LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot Windows 8

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
GroenePolitiek
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2011 17:22

Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door GroenePolitiek »

Kort geleden kwam Microsoft met een reclame-campagne, ondermeer op tv, waarin hun Windows 8 de hemel werd ingeprezen.

In dezelfde tijd kocht ik een nieuwe computer. Omdat het einde van Windows XP werd aangekondigt ben ik zo dom geweest Windows 8 aan te schaffen. Ik heb vier verschillende printers, drie werken niet op Windows 8. Mijn scanner werkt niet.

Windows 8 bevindt zich nog in het beta-test-stadium en is gewoon nog niet klaar.
Vandaag ontstond een fout bij het kopieren van bestanden van DVD naar harde schijf. Kan de bestanden niet vinden die op het beeldscherm getoond worden. Zelfde soort probleem deed zich al met Windows 7 voor. Op internet staan tal van artikelen met soortgelijke problemen. Zelfs aan en uitzetten lost het probleem niet op. En Microsoft? Voor 72 euro willen ze wel kijken of ze hun eigen fouten kunnen oplossen.

Het is weer typisch Microsoft. Rond 1980 verkocht Bill Gates licenties van zijn beturingssysteem aan IBM. Terwijl hij helemaal nog geen besturingssysteem had. 33 Jaar later verkoopt Microsoft Windows 8 als 'het meeste geweldige besturingssysteem ter wereld'. Maar als je bestanden wilt kopieren, moet je wel zelf een C++ programma schrijven om hun bugs te omzeilen.

Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.

En wat ik ga doen? Ik ben nu bezig met het installeren van Kubuntu linux. Sinds 1984 gebruik ik de Microsoft besturingssystemen en het is steeds hetzelfde liedje. Als ze het uitbrengen werkt het voor geen meter. Als de ergste fouten er uit zijn, kondigen ze aan dat het verouderd is en dat de service stopt. Bah!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door newmikey »

GroenePolitiek schreef: Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Het verhaal is tergend maar dit advies is nog véél erger...
En wat ik ga doen? Ik ben nu bezig met het installeren van Kubuntu linux. Sinds 1984 gebruik ik de Microsoft besturingssystemen en het is steeds hetzelfde liedje. Als ze het uitbrengen werkt het voor geen meter. Als de ergste fouten er uit zijn, kondigen ze aan dat het verouderd is en dat de service stopt. Bah!
Dus je gaat nu, pas in 2013, over tot het installeren van een moderne Linux distro en neemt dan gelijk maar een niet officieel ondersteunde *buntu-kloon met een slecht uitgevoerde KDE? Doe dan gelijk gewoon een goede distro, maak een keuze voor een desktop en blijf daar ook bij.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

Het verhaal is tergend maar dit advies is nog véél erger...
Waarom?? XP gaat er pas op 2014 uit.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Sinds paar dagen draai ik op nieuwe laptop met w8,en moet zeggen tis sneller dan w7.

Wel wennen aan vele zaken welke in xp en w7 vanzelfsprekend waren, maar ook daar is reeds een en ander op te vinden, denk bv aan de startknop.
Gewoon via classic shell de vertrouwde startknop weer terug welke MS pas in najaar uitbrengt.

Printer ( epson) geen probleem met installeren. Oudere usb apparaten ook geen probleem.

Kortom, ff wennen en beetje zoeken om naar je eigen hand te zetten en dan is w8 prima voor zover ik dat kan beoordelen na paar dagen :mrgreen:

ps: tot nu werkt al mijn ( medicijn ) software prima op w8.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Windows 7 SP1 (64-Bit) werkt hier prima hoor , ook met oudere hardware en met wat tools ook met unsigned drivers. Het enige programma wat ik (nog) niet aan de praat gekregen heb is Protel, maar dat is ook een programma uit 1999.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Windows 7 SP1 (64-Bit) werkt hier prima hoor , ook met oudere hardware en met wat tools ook met unsigned drivers. Het enige programma wat ik (nog) niet aan de praat gekregen heb is Protel, maar dat is ook een programma uit 1999.

OP is toch W8 ?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 53o »

Compleet onzin, oude drivers van windows 7 werken idd niet met windows 8 als je niet de moeite neemt om de windows 7 compabiliteits optie te kiezen (stuurprogramma's herkennen ander besturingssysteem niet en falen).

