LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer dood, PLC`s fout???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sum41freaky

computer dood, PLC`s fout???

Ongelezen bericht door sum41freaky »

hallo

ik had een tijd geleden opeens grote problemen met me pc, hij deed het niet echt goed meer en opeens deed hij niks meer
volgende dag meteen weggebracht naar PLC computers, paar dagen later werd ik gebeld dat het moederbord kapot was.
ik heb toen een nieuw moederbord gekocht met nieuw geheugen en omdat de processor een beetje oud was had ik die ook meteen laten vervangen. thuis aangekomen wilde ik windows weer instaleren maar dat deed hij niet goed, ik me pc weer terug gebracht en toen zeiden ze dat ze een paar draaden verkeert hadde aangesloten en dat hij nu wel goed was.
gelukkig was alles weer goed en kon ik weer vollop gamen
paar maanden later ging PLC failliet.
weer een paar maanden later stopte ik de stekker weer terug in het stopcontact en hoorde vreemd gekraak enzo uit me pc komen ik draaid om en zag blauwe flitse achter uit me pc kast komen 2 seconden later hele pc uit.......
ik dacht: dat zit nie goed, ik wilde me pc weer zo snel mogelijk gemaakt hebbe maar PLC was er niet meer en toen bracht ik hem naar een andere pc winkel waar ze er achter kwamen dat de voeding het had begeven en dat het moederbord, geheugen en processor zeker kapot waren die nog geen half jaar oud waren en er was mischien nog meer kapot maar dat moest eerst nog getest worden.
ik had me pc toen een tijd thuis aleen gelaten maar nu ik de opleiding ict ben gaan doen ben ik toch maar eens naar me pc gaan kijke en eerste moederbord en zag iets heel erg
op het eerste moederbord zaten zwarte plekken waar de voeding op aangesloten zat en toen ik de voeding kabel erbij pakte die na de tweede knal ook zwart was geworden zag ik een overeenkomst
de zwarte plekken komen overeen met de zwarte plekken op het oude moederbord
dus de voeding had me pc ook de eerste keer gesloopt en nu nog een keer
is het de fout van PLC dat me pc weer kapotis gegaan omdat ze de voeding niet goed hebben gecontroleerd toen hij de pc voor het eerst had gesloopt zoja kan ik dan PLC nog aansprakelijk stellen voor de schade die er toen is opgetreden

Gast

Re: computer dood, PLC`s fout???

Ongelezen bericht door Gast »

bewijs het maar eens :twisted:

Als je een tijdje goed gedraaid hebt lijkt het er meer op dat er gewoon een brakke voeding in is gegaan en niet dat ze wat verkeerd hebben aangesloten.

Gast

zon "supertech" voeding

veel mensen onderschatten de voeding bij een pc terwijl dit toch echt wel het hart van de computer is en bezuinigen op het meest vitale onderdeel... (denk er voortaan aan dat een goede voeding zeker 5 tot 10 jaar mee kan... dus die overleeft je pc makkelijk met n factor 3x)

blauwe vonken achter uit de kast duidt idd op n voeding die t heeft begeven en zoiets zie je maar 1 x : ) wel jammer dat ie je moederbord en cpu ook meegenomen heeft... garantie kan je ook wel vergeten omdat er brandplekken op het moederbord zit (geen zichzelf respecterend moederbord bedrijf geeft daar garentie op)

Doe je zelf voortaan een plezier en koop aub een goede (dure) voeding van enermax of zalman..
en niet van q ware (heel berucht) of a open(zelf hele slechte ervaringen mee gehad) of no name (spreekt voor zichzelf)...
dan was je veel goedkoper uitgeweest..

een wijze les voor later..

nog veel succes bij je opleiding !

sum41freaky

Ongelezen bericht door sum41freaky »

de voeding was goed
hij werkte goed voor ongeveer 3 jaar
toen heefd me voeding depc gesloopt en heeft die PLC computers de voeding er gewoon in laten zitten

Gast

Ja daaaag, zo lust ik er nog wel een paar zeg,....
Je laat door kwik-fit je remmen vervangen, 3mnd later krijg je een klapband en dan is kwik-fit zeker aansprakelijk hahahahaha. Denk na man!

