LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus laptop gaat niet meer aan

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Anouschka97

Asus laptop gaat niet meer aan

Ongelezen bericht door Anouschka97 »

Hallo ik heb een vraagje, ik heb een asus laptop en hij gaat niet meer aan, zodra ik hem opstart vraagt hij om mijn wachtwoord nadat ik die ingevuld heb komt er te staan : An operating system wasn't found. Try disconnecting Any drives that contain aan operating system.
Press Ctrl+Alt+Del to restart

Dit heb ik vervolgens gedaan Ctrl+alt+Del maar kom elke keer weer op het zelfde terug , ook doet de herstel cd het niet meer.

Zou iemand mij alsjeblieft uitleg kunnen geven wat er aan de hand is? Of dat er iets kapot aan mijn laptop is bijvoorbeeld de harde schijf ofzo.

Mvg Anouschka

Quark

Re: Asus laptop gaat niet meer aan

Ongelezen bericht door Quark »

Hoe oud is je laptop ?
Op een gegeven moment heeft alles een einde, computers draaien vaak de hele dag door en zijn dus na 4 a 5 jaar op.
Breng hem naar een reparateur in de buurt en laat hun kijken ( niet repareren) of hij nog te redden is. Ze kunnen in ieder geval de gegevens van je harde schijf redden voor op een nieuwe laptop.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Anouschka97 schreef:Hallo ik heb een vraagje, ik heb een asus laptop en hij gaat niet meer aan, zodra ik hem opstart vraagt hij om mijn wachtwoord nadat ik die ingevuld heb komt er te staan : An operating system wasn't found. Try disconnecting Any drives that contain aan operating system.
Press Ctrl+Alt+Del to restart

Dit heb ik vervolgens gedaan Ctrl+alt+Del maar kom elke keer weer op het zelfde terug , ook doet de herstel cd het niet meer.

Zou iemand mij alsjeblieft uitleg kunnen geven wat er aan de hand is? Of dat er iets kapot aan mijn laptop is bijvoorbeeld de harde schijf ofzo.

Mvg Anouschka
Heeft u een upgrade naar W 10 gedaan?
Laatst gewijzigd door stefanhouterman op 11 okt 2015 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

KareldJ32123

Ongelezen bericht door KareldJ32123 »

Recentelijke updates zouden problemen kunnen geven, het kan zijn dat USB apparaten zelfs een muis/usb stick of usb hub kan problemen geven. Soms zijn het simpele dingen, het kan zelfs een cdrom of dvd zijn die nog in de lade zit.

stefanhouterman

MichielFRL schreef:Start je wel op van de herstel DVD?
TS schrijft:
ook doet de herstel cd het niet meer.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

voor de leken onder ons, doe eerst de CD erin en daarna het aanknopje, dan start hij de cd op voor dat hij gaat kijken wat er te vinden is op de harde schijf zelf.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Of de mbr is gewoon naar de filistijnen. Maar meest waarschijnlijke is dat de hdd kaduuk is.

Anouschka97

MichielFRL schreef:Start je wel op van de herstel DVD?

Jaaa ik doe hem erin en druk de laptop dan aan

Anouschka97

Frantic2 schreef:voor de leken onder ons, doe eerst de CD erin en daarna het aanknopje, dan start hij de cd op voor dat hij gaat kijken wat er te vinden is op de harde schijf zelf.

Heb ik gedaan maar zelfs dan doet hij niks..

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Anouschka97 schreef:
Frantic2 schreef:voor de leken onder ons, doe eerst de CD erin en daarna het aanknopje, dan start hij de cd op voor dat hij gaat kijken wat er te vinden is op de harde schijf zelf.

Heb ik gedaan maar zelfs dan doet hij niks..
Hoe staat de bootvolgorde in het BIOS? (Tip: opstarten met F2, F10, F12 of ESC om in het BIOS te geraken, specifieke toets hangt af van merk laptop)

Anouschka97

KareldJ32123 schreef:Recentelijke updates zouden problemen kunnen geven, het kan zijn dat USB apparaten zelfs een muis/usb stick of usb hub kan problemen geven. Soms zijn het simpele dingen, het kan zelfs een cdrom of dvd zijn die nog in de lade zit.

Er zit verder niks meer in de laptop of er op aangesloten heb wel een tijdje geleden de Windows 10 update gedaan daarna heeft hij het zon 3 keer gedaan en daarna wou hij niet meer aan

stefanhouterman

Anouschka97 schreef:

Er zit verder niks meer in de laptop of er op aangesloten heb wel een tijdje geleden de Windows 10 update gedaan daarna heeft hij het zon 3 keer gedaan en daarna wou hij niet meer aan
Dat dacht ik al.
Kan je een Ubuntu CD bemachtigen, misschien kan je dan weer in je bestanden, om terug te gaan naar je vorige Windows.

Anouschka97

stefanhouterman schreef:
Anouschka97 schreef:

Dat dacht ik al.
Kan je een Ubuntu CD bemachtigen, misschien kan je dan weer in je bestanden, om terug te gaan naar je vorige Windows.
Ik zou niet weten wie er eentje heeft kan ik dat ook bij een reparatie winkel laten doen?

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Probeer ook even het volgende: gewoon ALLE usb apparaten eraf halen én zonder CD/DVD opstarten. Check dus even of je er niet een USB stick in hebt zitten. Want wellicht probeer je simpelweg met een bootable USB stick op te starten.

stefanhouterman

k2p schreef:Probeer ook even het volgende: gewoon ALLE usb apparaten eraf halen én zonder CD/DVD opstarten. Check dus even of je er niet een USB stick in hebt zitten. Want wellicht probeer je simpelweg met een bootable USB stick op te starten.
Gewoon de andere berichten lezen, dan is dit advies overbodig.
Anouschka97 schreef:

stefanhouterman

Anouschka97 schreef:
stefanhouterman schreef:
Anouschka97 schreef:

Dat dacht ik al.
Ik zou niet weten wie er eentje heeft kan ik dat ook bij een reparatie winkel laten doen?

Niemand in de vriendenkring, die een beetje verstand van computers heeft?
Natuurlijk kan je de laptop ook naar een reparateur brengen, die het fixt, maar vraag eerst wat de kosten zijn.

KareldJ32123

Ongelezen bericht door KareldJ32123 »

Je kan een live versie downloaden (en branden) daarmee was mijn oude pc ook mee "gerepareerd".

Bij mij was de boot verwijderd (oeps), daardoor kreeg ik dezelfde foutmelding. Dus alle bestanden via ubuntu gekopieerd en opnieuw windows erop gezet. Dat was bij mij de oplossing.

Deze link net gezocht:
ubuntu-nl.org/download/desktop

Tuihanti

Ongelezen bericht door Tuihanti »

Je kunt Ubuntu ook op een bootable USB stick zetten. Wellicht iets makkelijker. :wink:

hvff

Ongelezen bericht door hvff »

Tuihanti schreef:Je kunt Ubuntu ook op een bootable USB stick zetten. Wellicht iets makkelijker. :wink:
Als Anouschka97 haar laptop niet meer kan opstarten hoe kan ze dan Ubuntu downloaden als ze geen andere PC heeft ? Ik begreep het eerst niet dat kan natuurlijk ook op een PC van een kennis.

Op deze manier kan ze een bootable USB stick maken:

http://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-bootable-maken

Gesloten