LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Order Dell desktop niet te annuleren (5 weken levertijd)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alfatrion

Re: Order Dell desktop niet te annuleren (5 weken levertijd)

Ongelezen bericht door alfatrion »

eleven schreef:Een PC, die volgens het opdracht van de koper wordt samengesteld is , is een unicum, dus spec iaal voor de koper samengesteld.
Of er onderdelen van gewone makelij gebruikt worden, heeft er niets me te maken.
Dit soort overeenkomsten zijn er hoofdzakelijk in twee smaken. In de eerste variant krijgt de koper een keuze uit een beperkt aantal opties met daarbij een meerprijs. In de tweede variant heeft de verkoper een lange lijst van computeronderdelen met daarbij prijzen voor ieder onderdeel. In de eerste variant wordt een computer verkocht die wordt samengesteld aan de hand van specificaties van de verkoper. In het tweede geval worden er een aantal onderdelen verkocht die vervolgens worden geassembleerd. In beide gevallen is de Wet koop op afstand van toepassing.
Artikel 7:46d lid 4 en sub b en onder 1 BW schreef:De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand van zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper.
Deze uitzondering gaat voor beide varianten niet op. In de eerste variant omdat het product tot stand is gebracht overeenkomstig de specificaties van de verkoper. En in het tweede geval omdat de verkochten zaken de computeronderdelen zijn en deze ook niet tot stand zijn gebracht overeenkomstig de specificaties van de koper.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 21 apr 2014 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
eleven schreef:
alfatrion schreef:Nee, een product dat gemaakt is aan de hand van de specificaties van de koper valt buiten de wet koop op afstand. De ratio hierachter is dat de verkoper niet worden opgezadeld met een product dat niet door andere kopers wordt gekocht.

Moederboarden, processor, geheugen, harde schrijven, computerkasten en dergelijke zijn niet gemaakt aan de hand van de specificatie van de koper. Dit wordt niet anders op het moment dat de koper een assemblage dienst afneemt.

Een product dat gemaakt wordt aan de hand van de specificaties van de verkoper valt binnen de wet koop op afstand. Ook als de koper de mogelijkheid krijgt te kiezen uit de specificaties van de verkoper.
Een PC, die volgens het opdracht van de koper wordt samengesteld is , is een unicum, dus spec iaal voor de koper samengesteld.
Of er onderdelen van gewone makelij gebruikt worden, heeft er niets me te maken.
Nee. Bij dell gaat het om simpele keuze opties die de fabrikant aanbiedt tijdens het order proces. Het is dus gewoon een standaard product. Het is hetzelfde als dat je een jurk kunt bestellen in 3 kleuren en elke kleur in 4 maten. Zo kun je een pc bestellen met keuze in processor, geheugen, etc. Dit is dus gewoon het standaard assortiment en heeft niks met de in de wet bedoelde speciaal op maat gemaakt te maken.
Misschien lees je eens wat iemand schrijft.
Ik schreef, als een PC volgens opdracht van de koper en niet volgens het de keuze van Dell, samengesteld wordt.
Het is hetzelfde als ik een een meubel met afwijkende maten en kleur bestel is de koop op afstand n.v.t. :mrgreen:
Nee, een product dat gemaakt is aan de hand van de specificaties van de koper valt buiten de wet koop op afstand. De ratio hierachter is dat de verkoper niet worden opgezadeld met een product dat niet door andere kopers wordt gekocht.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hebben ze jou een computer verkocht zonder delete knop?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

alfatrion schreef:Hebben ze jou een computer verkocht zonder delete knop?
Welk merk van computer heeft nu een delete knop?
Bij mij zit deze op het toetsenbord, misschien heb ik een oude variante. :lol:

Gesloten