LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Computer van Trekpleister
Computer van Trekpleister
Ik heb bij Trekpleister een computer gekocht met (volgens de folder, zie http://www.trekpleister.nl/magazine ) een "Geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing". Volgens de producent HP is dat een ingebouwd filter met 6 luidsprekeruitgangen, waarmee een DVD met surround sound wordt afgespeeld. Op de doos staat deze optie al niet meer vermeld, en op de computer zijn de 6 luidsprekeruitgangen inderdaad niet aanwezig. Ze staan wel vermeld op een aansluitschema, dat ook voor andere uitvoeringen geldt. Ik zit dus met een gestripte versie!
Terug in de winkel werd me een papier overhandigd met het servicenummer van HP, en met de tekst "Zoals aangegeven valt dit product niet onder normale 'niet goed, geld terug'-garantie en kunt u deze niet terug geven". Merkwaardige manier om verantwoordelijkheid af te schuiven. Zou het geen aardig idee zijn om dat te vertellen voordat je betaald hebt? Is dit eigenlijk wel rechtsgeldig?
HP consumer support gebeld en daar was het snel bekeken: het stond in de folder, maar het zat niet op de computers die door Trekpleister werden verkocht. Een misleidende fout in de folder dus. Maar gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen...
Klantenservice van Terkpleister gebeld, en dat is geen kleinigheid. Ze zetten je in de wacht en na 5 minuten wordt de verbinding "om kostentechnische reden" verbroken, en kun je weer opnieuw beginnen.
Uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn, ik vertel dat HP en ik vinden dat er een fout gemaakt is, ik word een tijdje in de wacht gezet en daarna komt ze met de boodschap dat "iemand van HP" had gezegd dat het helemaal correct was. Want: "Het staat wel in de folder, maar er staat niet bij dat het er ook in zit". Wie bij HP dit had bedacht wilde ze niet prijsgeven. Op deze manier kun je dus gewoon een lege doos verkopen!
Mijn zegsman bij HP was zeer verbaasd over dit verhaal, zou het in zijn eigen organisatie rapporteren, maar was in deze kwestie geen partij, en kon er dus niets aan doen.
Bij Trekpleister hadden ze intussen ook wel ontdekt dat het laatst aangevoerde verhaal niet zo erg sterk was, en daarom belde een medewerker terug met een nieuw argument: ik zou niet goed hebben begrepen wat die geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing betekende. Dat betekent nl in dit geval niet meer dan "5.1 ready", d.w.z. "je kunt er een 5.1 geluidskaart in zetten". Zoiets hoef je niet te vermelden; je kunt er allerlei kaarten instoppen (als je een slot over hebt), maar daarmee in het geen geïntegreerde oplossing. Ook nu wilde men geen naam noemen van de HP-er die dat gezegd zou hebben, en dat geeft me de indruk dat er voor geen van beide smoezen iemand van HP verantwoordelijk is.
Zo wordt er dus gedraaid om eronderuit te komen dat er in de folder meer wordt beloofd dan wordt waargemaakt. En intussen staat er hier een grote doos in de weg met een computer ZONDER "Geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing".
Terug in de winkel werd me een papier overhandigd met het servicenummer van HP, en met de tekst "Zoals aangegeven valt dit product niet onder normale 'niet goed, geld terug'-garantie en kunt u deze niet terug geven". Merkwaardige manier om verantwoordelijkheid af te schuiven. Zou het geen aardig idee zijn om dat te vertellen voordat je betaald hebt? Is dit eigenlijk wel rechtsgeldig?
HP consumer support gebeld en daar was het snel bekeken: het stond in de folder, maar het zat niet op de computers die door Trekpleister werden verkocht. Een misleidende fout in de folder dus. Maar gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen...
Klantenservice van Terkpleister gebeld, en dat is geen kleinigheid. Ze zetten je in de wacht en na 5 minuten wordt de verbinding "om kostentechnische reden" verbroken, en kun je weer opnieuw beginnen.
Uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn, ik vertel dat HP en ik vinden dat er een fout gemaakt is, ik word een tijdje in de wacht gezet en daarna komt ze met de boodschap dat "iemand van HP" had gezegd dat het helemaal correct was. Want: "Het staat wel in de folder, maar er staat niet bij dat het er ook in zit". Wie bij HP dit had bedacht wilde ze niet prijsgeven. Op deze manier kun je dus gewoon een lege doos verkopen!
Mijn zegsman bij HP was zeer verbaasd over dit verhaal, zou het in zijn eigen organisatie rapporteren, maar was in deze kwestie geen partij, en kon er dus niets aan doen.
Bij Trekpleister hadden ze intussen ook wel ontdekt dat het laatst aangevoerde verhaal niet zo erg sterk was, en daarom belde een medewerker terug met een nieuw argument: ik zou niet goed hebben begrepen wat die geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing betekende. Dat betekent nl in dit geval niet meer dan "5.1 ready", d.w.z. "je kunt er een 5.1 geluidskaart in zetten". Zoiets hoef je niet te vermelden; je kunt er allerlei kaarten instoppen (als je een slot over hebt), maar daarmee in het geen geïntegreerde oplossing. Ook nu wilde men geen naam noemen van de HP-er die dat gezegd zou hebben, en dat geeft me de indruk dat er voor geen van beide smoezen iemand van HP verantwoordelijk is.
Zo wordt er dus gedraaid om eronderuit te komen dat er in de folder meer wordt beloofd dan wordt waargemaakt. En intussen staat er hier een grote doos in de weg met een computer ZONDER "Geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing".
Re: Computer van Trekpleister
Met alle respect hoor, maar waarom koop je dan ook een computer bij een drogist? Voor hen is het niet meer dan een bijproduct, waar ze af en toe een partij van binnenkrijgen ter verkoop. Dit wil niet zeggen dat ze er ook verstand van hebben. Vaak weten ze uberhaupt niet eens wat er in de doos zit, maar gaan ze uit van het plaatje op de doos of "wat het hoofdkantoor ons verteld"
In dit geval beloven ze inderdaad meer dan dat ze waarmaken, maar ligt dat aan de HP of aan de Trekpleister?
In dit geval beloven ze inderdaad meer dan dat ze waarmaken, maar ligt dat aan de HP of aan de Trekpleister?
Re: Computer van Trekpleister
Daar heb je een punt.Met alle respect hoor, maar waarom koop je dan ook een computer bij een drogist? Voor hen is het niet meer dan een bijproduct, waar ze af en toe een partij van binnenkrijgen ter verkoop. Dit wil niet zeggen dat ze er ook verstand van hebben. Vaak weten ze uberhaupt niet eens wat er in de doos zit, maar gaan ze uit van het plaatje op de doos of "wat het hoofdkantoor ons verteld"
Van de andere kant is die drogist lekker dichtbij, en hij hoeft me niets uit te leggen. Hij moet me alleen wel verkopen wat hij aanbiedt.
De "geluidsoplossing" stond alleen in de folder, en niet op de doos. Ik ga er dus van uit, dat het (ten onrechte) vermelden ervan uit de koker van Trekpleister komt.In dit geval beloven ze inderdaad meer dan dat ze waarmaken, maar ligt dat aan de HP of aan de Trekpleister?
Het vervelende is dat HP nergens de exacte betekenis van "Geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing" heeft beschreven. Ik heb het (mondeling) van de HP-klantenservice, van de technische dienst en van een paar dealers. Maar er staat niets op papier, en dat maakt volgens kenners mijn positie niet sterker. Als Trekpleister er een andere inhoud aan geeft, wordt het heel moeilijk dat onderuit te halen.
Ik heb al een veelvoud van de prijs van een audiokaart vertelefoneerd, maar het ziet er naar uit dat ook hier de consument aan het kortste eindje trekt....
