LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
angulo

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door angulo »

Toevallig 3 weken geleden bij dell besteld, na betaling volgde levering binnen een week. Dus het kan ook goed gaan.

Kees

ElfjeTwaalfje

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door ElfjeTwaalfje »

:shock: Toch wel even geschrokken van al deze Dellende...
Voor mijn vorige werkgever regelmatig Dell-spullen gekocht; zonder
enige problemen. Het lijkt er op dat Dell de Privé-consument links laat liggen en voorrang geeft aan de bedrijven omdat daar meer te halen valt. Dit verzin ik niet, maar kun je vrij makkelijk concluderen uit alle reacties in dit Forum.

De spullen die ik in het verleden bij Dell bestelde waren allemaal goed geleverd; niets verkeerd.
Het is daarom des te meer zonde dat Dell z'n eigen naam zo te grabbel gooit.

Ik kan Dell alleen maar adviseren: Ga met je billen bloot; geef je fouten toe; huur krachten met kennis, geduld en vooral klantvriendelijkheid in en ga als een idioot je Image redden !

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Wat mij trouwens opviel gisteren in de uitzending, is dat nota bene de HCC een rechtzaak gaat beginnen! Dat is dus nog het meest lachwekkend. Waar bemoeien ze zich mee? We hebben het hier dus over een clubje figuren die 9 maanden geleden nog verklaarden dat de "Commodore 64" een high-tech machine is!!!!!
Ik was toen op een open dag van de HCC! Nu vraag ik je!!!!

En als ik de Forumberichten lees denk ik bij sommigen wel eens "get a life", ga iets nuttigs doen, ga leven!
En dan zijn er mensen die Dell de schuld geven van iets waar Dell niets aan kan doen (trage inlog, trage i-netverbinding). Voor die persoon: vooral Bobis nemen! Daar hebben wij slechte ervaringen mee, net als met MyCom.

Mensen moeten eens beseffen dat niet iedere klant evengoed met iedere leverancier overweg kan. Dat komt omdat je te maken hebt met MENSEN en die mensen hebben eigen KARAKTERS en die karakters hebben soms ONHEBBELIJKHEDEN die soms verborgen zijn,maar waardoor zo'n persoon je tegen staat. We kunnen helaas niet allemaal met elkaar overweg.
Kortom: sommigen vinden Dell slecht, andere vinden Vobis k*t, weer anderen haten MyCom, er is altijd wel wat.

onzin

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door onzin »

Image redden....wat een onzin

Meeste van deze problemen komen door de mensen zelf....
als je ergens voor tekent neem dan wel de moeite om te lezen WAT tje tekent en waarmee je akkoord gaat! doe je dat niet? geen zin in? ag zal wel goed zijn?....mocht het dan mis gaan ga niet achter af lopen zeuren..dat je gedupeerd bent..beetje zwak.

En zo een uitzending van tros radar slaat ook nergens op...alles wordt alleen vanuit 1 perspectief getoont...als je mensen een objectief beeld wilt laten krijgen...is dit niet de manier..maarja als je beetje door kan denken kan je zelf ook wel bedenken dat dit misschien 1% van de totale klanten van Dell zal zijn.

Aangezien er bij geen enkelke computerfabrikant 0 ontevreden klanten zijn zal ook Dell wel zijn zeikerds hebben.

Kortom: MINDER zeuren EN KIJKEN/LEZEN/BEGRIJPEN VOODAT JE ERGENS VOOR TEKENT..........zucht

Frans Walet

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Frans Walet »

Het is triest om te zien wat er allemaal mis kan gaan met Dell. Nou gaan er bij andere merken natuurlijk ook wel dingen verkeerd, maar Dell is toch de uitzondering --> inclusief de consument.

Is het niet zo dat de consument de aller, aller laagste prijs wil!! Een bedrijf moet ook geld kunnen verdienen om service te blijven verlenen. Om die reden zijn IBM en HP gestopt met de prijzenoorlog met Dell. Laat het bedrijfsleven ook nog wat verdienen om service te kunnen verlenen.

Of betaal bodemprijzen, maar neem de sorres op de koop toe.

