van de statische electrische tijd is, dat het personeel van Mycom verplicht op cursus moeten waar ze bepaalde dingen leren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MyCom

Ongelezen bericht door crazyme »

Openingspost :
benikeennederlander schreef:Goedendag,


Ik zou weleens willen weten hoe mensen de service van MyCom vinden.
Ik persoonlijk ben niet te spreken over de werkwijze van MyCom Almere.
De service bij dat filiaal is verre van dat.
Zij doen voorkomen of zij zo geweldig zijn, maar als ik dan let op het feit hoe zij met producten van klanten omgaan, dan is dat schrikbarend.
Ze sluiten de stekkers op het moederbord verkeerd aan, vergeten bepaalde dingen en de videokaart installeren ze niet goed, bovendien beschadigen ze ook nog je kast, om een nieuwe te krijgen moet je eerst dreigen met de Rechter.
Het hele gedoe omtrent de Statische electriciteit vinden ze daar een fabeltje.
Voordat filiaal is het heel normaal om componenten zonder voorzorgsmaatregelen met hun blote handen vast te pakken.
Ik heb dit topic dus gemaakt omdat ik wil weten hoe jullie ervaringen zijn met MyCom in het algemeen. Ben benieuwd naar jullie reactie.

benikeennederlander schreef: Ik overweeg een Computerzaak te beginnen met een Assemblage afdeling, bij mij zal mijn personeel anti statisch erbij lopen..
Jij bent hier dus jouw toekomstige concurrentie aan het afzeiken.

Waar haal je het lef vandaan !

Taz-Mania
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2009 20:21

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Taz-Mania »

Nou ik kan je vertellen dat het niet veel uitmaakt,

Want een bedrijf die het assembleerd dan hebben ze over het algemeen een anti statische vloer dus heb je er niet veel last van tijden het bouwen van een computer.

Dit had ik bij mijn oude baas ook en ook bij mijn nieuwe baas is dit het geval.

in het geval van THUIS is er meestal vloerbedekking en jah met een beetje wrijving is het zo gedaan met je onderdeel als de klap komt.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: MyCom

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Want een bedrijf die het assembleerd dan hebben ze over het algemeen een anti statische vloer dus heb je er niet veel last van tijden het bouwen van een computer.
Dat wil ik best geloven maar niet in de winkel.
Op de Assemblage afdeling kom je niet als Consument zijnde, dat kan ik je verzekeren.
Aangezien die gasten in de winkel al met hun klauwen aan de klant's spullen zit zonder anti statisch gekleed te zijn en diez meer, mag je jezelf afvragen wat voor zaak dat is, in iedergeval geen beste.
Dattegaat doet de eigenaar er verstandig aan door het personeel van Mycom Almere te vervangen dan wel op verplichte cursus te sturen.
Oh ja oudere werknemers aannemen met kennis van Computers wilt ook nog weleens helpen, dan die snotneuzen van in de 20\30 die daar rondlopen en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

Of mag ik dit ook niet zeggen Tros Radar moderator, indien ik hiermee de regels overtreed, dan is er maar een manier om dit op te lossen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

Computerbedrijven die niet ESD veilig werken, moeten gelijk gesloten worden.
Monteurs die niet ESD veilig werken moeten gelijk op staande voet ontslagen worden.

Mensen die het gehele statische electriciteit onzin en overdreven vinden, moeten gelijk hun mond houden.

Klinkt dat hard?
Ja. Zeker wel.

Het klinkt hard, maar het is echt de realiteit.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Einde discussie! :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

:D

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: MyCom

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mensen die het gehele statische electriciteit onzin en overdreven vinden, moeten gelijk hun mond houden.
Mensen die anderen voorliegen, bedriegen en weigeren te bewijzen moet al helemaal gelijk hun mond houden...
Ben bang dat dat er ook niet in zit :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:
Mensen die het gehele statische electriciteit onzin en overdreven vinden, moeten gelijk hun mond houden.
Mensen die anderen voorliegen, bedriegen en weigeren te bewijzen moet al helemaal gelijk hun mond houden...
Ben bang dat dat er ook niet in zit :roll:
Ignore :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MyCom

Ongelezen bericht door crazyme »

benikeennederlander schreef:
Want een bedrijf die het assembleerd dan hebben ze over het algemeen een anti statische vloer dus heb je er niet veel last van tijden het bouwen van een computer.
Dat wil ik best geloven maar niet in de winkel.
Op de Assemblage afdeling kom je niet als Consument zijnde, dat kan ik je verzekeren.
Aangezien die gasten in de winkel al met hun klauwen aan de klant's spullen zit zonder anti statisch gekleed te zijn en diez meer, mag je jezelf afvragen wat voor zaak dat is, in iedergeval geen beste.
Dattegaat doet de eigenaar er verstandig aan door het personeel van Mycom Almere te vervangen dan wel op verplichte cursus te sturen.
Oh ja oudere werknemers aannemen met kennis van Computers wilt ook nog weleens helpen, dan die snotneuzen van in de 20\30 die daar rondlopen en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.

