LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asus laptop gaat niet meer aan
-
Asus laptop gaat niet meer aan
Hallo ik heb een vraagje, ik heb een asus laptop en hij gaat niet meer aan, zodra ik hem opstart vraagt hij om mijn wachtwoord nadat ik die ingevuld heb komt er te staan : An operating system wasn't found. Try disconnecting Any drives that contain aan operating system.
Press Ctrl+Alt+Del to restart
Dit heb ik vervolgens gedaan Ctrl+alt+Del maar kom elke keer weer op het zelfde terug , ook doet de herstel cd het niet meer.
Zou iemand mij alsjeblieft uitleg kunnen geven wat er aan de hand is? Of dat er iets kapot aan mijn laptop is bijvoorbeeld de harde schijf ofzo.
Mvg Anouschka
Dit heb ik vervolgens gedaan Ctrl+alt+Del maar kom elke keer weer op het zelfde terug , ook doet de herstel cd het niet meer.
Zou iemand mij alsjeblieft uitleg kunnen geven wat er aan de hand is? Of dat er iets kapot aan mijn laptop is bijvoorbeeld de harde schijf ofzo.
Mvg Anouschka
Re: Asus laptop gaat niet meer aan
Hoe oud is je laptop ?
Op een gegeven moment heeft alles een einde, computers draaien vaak de hele dag door en zijn dus na 4 a 5 jaar op.
Breng hem naar een reparateur in de buurt en laat hun kijken ( niet repareren) of hij nog te redden is. Ze kunnen in ieder geval de gegevens van je harde schijf redden voor op een nieuwe laptop.
Op een gegeven moment heeft alles een einde, computers draaien vaak de hele dag door en zijn dus na 4 a 5 jaar op.
Breng hem naar een reparateur in de buurt en laat hun kijken ( niet repareren) of hij nog te redden is. Ze kunnen in ieder geval de gegevens van je harde schijf redden voor op een nieuwe laptop.
-
Heeft u een upgrade naar W 10 gedaan?Anouschka97 schreef:Hallo ik heb een vraagje, ik heb een asus laptop en hij gaat niet meer aan, zodra ik hem opstart vraagt hij om mijn wachtwoord nadat ik die ingevuld heb komt er te staan : An operating system wasn't found. Try disconnecting Any drives that contain aan operating system.
Mvg Anouschka
Laatst gewijzigd door stefanhouterman op 11 okt 2015 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Recentelijke updates zouden problemen kunnen geven, het kan zijn dat USB apparaten zelfs een muis/usb stick of usb hub kan problemen geven. Soms zijn het simpele dingen, het kan zelfs een cdrom of dvd zijn die nog in de lade zit.
-
TS schrijft:MichielFRL schreef:Start je wel op van de herstel DVD?
ook doet de herstel cd het niet meer.
voor de leken onder ons, doe eerst de CD erin en daarna het aanknopje, dan start hij de cd op voor dat hij gaat kijken wat er te vinden is op de harde schijf zelf.
Of de mbr is gewoon naar de filistijnen. Maar meest waarschijnlijke is dat de hdd kaduuk is.
-
MichielFRL schreef:Start je wel op van de herstel DVD?
Jaaa ik doe hem erin en druk de laptop dan aan
-
Frantic2 schreef:voor de leken onder ons, doe eerst de CD erin en daarna het aanknopje, dan start hij de cd op voor dat hij gaat kijken wat er te vinden is op de harde schijf zelf.
Heb ik gedaan maar zelfs dan doet hij niks..
Hoe staat de bootvolgorde in het BIOS? (Tip: opstarten met F2, F10, F12 of ESC om in het BIOS te geraken, specifieke toets hangt af van merk laptop)Anouschka97 schreef:Frantic2 schreef:voor de leken onder ons, doe eerst de CD erin en daarna het aanknopje, dan start hij de cd op voor dat hij gaat kijken wat er te vinden is op de harde schijf zelf.
Heb ik gedaan maar zelfs dan doet hij niks..
-
KareldJ32123 schreef:Recentelijke updates zouden problemen kunnen geven, het kan zijn dat USB apparaten zelfs een muis/usb stick of usb hub kan problemen geven. Soms zijn het simpele dingen, het kan zelfs een cdrom of dvd zijn die nog in de lade zit.
Er zit verder niks meer in de laptop of er op aangesloten heb wel een tijdje geleden de Windows 10 update gedaan daarna heeft hij het zon 3 keer gedaan en daarna wou hij niet meer aan
-
Dat dacht ik al.Anouschka97 schreef:
Er zit verder niks meer in de laptop of er op aangesloten heb wel een tijdje geleden de Windows 10 update gedaan daarna heeft hij het zon 3 keer gedaan en daarna wou hij niet meer aan
Kan je een Ubuntu CD bemachtigen, misschien kan je dan weer in je bestanden, om terug te gaan naar je vorige Windows.
-
Ik zou niet weten wie er eentje heeft kan ik dat ook bij een reparatie winkel laten doen?stefanhouterman schreef:Dat dacht ik al.Anouschka97 schreef:
Kan je een Ubuntu CD bemachtigen, misschien kan je dan weer in je bestanden, om terug te gaan naar je vorige Windows.
Probeer ook even het volgende: gewoon ALLE usb apparaten eraf halen én zonder CD/DVD opstarten. Check dus even of je er niet een USB stick in hebt zitten. Want wellicht probeer je simpelweg met een bootable USB stick op te starten.
-
Gewoon de andere berichten lezen, dan is dit advies overbodig.k2p schreef:Probeer ook even het volgende: gewoon ALLE usb apparaten eraf halen én zonder CD/DVD opstarten. Check dus even of je er niet een USB stick in hebt zitten. Want wellicht probeer je simpelweg met een bootable USB stick op te starten.
Anouschka97 schreef:
-
Anouschka97 schreef:Ik zou niet weten wie er eentje heeft kan ik dat ook bij een reparatie winkel laten doen?stefanhouterman schreef:Dat dacht ik al.Anouschka97 schreef:
Niemand in de vriendenkring, die een beetje verstand van computers heeft?
Natuurlijk kan je de laptop ook naar een reparateur brengen, die het fixt, maar vraag eerst wat de kosten zijn.
-
Je kan een live versie downloaden (en branden) daarmee was mijn oude pc ook mee "gerepareerd".
Bij mij was de boot verwijderd (oeps), daardoor kreeg ik dezelfde foutmelding. Dus alle bestanden via ubuntu gekopieerd en opnieuw windows erop gezet. Dat was bij mij de oplossing.
Deze link net gezocht:
ubuntu-nl.org/download/desktop
Bij mij was de boot verwijderd (oeps), daardoor kreeg ik dezelfde foutmelding. Dus alle bestanden via ubuntu gekopieerd en opnieuw windows erop gezet. Dat was bij mij de oplossing.
Deze link net gezocht:
ubuntu-nl.org/download/desktop
Je kunt Ubuntu ook op een bootable USB stick zetten. Wellicht iets makkelijker.
Als Anouschka97 haar laptop niet meer kan opstarten hoe kan ze dan Ubuntu downloaden als ze geen andere PC heeft ? Ik begreep het eerst niet dat kan natuurlijk ook op een PC van een kennis.Tuihanti schreef:Je kunt Ubuntu ook op een bootable USB stick zetten. Wellicht iets makkelijker.
Op deze manier kan ze een bootable USB stick maken:
http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken