LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
brammetje1994
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jul 2012 17:00

Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door brammetje1994 »

Een 3-tal maanden terug heb ik ook een topic geplaatst. Daarna ben ik gestopt met hulp zoeken. Nu een paar maanden later is het probleem nog steeds niet opgelost. Vandaar dat ik wederom jullie hulp vraag.

Mijn laptop, gekocht op mei 2011, is defect gegaan en deze heb ik begin Juni opgestuurd. Ik kreeg een melding van Asus dat deze laptop pas op 28-09-2012 gemaakt kon worden, ivm missende onderdelen. Daar ging ik niet mee akkoord. De verkopende partij heeft er druk achter gezet en uiteindelijk had ik na een maand mijn laptop terug.

De laptop had een vervangen moederboard en een vervangen LCD-scherm(?). Ik wist van het probleem met de moederboard, het beeldscherm begreep ik niet, maar toen ik navraag deed bleek het uit voorzorg gedaan te zijn. "Netjes", was mijn eerste reactie. Ik was blij mijn laptop terug te hebben, tot dat ik de temperatuur al weer snel op de 80 zag staan na enkele minuten gestart. Niets aan gedaan dus. Daarnaast valt de laptop met gemiddeld 40% batterij, plotseling uit. Deze 2 klachten waren vermeld, maar Asus zag geen problemen.

Nu zou het bedrijf waar ik de laptop heb gekocht deze in behandeling nemen, achteraf was dat gewoon "na overleg de laptop alsnog naar Asus repaircentre sturen", maar dat laat ik maar even voor wat het is.

Een maand later krijg ik op een wat klungelige wijze mijn laptop terug. Maar ik ben al lang blij, als deze nu ook gemaakt is. Ik open de doos "Hardeschijf vervangen". Geen idee waarom, maar misschien dat daar het probleem lag met de hitte en de batterij. Ik open de laptop, heb hem enkele minuten aanstaan. En valt wéér op 50% batterij uit.

Ik werd er even ontoepasselijk van, bel het verkopende bedrijf. Aardige man voor de verandering en deze man heeft een gedetailleerde navraag uitgezet. Ik kon ten minste de laptop aan de stroom gebruiken in de hoop dat de hitte niets zou kapot maken, want ik liep inmiddels tot 2 weken toe achter, met school.

Zaterdag middag zet ik de laptop aan, kijk om. Wanneer ik terug kijk om aan de slag te gaan met mijn laptop, heb ik een blue screen of death. "ZUCHT!", code genoteerd. "mogelijk probleem met hardeschijf" kom ik daarna achter. En ja, je leest het, de hardeschijf (waar eerst niets mis mee was) hebben ze vervangen, waardoor mijn hele laptop nu niet meer werkt.

Het begon onschuldig met haperingen van een halve seconde, waarin de computer niets deed. (audio/video/muis deed dan ook niets) Maar dat escaleerde snel toen hij zondag al 15 minuten deed over opstarten. Hij geen verbinding maakt met mijn draadloos netwerk en ik gemiddeld 3 letters per minuut kan typen omdat de computer de rest van de tijd niet reageert.

Vandaag weer gebeld (na de telefoon storing van vanmiddag), krijg ik een andere vrouw aan de lijn "we gaan het toevoegen aan de uitzetting die vrijdag is gedaan", waarop ik antwoord dat ik al 3 maanden aan het wachten ben en nu toch ècht een oplossing voor dit hele probleem wil. "Dat kan ik helaas niet beslissen meneer."

Oftewel ik zit hier te kijken, na 3 maanden (waarvan 2 maanden in reparatie) laptop niet gemaakt, geen antwoord op enkel van mijn mails die ik heb gestuurd en tig beloftes niet nagekomen vanuit hun kant.
Ik weet niet meer wat ik kan doen, want mijn laptop is een vereiste voor mijn opleiding, ik had verwacht dat 3 maanden genoeg was voor een oplossing, maar het tegendeel blijkt bewezen. Iemand enig idee hoe ik druk kan uitoefenen? of moet ik dit alles maar gewoon uitzitten?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door 53o »

Even een kort vraagje, is deze laptop wel daadwerkelijk naar Asus opgestuurd of een andere service partner? Als je reparatie papieren hebt kan je zien welk bedrijf deze 'gerepareerd' heeft.

