LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] defecte laptop, rocksolid 9160

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bgmeek

defecte laptop, rocksolid 9160

Ongelezen bericht door bgmeek »

Hallo mensen,

Ik vraag me af of jullie misschien ook problemen hebben gehad met 'n laptop van pc-paradigit, het gaat hier om het model: 'Rocksolid 9160'

mijn probleem als volgt:

bij aankoop was de harde schijf al zo vol gezet met software dat ik meteen moest formateren omdat mijn eigen school programma's er niet eens op konden. dus na het formateren was ik opeens een usb-poort kwijt. dus ik naar paradigit toe, het eerste wat die man zegt is: er staat wel veel software op (alleen virusscanner en borland stond erop :shock:) en je hebt geen anti-spyware scanner enz. maarja ik stond erop dat mijn laptop werd ingenomen aangezien ik nog garantie had. Toen heb ik dus 2 maanden moeten wachten op mijn laptop (het moederbord was kapot en slecht leverbaar :?) Ik heb echt tig keren gebeld.. maar telkens was 't ja sorry hij is nog op het hoofdkantoor (kots).

Toen kreeg ik hem eindelijk terug, maar alweer was er een fout gemaakt. ik had netjes aangegeven dat ik 2 lege partities wilde hadden ze ook niet gedaan, was zelf 5GB kwijt (zat in een partitie die windows xp niet kon zien). maargoed dat vergeef ik ze dan. Dus ik eindelijk weer blij dat ik hem weer kon gebruiken wat hard nodig was voor school. Alleen nu kwam er een ander probleem naar boven, mij harde schijf is zo traag dat ik niet eens een filmpje kan kijken :x dus ik bellen, ik mijn probleem voorleggen, en mogelijke oorzaak. helpdesk zegt ja dat klopt niet daar heb je gelijk in kom maar langs dan word het geregeld. dus ik langs met goede hoop, leg het probleem uit dat ik al gebeld had dit en dat. Zegt die man na een half uur niks zeggen alles is goed en hardeschijf werkt goed. ik dacht echt dat ik gek werd, maargoed ik weer terug...

Kom ik per toeval op 'n site uit waar je van alles kan vinden over je hardware, (btw. super relaxt zoek naar lavalys) staat er onder HD:
===================
huidige UDMA modus: 2 (dat was mijn probleem dus, en windows formateren heeft geen nut want dat heb ik 5 keer gedaaan)

UDMA 2 = 33 Mb/s UDMA 5 = 100 Mb/s

maximale UDMA modus: 5
===================
dus ik ook naar de site van mij HD, staat idd kan UDMA5 aan...
ik naar moederbord site, die kon het ook aan...
dus hiermee heb ik ze eindelijk te pakken dat ze er wel iets aan moeten doen, zonder dat ze zeggen het ligt aan jou...

maargoed heeft iemand anders ook problemen met de helpdeks gehad (niet de telefonische?) en nog tips hoe ik dit moet aanpakken ?

Rustig

Re: defecte laptop, rocksolid 9160

Ongelezen bericht door Rustig »

Haal je geld terug en koop een 'fruit'-computer. :wink:

Gesloten