Windows 8 is stukken veiliger dan windows 7, smartscreenfilter icm windows defender is gewoon een hele goede beveiliging, verder is de taalkeuze mogelijk in de home versie en werkt de fout herstel beter dan in windows 7, oftewel deze loopt niet vast in een permanente loop en lost ook nog eens problemen op.

Oftewel, ik ben erg onder de indruk van windows 8, maar dit komt meer omdat de gemiddelde gebruiker, als ze eenmaal classicstart8 installeren een veel beter besturingssysteem krijgen dan windows 7.

Maar hoe dan ook, internet explorer 10 icm smartscreenfilter...ik zou willen dat m'n zus deze gebruikte zodat ik minder vaak hoef langs te komen om malware te verwijderen. Microsoft gaat zeker het goede pad op met windows 8 (behalve het start scherm).

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 53o »

Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Sorry, maar dit is een waardeloos advies. De veiligheidslekken in windows xp zijn zo groot dat windows vista hier zelfs door heen zou kunnen komen.

Gebruik windows 7 als je geen windows 8 gebruikt, maar gebruik aub geen windows xp. Het is gewoon gatenkaas op beveiligingsgebied, zelfs wanneer deze up to date is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

OP is toch W8 ?
Klopt, maar TS adviseert om maar gelijk 3 stappen terug te gaan omdat hij (ook al) problemen had met W7.

Dus eigenlijk zeg ik het zelfde als 53o :
Gebruik windows 7 als je geen windows 8 gebruikt, maar gebruik aub geen windows xp
Vandaag ontstond een fout bij het kopieren van bestanden van DVD naar harde schijf. Kan de bestanden niet vinden die op het beeldscherm getoond worden. Zelfde soort probleem deed zich al met Windows 7 voor.
Is je DVD speler niet gewoon aan het hemelen ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ruud_a »

het klinkt leuk hoor
ik heb al mijn programma's aan de praat gekregen

met de oude drivers werkt het niet

wat is er mis met een computer die het gewoon doet als je hem aanzet?
we hebben niet allemaal verstand van computers, laat staan van besturingssystemen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

we hebben niet allemaal verstand van computers, laat staan van besturingssystemen
Er dan ook vooral niet aankomen, en de installatie laten doen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:
Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Sorry, maar dit is een waardeloos advies. De veiligheidslekken in windows xp zijn zo groot dat windows vista hier zelfs door heen zou kunnen komen.

Gebruik windows 7 als je geen windows 8 gebruikt, maar gebruik aub geen windows xp. Het is gewoon gatenkaas op beveiligingsgebied, zelfs wanneer deze up to date is.

Klinkklare onzin !
Zat bedrijven welke probleemloos met XP werken. Mijn bedrijf zelfde alleen nieuwe pc's zullen w7 worden ivm stoppen XP.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij ons zit het grootste gedeelte ook nog op XP. En gaan nu naar W7 (64-Bit).

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 53o »

XP werkt nog, maar je moet beveiligingsupdates monitoren en pushen als je voor een bedrijf werkt wat windows XP nog gebruikt, alle veiligheidslekken moeten compleet dicht gekit worden of anders heb je een probleem.

Internet explorer 8 icm windows xp is gewoon gatenkaas, als personen nog oudere internet explorer's gebruiken dan is het gewoon een facepalm, oftewel, mijn werk.

Het verschil in beveiliging met een volledig geupdate windows xp systeem met windows XP en een willekeurige anti-virus of een systeem met windows 8 met internet explorer 10, smartscreen-filter, windows defender is gewoon enorm. XP is een gatenkaas.

Ik heb een hekel aan windows 8 en zou het zelf niet gebruiken, maar op veiligheidsgebied zijn ze op het goede vlak bezig. Windows defender icm smartscreenfilter van internet explorer 10 scoort gewoon heel erg goed op veiligheidsgebied waardoor een externe anti-virus niet meer nodig is (absoluuut geen 100% dekking, maar deze combinatie doet het erg goed).

Hoe dan ook, XP is antiek, en ook al vind ik het erg om dit te zeggen, windows 8 is op alle vlakken, na het verwijderen van die irritante tegels, beter dan windows 7. Al draai ik zelf nog steeds op windows 7.
Laatst gewijzigd door 53o op 12 mei 2013 12:11, 3 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door nevermind »

53o schreef:
Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Sorry, maar dit is een waardeloos advies. De veiligheidslekken in windows xp zijn zo groot dat windows vista hier zelfs door heen zou kunnen komen.