Lydia

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Lydia »

:) Ik wou even reageren op de uitzending van radar waarin Dell aan bod kwam. En wat viel mij op dat er toch wat leugens werden verteld over Dell waar ik me nogal kwaad over maakte.

Ik heb namelijk 3 weken geleden een PC bestelt bij Dell, en die binnen de leveringstermijn ontvangen. Er waren wat onduidelijkheden over de levering van mijn kant en een aantal maal met Dell gebeld en keurig geholpen. Je kunt op de site van Dell ook keurig bijhouden waar je pc zich bevind. Ook is het niet waar dat je het bedrag in 1 keer hoeft te betalen. Ze hebben ook een soort van leaseregeling waar je zonder teveel problemen je pc kan betalen, en zelfs zonder boete versneld af kan lossen.

Mensen zullen altijd wel wat te klagen houden, maar van mij krijgt Dell een enorme warme douche :D

Jan timman

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Jan timman »

Het duurt uren voor die krengen contact maken met het netwerk. Ik ben blij met Vobis en Acer.
Veel berichtjes hier slaan dus werkelijk nergens op. Zoals de quote hier boven. De snelheid van het opstarten van een pc en verbinding maken met het netwerk ligt niet aan het merk, maar aan de hardware die in de kast zit!

Dus mensen die die denken te weten waar de processor zit maar niet weten waar de klepel ergens hangt, DOE NIET ZO FFUCKING ACHTELIJK!

benski

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door benski »

ik begrijp dat er heel wat vragen zijn over Dell maar ik kan alleen maar goede ervaringen naar voor brengen. Ik zit zo ondertussen aan mijn achtste PC die ik besteld heb (voor mezelf en voor vrienden en kennissen) en heb nog nooit problemen gehad.

Eén keer heb ik een harde schijf gehad die stuk ging maar werd zonder probleem vervangen door Dell. Ok, ik moest 15 minuten in wacht staan maar daarna werd ik zonder meer verder geholpen. Er werden heel wat vragen gesteld, dit duurde ongeveer 20 minuten, maar zo kon Dell zeker zijn dat het wel degelijk mijn harde schijf was die stuk is. De volgende werkdag is de harde schijf vervangen. De software die standaard werd meegeleverd werd zonder probleem op die nieuwe schijf geïnstalleerd, niet de software welke ik zelf had geïnstalleerd, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch, gezien de voorwaarden van de garantie dit ook niet vermeld.

Een andere keer is er ook een levering zoek geraakt bij de transportfirma. Pech. Maar Dell maakte daar absoluut geen probleem van. Er werd meteen een nieuwe besteld en enkele dagen later had ik de PC. Zonder extra kosten.

Onlangs heb ik een Dell AXIM X3i besteld op maandag 9 februari en op vrijdag 13 februari werd deze reeds geleverd. Ik heb betaald met mijn creditcard, kreeg onmiddellijk een ordernummer en kon meteen mijn bestelling volgen via internet en dit tot de website van de transportfirma toe (UPS). Echt klasse.

Een goede tip : neem op alle producten die je koopt bij Dell gewoon extra service (Next Business Day-garantie) en dit voor pakweg 3 jaar (de leeftijd van eengemiddelde pc). Je kan dit inderdaad zien als "verzekering", maar doen we dat niet voor alle andere technologie-producten van enige waarde die we in huis hebben (vaatwasser, koelkast, etc) ? Ik doe dat toch altijd.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik lees dat veel mensen het voor Dell opnemen, zoals iemand die zich onzin noemt en stelt: " En zo een uitzending van tros radar slaat ook nergens op...alles wordt alleen vanuit 1 perspectief getoont...als je mensen een objectief beeld wilt laten krijgen...is dit niet de manier..maarja als je beetje door kan denken kan je zelf ook wel bedenken dat dit misschien 1% van de totale klanten van Dell zal zijn."

Wat hij en die anderen dan wel vergeten is dat Dell de gelegenheid geboden is in de studio weerwoord te geven, doch dit weigert te doen. Toch wel een zwaktebod lijkt me.