[/quote]
Re: Computer van Trekpleister
Lijkt me toch dat je wel sterk staat waneer er gesproken wordt over een "geïntegreeerde 5.1 geluidsoplossing". Zou anders mooie boel worden:
- geïntegreerde 1024 mb geheugenoplossing
- geïntegreerde 17 " TFT-monitoroplossing
- geïntegreerde 1024 mb geheugenoplossing
- geïntegreerde 17 " TFT-monitoroplossing
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 jun 2005 22:34
Re: Computer van Trekpleister
Met geintergreerde geluidsopossing zal bedoelt zijn "on board" geluidskaart (d.w.z. geintergreerd op het moederbord).
Ik heb echter nog nooit HP computers te koop gezien bij Trekpleister maar wel die van Cybermaxx/Medion.
Ik heb echter nog nooit HP computers te koop gezien bij Trekpleister maar wel die van Cybermaxx/Medion.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jun 2005 23:41
Re: Computer van Trekpleister
HP heeft met de hele verkoop van Trekpleister niets te maken. De computers zijn daar inderdaad aangeboden maar Trekpleister zelf heeft er een advertentie bij verzonnen. HP heeft hier dus helemaal geen invloed op gehad maar zat dus wel de klachten die daarna kwamen.
Eerder foei van Trekpleister!
Eerder foei van Trekpleister!
Re: Computer van Trekpleister
En om van al het gezeur af te zijn koop je gewoon een simpel 5.1 kaartje bij een computerboer, en als je hm lief aankijkt willen ze die er ook nog wel ff gratis voor je inzetten. Je bent dan nog geen 15 euro kwijt voor een simpel kaartje.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Computer van Trekpleister
Op de eerste plaats is het tegenwoordig helemaal geen probleem om computers te kopen bij ketens als de ALDI, Kruidvat of Trekpleister. De service wordt namelijk uitbesteed.
Oppassen is het natuurlijk wel, als er staat: ON BOARD. Dat betekent niet, zoals veel mensen onterecht denken: "AAN BOORD", maar gecombineerd met het moederbord.
Dat laatste hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar als je geluid het niet meer doet, kun je ook je moederbord laten vervangen.
Bij een computer is het dus het handigste, als alle onderdelen los van elkaar vervangen kunnen worden, als ze defect zijn. Dat maakt het apparaat automatisch een aantal eurootjes duurder.
Oppassen is het natuurlijk wel, als er staat: ON BOARD. Dat betekent niet, zoals veel mensen onterecht denken: "AAN BOORD", maar gecombineerd met het moederbord.
Dat laatste hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar als je geluid het niet meer doet, kun je ook je moederbord laten vervangen.
Bij een computer is het dus het handigste, als alle onderdelen los van elkaar vervangen kunnen worden, als ze defect zijn. Dat maakt het apparaat automatisch een aantal eurootjes duurder.
Re: Computer van Trekpleister
Naar mijn mening is het contract vanuit de Trekpleister niet nagekomen, dus kunt u de koop ontbinden.
Dwz: Ga terug naar de winkel met dat ding en eis uw geld terug.
U heeft hem immers gekocht in de veronderstelling dat er 5.1 geluid op zou zitten en dat zit er niet op. Wat de Trekpleister ook beweert, u heeft recht op uw geld terug, omdat het product niet voldoet aan de specificaties.
Wat zij vervolgens nog aan kunnen voeren, is dat onder de folder ergens staat 'druk- en zetfouten voorbehouden'. Hierop kunt u zeggen dat u hem gekocht heeft voor de specificaties in de folder en als die dus niet goed zijn dat u dat ding helemaal niet wilt hebben.
Het verbaast me trouwens dat er nog moederborden gemaakt worden zonder 5.1 geluid aan boord.
Sander
Dwz: Ga terug naar de winkel met dat ding en eis uw geld terug.
U heeft hem immers gekocht in de veronderstelling dat er 5.1 geluid op zou zitten en dat zit er niet op. Wat de Trekpleister ook beweert, u heeft recht op uw geld terug, omdat het product niet voldoet aan de specificaties.
Wat zij vervolgens nog aan kunnen voeren, is dat onder de folder ergens staat 'druk- en zetfouten voorbehouden'. Hierop kunt u zeggen dat u hem gekocht heeft voor de specificaties in de folder en als die dus niet goed zijn dat u dat ding helemaal niet wilt hebben.
