LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

De Consumentenbond roept consumenten op Windows Vista te boycotten. Wanneer je een nieuwe computer gaat kopen is het volgens de bond beter om expliciet te vragen naar het besturingssysteem Windows XP. Nieuwe pc's zijn standaard voorzien van Vista, maar dat systeem zou veel klachten hebben opgeleverd.

De organisatie roept winkeliers op klanten die klachten hebben met Vista als gratis service XP aan te bieden. De Consumentenbond besloot vandaag tot deze oproep na een gesprek met Microsoft.

bron: trouw
De consumentenbond heeft zich nu helemaal belachelijk gemaakt.
Wat willen ze hiermee bereiken?

Alle problemen die er zijn, worden dus op Microsoft geschoven, terwijl dat vaak helemaal niet het geval is.

De consumentenbond is een instantie die niet opkomt voor de consumenten, maar altijd de fabrikanten en winkelieren in een kwaad daglicht stelt.

Door eerdere berichten van de consumentenbond is het heel duidelijk geworden dat de consumentenbond alleen maar tegen de schenen van Microsoft aan het schoppen is.

Door deze actie heeft de consumentenbond voor mij definitief afgedaan, en staan bij mij nu te boek als een zeer onbetrouwbare bond.
Een bond die wij kunnen missen als kiespijn.


De organisatie roept winkeliers op klanten die klachten hebben met Vista als gratis service XP aan te bieden.

Als een klant bij mij een laptop koopt en hij wilt terug naar XP, dan kan hij die kopen, en ik geef dus XP NIET gratis weg.

Ik heb al in de diverse posts aangegeven waar de problemen wel liggen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de consumentenbond is ondeskundig, en als het mogelijk was zou ik graag eens met ze rond de tafel gaan zitten om ze te vertellen wat zij allemaal fout doen bij deze onderzoeken

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Het is een bezopen actie van de consumentenbond en heeft veel weg van een zeurend kind. De klachten 5000, volgens hun zijn voor 75% oudere hardware waar de fabrikanten gewoon geen Vistadrivers voor willen maken omdat zij liever nieuw verkopen. De HP All in one die ik had van 3 jaar had had alleen de printerdrivers voor Vista en de rest werkte niet meer of onvolledig.Op hun website word bij navraag door verwezen naar Vista geschikte All in one's.Het heeft er alle schijn van dat de consumentenbond dit onderwerp gebruikt om leden te werven, Want als je op hun website komt kan je maar alleen de koppen zien van het artikel en wil je alles lezen moet je eerst even lid worden. :shock: .Natuurlijk valt microsoft ook wel zaken te verwijten , Vista zou beter met wat oudere software/hardware moeten kunnen omgaan.Als je de verkoopscijfers van Microsoft mag geloven zijn de klachten niet echt heel hoog voor een nieuw OS. Vergeet niet dat bij Win XP ook al na heel korte tijd een servicepack 1/2 uit kwam met allerlei verbeteringen.

Jor.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Natuurlijk valt microsoft ook wel zaken te verwijten , Vista zou beter met wat oudere software/hardware moeten kunnen omgaan.
Sorry hoor, maar bij de overschakeling van Win98 naar XP was dat ook precies hetzelfde.
Veel consumenten hebben nog Win98 en schakelen over naar Vista.
Veel programma's werken niet, omdat die programma's niet met de nieuwe hardware overweg kunnen (is Microsoft niet te verwijten) en veel programma's werken niet omdat ze onder DOS werken en in XP en Vista geen DOS meer zit.

Windows 95, Windows 98, Windows ME vallen onder de WIN9X kernel, dat wilt zeggen dat Windows als een schil om DOS heenzit. Daarnaast zijn de verschillende drivers 8, 16 of 32 bits. Met het gevolg dat er instabiliteit optreedt.

Windows 2000, Windows XP en Windows Vista vallen onder de WIN NT kernel, dus dat betekent dat Windows niet als een schil om DOS heen zit, en DOS is in zijn geheel eruit gehaald. Windows XP en Vista zijn er in 2 smaken: 32 bit of 64 bit.

Dus bij de 32 bit versie werken alleen programma's die 32 bit zijn en ook werken er alleen drivers op die ook 32 bit zijn.

Dus bij de 64 bit versie werken alleen programma's die 64 bit zijn en ook werken er alleen drivers op die ook 64 bit zijn.