Of mag ik dit ook niet zeggen Tros Radar moderator, indien ik hiermee de regels overtreed, dan is er maar een manier om dit op te lossen.
Ik ben geen moderator maar het zwart maken van jouw aanstaande concurrentie is nogal laag bij de grond.

Dat je de concurrentie wil aangaan met Mycom is natuurlijk prima, maar ga dan niet vooruitlopend daarop vast een markt creëren.....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

crazyme schreef: Ik ben geen moderator maar het zwart maken van jouw aanstaande concurrentie is nogal laag bij de grond.

Dat je de concurrentie wil aangaan met Mycom is natuurlijk prima, maar ga dan niet vooruitlopend daarop vast een markt creëren.....
Met alle respect, maar als de concurrentie met de pet gooit en niet serieus met hun vak bezig zijn, mag daar best wat van gezegd worden.

Ik heb zelf diverse keren een computer totaal moeten afkeuren, omdat de kneusjes weer bezig waren en de boel naar de filistijnen geholpen hadden.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Daar ben ik het mee eens, niks is irritanter dan de ***** opruimen wat een beuntje/mannetje heeft gecreërd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

Iedereen mag vinden wat hij wilt, maar de feiten spreken voor zich:

- Computeronderdelen kunnen niet tegen statische elektriciteit.

- Nieuwe producten worden speciaal verpakt in speciale anti-statische zakken die grijs van kleur zijn.

- Op producten die niet tegen statische elektriciteit bestand zijn, staan vaak de volgende stickers:

Afbeelding

Afbeelding

- Men moet van de contacten en zeker van de chips afblijven.

- Als men toch de producten vast moet pakken, doe dat dan aan de randen, en zorg voor goede beschermingsmaatregelen: product op een geaarde mat en een polsbandje aan aarde.



Ik zie nog wel eens dat men een computer openmaakt en gelijk met de vingers aan de chips zitten. Die stomme en zeer domme actie heeft heel vaak als resultaat dat het betreffende onderdeel gelijk weggegooid kan worden: opgeblazen door statische elektriciteit.


En ja, ik heb zeker recht van spreken, omdat ik zelf bij een bedrijf gewerkt heb waar ESD veilig werken verplicht is, bij een computerfabrikant gewerkt heb, een cursus ESD veilig werken gevolgd heb, en zelf meer dan 7 jaar een eigen computerbedrijf heb waar ik zeker ESD veilig werk.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MyCom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wie altijd ESD veilig werkt heeft geen kennis over statische elektriciteit want de ervaring ontbreekt. Onze goede vriend Bulldog, die voor een buitenlandse fabrikant van elektronica onderdelen heeft gewerkt, gaf hierover aan:
Bulldog schreef:Wat het betreft anti-static pols bandjes er is helelaas wat overgedreven internet myth over. De nood voor anti-statisch voorzieningen zijn al lang niet zo belangrijk als internet myth doet mensen denken. Alleen in de allerergste scenarios kan een onderdeel genoeg statisch electricitiet opbouwen dat het zal componenten beschadigen als het woord "ontlaad". Hier bij mij op de reparatie afdeling woord de dingen nauwelijks gebruikt, met 0.0 consequenties. Overschat de hele verhaal over anti-statisch voorzieningen niet.
De anti-statische voorzieningen zijn aanwezig, maar worden niet gebruikt en zonder consequenties!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:Wie altijd ESD veilig werkt heeft geen kennis over statische elektriciteit want de ervaring ontbreekt. Onze goede vriend Bulldog, die voor een buitenlandse fabrikant van elektronica onderdelen heeft gewerkt, gaf hierover aan:
Bulldog schreef:Wat het betreft anti-static pols bandjes er is helelaas wat overgedreven internet myth over. De nood voor anti-statisch voorzieningen zijn al lang niet zo belangrijk als internet myth doet mensen denken. Alleen in de allerergste scenarios kan een onderdeel genoeg statisch electricitiet opbouwen dat het zal componenten beschadigen als het woord "ontlaad". Hier bij mij op de reparatie afdeling woord de dingen nauwelijks gebruikt, met 0.0 consequenties. Overschat de hele verhaal over anti-statisch voorzieningen niet.
De anti-statische voorzieningen zijn aanwezig, maar worden niet gebruikt en zonder consequenties!
Dat is de grootste onzin die er is!