Het verbaast me trouwens dat er nog moederborden gemaakt worden zonder 5.1 geluid aan boord.
Sander
Re: Computer van Trekpleister
Bij vrijwel alle computer moederborden zit het geluidsgedeelte geïntegreerd in het moederbord,
Achterop de computer kun je zien dat de aansluitpunten van fraaie blauwe en rood en groene kleurtjes zijn voorzien, deze zijn altijd voor het geluidssysteem en microfoon die je er op aan kan sluiten,
Bij goedkopere moederborden zit vaak het videosysteem ook geïntegreerd!, dit is echter wat een omslachtige oplossing, het videogeheugen van dit systeem neemt aardig wat van het werkgeheugen weg, hetgeen resulteerd in een langzamere computer.
Achterop de computer kun je zien dat de aansluitpunten van fraaie blauwe en rood en groene kleurtjes zijn voorzien, deze zijn altijd voor het geluidssysteem en microfoon die je er op aan kan sluiten,
Bij goedkopere moederborden zit vaak het videosysteem ook geïntegreerd!, dit is echter wat een omslachtige oplossing, het videogeheugen van dit systeem neemt aardig wat van het werkgeheugen weg, hetgeen resulteerd in een langzamere computer.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Computer van Trekpleister
Nogmaals: ''aan boord'' is iets heel anders als 'geïntergreerd op het moederbord".
On board betekent simpelweg het laatste. De term ''aan boord'' bestaat in feite niet eens, is een foutieve vertaling van de werkelijke betekenis.
Wanneer er dus staat: On board, dan betekent dit een mindere specificatie als ''aanwezig'', omdat het laatste ook kan betekenen dat betreffende voorziening via een aparte kaart wordt aangestuurd.
On board betekent simpelweg het laatste. De term ''aan boord'' bestaat in feite niet eens, is een foutieve vertaling van de werkelijke betekenis.
Wanneer er dus staat: On board, dan betekent dit een mindere specificatie als ''aanwezig'', omdat het laatste ook kan betekenen dat betreffende voorziening via een aparte kaart wordt aangestuurd.
Re: Computer van Trekpleister
On board of aan boord?
Maakt echt niets uit, de verwachting wordt gewekt dat het erin zit, dus het moet er in zitten.
Maakt echt niets uit, de verwachting wordt gewekt dat het erin zit, dus het moet er in zitten.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Computer van Trekpleister
Mensen moeten ook eens leren lezen wat er werkelijk STAAT, dan krijg je dit soor misverstanden niet.
Ik weet wel dat de sugestie gewekt wordt dat bepaalde functies aanwezig zijn, terwijl het in werkelijkheid niet aanwezig is. Maar mensen WILLEN vaak graag iets lezen, en zijn dan teleurgesteld, wanneer ze te hoge verwachtingen hebben gehad.
Natuurlijk vind ik het niet zo netjes wat veel fabrikanten en winkeliers doen, maar mensen moeten bij een aankoop van een computer ook eens leren DOOR te vragen, en wanneer het niet helemaal duidelijk is, uitleg vragen aan de verkoper.
Maar wat zie je vaak? Klanten, die zelf met dure termen gaan strooien, terwijl ze helemaal niet weten wat ze betekenen. Soms komen ze dan met een computer thuis, die niet de mogelijkheden heeft, die ze hadden willen hebben, maar al te vaak komen ze thuis met een apparaat dat veel meer kan dan ze ooit zullen gebruiken.
Maar ja, ze willen niet onderdoen voor hun buren, he?
Waar het op neer komt: vraag de verkoper het hemd van het lijf, laat hem/haar desnoods twee keer uitleggen wat je niet begrijpt. Het wordt natuurlijk anders als je een pakket koopt bij een keten als Trekpleister, of Aldi. Maar zoals gezegd: zij besteden de service uit, en hebben een helpdesk. Voor het uitgespaarde geld kun je heel wat telefoontjes plegen naar zo'n 0900-nummer. Beter nog: stuur ze een fax, dan betaal je een fractie van dat tarief. Ze zullen je vragen dan schriftelijk beantwoorden.