Sabje1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 12:02

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Sabje1981 »

Gewoon persoonlijk een pc in de winkel bestellen blijft het beste!!!! :roll:
Want als je dan vragen hebt kun je gewoon even langs gaan en dan krijg je PERSOONLIJK raad of kunnen ze je door verwijzen!

onzin

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door onzin »

@Frans Wallet.

Totale onzin...als je beetje de moeite neemt en je verdiept in de werleld van de grote computerfabrikanten zal je zien dat wanneer je kijkt naar de serviceverlening

van

Dell
HP/Compaq
IBM

dat Dell wereldwijd op nummer 1 staat...dus wat je verteld klopt sowieso al niet.

Reden waarom Dell zulke scherpe prijzen kan bieden....(had je ook kunnen weten) omdat ze geen voorraden hebben en daardoor die kosten kunnen besparen.


Ignorant :S

Bonnevent
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 13:04

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Bonnevent »

Ik weet niet wat ik met Dell aanmoet.

Ik had een notebook besteld, maar die heb ik geannuleerd omdat de week erna een verbeterde aanbieding voor dezelfde notebook op internet stond. Dat was allemaal geen probleem, omdat ik deze notebook nog niet had betaald.

Vervolgens heb ik de nieuwe besteld en meteen betaald. Ook zonder problemen, ik zou de orderbevestiging binnen 3 werkdagen ontvangen. Na een week had ik nog steeds geen mail ontvangen, dus ik denk dan bel ik maar eens. Toen kreeg ik te horen dat ze de order gewoon hadden geannuleerd, maar ze hadden me daar niks van laten weten en ook het geld niet teruggestuurd. Het zou een interne fout zijn geweest. Ik heb dus gevraagd of ze de order opnieuw konden boeken. Dat zouden ze doen. Weer zou ik de orderbevestiging binnen 3 werkdagen ontvangen. Dit is nu alweer een week geleden en nog steeds heb ik geen orderbevestiging ontvangen.

Ik gisteren nog eens gebeld en toen zei de helpdeskmedewerker dat hij meteen zou worden gestuurd, maar tot nu toe heb ik nog niks ontvangen.

Ik denk dat ik dadelijk dus nog maar eens ga bellen. :roll:
Ik heb echter wel geen problemen met de lange wachttiijden wat ik bij sommige lees. Natuurlijk duurt het wel eens langer, maar is dat dan zo erg. Je moet er wel rekening mee houden dat Dell nog al een GROOT bedrijf is en er dus ook redelijk wat telefoontjes binnen komen.

We zullen zien hoe het af zal lopen. Ik persoonlijk maak me er niet zo durk om. Het zal allemaal wel goed komen. Dell is toch een grote en gerenomeerde organisatie

hbliek

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door hbliek »

Jammer,

Wat jammer dat Dell hier zo negatief beoordeeld wordt. Een jaar
geleden kocht ik via internet een Dell 4300 niet standaard, inderdaad moest ik vooruit betalen. Maar ik had hem dan ook de volgende dag thuis en precies wat ik besteld had. Ik moet zeggen dat deze computer qua snelheid en configuratie enorm veel beter is als alle 6 clone's die ik hiervoor gehad heb. met de vorige computers heb ik vaak vastlopers gehad, met de Dell nog nooit!!!
4 Weken geleden heb ik een Dell 8300 voor mijn werk aangeschaft,
deze had ik ook binnen een week, en ook precies wat ik besteld had,
Ik vindt als u zo negatief bent, dan mag er ook wel iets positiefs over Dell geschreven worden.

Vriendelijke groeten,

Hans Bliek[/b]

Nutak

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Nutak »

Mijn recente ervaring met Dell is meer dan uitstekend! Op 19 februari 2004 een 2400 besteld met veel toeters en bellen. Echt honderden euro's goedkoper dan bij "de winkel op de hoek". Ik ging ervan uit, dat de levering pas na enkele weken zou zijn. Via het automatische e-mail systeem te horen gekregen dat op maandag 1 maart geleverd zou worden.
De enige "kritiek" :D die ik heb is, dat alles al op 26 februari door UPS werd afgeleverd. Maar met zo'n afwijking van de leverdatum valt te leven, niet waar?
Aan mij heeft Dell een nieuwe klant!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Veel negatieve, maar ook positieve reacties over Dell gelezen in dit forum. Met dit bericht hoop ik bij te dragen om een realistisch beeld te schetsen over Dell.

