LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot Windows 8

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door trail46 »

Het is inderdaad overdreven om XP nu weg te zetten als gevaarlijk. Rond de 25% van alle bedrijven gebruikt XP nog dagelijks alhoewel er nu een migratie gaat komen naar Windows 7 is de verwachting. Als de ondersteuning in 2014 echt helemaal stopt en gaten niet meer worden gedicht word het een ander verhaal.

https://www.security.nl/artikel/45502/E ... ssing.html
Aandeel
Volgens StatCounter heeft Windows XP wereldwijd nog een marktaandeel van 24% en zou 52,5% met Windows 7 werken. In Nederland wordt op 14% van alle computers het meer dan 10 jaar oude besturingssysteem gebruikt.

Concurrerend meetbureau Net Applications schat het aandeel van Windows XP met 39% een stuk hoger in, maar in dit getal is meer rekening met China gehouden, waar nog veel mensen Windows XP gebruiken.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door trail46 »

De vrees of afkeer voor Windows 8 of Windows 7 is gewoon koudwatervrees. Als je met XP tevreden bent en alles draait naar je zin is er toch ook (nog) geen reden om iets nieuwers te proberen. Dat word anders als een computer de strijd opgeeft en je aan een nieuwe moet, dan is er een reden om met een nieuwe computer ook gelijk een nieuw OS te nemen en in vele gevallen kan je ook niet anders omdat ze worden verkocht met Win 7 of Win 8, dan nog XP erop zetten is gelijk aan achteruit lopen. De mensen in mijn omgeving die een half uurtje met Win 8 werkte vonden het een prima OS ( al wilde ze nog gewoon hun XP wilde houden :mrgreen: ) Eerlijk is eerlijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

Als je met XP tevreden bent en alles draait naar je zin is er toch ook (nog) geen reden om iets nieuwers te proberen.
Precies, zolang de pc goed draait waarom zou je dan veranderen.

GroenePolitiek
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2011 17:22

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door GroenePolitiek »

"Blijf bij XP" was mijn advies voor mensen die nog Xp hebben. Ik heb niet gezegd: "ga terug naar xp als je tevreden bent met w7".

Vandaag:
Systeem herstel (system recovery uitgevoerd)
Geprobeerd: kopieren van bestanden van dvd naar harde schijf
In verkenner in bronmap control+c
In verkenner in doelmap control+v

foutmelding:
Files on this DVD drive are read-only You can't move or delete files on this DVD drive.
Try again werkt niet.

Om kubuntu te installeren moet je een .iso kunnen branden.
Toch maar geprobeerd of w8 dit wel wilde doen.
Na het plaatsen van een lege CD komt de melding: desktop.ini staat klaar om gebrand te worden.
Na het wissen van dit bestand kan w8 weer lezen van dvd en kan ik weer bestanden kopieren.

Als een besturingssysteem zulke basale fouten bevat, MAG je dat niet uitleveren.
W8 bevindt zich echt nog in het beta-test-stadium.
En eigenlijk is dat al te optimistisch. Dit soort fouten zijn zelfs voor het beta-test-stadium te basaal.

Maar het meest ergerlijke is het totaal ontbreken van support van ms. Als er fouten in hun systeem zitten, dienen ze die op te lossen. Daar betaal je voor.

Wat XP betreft: Als je een goede virusscanner hebt met firewall heb je gewoonlijk geen problemen.

Wat de snelheid van W8 betreft: Op een nieuwe computer langzamer dan XP op een vijf jaar oude computer. En voortdurend irritante meldingen, irritante gedrag van de interface. Als basis een tele-tubby style, waar je niet op zit te wachten als je je computer gebruikt voor serieus werk.