Dus op een computer met een 64 bit Windows, werken dus geen programma's die 32 bit zijn en werken in principe ook geen drivers die 32 bit zijn.

Microsoft heeft al heel vroeg gegevens naar de software- en hardware fabrikanten gestuurd om hun software of hardware aan te passen.

En diverse fabrikanten doen dat niet, met alle gevolgen van dien.

Daarnaast vind ik dat de consumentenbond helemaal niet op de technische kant van de problemen is ingegaan en dat zij alleen bezig zijn om Microsoft tegen de schenen aan het schoppen zijn.

Ik vind dat je dan als consumentenorganisatie behoorlijk faalt en dergelijke acties maken de consuementenbond alleen maar belachelijk.
Want wat schiet de consuement nu op met deze acties.

GEEN BAL!!! Helemaal niks!!!!

Ik volg de consumentenbond al een tijdje en ook met die inventarisatie van hun. En de antwoorden die ze gaven op de resultaten is gewoon iets waar ze totaal geen verstand van hebben.

Begrijp me niet verkeerd, het is op zich wel een heel goed idee om de klachten en de problemen te inventariseren! Maar gebruik de uitkomsten daarvan dan wel om de consument beter te voorlichten.
Dat is dus precies wat ikzelf met die uitkomsten van die onderzoeken gedaan heb. Ik gebruik dergelijke uitkomsten voor de klanten en daarmee de klanten beter te kunnen voorlichten.

Consumenten voorlichten:
Dat is dus niet een fabrikant steeds tegen de schenen gaan schoppen, maar heel duidelijk aan de consumenten uitleggen waar de problemen nu werkelijk liggen en de consumenten voorlichten wat ze dan het beste kunnen doen.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Nita »

@ikbenik,

Je schrijft ,als een klant bij mij een laptop koopt en hij wil terug naar xp dan kan hij deze bij mij kopen.Ik geef xp dus niet gratis weg.

Mag ik zeggen dat ik jouw houding naar de KLANT toe erg star vind,je hebt de neiging de rollen om te draaien .de klant is er niet voor jou ,jij bent er voor de klant.
Ik heb enige tijd geleden een laptop met vista gekocht en daar heeft mijn (computer boertje) gratis de xp bijgezet. Heb erg moeten wennen aan vista maar heb er tot nu toe geen problemen mee.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Pruim »

Ja leuk windows vista.
Draadloos internet is niet meer aan de gang te krijgen, zodat ik nu constant een kabel aan m'n laptop heb zitten.
Dat nieuwe internet explorer werkt ook geweldig, om de 2 minuten wordt de verbinding (met kabel) verbroken, maar gelukkig hebben we daar opera voor.
Printer na 4 uur eindelijk aan de gang gekregen.

Heel mooi allemaal dat microsoft de mensen semi verplicht hun nieuwe besturingssysteem aan zit te smeren, maar zorg dan dat het goed werkt.
Als mensen nu een nieuwe computer aanschaffen, zitten ze gelijk met vista opgescheept. Voor een hoop mensen is een computer tegenwoordig gewoon een gebruiksvoorwerp, en die mensen hebben geen uitgebreide kennis over alle hardware en software.
En daar komt nog bij dat microsoft windows nooit echt open is geweest met broncodes voor andere software-ontwikkelaars. Ik denk dus dat een groot deel van de problemen inderdaad aan microsoft te wijten is.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ikbenik,

Je schrijft ,als een klant bij mij een laptop koopt en hij wil terug naar xp dan kan hij deze bij mij kopen.Ik geef xp dus niet gratis weg.

Mag ik zeggen dat ik jouw houding naar de KLANT toe erg star vind,je hebt de neiging de rollen om te draaien .de klant is er niet voor jou ,jij bent er voor de klant.
Ik heb enige tijd geleden een laptop met vista gekocht en daar heeft mijn (computer boertje) gratis de xp bijgezet. Heb erg moeten wennen aan vista maar heb er tot nu toe geen problemen mee.
Ten eerste:
Als een klant bij mij komt voor een computer, dan vraag ik altijd welke windows hij erop wilt hebben.

