LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer gekocht bijk lidl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jans

computer gekocht bijk lidl

Ongelezen bericht door Jans »

ik heb een targa computer gekocht bij Lidl, maar helaas heb ik er wel problemen mee (ik heb al €30. verbeld aan de helpdesk) het begon al binnen het uur dat de modem stuk was.
ik kan er wel een boek pover schrijven.
hij is nu dan wel op regel door een ander monteur.
maar mijn kaartlezer kan ik niet gebruiken omdat hij geen 128MB aankan.
zodat ik mijn kaart van de camera niet kan gebruiken.
terwijl men niet aan geeft hoeveel mb hij wel aan kan en ze er ook niets aan doen. :twisted:
afspraken komen ze niet na of dagen later als je er weer achter beld ze en als ze de computer terug halen doen ze er dingen aan die niet nodig zijn.

jan.

MAXIEM

Re: computer gekocht bijk lidl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Jans,
Zo wordt de aanschafprijs toch nog hoger dan wat je in een goede computerzaak zou hebben uitgegeven. Groeten, Ton. :wink:

Lucifer

Ongelezen bericht door Lucifer »

Je geld terugvragen of de pc omruilen.ik heb zelf een toshiba :wink:

Meef

Ongelezen bericht door Meef »

Mjah, goedkoop is duurkoop he? :D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ja heb ik nooit begrepen dat men computers of telefoons in een "cheap" supermarkt gaat kopen. Dan zorgt voor problemen!

cheap computer

Ongelezen bericht door cheap computer »

ik koop al jaren computers bij de aldi en heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad! Als je een computer koopt moet je echter niet alleen afgaan op de prijs, maar ook op de mogelijkheden. En die staan uitgebreid beschreven in de folder, de advertentie en op de doos waarin de computer verpakt is. Het merk computer doet er ook niet toe, het zijn de onderdelen waaruit de computer is opgebouwd. En mijn ervaringen met de Aldi, maar ook Lidl is dat zij de bekende merkcomponenten gebruiken. Het merk is niets anders dan de naam die aan het einde op de kast wordt geplakt. Doch ook als je een computer koopt bij welke speciaalzaak dan ook. Daar kun je een computer laten bouwen naar jouw wensen. Maar als je die niet specifiek noemt kan het ook zijn dat cards etc. niet werken. Het enige voordeel dat je daar hebt is dat achteraf een modificatie kan worden aangebracht. Dat kan bij de goedkope aanbieders niet. Daar kun je alleen de configuratie kopen zoals die wordt aangeboden. Dus gewoon goed uitkijken wat je koopt. Maar dat moet je ook bij de supermarkt voor je iets in je karretje gooit.............

Newweb

Ongelezen bericht door Newweb »

ik zou sowieso de computer niet bij de supermarkt in het karretje gooien, kunnen ze slecht tegen...

Wel vraag ik me af of dhr "cheap computer" ooit nagedacht heeft over hoe het kan dat al die geweldig goede merken zo goedkoop kunnen zijn... Niet dat moederbordmerken als ECS of MSI nou zo geweldig zijn.

Misschien omdat de eisen aan computeronderdelen in het buitenland niet zo groot zijn...

Aldi en Lidl importeren die dingen wetende dat er misschien wel een klein "foutje" in sommige onderdelen zit...

En de uitgebreide folder valt ook wel weer mee. Het enige wat ALdi en Lidl in de folder zetten zijn logo's en teksten waar mensen op kicken en ze proberen iedereen te overtuigen dat het een geweldige alleskunner is.

En bij een Aldi of Lidl computer kunnen ook achteraf modificaties aangebracht worden.

Gast

Er zijn ook mensen die een Toshiba pc hebben. Waar komt die dan vandaan? Toshiba maakt nl. geen pc's.[/i]

Ralfjuh.com

Ongelezen bericht door Ralfjuh.com »

ik heb een hele poos als FM (filiaalleideR) bij de lidl gewerkt, de computers die er verkocht worden worden zonder problemen binnen 2 weken teruggenomen en vorozien van een nieuwe pc/enof geld terug, helaas zijn niet al mijn oud collegas zo fair om dat te vertellen aan de klant,

ik persoonlijk opende altijd de pc op mijn kantoor na een verkoop, sloot hem aan en gaf hem pas mee als ik zeker wist dat alles werkte, de ondersteuning bij een defecte pc word na die 2 weken geleverd door de fabrikant, LIDL/ALDI zijn slechts wederverkopers...

Anniewee,
ik kan me bovenste wel in vinden allemaal wat ik lees, niet alle oud collega's volgen de richtlijnen, daarom ben ik ook weggegaan :-)
een tip als je problemen hebt met je computer, neem contact op met "0800 lidlinfo" een "verborgen regel" is dat hun het ook kunnen oplossen en zonodig geld kunnen terugboeken,
kom je er niet uit? vraag/mail me, ik ken alle ins en outs van lidl wat mogelijk is, helaas word dat niet aan alle klanten medegedeeld

Gast

RALFJUH: heel goed! zo moeten we ze hebben!

Maar een PC (of randapparatuur) kopen in een DISCOUNT - en dan naderhand komen klagen!!! - da's nou niet bepaald vragen om de Nobelprijs.....

Ralfjuh.com

hahahahahahaha

joh er gebeurd zoveel bij dat bedrijf,
als ik je vertel waarom ik mijn ontslag indiende val je echt van je stoel hoe dat bedrijf in elkaar steekt

Gast

vertel, vertel......!!!