Wat kubuntu betreft: Kubuntu heeft dezelfde basis als ubuntu. KDE of gnome is gewoon een kwestie van voorkeur. Geen van beiden zijn echt geweldig, maar wel betrouwbaar. En voor server software: Neem gewoon debian. Lekker conservatief, geen experimenten, behoorlijk veilig en heel weinig downtime.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
oude drivers van windows 7 werken idd niet met windows 8
driver-model is sinds Vista niet veranderd, doorgaans werkt driver gewoon. Al zal 32bits driver nooit op 64 bit werken en omgekeerd.
Sinds paar dagen draai ik op nieuwe laptop met w8,en moet zeggen tis sneller dan w7.
Wat is sneller? Het nieuwe OS of nieuwe hardware?
Windows 8 bevindt zich nog in het beta-test-stadium en is gewoon nog niet klaar.
Beta test is al lang voorbij
Vandaag ontstond een fout bij het kopieren van bestanden van DVD naar harde schijf
Slechte dvd reader of (te goedkoop writable) medium zijn mijn hoofdverdachte.
denk bv aan de startknop.
Gewoon via classic shell de vertrouwde startknop weer terug
Na enkele dagen gewenning was dat bij mij niet nodig. ipv startknop heb je nu startscherm, even ruimte maken door ongebruikte apps te unpin-nen.....
Startknop in win7 vond ik al achteruitgang, omdat je zelf geen folders kon aanmaken om soortgelijke programmas te verzamelen.
Nogal onhandig ge-quote zonder de schrijver erbij te melden. Zie toevallig een gedeelte van mijn berichten tussen de vele quotjes staan.

Anyway, hierbij antwoord.
OS is binnen 20 tot 30 sec opgestart en werkend, dus niet dat alleen de icoontjes zichtbaar zijn maar ook echt werkend.
Welke hardware bedoel je ? Intern of extern ?

Tot nu toe geen problemen met externe hardware ( epson wifi printer, usb splitter, externe dl lightscribe brander, usbsticks )

Startknop bestaat al sinds w95 en wellicht zelfs nog daarvoor of jij moet wat anders bedoelen. Ik vindt die tegels helemaal niks. Vast handig voor tablet of aanraakscherm maar voor een pc / laptop niks.
Daarbij kan je prima folders verzamelen hoor in je startmenu. Vasthouden linkermuisknop en slepen naar waar je wilt hebben.
Ook kan je een nieuwe map aanmaken.

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 16again »

Teunbosseman schreef:
Sinds paar dagen draai ik op nieuwe laptop met w8,en moet zeggen tis sneller dan w7........
OS is binnen 20 tot 30 sec opgestart en werkend, dus niet dat alleen de icoontjes zichtbaar zijn maar ook echt werkend.
Als je zinvol wil vergelijken, moet je op dezelfde PC W7 en W8 draaien.
In jou geval is er ook sprake van nieuwe (en wellicht snellere) laptop, en is vergelijking oneerlijk.
Staar je niet blind op boot-time, die is geoptimaliseerd in W8. Snelheid bij normal gebruik is belangrijker.

Teunbosseman schreef:
Daarbij kan je prima folders verzamelen hoor in je startmenu. Vasthouden linkermuisknop en slepen naar waar je wilt hebben.
Ook kan je een nieuwe map aanmaken.
Alleen die folder in start menu werkt anders in W7 dan in XP. Vanuit startknop , opent W7 folder in nieuw explorer venster

GroenePolitiek
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2011 17:22

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door GroenePolitiek »

Inmiddels Kubuntu 12.04 geinstalleerd. Ging eigenlijk probleemloos. Indeling van de harde schijven moest ik handmatig doen, de rest ging vanzelf.
Daarna startte wel windows 8, maar Kubuntu niet. Dat blijkt eenvoudig te verhelpen met een programma, dat thuisgebruikers vrij kunnen gebruiken: EasyBCD. Een duidelijke uitleg (in het engels)

http://apcmag.com/how-to-dual-boot-wind ... -linux.htm

Opnieuw opstarten. Eerst lijkt het of opnieuw alleen windows 8 kan opstarten, je ziet eerst opstart-scherm van windows-8. Daarna kun je kiezen welk systeem je start.

Ik houd Windows 8 nog even voor software die nog geen equivalent heeft onder linux. Daarna neem ik voorgoed afscheid van Microsoft. Eindelijk!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door trail46 »

GroenePolitiek schreef:Inmiddels Kubuntu 12.04 geinstalleerd.
Ik houd Windows 8 nog even voor software die nog geen equivalent heeft onder linux. Daarna neem ik voorgoed afscheid van Microsoft. Eindelijk!
Dan ben je in 2020 nog bezig Microsoft ernaast te gebruiken. :lol: De hele oproep voor een boycot van Windows 8 ( en eigenlijk deugt volgens jou totaal niets van Microsoft) is flauwekul, zeker als je dan van een ander verwacht met Kubuntu te gaan werken, dat is gewoon niet realistisch te noemen simpel omdat daar toch net iets meer kennis voor nodig is en de meeste gebruikers willen met een computer direct aan de gang en niet eerst van alles werkbaar moeten maken.Onzin dus. Is er niets fout aan Windows 8 ? Tuurlijk wel en daarom ook de grote update in juni as.
http://www.computeridee.nl/nieuws/micro ... aignId=688

