LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BAGGERSLECHTE SERVICE MACHOUSE ROTTERDAM

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
PATRICK_SCHMITT

BAGGERSLECHTE SERVICE MACHOUSE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door PATRICK_SCHMITT »

OP 23 augustus bracht ik mijn iBook naar Mac Rotterdam omdat het scherm het niet meer deed. "Gefeliciteerd" riep de technische man in de winkel! Dit exemplaar valt binnen de extra garantie van Apple. Het logicboard wordt gratis vervangen en dit duurt max. 10 werkdagen!!. Toen ik de technische man vroeg of het niet verstandig was een backup te maken omdat er belangrijke documenten etc opstonden riep de tecnische man: "Welnee joh, we zijn toch geen PC winkel!!!" Ik was gerustgesteld en gaf de iBook af, ik zou hem uiterlijk 2 september weer terug hebben zo verzekerde de technische man mij.... helaas.

Op 6 september belde ik om te zien waar zn iBook bleef.. niet bekend, 10 september: niet bekend, 13 september: 15/16 september is de iBook terug.. niet dus!! 20 september: wellicht 23 of 24 september meneer..niet dus.... OP de 24e september begon men zich zorgen te maken en sprak zelfs al over een vervanging van de iBook daar deze wellicht zoek was.... 28 september: Apple Nederland start een onderzoek naar de verdwenen iBook, naar aanleiding van dit onderzoek volgt het besluit om een nieuwe iBook uit te geven. 5 oktober... toe maar de iBook is binnen!!! (een kleine aanvulling: al deze keren moest ik ZELF contact opnemen over de stand van zaken!)

Bij aankomst zag ik hem staan, mijn vertrouwde iBook!! Snel aangezet en......... de hele HD was leeg!! Wel G#%#$^$&$!!!!! Oeps... dit is niet de bedoeling sprak het technische mannetje... Na een kort telefoontje kon hij mij niet vertellen of het een nieuwe HD was of de oude die gewist was... iets wat redelijk cruciaal is ivm data recovery! Uiteindelijk heb ik zelf apple gebeld en deze meldde doodleuk dat het niet hun probleem was en dat ik bij de zaak zelf moest zijn?!?!?!?!?!

Uiteindelijk heb ik een brief gestuurd naar de heer Dick Steenhuis van Machouse. Hij is de baas van technische mannetjes in de winkels in Rotterdam, Woerden en Amsterdam. De brief verstuurde ik op 11 oktober met het verzoek binnen 8 dagen te reageren.... 3 x raden.... precies.

Op 21 oktober belde ik maar weer eens zelf en had zowaar Dickie aan de telefoon... "sorry hoor, ik kom net terug uit Engeland, ik heb de brief gezien en offer mn vrije zaterdag (boeien) er voor op en bel uiterlijk maandag 25 oktober terug" zou huilde Dickie Steenhuis. Uiteraard belde de man niet op deze dag en hing ik 26 oktober weer aan de telefoon... In bespreking maar hij belt terug! 27 oktober: zit weer in bespreking maar hij belt echt vandaag terug... HAHAHAHAHAHAHAH 28 oktober.. verdomd, hij is er. Ja, sorry maar het is niet onze schuld, ik heb sorry gezegd en meer kan ik niet doen!?!?!? Is dit service verlenen vroeg ik mij af? Is dit relatiebeheer? Door een advies van een van UW medewerkers ben ik alles kwijt en u zegt.. sorry maar helaas? Geen enkele compensatie in wat voor vorm dan ook??

Ik ben het echt zat aan het worden en hoop dat er meer mensen soortgelijke ervaringen hebben met deze firma.

Uiteindelijk bleek ook nog eens dat de HD helemaal niet vervangen was en ik dus ook geen data recovery meer kan uitvoeren. In eerste instantie vertelde men mij namelijk dat de HD WEL was vervangen en dat ik dus gewoon opnieuw kon installeren!

santzzz.nl

Re: BAGGERSLECHTE SERVICE MACHOUSE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door santzzz.nl »

ikzelf heb ook me ibook ooit terug gebracht met een defect beeldscherm.

maar omdat er een mini pinnetje gebroken was om me ethernetkabel vast te klikken werd ik niet geholpen door mac centre rotterdam en mijn peperdure garantie was hierdoor verlopen vertelden ze me.

ik heb echt brieven moeten sturen en moeten bellen als een gek om alles voorelkaar te krijgen uiteindelijk hebben ze me gratis geholpen er is toen een nieuw moederbord geplaatst

macgek

Ongelezen bericht door macgek »

Beetje laat maar wel ff mijn mening; iedereen is ontzettend dom door geen backup te maken! Niemand is verantwoordelijk voor jouw data behalve jijzelf.

Ik snap de mensen echt niet die dit niet begrijpen. En ja het komt altijd voor op het moment dat het niet uikomt. Dat is het moment dat de computer het niet meer doet! Tjonge wat dom!

jrgand

Ongelezen bericht door jrgand »

Een ieder die dats's opzijn computer heb staan weet dat hij regelmatig een backup moet maken Vooral als je hem in reparatie geeft.

Dit is echt niet de schuld Machouse Roterdam, maar je eigen schuld

Ik werk veel met de laptop en ben ook vaak onderweg. Hierdoor sla ik veel verschillende data's op. Alleen zet ik mijn data op een 2GB pendrive Zo heb ik altijd de data's bij de hand waar ik ook werk met de laptop of achter een gewone pc
Als ik sávonds thuis kom stop ik de pendrive in de pc die dan automatisch een backup van de pendrive maakt
Maar toch maak ik ook nog om de zoveeltijd een backup van de grote pc
Dit noemt men het zoon, vader, grootvader principe
je kan altijd terug naar een vorige backup

Dus mijn raad is als je je data's altijd wil behouden moetje backuppen en niet een ander de schuld geven

Gesloten