Ik weet wel dat de sugestie gewekt wordt dat bepaalde functies aanwezig zijn, terwijl het in werkelijkheid niet aanwezig is. Maar mensen WILLEN vaak graag iets lezen, en zijn dan teleurgesteld, wanneer ze te hoge verwachtingen hebben gehad.
Natuurlijk vind ik het niet zo netjes wat veel fabrikanten en winkeliers doen, maar mensen moeten bij een aankoop van een computer ook eens leren DOOR te vragen, en wanneer het niet helemaal duidelijk is, uitleg vragen aan de verkoper.
Maar wat zie je vaak? Klanten, die zelf met dure termen gaan strooien, terwijl ze helemaal niet weten wat ze betekenen. Soms komen ze dan met een computer thuis, die niet de mogelijkheden heeft, die ze hadden willen hebben, maar al te vaak komen ze thuis met een apparaat dat veel meer kan dan ze ooit zullen gebruiken.
Maar ja, ze willen niet onderdoen voor hun buren, he?
Waar het op neer komt: vraag de verkoper het hemd van het lijf, laat hem/haar desnoods twee keer uitleggen wat je niet begrijpt. Het wordt natuurlijk anders als je een pakket koopt bij een keten als Trekpleister, of Aldi. Maar zoals gezegd: zij besteden de service uit, en hebben een helpdesk. Voor het uitgespaarde geld kun je heel wat telefoontjes plegen naar zo'n 0900-nummer. Beter nog: stuur ze een fax, dan betaal je een fractie van dat tarief. Ze zullen je vragen dan schriftelijk beantwoorden.
Re: Computer van Trekpleister
Om het maar even duidelijk te maken. de 5.1 oplossing zit in 3 connectors dus een groene blauwe en (volgens mij zwarte) of de oranje. Om dat de laten werken moet je de drivers hebben van je moederbord en dat instellen zoals (mijn P5P800 asus)
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Computer van Trekpleister
^^
Het kan nog anders.
Normaal is het bij een onboard geluidschip als volgt:
Rood, groen en blauw, waarvan groen voor speakers, en blauw als line in en rood voor mic. "Echte" onboard 5.1 chips hebben daarnaast nog een oranje voor center/sub en een zwarte voor de achterspeakers.
Sommige chipsets gebruiken de ingang (rood en groen) tevens als uitgang voor de achterspeakers en sub/center. Dit kan je echter alleen maar analoog aansluiten (dus met 3 kabels ipv 1) en lukt alleen wanneer je ook daadwerkelijk de stuurprogramma's installeert van de chipset (dus niet de standaard Windhoos drivers).
Anyway, vergeet bovenstaande gewoon maar.
Race gewoon naar de computerboer voor zo'n 5.1 kaartje zoals hierboven werd gesuggereerd. Wat een gedoe om niks, je kan dit verwachten als je een computer tussen de paracetamol en het maandverband wegpakt en hem bij de kassa afrekent, sjongejonge...
Je bent je er overigens van bewust dat je ook een 5.1 set nodig hebt voor surround geluid? Anders heb je er nog niks aan...
Het kan nog anders.
Normaal is het bij een onboard geluidschip als volgt:
Rood, groen en blauw, waarvan groen voor speakers, en blauw als line in en rood voor mic. "Echte" onboard 5.1 chips hebben daarnaast nog een oranje voor center/sub en een zwarte voor de achterspeakers.
Sommige chipsets gebruiken de ingang (rood en groen) tevens als uitgang voor de achterspeakers en sub/center. Dit kan je echter alleen maar analoog aansluiten (dus met 3 kabels ipv 1) en lukt alleen wanneer je ook daadwerkelijk de stuurprogramma's installeert van de chipset (dus niet de standaard Windhoos drivers).
Anyway, vergeet bovenstaande gewoon maar.
Race gewoon naar de computerboer voor zo'n 5.1 kaartje zoals hierboven werd gesuggereerd. Wat een gedoe om niks, je kan dit verwachten als je een computer tussen de paracetamol en het maandverband wegpakt en hem bij de kassa afrekent, sjongejonge...