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door sadfly »

Pfoe.. mijn ervaring is dat windows 8 sneller is dan windows7.
windows 8 hefet ook een veel mooiere desktop look (meer het wndows 2000 gevoel)
verder is windows xp echt ene tel;etubbie look, windows7 is al beter. maar de desktop van win8 is het uiteindelijk wel. windows8 start menu verbergn je configureert het systeem zo dat je een start menu terug hebt en je ook alleen van desktop gebruikt maakt met de applicaties.

Hardware support supliem onder windows8, alles werkt gewoon.
behalve oude hardware die toch al niet op win7 werkte. voor branden zet je er toch nero op.
windows7 en mogelijk 8 heeft nooit standaard iso branden ondersteund.

Als je wel iets kwijt wilt dan is het die trage 32bit windows als hoofd besturings systeem. lekker 64bit win7 of win8 veel sneller. al ga ik nog wel voor wat software xp in virtual machine draaien.

wat ik (helaas) moet zeggen is dat linux nog lang niet geschikt is voor de desktop, linux werkt het beste op oudere system. heb vandaag oud systeme geupgrade. werkt prima. op me hoofd system waar ik het wou gebruiken. totaal waardeloos met hardware support en paar andere dingetjes.

Tegenwoordig is het simpel, gebruik gewoon wat het lekekrst werkt past en voelt.
Dus linux op servers maar windows nog als desktop samen met linux hier en daar.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:Teunbosseman schreef:
Sinds paar dagen draai ik op nieuwe laptop met w8,en moet zeggen tis sneller dan w7........
OS is binnen 20 tot 30 sec opgestart en werkend, dus niet dat alleen de icoontjes zichtbaar zijn maar ook echt werkend.
Als je zinvol wil vergelijken, moet je op dezelfde PC W7 en W8 draaien.
In jou geval is er ook sprake van nieuwe (en wellicht snellere) laptop, en is vergelijking oneerlijk.
Staar je niet blind op boot-time, die is geoptimaliseerd in W8. Snelheid bij normal gebruik is belangrijker.

Teunbosseman schreef:
Daarbij kan je prima folders verzamelen hoor in je startmenu. Vasthouden linkermuisknop en slepen naar waar je wilt hebben.
Ook kan je een nieuwe map aanmaken.
Alleen die folder in start menu werkt anders in W7 dan in XP. Vanuit startknop , opent W7 folder in nieuw explorer venster

Vergelijking was reeds gemaakt namelijk vorige laptop was een Vista laptop en daar vorig jaar W7 op gezet welke prima draaide. Toen overgegaan naar W8 en deze starte veel sneller op maar had een probleem met geluiddriver.

Nieuwe laptop is 4 gb RAM vorige was 3GB RAm, geen schokkende wijziging. Ik staar mij nergens blind op en boottime had ik reeds in W7 getweakt maar W8 heeft deze tweak niet nodig.
Zodra W8 is opgestart en niet alleen de icoontjes zichtbaar kan er direct gewerkt worden, dus niet eerst nog moeten wachten. Zie eerdere bijdrage.
OS is binnen 20 tot 30 sec opgestart en werkend, dus niet dat alleen de icoontjes zichtbaar zijn maar ook echt werkend
Betreffende je folders aanmaken, dan staat er een instelling bij jou niet goed want ik kan zowel op een xp als w7 en nu ook w8 gewoon via de startknop folders aanmaken.

Controleren is rechtermuisknop op startknop en dan - eigenschappen - dan ff de instellingen nakijken.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Ik heb een hekel aan windows 8 en zou het zelf niet gebruiken, maar op veiligheidsgebied zijn ze op het goede vlak bezig. Windows defender icm smartscreenfilter van internet explorer 10 scoort gewoon heel erg goed op veiligheidsgebied waardoor een externe anti-virus niet meer nodig is (absoluuut geen 100% dekking, maar deze combinatie doet het erg goed).

