Situatie: Mijn Packard Bell laptop start niet meer goed op of valt tijdens het werken steeds uit. Ik breng hem naar het "Computer Service Centrum" in Voorburg ter diagnose wat er mis mee is. Deskundigen, zul je denken. Computer Service Centrum, klinkt goed, dacht ik nog....
Van te voren was mij verteld dat diagnose stellen 15 euro bedroeg, dat de laptop tot 65 euro direct gemaakt zou worden en mochten de kosten hoger oplopen, ik eerst gebeld zou worden om te overleggen of ik dit wel wilde. Ik zou gebeld worden als hij klaar was.
Na een week belde ik zelf maar 's of de laptop klaar was. Ja hoor, en aan de telefoon werd gelijk al medegedeeld dat het 127 euro was geworden! Ik zei natuurlijk dat deze constructie niet afgesproken was, ik zou eerst gebeld worden mochten de kosten oplopen, maarja, ik had de laptop toch nodig... en hij was nu weer piccobello, toch... De harde schijf was kapot en vervangen en windows xp opnieuw geinstalleerd (wat ik zelf ook kan maargoed) plus schone drivers. Dus ik hem opgehaald, maar dezelfde avond na een uurtje sloeg de laptop weer af. Ik weer terug, en ik zei nog: "dit valt neem ikaan onder de garantie?" Jahoor, geen probleem.
Toen ik de laptop weer ophaalde na een week (na weer zelf gebeld te hebben of ik kon komen), zei de reparateur dat het (electriciteits)netsnoer niet meer functioneerde. Men had er een nieuw netsnoer bij gedaan en zo zou het moeten lukken. Ik wilde de winkel uitlopen toen men zei: "Dat is dan 45 euro!" Mijn mond viel open. Eerst berekent men mij 127 euro vor een reparatie waar ik dus niets aan heb, want de laptop is niet volledig gerapareerd want valt nog steeds uit (de oude klacht) en nu mag ik wéér 45 euro extra betalen! Ik zei dan ook dat ik het er niet mee eens was en weigerde te betalen. Ik heb de eerste instantie betaald voor een indicatiestelling van het probleem, waarbij men dus blijkbaar niet OOK gekomen was op het kapotte snoer. "tsja, bij ONS deed hij het gewoon", werd er gezegd. En: "ja ach we hebben u niet gebeld, maar we zijn ook maar mensen!" Super klantvriendelijk, superservice centrum, superdeskundige reparateurs. NOT.
Ik ben zeer teleurgesteld de winkel verlaten zonder snoer, want ik ga niet nog eens 45 euro betalen en zit dus nu met een nauwelijks functonerende laptop.
Wie heeft hier ook ervaring mee, met dit soort "computerreparatie zaakjes"?! Die repareren, geld vragen, en de mensen opzadelen met een half gerepareerde laptop? En heeft raad?
groetjes uit Den Haag
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Computer "Service" Centrum in Voorburg
Re: Computer "Service" Centrum in Voorburg
Klinkt mij bekend in de oren dit servicecentrum in Voorburg. Ik heb zelf hier al 3 keer een computer weggebracht. De 1e 2 keer prima. De laatste keer had ik net zo goed niet hoeven gaan. Mijn pc startte niet meer op. 45 euro betaald om hem te schonen. Het heeft ongeveer een week geduurd, toen deed ie het al niet meer. Ik denk dat ik de volgende keer maar ergens anders naartoe ga....
Groeten terug uit Den Haag
Groeten terug uit Den Haag
Re: Computer "Service" Centrum in Voorburg
Zou er misschien een verband zijn met mijn verhaal?Geplaatst op 19 Dec 2005 18:26 door Carlijn
--------------------------------------------------------------------------------
Situatie: Mijn Packard Bell laptop start niet meer goed op of valt tijdens het werken steeds uit. Ik breng hem naar het "Computer Service Centrum" in Voorburg ter diagnose wat er mis mee is. Deskundigen, zul je denken. Computer Service Centrum, klinkt goed, dacht ik nog....
Van te voren was mij verteld dat diagnose stellen 15 euro bedroeg, dat de laptop tot 65 euro direct gemaakt zou worden en mochten de kosten hoger oplopen, ik eerst gebeld zou worden om te overleggen of ik dit wel wilde. Ik zou gebeld worden als hij klaar was.
Na een week belde ik zelf maar 's of de laptop klaar was. Ja hoor, en aan de telefoon werd gelijk al medegedeeld dat het 127 euro was geworden! Ik zei natuurlijk dat deze constructie niet afgesproken was, ik zou eerst gebeld worden mochten de kosten oplopen, maarja, ik had de laptop toch nodig... en hij was nu weer piccobello, toch... De harde schijf was kapot en vervangen en windows xp opnieuw geinstalleerd (wat ik zelf ook kan maargoed) plus schone drivers. Dus ik hem opgehaald, maar dezelfde avond na een uurtje sloeg de laptop weer af. Ik weer terug, en ik zei nog: "dit valt neem ikaan onder de garantie?" Jahoor, geen probleem.
Toen ik de laptop weer ophaalde na een week (na weer zelf gebeld te hebben of ik kon komen), zei de reparateur dat het (electriciteits)netsnoer niet meer functioneerde. Men had er een nieuw netsnoer bij gedaan en zo zou het moeten lukken. Ik wilde de winkel uitlopen toen men zei: "Dat is dan 45 euro!" Mijn mond viel open. Eerst berekent men mij 127 euro vor een reparatie waar ik dus niets aan heb, want de laptop is niet volledig gerapareerd want valt nog steeds uit (de oude klacht) en nu mag ik wéér 45 euro extra betalen! Ik zei dan ook dat ik het er niet mee eens was en weigerde te betalen. Ik heb de eerste instantie betaald voor een indicatiestelling van het probleem, waarbij men dus blijkbaar niet OOK gekomen was op het kapotte snoer. "tsja, bij ONS deed hij het gewoon", werd er gezegd. En: "ja ach we hebben u niet gebeld, maar we zijn ook maar mensen!" Super klantvriendelijk, superservice centrum, superdeskundige reparateurs. NOT.