Ralfjuh.com

euh, in het kort,

echtgenoot van een medewerker krijgt een ernstig autoongeluk en overlijd in de nacht erop, medewerker krijgt van mij enkele weken (onbetaald) verlof op haar verzoek omdat ze ook een klein kindje heeft, ik vertel dit mijn rayonmanager en deze verteld mij dat de persoon in kwestie recht heeft op 2 dagen vrij aangezien ze niet getrouwd was en aanstaande woensdag gewoon weer aan het werk moest,

aangezien ik geen adolf hitler ben weiger ik dit te doen en heeft ze mijn ontslag gekregen,

christiaan jurjens

Ongelezen bericht door christiaan jurjens »

ik las dat er veel kreatiek was op de aldi pc en de lidl.bij de aldi heb ik gewerkt in een distributiecentrum van ommen.en heb gezien hoe de verwerking van de computers behandeld worden voor dat het in de supermarkt voor de consument gereed is .ik kan een ding zeggen het gebeurt daar niet zorgvuldig de computers woren gewoon op pallets geplaats en de medewerkers moet hard en snel verzamelen waar door er wel eens een computer kast valt van de pallet .die wordt niet afgehaalt de kapotte computer maar netjes op de zelfde pallets geplaats.de reden van de aldi is alles moet weg kapot of niet het maakt de aldi nioets uit.zo gaat het trouwens ook met de levensmiddelen in de aldi winkels een bekende voorbeeld is van de consumentenbond en de tno die er van overtuig was dat de druiven te vergiftig was .na dreigen om naar de rechter te gaan.lagen er opeens geen druiven meer in de winkel.
dus let goed op wat je koopr.aldi doet zaken met medion

Gast

euh, in het kort,

echtgenoot van een medewerker krijgt een ernstig autoongeluk en overlijd in de nacht erop, medewerker krijgt van mij enkele weken (onbetaald) verlof op haar verzoek omdat ze ook een klein kindje heeft, ik vertel dit mijn rayonmanager en deze verteld mij dat de persoon in kwestie recht heeft op 2 dagen vrij aangezien ze niet getrouwd was en aanstaande woensdag gewoon weer aan het werk moest,

aangezien ik geen adolf hitler ben weiger ik dit te doen en heeft ze mijn ontslag gekregen,

Geen wonder dat ze zo goedkoop zijn.Bij de top van ALDI en LIDL werken alleen maar nazi`s geloof ik.
Kan niet begrijpen dat mensen daar ook gaan werken.
Over ALDI is bij Zembla een hele reportage geweest.

Jeffrey

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Moet je dan perse het woord nazi's gebruiken...?

rico

Ongelezen bericht door rico »

Er was iemand die zij dat ze alleen logo's in de folder neerzetten om mensen te trekken.
Ben ik het totaal niet mee eens,Aldi heefd voor de computer een apparte folder met duidelijke uitleg over de configuratie.
Ik heb een kennis die heefd een bedrijf en die heefd 8 aldi coputers naar volle tevredenheid

Gast

even kort samenvatten

LIDL, ALDI,... PsC zijn wel deftige PCs
Het zijn allemaal merk onderdelen (vandaar de logo's in de folder).
Soms zijn het wel einde reeks onderdelen (daarom niet minder van kwaliteit), die uiteraard in massa's worden aangekocht (veel goedkoper dan een gewone PC boer ze kan aankopen).

Ik verkoop zelf PCs en die PCs op zich zijn prima. Maar er kan altijd wel iets defect gaan natuurlijk, en dan komen de problemen.

Duidelijk probleem is de garantie en service van die grote mega ketens.
Indien er binnen de week iets defect gaat, kan die meestal nog omgeruild worden of geld terug.

Maar daarna ben je afhankelijk van de telefonische helpdesk (en dat kost inderdaad geld als je lang aan de lijn hangt, wat had u gedacht ?). En die "service" laat soms zwaar te wensen over. En daar zit het prijsverschil !

Besluit: zolang alles goed werkt is er geen probleem, maar vanaf dat er ingrijpende service nodig is gaan die helpdesks u van het kastje naar de muur sturen.

Gast

Maar gelukkig hebben steeds meer mensen zelf dusdanig verstand van computers dat ze het probleem zelf op kunnen lossen.
En anders hebben ze wel een handig neefje of buurman in de buurt die dat kan.

Voor de overige groep geldt dat, alle verhalen lezend, ze ook van het kastje naar de muur worden gestuurd, of je je pc nou bij een gerenomeerde zaak hebt gekocht of niet.

Conclusie:
Niks mis met die pc's van Aldi en Lidl en een stuk goedkoper!

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Wat een commotie allemaal.

Om ook een duit in het, spreekwoordelijke, zakje te doen.

Zo heb ik in 2001 een Gericom laptop gekocht bij de Lidl, geloof dat het toen een van hun eerst acties daarmee was.
Nooit heb ik hier problemen mee gehad, zelfs nog nadien extra garantie, dat kon zo bleek na enig informeren, bijgekocht.

Die keer dat ik iets had, toetsenbord was los/kapot, kon ik kiezen of het apparaat kosteloos oplaten halen. Een dergelijke ervaring heb ik ooit gehad met "Toshiba". Dat was 1 x nooit weer, overigens niet gekocht bij een supermarkt maar bij een dure dealer...
Of langsbrengen.

Heb de laptop in de ochtend binnen gebracht en na 2 uur wachten, waren nog wat zaken update drivers enzo, gratis, zonder probs terug gehad.

Resumerend, zit nog steeds met veel plezier op de machine, bijna 3 jaar oud, te werken, en m.b.t. die zaken die zich voordeden, ben ik bijzonders goed geholpen.
Je kunt dus met een gerust hard je computer apparatuur bij een Lidl, en vermoedelijk ook wel een Aldi, aanschaffen.

Su6 iedereen.

Gesloten