Een vraagje:

Praat je met opzet zoveel onzin om mij weer ongelijk te kunnen geven?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik snap de discussie niet zo.
Het is een FEIT dat het verstandiger is om ESD veilig te werken, dus waarom zou men het dan niet doen of bezig zijn betreffend feit d.m.v. uit de lucht ( lees: internet ) geplukte argumenten te ontkrachten?

Geef nu gewoon toe dat het veiliger is voor de onderdelen, want dat is gewoon zo, punt.
Dat het ook goed kan gaan zonder er rekening mee te houden is een feit, maar ook dat het zeer zeker ook keihard fout kan gaan!
Waarom dus niet voorkomen, gezien dat beter is dan genezen?

Wat een *** discussie! Gaat weer eens nergens over.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

Daan_1978 schreef:Ik snap de discussie niet zo.
Het is een FEIT dat het verstandiger is om ESD veilig te werken, dus waarom zou men het dan niet doen of bezig zijn betreffend feit d.m.v. uit de lucht ( lees: internet ) geplukte argumenten te ontkrachten?
Ik begrijp er ook totaal niets van.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MyCom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daan_1978 schreef:Geef nu gewoon toe dat het veiliger is voor de onderdelen, want dat is gewoon zo, punt.
Tegen wie heb je het? Uit eerdere berichten kun je niet halen dat ik het onveiliger acht. En in het citaat dat ik heb gegeven erkent hij dat elektronica onderdelen kapot kunnen gaat door statische elektriciteit. Alleen schrijft hij dat aan dit fenomeen onevenwichtig veel waarde wordt gehecht en op die manier een mythe, of zoals je wilt een doom scenario, tot stand komt.

"Dat vliegen goed kan gaan is een feit, maar ook dat het zeer zeker ook keihard fout kan gaan." Herhaal dit vaak genoeg en men vergeet dat vliegen het veiligste transport middel is.
Daan_1978 schreef:Waarom dus niet voorkomen, gezien dat beter is dan genezen?
De investeringen daarvoor zijn erg groot, de voorschriften irritant en het risico is erg laag.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MyCom

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:
Daan_1978 schreef:Geef nu gewoon toe dat het veiliger is voor de onderdelen, want dat is gewoon zo, punt.
Tegen wie heb je het? Uit eerdere berichten kun je niet halen dat ik het onveiliger acht. En in het citaat dat ik heb gegeven erkent hij dat elektronica onderdelen kapot kunnen gaat door statische elektriciteit. Alleen schrijft hij dat aan dit fenomeen onevenwichtig veel waarde wordt gehecht en op die manier een mythe, of zoals je wilt een doom scenario, tot stand komt.

"Dat vliegen goed kan gaan is een feit, maar ook dat het zeer zeker ook keihard fout kan gaan." Herhaal dit vaak genoeg en men vergeet dat vliegen het veiligste transport middel is.
Daan_1978 schreef:Waarom dus niet voorkomen, gezien dat beter is dan genezen?
De investeringen daarvoor zijn erg groot, de voorschriften irritant en het risico is erg laag.
ESD is geen myte! Het is een feit.

Waarom probeer jij het met alle macht ESD steeds te ontkachten?
Jij baseert alles op een vaag verhaal van Bulldog en op meningen van mensen die ESD onzin vinden.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: MyCom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dus, er is risico en gewoon veiligheid daarin waarborgen is belangrijk.
Vliegen met pc's vergelijken is als appels met peren vergelijken.

Punt is gewoon dat deze discussie te lang door gaat, terwijl het gewoon een feit is dat ESD veilig werken gewoon beter is en dus belangrijk.
Waarom dat steeds proberen te ontkrachten? Feiten kunnen lastig ontkracht worden, meningen wel.
Nadeel is dat het hier allang niet meer om meningen gaat.

Gesloten