C. la Fleur

Ongelezen bericht door C. la Fleur »

Vorig jaar heb ik bij een gerenommeerd bedrijf een nette computer gekocht waar ik weer een paar jaar mee uit de voeten kan,

Echter 2 weken terug schakelde ik het apparaat in, het apparaat maakte een knetterend geluid, en het begon flink te stinken in de kamer,

Binnen de kortste keren weigerde het apparaat alle dienst, en er zat niks anders op dan het apparaat weg te brengen naar de computerzaak,

Na een snelle inspectie dacht men dat hier de voeding het begeven had, echter het moederbord was ook doorgebrand,

dit resulteerde in een nieuw moederbord ( dit was nog garantie ) en een nieuwe voeding, verder was er geen schade, echter de voeding moest ik dus zelf betalen omdat de garantie hiervan 2 maanden was verlopen,

ik heb toen gekozen voor een wat duurdere voeding, in de hoop dat ik deze ellende niet meer voor m'n kiezen krijg,

de handelaar wilde dat ik de inbouwkosten van het moederbord en voeding zou betalen,

na een kleine discussie over wat coulance inhoudt, moest ik alleen de voeding betalen,

Juridisch gezien moest de zaak ook de voeding betalen, een computer van net een jaar oud hoort het toch minimaal 2 jaar uit te houden, echter alles is in tevredenheid opgelost,

Echter de standaard voedingen die in de computer kast wordt geleverd zijn vaak van een slechte kwaliteit, deze willen, volgens de handelaar vrij snel doorbranden, met als gevolg een doodsteek voor minimaal het moederbord,

nu heb ik geen ervaring met dergelijke apparaten, echter de schroeilucht die mijn computer toen verspreidde, had volgens mij wel brand kunnen veroorzaken, op het moederbord waren wel degelijk schroeiplekken te zien.

PLJ

Ongelezen bericht door PLJ »

Dat PCL er niet aan gedacht heeft de voeding te vervangen kan goed de reden zijn dat ze nu failiet zijn. Mischien heb je zelf echter gevraagd om e.e.a. zo goedkoop mogelijk te fixen ?

Ennuh, waarom kopen jullie allemaal van die voorgebakken systemen ? Het kost de meest grote computer analfabeet tegenwoordig hooguit 2 dagen om een computer van onderdelen tot systeem te bouwen, met wat goede handleidingen, die meegleverd worden. Hiermee bespaar je vaak een euro of 200 en het is nog leerzaam ook.

Gebruik vervolgens sites als tweakers.net om er achter te komen wat de moeite van het kopen waard is.

Dan weet je tenminste wat er in die kast zit.

Gast

Het kost de meest grote computer analfabeet tegenwoordig hooguit 2 dagen om een computer van onderdelen tot systeem te bouwen
Dit geloof je toch zelf niet, hé?
Bent je wel helemaal van deze wereld?!

Gast

2 dagen is veel te lang.
Beetje computer steek je binnen een halve dag in elkaar :P

Gast

Dit geloof je toch zelf niet, hé?
Bent je wel helemaal van deze wereld?!
Hint 1: je hebt geen veil nodig, als het niet past is het een verkeerd stekkertje

Hint 2: je kan dit forum lezen, en je dus ook voorbereiden door bijvoorbeeld op een forum te vragen waar je rekening mee moet houden

Hint 3: RTFM of Read The Fine Manual, daar staat in hoe je het moederbord en de rest van de hardware die op het moederbord wordt aangesloten moet verbinden

Hint 4: Koop eerst een doosje lego, om het basis princiepe 'het past maar op één manier' onder de knie te krijgen

Als je mij alle onderdelen geeft waar een computer uit bestaat zit deze binnen een uur in elkaar. Ik denk dat ik al wel 10 hele systemen gebouwd heb. De grootste stap is de beslissing dat je het zelf kan, en wil leren.

Gesloten