Ten tweede:

De consumentenbond eist dus dat ik een gratis XP moet leveren als Vista niet bevalt.
Nu kost me dat per keer dus ruim €95,- en dat doe ik dus niet.
Een ander probleem is (en daar ben ik zelf tegenaan gelopen) dat voor de nieuwste laptops helemaal geen drivers zijn voor XP!!
Draadloos internet is niet meer aan de gang te krijgen, zodat ik nu constant een kabel aan m'n laptop heb zitten.
Ik heb toch wel wat Vista computers geleverd, maar dat probleem ken ik niet.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Een nieuwe website van microsoft voor Vista-gebruikers.

http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... taservice/


Doe er je voordeel mee.

Jor.
Microsoft Nederland heeft een website gelanceerd waar gebruikers van Windows Vista terecht kunnen met vragen en klachten over het besturingssysteem. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door queenfan »

Ben geen Windows fan maar wat me vooral opvalt is dat er mensen zijn die klagen dat Vista niet goed werkt, dat deze mensen een verouderd systeem hebben die maar net aan de systeemeisen voldoen.
Deze mensen installeren Vista en ja dan is de kans aanwezig dat er iets fout kan gaan, jammer mensen wil je met de tijd mee zorg er dan voor dat je systeem ook goed is en niet halfgebakken.

En nu de consumentenbond gaat janken zakt me de broek helemaal af, als ik zie hoe mijn ouders pc werkt op vista, niks aan de hand.

Het is een storm in een glas water.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Draadloos internet is niet meer aan de gang te krijgen, zodat ik nu constant een kabel aan m'n laptop heb zitten.
Dat ligt niet aan Vista, want ik heb het op diverse laptop's zonder problemen draaiend gekregen.
Dat nieuwe internet explorer werkt ook geweldig, om de 2 minuten wordt de verbinding (met kabel) verbroken
De nieuwe IE heb ik onder Windows XP ook staan zonder problemen en onder Vista op die laptops ook geen probleem
, maar gelukkig hebben we daar opera voor.
Dat is een oplossing in de trant van als de benzine van mijn auto op is, dan neem ik de fiets. Dat is een work around, maar niet de oplossing van het probleem.
Printer na 4 uur eindelijk aan de gang gekregen.
Dat is wel erg lang, wat was daar het probleem. Waarschijnlijk moest je drivers van een oudere printer eerst ophalen van internet, omdat de maker van de printer deze niet aan Microsoft ter beschikking gesteld heeft en ze dus ook niet op de installatie DVD stonden. Dat is een probleem van de fabrikant van de printer, niet van Microsoft.
Heel mooi allemaal dat microsoft de mensen semi verplicht hun nieuwe besturingssysteem aan zit te smeren, maar zorg dan dat het goed werkt
Op bestaande computers kies je er zelf voor om een upgrade naar Windows Vista te doen. Als dat niet werkt, is dat niet de schuld van Microsoft. Microsoft kan mij niet verplichten om op mijn 4 jaar oude Pentium 3 computer Windows Vista te installeren
Als mensen nu een nieuwe computer aanschaffen, zitten ze gelijk met vista opgescheept.
En op die nieuwe computers werkt het ook goed. Die zijn er namelijk voor gemaakt en die voldoen aan de eisen, die aan Windows Vista gesteld worden.
Voor een hoop mensen is een computer tegenwoordig gewoon een gebruiksvoorwerp, en die mensen hebben geen uitgebreide kennis over alle hardware en software.
Als dat zo is, moet je er ook niet zelf aan gaan sleutelen. Voor mij is een auto een gebruiksvoorwerp. En ik heb daar geen verstand van, dus laat ik die onderhouden bij een vakman in de garage en zelf ga ik daar niet aan sleutelen. Als je geen verstand hebt van computer hard en software moet je ook niet zelf gaan sleutelen eraan, maar dit aan de vakman overlaten. Alleen dat kost natuurlijk wel wat en ons Nederlanders zitten het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang!
En daar komt nog bij dat microsoft windows nooit echt open is geweest met broncodes voor andere software-ontwikkelaars.
Hier heb je helemaal gelijk in, want Windows is geen Open Source zoals bijvoorbeeld Linux.
Ik denk dus dat een groot deel van de problemen inderdaad aan microsoft te wijten is.
Het klinkt hard maar volgens mij zijn de meeste problemen te wijten aan het feit, dat mensen denken dat ze computer expert zijn en dus zelf gaan sleutelen als er een probleem is. En als de schade niet meer te overzien is, dan gaan ze hun heil ergens anders zoeken en geven Microsoft de schuld van alles.