Lijkt mij eerder dat het bedrijf waar jij deze laptop hebt gekocht deze notebook opstuurd naar een reparatie partner die de eindtest overslaat om te bezuinigen op kosten.

annet765
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2012 19:20

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door annet765 »

Het enige goede dat ik van Asus heb ondervonden was het advies - toen het besturingssysteem van mijn laptop N73JN TY114V het begaf - om de harde schijf eruit te halen en te backuppen. Dat redde mijn gegevens.
Verder alleen maar ellende. Vanaf het begin begreep ik niets van het apparaat: had ineens geen toegang meer tot i-tunes, terwijl ik dat op mijn oude laptop nog wel gewoon had. Even later: blauw scherm, geen toegang meer tot wat dan ook.
De eerste keer heeft mijn leverancier geprobeerd het op te lossen. Hij snapte er ook niets van. De tweede keer heb ik zelf de hele boel geherinstalleerd. De derde keer zou Asus de laptop hebben gerepareerd. Kreeg hem terug met een ventilator die mij zo ongeveer de kamer uit blies. Teruggestuurd dus, en al snel na de "reparatie" alweer problemen: besturingssysteem naar de knoppen.
Onder leiding van de "help desk" - zo zouden ze zich toch niet mogen noemen - de boel weer helemaal geherinstalleerd, en wéér ellende.
Voor de derde keer teruggestuurd. Hoorde niets. Gevraagd naar hoe het stond werd me geadviseerd de laptop ter reparatie in te sturen! Na Asus ervan te hebben overtuigd dat de laptop al bij ze was kreeg ik de vraag wat er mis mee was want men kon geen problemen ontdekken. Had de problemen allang op een rijtje gezet.
Krijg een vervangende (nieuwe?) laptop. Werd verstuurd zonder dat ik daar bericht van kreeg. Heb de postbode dus gemist, maar hoop er morgen wel te zijn om hem in ontvangst te nemen. Type: AS N75S 2630QM/6CG5/6G/UI. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Word nogal schichtig van Asus. Heb een EEEpad die ook al twee keer terug is geweest. Binnen een half jaar na aankoop.
Benieuwd naar ervaringen.

annet765
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2012 19:20

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door annet765 »

Oja, vergat nog te vermelden dat Asus mij de vervangende laptop aanbood omdat ze mijn oude niet binnen de gestelde termijn konden repareren. Vooral niet toegeven dat het een verkeerd product was, of, naar mijn overtuiging, een product met een verkeerd besturingssysteem. Na uren met een hulpvaardig Microsoft aan de telefoon die het niet kon oplossen bleek Asus de verantwoordelijke daarvoor te zijn.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, maar dit?
, of, naar mijn overtuiging, een product met een verkeerd besturingssysteem.
Windows 7 is nu de standaard, het is geen perfect besturingssysteem, maar dit is wat de meeste mensen gebruiken.

Asus heeft het hier heel erg coulant opgelost voor jou, maar het is onzin wat je loopt te verkondigen in voorgaande posts. Asus onderdelen zijn compatible met windows 7, en jij hebt het over een verkeerd besturingssysteem?

Asus heeft het netjes opgelost voor jou door snel tot vervanging over te gaan. Maar je hebt geen verstand van zaken, en verkeerd besturingssysteem is de oorzaak?

Als ik jou als klant binnen krijg, dan krijg je na die overtuiging een notebook terug met linux.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik jou als klant binnen krijg, dan krijg je na die overtuiging een notebook terug met linux.
In ieder geval positief dat Linux gebruikers er in ieder geval ZELF van overtuigd zijn dat het, het perfecte besturingssysteem is :wink: .
Linux is mooi maar zeker niet altijd een goede vervanging.

annet765
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2012 19:20

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door annet765 »

Drukte me verkeerd uit: het besturingssysteem was niet verkeerd (Windows 7), maar werkte niet goed. En als ik het goed begrijp had Asus de verantwoordelijkheid daarvoor van Microsoft overgenomen.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Asus laptop reparatie klopt van geen kanten.

Ongelezen bericht door sadfly »

Correct voor bprosman. :D

Linux was een mooi besturings systeem. Ik heb het graag gebruikt alks desktop. ik gebruikte het ook als server en doe dat soms nog. Alleen de ontwikkelerars hebben de boel verprutst. Je weet wel waar ik op doel. Unity, gnome3, kde4. zins ze die desktops hebben gemaakt is het hel erg achteruit gegaan met linux :cry: Ook bepaalde hardware (te nieuw) werkt niet echt met die specifieke software.

Dus ja... :roll: De linux ontwikkeleraars hebben me terug gejaagt naar windows. :shock:

Goede nieuws, ik blijf linux wel gebruiken. alleen oude versies op oudere hardware.
zolang het maar gnome2 of kde3.5 heeft of console :lol:

Gesloten