LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het televisiestation Sky News en het computermagazine PC Pro hebben gezamenlijk een test uitgevoerd naar de kwaliteit van computerreparateurs in Groot-Brittanië. De rekeningen bleken vaak te hoog en het respect voor privacy was ver te zoeken.

Lees verder:
http://tweakers.net/nieuws/61439/veel-b ... wbaar.html

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door gravedigger »

veel-britse-computerreparateurs-blijken-onbetrouwbaar
Sommige Nederlandse ook ! Die houden er dan hun eigen wetten en regels op na.

stofzuigertje

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is een vrij beroep, iedereen met enige ervaring kan dit doen.
Via een site als www.helpmij.nl waar U gratis oplossingen kunt vinden, en anders kunt vragen is vaak erg snel en goed.

Dus ik kan verdienen door de oplossing op te zoeken en uit te voeren en vele denken dat iemand die zich Monteur noemt ook deskundig is.
Vaak is een onduidelijk verhaal en flinke rekening voldoende en krijgen deze oplichters ook nog dankzij het mooie verhaal voor simpele oplossing juist extra klanten want bij mijn wist hij dit moeilijke, ik weet niet meer verhaal ook snel op te lossen!

Vraag eerst vrienden of collega voor je veel geld gaat uitgeven of neem bovenstaande forum....
Dat is gratis en je leerde en leest nog diverse andere leuke dingen!

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Sja stofzuigertje.. Ben ik totaal niet met je eens. Zelf op de TD gewerkt en het verschil tussen een pc waar de gebruiker zelf aan "gesleuteld" heeft (of dit nu software of hardwarematig is) is duidelijk te zien. Vaak heeft de hobbybob zijn pc geen goed gedaan.

Toevallig heb ik ook een tijdje advies gegeven op helpmij en ik kan je verzekeren dat de tips en truks die je leert vrij divers zijn. Er zitten enkele personen met goed verstand van pc's maar er zijn ook enkele mensen die zomaar nutteloos commentaar geven wat ernstige gevolgen kan hebben voor je pc. (vergelijk het met nutteloze opmerkingen hier).

Computerbedrijven vragen wel veel geld. Toen ik 4 jaar geleden werkzaam was op de td was 50 € per uur normaal. Moest ik op locatie buiten garantie, dan kwamen daar (afhankelijk van de afstand) 30 tot 80 € voorrijdkosten bij + minimaal 30 minuten werk.

Zo heb ik ooit voor het vervangen van een batterij van een toetsenbord 75 € in rekening moeten brengen.
Windows herinstalleren? 2,5 uur (125 €) inclusief installatie van drivers en backup. Duur? Ja.

Maar het gaat hier vooral over de privacy die ruimschoots word overschreden. Heb ik zelf wel eens fotos bekeken waar ik niets mee te maken had? Jawel. Ben ik wel eens bij een gezinspc gebracht door de trotse vader van 2 jonge kinderen op homo sites gestuit? Jawel.
Soms loop je er per ongeluk tegenaan maar als een mooie dame haar pc komt brengen... Het mag niet, maar gebeurd toch. In mijn kring van computerreparateurs heeft iedereen zich hier wel eens schuldig aan gemaakt. Zorg er dus voor dat je pc zo kaal mogelijk naar de reparateur gaat.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier werd in veel gevallen onverrichte arbeid in rekening gebracht en in een enkel geval trachtte men zelfs een rekening te plunderen. Dat er gefraudeerd en diefstal gepleegd wordt vind ik toch vrij ernstig.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar het gaat hier vooral over de privacy die ruimschoots word overschreden. Heb ik zelf wel eens fotos bekeken waar ik niets mee te maken had? Jawel. Ben ik wel eens bij een gezinspc gebracht door de trotse vader van 2 jonge kinderen op homo sites gestuit? Jawel.
Soms loop je er per ongeluk tegenaan maar als een mooie dame haar pc komt brengen... Het mag niet, maar gebeurd toch. In mijn kring van computerreparateurs heeft iedereen zich hier wel eens schuldig aan gemaakt. Zorg er dus voor dat je pc zo kaal mogelijk naar de reparateur gaat.
Tja, daar is wel wat van te zeggen.
Oke, ik zie ook een hoop als monteur, maar als je dit discreet aanpakt hoeft niemand daar hinder en last van te hebben.

Als ik Windows opnieuw moet gaan installeren, maak ik van de gegevens die erop staan een backup en zet die later weer terug.
Je moet als monteur zijnde gewoon niet in die gegevens gaan snuffelen.

Een huisarts of een arts in het ziekenhuis heeft een beroepsgeheim, waarom zou dit dan voor een computermonteur niet van toepassing zijn?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Vraag eerst vrienden of collega voor je veel geld gaat uitgeven of neem bovenstaande forum....
Dat is gratis en je leerde en leest nog diverse andere leuke dingen!
Inderdaad. Het bespaart je uiteindelijk ook nog eens veel geld. Veel reparaties (zeker bij desktops) zijn door gebruikers prima zelf uit te voeren. Veel professionele reparateurs leveren slechter werk af dan menig deskundig vriend of collega.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Veel reparaties (zeker bij desktops) zijn door gebruikers prima zelf uit te voeren. Veel professionele reparateurs leveren slechter werk af dan menig deskundig vriend of collega.
Ben ik het niet mee eens.

