LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
hlousberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2005 18:02

computer

Ongelezen bericht door hlousberg »

hallo beste mensen,
misschien kan mij iemand helpen met het volgende probleem dat is n.l. dat de la van de diskspeler zich weigert te openen wie kan mij hierover antwoordt geven?

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Misschien kan je wat meer informatie geven.
Bijvoorbeeld of hij het wel gedaan heeft, of er lampjes aan/uit gaan op de speler, merkt/type van de speler. :?

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer

Ongelezen bericht door yasinhm »

kijk eens in de BIOS instellingen wat er staat bij de cdspeler misschien staat hij verkeerd ingestelt.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Wat zou er verkeerd in de BIOS kunnen staan waardoor de cd-lade niet open gaat ???

hlousberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2005 18:02

Re: computer

Ongelezen bericht door hlousberg »

hallo verde infos zijn dat de la dan wel dan weer niet open gaat hetzelfde geld voor de oranje lampjes als dit brand dan gaat hhij nog niet open terwijl de dvd la wel open gaat volgend mij zijn de instellingen goed ingesteld ,het merk is een packard bell computer. heb ook wel eens het euvel gehad dat de la open was maar niet meer dicht ging maar op een gegeven moment is die toch weer dicht gegaan dus ik weet het niet meer jullie?????

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ik heb wel eens iemand gehad met een packard bell computer waarvan de cdlade het niet goed deed. probeer eens continu achter elkaar te klikken voor opengaan.

hlousberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2005 18:02

Re: computer

Ongelezen bericht door hlousberg »

beste yasinhm,
de door jouw voorgestelde oplossing heb ik uitgeprobeerd maar niks roerde zich dus het probleem is er nog altijd wie weet er nog iets????

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Het lijkt er een beetje op alsof de spanning van de cdspeler afgaat.
Heb je ook nog andere rare problemen met je computer ?

hlousberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2005 18:02

Re: computer

Ongelezen bericht door hlousberg »

hallo maulin,
verder heb ik geen problemen met mijn computer alles werkt perfect alleen dat ene probleem dank je voor je reactie

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: computer

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarschijnlijk zit er een heel klein gaatje op je cd-speler. Als je daar met een dun staafje (bijvoorbeeld een helemaal uitgebogen paperclip) voorzichtig in duwt, kun je met de hand het tandwieltje bewegen waardoor de lade opengaat. CD eruit halen, en probeer daarna met de gewone knop de lade weer te sluiten en te openen.
(heeft bij mij goed gewerkt toen ik dat probleem had)

hlousberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2005 18:02

Re: computer

Ongelezen bericht door hlousberg »

beste sjz

jouw tip heb ik uitgeprobeerd maar helaas zonder resultaat dank je wel voor de reactie

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer

Ongelezen bericht door yasinhm »

soms staat de bios op harde schijf bij de cdspeler en geeft hij geen stroom

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Da's echt onzin :shock:
Heeft een harddisk dan geen voeding nodig ?

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer

Ongelezen bericht door yasinhm »

jawel alleen op een andere manier. De harde schijf moet een normale stroom continu hebben terwijl een cd-speler

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Jammer maar dat kan je niet in een bios instellen.
Een cdspeler heeft ook continu stroom nodig.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: computer

Ongelezen bericht door yasinhm »

Je moet je bios altijd auto zetten als je dat niet doet en je selecteerd de verkeerde gaat het fout.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Maar dat kan nooit invloed hebben op de voeding van het apparaat.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: computer

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als de coputer opgestart wordt, brandt op de cd-rom speler ook een lichtje?, herkent de computer de cd speler?

als de cd speler wel spanning krijgt, en de la niet wil openen, luister eens aandachtig bij het apparaat, of er na het indrukken van de "eject" ook een motortje te horen is, die probeerd de lade open te draaien?,

Zo ja, moet het apparaat voorzichtig gedemonteert worden en het mechaniek moet worden bekeken of alles soepel draait, controleer ook het kleine aandrijfsnaartje, die naar de motor gaat, dit wil door veroudering wel eens te ruim worden, en slipt over de poullie's heen,

Ook wil het wel eens gebeuren dat de koolborstels en collector in de motor vervuild zijn, hetgeen zich uit in een zwak, langzaamdraaiend motortje, indien dit het geval is, spuit voorzichtig achter in de motor WD40 kruipolie, ( een ander merk olie kan de motor vernielen! ), laat dan de motor even draaien, de olie zal de motor vanbinnen reinigen,

Bij het verwijderen van overtollige olie, en na montage van het apparaat zal de motor meteen weer prima zijn werk doen,

Indien de speler geen spanning krijgt, probeer een andere voedingsstekker aan te sluiten en controleer het apparaat weer op werking,

Indien nog niet, trek de IDE kabel er uit, nu moet de lade open en dicht gaan, mits het apparaat voedingsspanning krijgt,

Doet het apparaat het nog niet, is er electronisch in het apparaat iets kapot, dan rest het apparaat het asvat, dan kun je het beste een nieuw apparaat kopen,

Indien je een redelijk recente computer hebt, kun je misschien overwegen over een DVD brander, deze apparaten zijn niet zo duur meer, en je kunt dan DVD films op je computer opnemen én afkijken!,
wat natuurlijk wel leuk is!

Veel succes, en hopende dat dit probleem snel verholpen is,

groeten Ulbe.

hlousberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2005 18:02

Re: computer

Ongelezen bericht door hlousberg »

beste mensen die gerageerd hebben op mijn probleem hardstikke bedankt voor jullie moeite.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: computer

Ongelezen bericht door Maulin »

Is het probleem opgelost dan ? :lol:

Gesloten