Ik ben een ICT Manager bij een MKB bedrijf die per jaar 30 systemen moet aanschaffen. Sinds eind 2002 doen wij zaken met Dell.
Verschillende notebooks, desktops met 18" lcds besteld.
Allemaal perfect en nog geen mankementen (en volledig naar eigen specs), alleen heb ik de volgende punten van kritiek:
1 Bestellingen duren lang, soms veel te lang i.v.m. andere A-merk leveranciers.
2 Spoed bestellingen kunnen niet (dus binnen 2 werkdagen een compleet systeem ontvangen).
3 Service lijn is bijzonder slecht, je wordt 5x doorgeschakeld alvorens je bij de juiste persoon komt. (Interne communicatie is dus slecht)
4 Lange wachtrijen voor de customer helpdesk (valt eigenlijk in verhouding wel mee verwijzend naar een telecom provider, waar dit veeeel langer is, dus eigenlijk moeten wij dit dus accepteren)
5 Je kan niet afzonderlijke items in een bestelling cancellen !, nee dan moet je de hele bestelling cancellen ! (bijvoorbeeld als je een printer niet wilt hebben)
6 Ze veranderen intern te vaak van Account Managers en sales / contact personen.

Voor de rest een perfecte onderneming, als je geen vragen hebt en je je spullen optijd krijgt.
Snelle, Mooie en complete systemen voor weinig geld!

Bonnevent
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 13:04

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Bonnevent »

Nou ik heb net dus nog eens met Dell gebeld. Er was helemaal geen wachttijd en ik moet zeggen dat de meneer zeer klantvriendelijk was en dat hij mijn problemen gaat uitzoeken.

Ik heb eigenlijk nog nooit een onvriendelijke helpdeskmedewerker gehad. Dus de klachten dat de helpdesk van Dell onvriendelijk is vind ik wat erg overdreven.

:lol: Maar dat zijn we gewend van programma's als Radar of van de Consumentenbond. :lol:

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

4 Lange wachtrijen voor de customer helpdesk (valt eigenlijk in verhouding wel mee verwijzend naar een telecom provider, waar dit veeeel langer is, dus eigenlijk moeten wij dit dus accepteren)
Dus omdat bij een ander bedrijf de wachtrijen langer zijn, moeten we de
lange wachtrijen van Dell accepteren?

Even deze theorie doortrekken in een andere situatie:

Omdat klachten bij Seats & Sofa's en Poppeliers veeeel erger/frequenter voorkomen, moeten we dus gewoon accepteren dat de klachten over Dell er bijhoren.

Mmmmm....., beetje vreemde theorie :shock:

wrcveen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door wrcveen »

Half februari een 4600 besteld, en een week later compleet en zonder problemen in huis! Perfect :D

Besteller

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Besteller »

Ik heb plannen om een nieuw systeem aan te schaffen.
Pc,printer,scanner,monitor,boxen.
Als ik zo de berichten lees, dan kan ik dat maar beter niet
bij Dell bestellen. Jammer want hun systemen zien er wel
goed uit.

Dell gebruiker

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Dell gebruiker »

Ongeveer een jaar geleden hebben wij via een pc-prive project een dell computer samengesteld (zeer handig!!!) en besteld. Vanwege dit project hebben wij de helpdesk gebelt voor een proformafactuur, deze hebben wij een dag later via de post gekregen. Na ongeveer 2 weken werd onze computer geleverd. In goede staat en compleet. Het telefoontje heeft ongeveer in het totaal 10 minuten geduurt!! Dat is toch snel?!

Ik ken vele mensen die via Dell een computer besteld hebben, ze zijn allemaal positief over de prestaties van de computer en de levering!!! :D

In ieder bedrijf gaan dingen fout en de computers in de winkels kunnen ook 'minder' van kwaliteit geleverd/gekocht worden, aan de buitenkant zie je immers niet of alles in orde is. Dell is en blijft voor mij de nummer 1 qua computers!!! en zal dit blijven ook. :D :D

Gesloten