Tuurlijk zijn er kneusjes onder de monteurs, maar om nu de professionele reparateurs nu zo slecht af te schilderen vind ik te ver gaan.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door gravedigger »

Het lijkt wel alsof je je persoonlijk aangevallem voelt. Zo in de verdediging te schieten.

stofzuigertje

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ BBCS,

Naast echte defecten zijn er vaak storingen in Windows die gratis door vrienden op te lossen zijn.....

Die zijn leerzaam als je samen naar de problemen zoekt, en leer je nog wat en ik verwacht dat ik er niet bij mag blijven als jij als monteur bezig bent want je bent geen leraar die graag alles uitlegt en gestoord wil worden?

Ik doel meer op de advertentie van bel 06..... en we helpen binnen 24 uur voor lage kosten want juist die zijn erg onbetrouwbaar en diverse werklozen proberen zo bij te verdienen naast hun uitkering!

Dus als een aantal aan huis 06 reparateurs zonder of alleen voornaam plotseling verdwenen zijn????

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

gravedigger schreef:Het lijkt wel alsof je je persoonlijk aangevallem voelt. Zo in de verdediging te schieten.
Logisch.
Wat zou jij zeggen als jouw beroep wat je heel graag doet, wordt afgekraakt en dat men zegt dat in het algemeen de monteurs geen goede monteurs zijn?
stofzuigertje schreef:@ BBCS,

Naast echte defecten zijn er vaak storingen in Windows die gratis door vrienden op te lossen zijn.....

Die zijn leerzaam als je samen naar de problemen zoekt, en leer je nog wat.
Klopt, maar vergeet niet dat er valkuilen zijn.

Simpel voorbeeld:

Windows is traag en checkdisk geeft fouten aan.
Ga je verder kijken, dan zijn ook de meldingen sector fouten.
Iedereen denkt dan aan een defecte harde schijf.
Echter hoeft dat niet zo te zijn.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat spyware en mallware dergelijke fouten kunnen genereren.
Spyware en mallware verwijderd en weg zijn de checkdisk fouten en de foutmeldingen van defecte sectoren zijn ook foetsie! :lol:
stofzuigertje schreef:

en ik verwacht dat ik er niet bij mag blijven als jij als monteur bezig bent want je bent geen leraar die graag alles uitlegt en gestoord wil worden?
Je verwacht het niet, maar de klanten mogen er altijd bijblijven.
En als ze een vraag hebben, zal ik het gewoon uitleggen.

Ik heb wat dat betreft een zeer open deur policy.
Achter de gesloten deur?
Wasda?

Even jouw quote aanpassen:
en ik verwacht dat ik er bij mag blijven als jij als monteur bezig bent want je bent leraar die graag alles uitlegt en gestoord wil worden.
Ik weet het, bij veel concullega's tref je dit niet vaak.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat zou jij zeggen als jouw beroep wat je heel graag doet, wordt afgekraakt en dat men zegt dat in het algemeen de monteurs geen goede monteurs zijn?
Er staat niet in het algemeen, maar VEEL. Dat is heel iets anders. Geen uitspraak verdraaien !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Mijn excuses.

Echter blijft het wel hetzelfde, als je zegt dat veel monteurs niet goed zijn.

Tuurlijk ben ik het met je eens, maar toch voel ik me logischerwijs ook wel aangesproken.

Een computermonteur moet zowel kennis hebben van hardware, maar ook van software.

Wat je ook vaak hoort is dat die amateurs goed met de muis kunnen klikken en zich dan computerexpert noemen.

Een computerexpert bestaat niet.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Een computermonteur moet zowel kennis hebben van hardware, maar ook van software.
Meestal komt repareren neer op het vervangen van defecte onderdelen. Veel meer dan kennis over hoe een schroevendraaier werkt is daar doorgaans niet voor nodig. In nagenoeg alle desktops zijn onderdelen verwerkt die slechts op één manier kunnen worden gemonteerd. En wat betreft software: wanneer de software al is geinstalleerd maakt het allemaal weinig uit. Alleen bij een defecte harde schijf is herinstalleren nodig (wanneer de installatie-cd en licentiecodes voorhanden is dat ook niet meer dan het volgen van een paar instructies). Veel computerbezitters hebben ten onrechte een bepaalde schroom om hun eigen systeem eens open te schroeven. Daarvan maakt menig 'deskundig' computerreparateur vaak 'handig' gebruik door het in rekening brengen van exorbitante bedragen voor het loshalen van een paar kabels, het monteren en demonteren van een paar schroeven en vervangen van het defecte onderdeel.

stofzuigertje

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heel veel monteurs zijn bang als er Linux op staat.....
en dat BBCS als uitzondering wel klanten toe laat is een complimentje waard.