Vraag me dan toch af waarom er een trial versie van mcaffee bijzit als de combinatie windows defender icm smartscreenfilter en ie10 heel erg goed is.

Afgezien van de tegels ( kan je ook makkelijk omzeilen ) is W8 niet anders dan W7 qua uiterlijk en werkwijze.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Barman »

Teunbosseman schreef: Vraag me dan toch af waarom er een trial versie van mcaffee bijzit als de combinatie windows defender icm smartscreenfilter en ie10 heel erg goed is.
Die zit erbij omdat de fabrikant afspraken met McAfee heeft gemaakt. Niet omdat McAfee nu zo'n geweldig product is. Het is gewoon reclame.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Vraag me dan toch af waarom er een trial versie van mcaffee bijzit als de combinatie windows defender icm smartscreenfilter en ie10 heel erg goed is.
Die zit erbij omdat de fabrikant afspraken met McAfee heeft gemaakt. Niet omdat McAfee nu zo'n geweldig product is. Het is gewoon reclame.
Niet alleen met Mcafee, ook met gamesites gezien al die games welke erbij zitten.

Alle ( trial ) meuk welke veelal erbij zit reeds ervan af gegooid en NOD32 erop gezet. Tsja welke antivirus is nu wel geweldig.....ze hebben allemaal wel wat zowel betaald als freeware.

( blijkbaar niet noodzakelijk volgens een eerdere bijdrage maar ben liever teveel als te weinig beveiligd )

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef: wat is er mis met een computer die het gewoon doet als je hem aanzet?
1 woord: MacIntosh.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GJvdZ schreef:
ruud_a schreef: wat is er mis met een computer die het gewoon doet als je hem aanzet?
1 woord: MacIntosh.


Mag ik ff lachuuuuuuhhhh....................... :mrgreen: alsof die geen problemen heeft :lol:

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
GJvdZ schreef:
ruud_a schreef: wat is er mis met een computer die het gewoon doet als je hem aanzet?
1 woord: MacIntosh.


Mag ik ff lachuuuuuuhhhh....................... :mrgreen: alsof die geen problemen heeft :lol:
nee eigenlijk niet..

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:nee eigenlijk niet..

Doe ff rondje google ofzo.....kom genoeg tegen en dan heb ik enkele in mijn omgeving zitten welke de Mac vervloeken. ( maar ook windhoos :) )

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:nee eigenlijk niet..

Doe ff rondje google ofzo.....kom genoeg tegen en dan heb ik enkele in mijn omgeving zitten welke de Mac vervloeken. ( maar ook windhoos :) )
eeuhm nee zonde van de tijd..
Eeuwig terugkerend thema ( jaarlijks zo'n beetje ).. Complete onzin ook..

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:nee eigenlijk niet..

Doe ff rondje google ofzo.....kom genoeg tegen en dan heb ik enkele in mijn omgeving zitten welke de Mac vervloeken. ( maar ook windhoos :) )
eeuhm nee zonde van de tijd..
Eeuwig terugkerend thema ( jaarlijks zo'n beetje ).. Complete onzin ook..

Zeg dan niks. Alleen neer zetten - nee eigenlijk niet - is ook zon dooddoener en vervolgens af doen dat verder zonde van de tijd is..........tsja zo kan je ook een discussie afkappen.

Als jaarlijks terugkerend thema is dan zal er toch wellicht, misschien zou dan toch wel enige kern van waarheid inzitten ?


Anyway, ik ga nog ff stoeien met mn W8, tot nu toe werken ook de medicijn software dvds van pliek en consorten :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:
GJvdZ schreef:
ruud_a schreef: wat is er mis met een computer die het gewoon doet als je hem aanzet?


1 woord: MacIntosh.


Mag ik ff lachuuuuuuhhhh....................... :mrgreen: alsof die geen problemen heeft :lol:
nee eigenlijk niet..
Oh? Ik vind het feit dat Apple voor het mogen kopen van een apparaat van ze, tegenwoordig al een scan van een ID-bewijs vraagt, nogal zorgwekkend. En dan is er nog het feit dat ze consequent hun kont proberen te draaien uit de pan-Europese garantiebepalingen voor consumenten, en zo verder.

Gesloten