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ben geen Windows fan maar wat me vooral opvalt is dat er mensen zijn die klagen dat Vista niet goed werkt, dat deze mensen een verouderd systeem hebben die maar net aan de systeemeisen voldoen.
Deze mensen installeren Vista en ja dan is de kans aanwezig dat er iets fout kan gaan, jammer mensen wil je met de tijd mee zorg er dan voor dat je systeem ook goed is en niet halfgebakken.


De duurdere computers hebben er eigenlijk nooit problemen mee, maar de meeste problemen zijn bij de budgetsystemen en ook bij de oudere computers.

Kijk, Microsoft heeft van te voren heel duidelijk aangegeven wat de eisen voor Vista zijn en als de consumenten zich daar dan niet aan houden is het hun eigen probleem en niet het probleem van Microsoft.

Vista vergt nogal wat van het systeem en dat is niet voor niets.
Vista is helemaal 3D (behalve de Home Basic) en daarvoor is gewoon een krachtige videokaart en veel intern geheugen nodig.

Vista draait niet lekker bij een intern geheugen van 512MB en lager.
Vista draait pas lekker stabiel bij 1GB en de voorkeur is toch 2GB of hoger.

Microsoft had van te voren aangegeven dat Vista niet zal draaien op zo'n 75 procent van alle huidige computers.

En als iemand een computer heeft laten samenstellen met alleen maar B-merken, dan is het ook vragen om problemen.

Dat er printerproblemen zijn, is bekend en Microsoft verhelpt dit met de komst van SP1. En dan heb ik het over printers waarvan wel drivers zijn voor Vista.

Dat er van veel hardware geen drivers zijn voor Vista, is niet de schuld van Microsoft, maar van de fabrikanten van die hardware. Die gaan zeker geen drivers ontwikkelen voor hardware ouder dan 3 jaar. Dat wijst de praktijk uit.
Microsoft is niet verantwoordelijk voor de drivers, maar de hardwarefabrikanten.

Een ander veel gehoorde klacht bij de consumentenbond is dat de gekochte muziek en films niet op Vista af te spelen zijn.
Wat is er aan de hand? Er wordt via internet muziek gekocht (de bekende muziek met .WMA extenties.) Aan deze muziek en films zijn licenties gekoppeld. Nu is het zo dat je de muziek maar op 1 computer kunt en mag afspelen. Ga je de muziek overzetten naar Vista, dan zal dat dus niet werken, omdat de licenties dan niet meer geldig zijn. Hetzelfde probleem krijg je ook als je windows XP opnieuw moet installeren. Ik heb dat zelf bij een klant meegemaakt.

Voor alle duidelijkheid:
Als computerleverancier ben ik ook verantwoordelijk voor de nazorg van een computer en als er problemen zijn dan moet ik ook het support aan de klanten geven.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Pruim »

Nou komt er in dit topic een hoop commentaar te staan, dat de meeste problemen met randapparatuur de 'fout' is van de fabrikanten van de randapparatuur.
Maar is het nu niet zo dat microsoft die fabrikanten op kosten jaagt met een nieuw besturingssysteem doordat ze nieuwe drivers moeten ontwikkelen? Beter was het geweest om wat software in vista in te bouwen, zodat iets oudere randapparatuur probleemloos kon blijven werken.
Dan bedoel ik iets dergelijks als de dos prompt wat je bij de eerste versies van windows had, om oude software nog te kunnen blijven gebruiken.

De problemen die ik had, (sinds vanmiddag werkt draadloos internet ook weer), lagen dus ook aan software die niet van microsoft was. Dit waren wat eigen programma's van de fabrikant van de laptop, die dus niet samen konden gaan met vista. Maar ligt dit nu automatisch aan die fabrikant, of zou dit ook een gebrek van vista kunnen zijn. Het is natuurlijk erg gemakkelijk om te zeggen dat die fabrikant zijn software maar beter had moeten ontwikkelen, maar het is net zo gemakkelijk te zeggen dat microsoft maar wat meer rekening moet houden met anderen.