Maar de meeste doen het helaas niet en daar ging het artikel over...
Maar er zijn monteurs...

Mijn auto had nieuwe filters op de rekening grote beurt maar na controle was de olie iets onder de helft pijlstok en niet 100% helder....
Dus bij verder kijken een schoon gepoetst olie filter aan buitenzijde en op luchtfilter zag ik schoonmaak sporen van luchtspuit...
Zo snel kan het toch niet vuil worden en deze grote beurt is daarom nog steeds niet betaald.

Dus er zijn ook monteurs die niet te vertrouwen zijn....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Veel computerbezitters hebben ten onrechte een bepaalde schroom om hun eigen systeem eens open te schroeven.
Ik raad het ze ook af:

Statische electriciteit.
Meestal komt repareren neer op het vervangen van defecte onderdelen.
Maar dan moet je wel weten wat er defect is.
En soms is het lastig om daar achter te komen.

Het is niet wat je "effe" doet.

Alleen bij een defecte harde schijf is herinstalleren nodig (wanneer de installatie-cd en licentiecodes voorhanden is dat ook niet meer dan het volgen van een paar instructies).


Echt onzin zeg.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik raad het ze ook af:

Statische electriciteit.

Is vooral een 'probleem' dat in de hoofden van computerreparateurs bestaat en vooral tot doel heeft om de eigenaren van computers ervan te weerhouden hun computer zelf te repareren of uit te breiden.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Ik raad het ze ook af:

Statische electriciteit.




Is vooral een 'probleem' dat in de hoofden van computerreparateurs bestaat en vooral tot doel heeft om de eigenaren van computers ervan te weerhouden hun computer zelf te repareren of uit te breiden.
Met alle respect, maar jij weet helaas niet waar jij het over hebt.

Daarbij is statische electriciteit geen onzin en al helemaal geen smoes om de eigenaren van computers ervan te weerhouden hun computer zelf te repareren of uit te breiden.

Dat jij statische electiciteit als onzin bestempeld zegt genoeg over jouw kennis van electronica.

Als jij bij mensen ook computers repareerd, wil ik alleen jouw klanten waarschuwen voor de onnozelheid en ondeskundigheid.

Door jou soort mensen krijgen mensen vaak de grootste ellende.
En dan heb ik het over de soort die statische electriciteit als onzin beschouwen.


Daarbij:
Hoe kom jij erbij dat statische electriciteit vooral een 'probleem' is dat in de hoofden van computerreparateurs bestaat en vooral tot doel heeft om de eigenaren van computers ervan te weerhouden hun computer zelf te repareren of uit te breiden?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Daarbij is statische electriciteit geen onzin en al helemaal geen smoes om de eigenaren van computers ervan te weerhouden hun computer zelf te repareren of uit te breiden.
Zolang mensen hun computer niet repareren op een hoogpolig tapijt, bij de reparatie geen angora trui dragen (of andere kleding van synthetisch materiaal) en hun huisdieren op ruime afstand houden, is de kans op (problemen met) statische electriciteit niet groot.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Britse computerreparateurs onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door BBCS »

Zolang mensen hun computer niet repareren op een hoogpolig tapijt, bij de reparatie geen angora trui dragen (of andere kleding van synthetisch materiaal) en hun huisdieren op ruime afstand houden, is de kans op (problemen met) statische electriciteit niet groot.
Dat dacht jij maar.

De realiteit is anders.

In de werkplaatsen is niet voor niets de werkomgeving aangepast om ESD veilig te kunnen werken.

De zaak is dat als je in een computer gaat werken dat je dan geaard moet zijn en het onderdeel ook.

Jij onderschat zeker de gevaren van statische electriciteit. Met alle gevolgen van dien.

Op de verpakking van de electronica staat niet voor niets het symbool:

Afbeelding
En de verpakking bestaat niet voor niets uit speciale metaal gecoate zakken.

Dat mensen zelf in de computer willen, is geen probleem, maar dan moeten ze wel zichzelf aarden en niet zomaar de chips aanraken.

Ik ken sukkels die dat wel gedaan hebben. En het gevolg van die stomme acties weten ze ook.
De electronica was wel opgeblazen door de statische electriciteit.

Ik heb zelf bij een computerfabrikant gewerkt (Digital) en ook bij een werkgever ESD cursus gehad.

Ik weet dus verdomd goed waar ik het over heb.
Dus kom hier niet aan met:
Is vooral een 'probleem' dat in de hoofden van computerreparateurs bestaat en vooral tot doel heeft om de eigenaren van computers ervan te weerhouden hun computer zelf te repareren of uit te breiden.
Je weet helemaal niet waar je het over hebt en dan is het al helemaal schandalig dat je daarmee de vakmensen als oplichters bestempeld en aangeeft dat het allemaal maar onzin is.

Gesloten