Je bent je er overigens van bewust dat je ook een 5.1 set nodig hebt voor surround geluid? Anders heb je er nog niks aan...
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Computer van Trekpleister
Wanneer je computer-apparatuur of andere spullen koopt, in een branche, waar die spullen van nature niet thuishoren, wil dat niet per definitie zeggen dat je rommel koopt. Wanneer de service over die apparatuur uitbesteed wordt aan een vak-zaak, zoals onder andere Aldi doet, is er in principe niets aan de hand. Maar dan moeten die afspraken heel helder en duidelijk zijn.
Ik ken genoeg mensen die heel tevreden zijn over het pakket dat ze zo hebben aangeschaft.
Het zijn doorgaans niet de computerfreaks, de mensen die met een schroevendraaier in de aanslag van een 3 megaherz een 3.6 maken (bij wijze van spreken dan....), die deze apparatuur bij de aldi of kruidvat of trekpleister kopen.
Het gaat echter wel om machines die behoorlijk wat te bieden hebben. Ze voldoen gewoon voor het gros van de kopers. Dat mensen voor die relatief lage prijs de Rolls Royce onder de computers in huis denken te halen: die mensen geloven nog in sprookjes. Wanneer je echter die superhoge verwachtingen niet hebt, haal je voor dat geld een prima set in huis.
Overigens moet ik er wel bij vertellen, dat de tijden van de allerlaagste prijzen bij ALDI en andere stunters, ook voorbij zijn. Waar je destijds je pentium 75 van FIF (ik ken dus mensen die de complete set nog hebben, en er na 5 jaar dik tevreden over zijn) voor 1999 GULDEN kon kopen, krijg je nu voor 1249 alleen je computer. Maar er zit dan wel een wereld van verschil in wat er toen in zat, en wat je daar nu voor krijgt.
Ik ken genoeg mensen die heel tevreden zijn over het pakket dat ze zo hebben aangeschaft.
Het zijn doorgaans niet de computerfreaks, de mensen die met een schroevendraaier in de aanslag van een 3 megaherz een 3.6 maken (bij wijze van spreken dan....), die deze apparatuur bij de aldi of kruidvat of trekpleister kopen.
Het gaat echter wel om machines die behoorlijk wat te bieden hebben. Ze voldoen gewoon voor het gros van de kopers. Dat mensen voor die relatief lage prijs de Rolls Royce onder de computers in huis denken te halen: die mensen geloven nog in sprookjes. Wanneer je echter die superhoge verwachtingen niet hebt, haal je voor dat geld een prima set in huis.
Overigens moet ik er wel bij vertellen, dat de tijden van de allerlaagste prijzen bij ALDI en andere stunters, ook voorbij zijn. Waar je destijds je pentium 75 van FIF (ik ken dus mensen die de complete set nog hebben, en er na 5 jaar dik tevreden over zijn) voor 1999 GULDEN kon kopen, krijg je nu voor 1249 alleen je computer. Maar er zit dan wel een wereld van verschil in wat er toen in zat, en wat je daar nu voor krijgt.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Computer van Trekpleister
De computers zijn bij Rukpleister erg duur. Dat komt omdat mensen die totaal geen verstand van computers hebben én altijd bij Rukpleister hun boodschappen doen denken dat Rukpleister voor weinig geld goede computers verkoopt.
Dat is niet zo, maar het is wél een hele handige marketingstrategie van Rukpleister.
Om es een voorbeeld te noemen: in het krantje van Rukpleister staat een TFT scherm voor 299 in de aanbieding (17 inch met ingebouwde spiekertjes).
Bij een echt goedkope winkel betaal je daar 35% mider voor, ofwel bij Rukpleister betaal je 50% méér.... Tel uit je verlies (alleen voor sukkels)
Daarbij krijg je van Rukpleister ook nog es een scherm mee van inferieure kwaliteit met slechts 2 jaar garantie ipv de standaard 3 bij andere leveranciers als Acer.
http://194.178.178.79/files/magazine/ma ... _groot.jpg
http://www.tweakers.net/pricewatch/?Sor ... er=Benelux
Dat is niet zo, maar het is wél een hele handige marketingstrategie van Rukpleister.