Alleen nog het rare gebeuren op zien te lossen, dat explorer om de paar minuten de verbinding verbreekt. Het commentaar dat ik trouwens kreeg dat opera gebruiken geen oplossing is. Dat is ook wel zo, maar dat gebruik ik al jaren. Ik wou echter nu explorer ook wel eens een kans geven omdat het daar nu ook mogelijk is om tabbladen te gebruiken, maar de lay-out van opera blijf ik prettiger vinden (gewenning).

En ik heb geen vista upgrade toegepast. Ik kreeg dat bij aanschaf van een nieuwe laptop, wat overigens zeker geen low-budget was. De windows vista score, of hoe dat ook maar heet, geeft mijn systeem een 5,2 en dat moet voorlopig toch wel goed zijn.
En ik heb de laptop ook nog bij een 'echte computerboer' gekocht, die helaas geen kennis van zaken blijkt te hebben. Computerland, daar mag ook elk willekeurig persoon solliciteren.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door FerryG »

@ikbenik:
Ik heb Windows 2000, en ik heb een paar DOS-programma's (waaronder QBasic) die nog steeds werken. Alleen niet meer op een DOS-scherm, maar in een venster.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Nita »

Wel vreemd pruim ,dat je om de paar minuten geen verbinding meer hebt, het gekke is dat ik dat probleem alleen "s avonds regelmatig heb,sluit ik mijn comp.af en weer aan ,dan is het weer opgelost.
ikbenik,Zoals ik al eerder schreef,omdat er op de nieuwe laptop met Vista geen spel.contr.zit, heeft de comp.boer ,(1mans zaakje)met juist veel kennis van zaken en zeer flexibel, er de office xp prof. bij gezet ,mijn oude lapt. heeft hij geschoond en voorzien van xp home > als service<.Alles werkt zonder probleem,gelukkig.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een hobbyiste ben en hem hoofdzakelijk gebruik voor telebank. fhotoshop,en e-mail. :oops:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 12 Okt 2007 17:31 door Nita

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een hobbyiste ben en hem hoofdzakelijk gebruik voor telebank. fhotoshop,en e-mail
.

Nou Nita je wordt bedankt hoor dus wij zijn van ondergeschikt belang. :wink: :shock:
Om terug te komen op het onderwerp,ik vind dus dat de consumentenbond een boycot moet krijgen want als je af en toe leest
hoe ze hun leden behandelen wordt ik niet goed.Ben 40 jaar lid geweest en de eerste keer dat ik ze nodig had lieten ze mij zakken.
En die willen wat zeggen over een ander?????
Als ik zo het forum lees dan zijn er deskundigen genoeg die dat
kunnen beoordelen en niet de consumentenbond.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Nita »

Sorry bot ,je ziet dat ik het altijd weer presteer "niet expres"het verkeerde neer te zetten. :oops: Lid van de consumentenbond ben ik nooit geweest en zal er ook nooit lid van worden.Ik boycot ze dus allang. :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

De brancheorganisatie van computerwinkels NLCW merkt weinig tot niets van problemen die consumenten zouden hebben met het besturingssysteem Vista. Secretaris Toon Klaassen reageerde vrijdag op een oproep van de Consumentenbond. Die vroeg donderdag winkeliers om klanten die tegen problemen aanlopen als gratis service Windows XP aan te bieden.

De consumentenbond is weer leden aan het verzamelen, Wil je alles van dit onderwerp op hun website lezen? Eerst even lid worden. De aap komt uit de mouw. :)

Jor.
voor de mensen met problemen en gratis.
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... taservice/

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Pruim zette neer
De windows vista score, of hoe dat ook maar heet, geeft mijn systeem een 5,2 en dat moet voorlopig toch wel goed zijn.
En ik heb de laptop ook nog bij een 'echte computerboer' gekocht, die helaas geen kennis van zaken blijkt te hebben. Computerland, daar mag ook elk willekeurig persoon solliciteren.
5.2 is prima. De opmerking over computerland is terecht! Ik belde verleden week naar de zaak op de ceintuurbaan/Amsterdam met de vraag of ze een stripje SD 512MB 133mhz in huis hadden, Ja vertelde de verkoper over de telefoon, Ik vroeg of hij het even wilde wegleggen tot de volgende ochtend. dat hoefde niet want hij had er zat. vond ik wel vreemd want dit is een redelijk gedateerd geheugen maar goed. De volgende ochtend kwam ik en vroeg naar de verkoper ( ik weet zijn naam ), Hij ging meteen zoeken en je raad het al, Het was er niet, Hij beweerde dat hij er 9 verkocht had op koopavond. Dat gelooft toch geen hond, een oud type geheugen wat ineens iedereen wil hebben.Tijdverspilling deze tent.Dan maar weer een deurtje verder bij Mycom, iets duurder maar wel aanwezig en geen l*lverhalen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door D1RK »

