Ik heb een asus laptop van 1 maand oud!! Ik heb hem 17-10-10 bij mediamarkt rotterdam gekocht.Na 2 weken ging de letter b los zitten maar ik had daar geen last van.Maar 2 weken later was de voeding kapot dus hij deed helamaal niks meer.Ik terug naar mediamarkt,14-11-10,die stuurde hem op naar asus servicecenter.Die hadden 22-11-10 een prijsopgaaf 80.62 euro naar mediamarkt gestuurd.01-12-10 had ik van mediamarkt nog geen bericht,Toen ik een mail gestuurd had kreeg ik een mail met de prijsopgaaf 9 dagen niks gehoord terwijl ze de prijsopgaaf hadden!!!Nu vandaag kreeg ik te horen dat er een nieuw toetsebord op moet wat niet onder de garantie valt[jawel hij is 1 maand oud].Nu vraag ik mij toch af kan dit zomaar???
groet kees
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] asus laptop
Re: asus laptop
keesstoop
Een fabrikant kan legaal onderdelen van een produkt bij de fabrieksgarantie uitsluiten. Maar............................dat kan en mag de verkoper niet. Als er binnen 6 maanden na aankoop een defekt optreedt, dan dient de verkoper te bewijzen dat het een gebruikersfout is en dat kan de verkoper meestal niet. Het gevolg van die bewijsregel is, dat de verkoper kosteloos het produkt moet (laten) repareren.
Maxiem.
Toelichting:
Wettelijke bescherming in het eerste halve jaar:
Het produkt dat je kocht blijkt binnen het eerste halve jaar na aankoop kapot. Volgens de wet mag je dan als consument vermoeden dat het artikel al defect was voordat je de koopovereenkomst sloot (BW7/18). Je mag dan als consument van de verkoper reparatie of vervanging eisen. Ik baseer me op BW7/21. Bovendien mag er geen sprake mag zijn van ernstige overlast voor de koper (BW7/21 lid 3). Indien dat wel het geval is, dan dient de verkoper zorg te dragen voor (tijdelijke) vervanging. In het eerste halve jaar na aankoop hoeft de koper NIET te bewijzen dat het defekt onstaan is door eigen toedoen. Nee, het is juist de verkoper die moet bewijzen, dat het defekt is onstaan door bijvoorbeeld ondeskundig gebruik van de gebruiker zelf. Na het eerste halve jaar na aankoop ligt de bewijslast omgekeerd.
BW7 boek 7 consumentenkoop:
http://www.st-ab.nl/wetten/0059_Boek_7_ ... oek_BW.htm
BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... l_Garantie
Een fabrikant kan legaal onderdelen van een produkt bij de fabrieksgarantie uitsluiten. Maar............................dat kan en mag de verkoper niet. Als er binnen 6 maanden na aankoop een defekt optreedt, dan dient de verkoper te bewijzen dat het een gebruikersfout is en dat kan de verkoper meestal niet. Het gevolg van die bewijsregel is, dat de verkoper kosteloos het produkt moet (laten) repareren.
Maxiem.
Toelichting:
Wettelijke bescherming in het eerste halve jaar:
Het produkt dat je kocht blijkt binnen het eerste halve jaar na aankoop kapot. Volgens de wet mag je dan als consument vermoeden dat het artikel al defect was voordat je de koopovereenkomst sloot (BW7/18). Je mag dan als consument van de verkoper reparatie of vervanging eisen. Ik baseer me op BW7/21. Bovendien mag er geen sprake mag zijn van ernstige overlast voor de koper (BW7/21 lid 3). Indien dat wel het geval is, dan dient de verkoper zorg te dragen voor (tijdelijke) vervanging. In het eerste halve jaar na aankoop hoeft de koper NIET te bewijzen dat het defekt onstaan is door eigen toedoen. Nee, het is juist de verkoper die moet bewijzen, dat het defekt is onstaan door bijvoorbeeld ondeskundig gebruik van de gebruiker zelf. Na het eerste halve jaar na aankoop ligt de bewijslast omgekeerd.
BW7 boek 7 consumentenkoop:
http://www.st-ab.nl/wetten/0059_Boek_7_ ... oek_BW.htm
BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... l_Garantie
Re: asus laptop
he maxiem bedankt voor je reactie! Ik heb hem uitgeprint en heb hem bij de rest van de papieren gedaan en terug naar mediamarkt gegaan!Eerst bleven ze volhouden dat het mijn kosten waren,maar na 3 kwartier hebben ze me gezegd dat ze het zullen betalen!! groet kees