Om es een voorbeeld te noemen: in het krantje van Rukpleister staat een TFT scherm voor 299 in de aanbieding (17 inch met ingebouwde spiekertjes).
Bij een echt goedkope winkel betaal je daar 35% mider voor, ofwel bij Rukpleister betaal je 50% méér.... Tel uit je verlies (alleen voor sukkels)
Daarbij krijg je van Rukpleister ook nog es een scherm mee van inferieure kwaliteit met slechts 2 jaar garantie ipv de standaard 3 bij andere leveranciers als Acer.
http://194.178.178.79/files/magazine/ma ... _groot.jpg
http://www.tweakers.net/pricewatch/?Sor ... er=Benelux
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Computer van Trekpleister
Dat jij Trekpleister rukpleister noemt, zegt meer over je opgekropte driften dan over je verstand van computer-apparatuur.
Je hebt het bericht van mij klaarblijkelijk niet goed gelezen.
Ik heb nergens gezegd dat de winkelketen dan ook per definitie de goedkoopste met computers en randapparatuur is. Er zijn natuurlijk goedkopere mogelijkheden, maar als je alle winkelketens die goedkoper zijn dan de duurste, afschildert als winkels voor sukkels, dan hangt je verstand ongeveer op het niveau van je enkels.
Je hebt het bericht van mij klaarblijkelijk niet goed gelezen.
Ik heb nergens gezegd dat de winkelketen dan ook per definitie de goedkoopste met computers en randapparatuur is. Er zijn natuurlijk goedkopere mogelijkheden, maar als je alle winkelketens die goedkoper zijn dan de duurste, afschildert als winkels voor sukkels, dan hangt je verstand ongeveer op het niveau van je enkels.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 07 aug 2005 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Computer van Trekpleister
ik begrijp simpelweg niet dat mensen klagen over een verkoper die pilletjes verkoopt die in je in je k*nt moet stoppen
jij kiest voor budget en beperkte support, waarom zeuren we dan eigenlijk over die support
kijk dat het niet goed is , is vervelend en daarvoor moet jij je recht halen maar dat dit niet makkelijk gaat verbaast me niets
het verschil in garantieafhandeling tussen internetwinkels en de gewone winkels is zelfs juridisch onderbouwd. dat is natuurlijk ook niet zo gek want voor hetzelfde product betaal je immers minder en mag je minder service verwachten
je betaald wat je krijgt en krijgt wat je hebt betaald
jij kiest voor budget en beperkte support, waarom zeuren we dan eigenlijk over die support
kijk dat het niet goed is , is vervelend en daarvoor moet jij je recht halen maar dat dit niet makkelijk gaat verbaast me niets
het verschil in garantieafhandeling tussen internetwinkels en de gewone winkels is zelfs juridisch onderbouwd. dat is natuurlijk ook niet zo gek want voor hetzelfde product betaal je immers minder en mag je minder service verwachten
je betaald wat je krijgt en krijgt wat je hebt betaald
Re: Computer van Trekpleister
Wat mensen bezielt om electronica bij een drogist te kopen, is niet te vatten. Electronica hoort niet thuis in de schappen van een discount drogist. Eerst de supermarkten Aldi en Lidl, daarna volgden de bekende grootgrutters van nederland met hun assortimentsuitbreiding in electronica. Nu ook de drogisterijketens. Wanneer kan men bij de bakker, de melkboer en de groenteboer een computer aanschaffen.
Om nog maar te zwijgen van de geldende garantie.
Wanneer men een goede computer wil kopen ga dan naar een electronica zaak en er zijn inmiddels meer dan genoeg van deze discountzaken, dus zoveel duurder is men niet uit.
Om nog maar te zwijgen van de geldende garantie.
Wanneer men een goede computer wil kopen ga dan naar een electronica zaak en er zijn inmiddels meer dan genoeg van deze discountzaken, dus zoveel duurder is men niet uit.