Gebruik windows 7 als je geen windows 8 gebruikt, maar gebruik aub geen windows xp. Het is gewoon gatenkaas op beveiligingsgebied, zelfs wanneer deze up to date is.
Ook jouw advies is waardeloos.
Er zijn veel mensen, welke een computer hebben, waar alleen XP op draait.
Ik heb vier verschillende printers, drie werken niet op Windows 8. Mijn scanner werkt niet.
@TS

Gebruik het programma XP mode, dan kan je ook oude hardware installeren, en het werkt.

Ik moet Teun toestemmen, met een beetje aanpassing is W 8 best een vooruitgang!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik heb Windows 7 Home Premium en mijn laatste desktop draait op Windows 8. Aan Windows 8 moest ik best even wennen maar nu ik er een tijdje mee werk valt de snelheid (opstarten in 20 seconden) en het gebruikers-gemak op. Intussen komt de grote update voor Win 8 eraan en wie weet worden er dan meer gebruikers blij van.
Laatst gewijzigd door trail46 op 12 mei 2013 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 53o »

Ook jouw advies is waardeloos.
Er zijn veel mensen, welke een computer hebben, waar alleen XP op draait.
Klopt voor veel bedrijven en normale gebruikers, maar mijn advies is niet waardeloos. XP is nog steeds een goed en betrouwbaar OS maar moet nu compleet dichtgetimmerd worden door externe applicaties om betrouwbaar te blijven.

Waar het hier om gaat is dat Microsoft serieuze veranderingen heeft aangebracht in de laatste jaren die niet van toepassing zijn op windows xp. Windows defender in windows 8, icm smartscreenfilter van internet explorer 10, verslaat een hoop anti-malware programma's. Voor het eerst sinds, uhm, Prince of Persia, en dan heb ik het hier over de 2d game, heeft Microsoft het eindelijk voor elkaar gekregen om een redelijke bescherming te geven aan gebruikers met de geintegreerde bescherming.

Windows XP is hier compleet niet mee te vergelijken. XP is gewoon te ouderwets. Dit is goed voor mij omdat ik geld verdien aan het verwijderen van malware, maar als personen niet willen investeren in een nieuw besturingssysteem, zorg er dan in ieder geval voor dat je browser, java en adobe software altijd up to date zijn.

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 16again »

oude drivers van windows 7 werken idd niet met windows 8
driver-model is sinds Vista niet veranderd, doorgaans werkt driver gewoon. Al zal 32bits driver nooit op 64 bit werken en omgekeerd.
Sinds paar dagen draai ik op nieuwe laptop met w8,en moet zeggen tis sneller dan w7.
Wat is sneller? Het nieuwe OS of nieuwe hardware?
Windows 8 bevindt zich nog in het beta-test-stadium en is gewoon nog niet klaar.
Beta test is al lang voorbij
Vandaag ontstond een fout bij het kopieren van bestanden van DVD naar harde schijf
Slechte dvd reader of (te goedkoop writable) medium zijn mijn hoofdverdachte.
denk bv aan de startknop.
Gewoon via classic shell de vertrouwde startknop weer terug
Na enkele dagen gewenning was dat bij mij niet nodig. ipv startknop heb je nu startscherm, even ruimte maken door ongebruikte apps te unpin-nen.....
Startknop in win7 vond ik al achteruitgang, omdat je zelf geen folders kon aanmaken om soortgelijke programmas te verzamelen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ruud_a »

53o schreef:
Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Sorry, maar dit is een waardeloos advies. De veiligheidslekken in windows xp zijn zo groot dat windows vista hier zelfs door heen zou kunnen komen.

Gebruik windows 7 als je geen windows 8 gebruikt, maar gebruik aub geen windows xp. Het is gewoon gatenkaas op beveiligingsgebied, zelfs wanneer deze up to date is.
alle nieuwe besturingssystemen werden geprezen voor hun veiligheid en betrouwbaarheid
na enige tijd kwamen dan de updates om de gaten in de leerdammer kaas dicht te plamuren
dat zal bij windows 8 niet anders gaan

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

De veiligheidslekken in windows xp zijn zo groot
Die lekken zijn allang gedicht, omdat er steeds nieuwere versies komen, is xp ineens naadje?? Echt een verkopers praatje.

Gesloten