Ik ben zeer teleurgesteld de winkel verlaten zonder snoer, want ik ga niet nog eens 45 euro betalen en zit dus nu met een nauwelijks functonerende laptop.
Wie heeft hier ook ervaring mee, met dit soort "computerreparatie zaakjes"?! Die repareren, geld vragen, en de mensen opzadelen met een half gerepareerde laptop? En heeft raad?
groetjes uit Den Haag
Ik bracht medio december 2005 mijn PC naar ComputerService bureau Reeuwijk en ik vertrouwde mr al bij begin niet, maar ik dacht als die nou mn pc maakt tkan ook zijn dat mijn voorgevoel het fout had.
Maar helaas mijn voorgevoel was juist zo eind december werd ik gebeld hij is klaar.
Wat zei mr. ik heb er 3uur aan gewerkt dat is dan 3x 45 euro dat is dan 135 euro en wat was er mis met mijn pc nou het volgende volgens hem was mijn pc op en mijn beeldscherm zou op zijn ik moest maar een nieuwe kopen en die oplichtings praktijk kost mij 135 eurie ik dacht het niet ik wens niet te betalen.
Vandaag 16 januari spreek ik een vriend die zegt je voeding is kapot als je een nieuwe koopt doet ie het weer.
Ik zou iedereen willen oproepen breng niet je pc of laptop naar een computer service centrum of bureau dat zijn oplichters!
Re: Computer "Service" Centrum in Voorburg
Ik ben even op internet gaan neuzen naar computerreparateurs in Den Haag. Heb er 1 gevonden: www.starfix.nl
Ik heb gebeld, kon mijn pc's dezelfde dag brengen en ophalen!!
In 1 uur tijd is er van 2 kapotte pc's 1 goed werkende pc gemaakt en op een andere pc is er van alles geinstalleerd: netwerksoftware, anti-virus etc.
Dit alles voor 24 euro. Een aanrader dus!
Op genoemde website is alle info te vinden...het betreft geen winkel/servicecentrum, maar een eenmanszaakje aan huis.
Groetjes
Ik heb gebeld, kon mijn pc's dezelfde dag brengen en ophalen!!
In 1 uur tijd is er van 2 kapotte pc's 1 goed werkende pc gemaakt en op een andere pc is er van alles geinstalleerd: netwerksoftware, anti-virus etc.
Dit alles voor 24 euro. Een aanrader dus!
Op genoemde website is alle info te vinden...het betreft geen winkel/servicecentrum, maar een eenmanszaakje aan huis.
Groetjes
Re: Computer "Service" Centrum in Voorburg
een positieve reactie: ik ben denk al 5 jaar klant bij dit bedrijf en ik ben het niet eens met carlijn dat hier geen deskundigen lopen. de mensen die hier werken weten in mijn ogen wel degelijk waar ze het over hebben en gaan geen probleem uit de weg zoals ik het altijd ervaar! dus vandaar hulde aan deze computerzaak!
en je vraagt om raad? ik kan me niet voorstellen dat zij je onnodig op kosten jagen. je hebt het over 2 problemen, een harde schijf die kan crashen zomaar spontaan en onverwachts..erg lastig haha ik weet er helaas alles van af maar zonder kan je inderdaad niet veel beginnen die moet vervangen worden, en windows erop zetten kan iedereen wel maar de stuurprogramma's doen is wat lastig voor een laptop dat deden zij dus voor je begrijp ik en daar betaalde je dus die 100 zoveel euro voor met nieuwe schijf. maar dat netsnoer wat defect is is wel erg duur.. dit zal wel een complete adapter zijn want een snoer alleen kost niet veel maar een laptop heeft een stroomadapter en die zijn erg prijzig en dan is 45 euro weer niet veel. maar al met al loopt het wel op ja. maar een pack en bel machine vraagd ook om problemen. je hebt gewoon enorm veel pech zoals ik het hoor! ik wens je sterkte! maar reageer niet af op iets wat gewoon brak in mekaar zit. advies spaar voor een goede laptop en nooit geen packard bell meer die fabrikant moeten ze es laten crashen!! groet uit den haag!
en je vraagt om raad? ik kan me niet voorstellen dat zij je onnodig op kosten jagen. je hebt het over 2 problemen, een harde schijf die kan crashen zomaar spontaan en onverwachts..erg lastig haha ik weet er helaas alles van af maar zonder kan je inderdaad niet veel beginnen die moet vervangen worden, en windows erop zetten kan iedereen wel maar de stuurprogramma's doen is wat lastig voor een laptop dat deden zij dus voor je begrijp ik en daar betaalde je dus die 100 zoveel euro voor met nieuwe schijf. maar dat netsnoer wat defect is is wel erg duur.. dit zal wel een complete adapter zijn want een snoer alleen kost niet veel maar een laptop heeft een stroomadapter en die zijn erg prijzig en dan is 45 euro weer niet veel. maar al met al loopt het wel op ja. maar een pack en bel machine vraagd ook om problemen. je hebt gewoon enorm veel pech zoals ik het hoor! ik wens je sterkte! maar reageer niet af op iets wat gewoon brak in mekaar zit. advies spaar voor een goede laptop en nooit geen packard bell meer die fabrikant moeten ze es laten crashen!! groet uit den haag!