Nu heeft deze Consumenten Bond weer iets gevonden;
De Postbank Plus rekening.... ¾% rente...
Ik liep in 2001 al weg, dus zijn 6 jaren te laat!
Deze Postbank Pleuris rekening is voor sukkels die niet opletten, maar nog erger, voor een persoonlijke lening rekenen ze wel 11,2% dus vrij duur, Rabo 10,4 is dus 0,8% goedkoper!
En dan die Dubieuze Schurken Bank van Dick Scheringa, 6,1%....
Dus waarom nog die Leeuw, laat ze een blauwtje lopen.

Maar als je nu pas dit ontdekt, help je de consument wel erg laat vind ik, in 2004 op Kassa en Radar al berichten gevonden dat het elders beter was, dus ze zijn echt Achterlijk!

ikbenik

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vind dat de consumentenbond totaal verkeerd bezig is.

Ten eerste zou het een bond moeten zijn die voor de consumenten opkomt (en dan wel redelijk) en ook zou de bond de consumenten goed moeten voorlichten.

Neem nu het geval over de beveiligingen. De bond gooit met modder naar de providers en computerleveranciers, in plaats van de consumenten op de gevaren te wijzen en aan te geven hoe de consumenten zich daartegen kunnen beschermen en wapenen.

Ten tweede over de nieuwe Vista.
Ik word daar zo moe van. Zij eisen en leven in een eigen wereld en de werkelijke wereld moet maar aanpassen aan hun visie.

De consumentenbond eist dus dat als er een nieuwe windowsversie uitkomt, dat deze dan perfect moet zijn.
En dat is een droomwereld. Want dat kan helemaal niet.
Vista is heel uitgebreidt getest en er zijn zelfs 2 beta versies verschenen.
Vergeet niet dat Windows heel uitvoerig getest is, maar dat het echte testwerk en opsporingsproblemen pas in het eerste jaar van uitbrengen begint.
En dat is nu dus ook het geval.

De meeste software en computerexperts zijn daar allang op voorbereidt en weten als geen ander dat er in het eerste jaar nog kinderziektes aan het licht kunnen komen en dat er ook hard aan wordt gewerkt om goede oplossingen te vinden. En dat gebeurd dus ook.

Ik vind dat de consumentenbond keihard schreeuwd maar helemaal niet weet waar ze het over hebben!
Er zijn al diverse problemen geconstatteerd en Microsoft heeft hiervoor ook al een oplossing gevonden en die oplossingen van de problemen worden in het eerste servicepack uitgebracht.

Microsoft wilde wel degelijk met de consumentenbond praten, maar de consumentenbond heeft het zelf verpest.

De consumentenbond moet stoppen om de consument tegen de fabrikanten en winkeliers op te zetten, want dat is onderhand het enige waar ze goed in zijn.

Kijk, dat ze die inventarisatie gedaan hebben is totaal niet verkeerd. Dat ze de problemen die de consumenten ervaren onderzoeken is ook totaal niets verkeerd aan. Het is een onderzoek die terug gekoppeld moet worden naar de hardwarefabrikanten en Microsoft en dat die daar dan oplossingen voor de problemen gaan zoeken.

Maar wat doet de consumentenbond vervolgens?
Gaat de consuementen verkeerd voorlichten en de consumenten ophitsen dat de consumenten in de ogen van de consumentenbond Windows Vista moeten gaan boycotten! En als de consuementen problemen hebben met Vista, dat de winkelier dan maar een GRATIS XP licentie moet gaan verstrekken!!

Vandaar dat ik zeg:
Boycot de consumentenbond!!!!
Weg ermee!!!

CONSUMENTENBOND, JE MAAKT MEER KAPOT DAN ONS LIEF IS!
CONSUMENTENBOND, JE MAAKT MEER KAPOT DAN GOED VOOR ONS IS!

Gesloten