LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Hazina
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2003 13:52

Dell Computers

Ongelezen bericht door Hazina »

Ik wil graag weten of er mensen zijn die dezelfde slechte service van DELL ontvangen als dat wij dat doen. Wat is namelijk het geval.

Wij hebben bij DELL (in september) een printer besteld en daar missen wij een onderdeel van. Tot op de dag van vandaag hebben wij (na talloze telefoontjes van onze kant) nog steeds het missende onderdeel niet in huis. Wij hebben van DELL geen enkele nuttige reactie mogen ontvangen. Het laatste wat wij te horen hebben gekregen, na weer een telefoontje van onze kant, was dat het onderdeel op 27 november geleverd zou worden. Het is nu echter 08 december en nog steeds is het onderdeel niet geleverd. Ik wil gewoon dat onderdeel hebben en meer niet.
Graag zou ik reactie krijgen van mensen die hier ook meer mee te maken hebben gehad. Dit is echter niet de enige klacht van ons aan DELL maar daarover meer....

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Dus de volgende keer de winkel maar weer?

Inter

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Inter »

iK heb al jaren een Dell maar heb nog nooit geen klachten gehad maar dat was wel met een PC Privé Project .Wel een wat te late levering ook toen.
Maar alles werkt nu perfect .
Heeft u:/Heb je klacht hier :
http://support.euro.dell.com/nl/nl/emaildell/index.asp
al ingediend .
Sommige pagina`s kunnen alleen met een servicetag worden bekeken.
Is die printer het enigste wat is besteld?

En ik ken ook zat winkels die je laten barsten als er wat aan de hand is.
Dat online bestellen slechter is grote onzin.
Natuurlijk uitkijken voor oplichters maar dat is Dell zeker niet.

Inter

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Inter »

En deze over u order:
http://support.euro.dell.com/nl/nl/olos/index.asp
Was ik vergeten.

Haroldinho

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Haroldinho »

Ik sta, terwijl ik dit typ, 23 minuten in de wacht bij Dell, omdat ze maar een deel van mijn bestelling hebben geleverd aangezien ze het restant waren "vergeten" in te boeken als order... Dat niet alleen: geen enkele van hun geautomatiseerde mailtjes komt aan, geen enkele terugbelafspraak wordt nagekomen, en ook het bevestigen van het annuleren van mijn order lukt ze niet...Drama!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij zijn niet te spreken over de, telefonische, service van Dell. Afgelopen maandag een computer online besteld, dat ging prima. Maar als je dan een proforma rekening wilt krijgen voor een pc prive project dan krijgen ze dat niet voor elkaar. We hebben deze week al drie keer gebeld, je staat zo iedere keer 20 - 30 minuten in de wacht, dan verbinden ze je weer door naar de verkeerde. Als je dan vraagt of zij jouw dan kunnen doorverbinden, dan kan dat weer niet. Weer opnieuw bellen en dan wordt je gewoon weer in de wacht gezet. Op de e-mails wordt ook niet gereageerd. Echt diep tragisch. Als je dan een aanbieding maakt, zorg er dan voor dat je genoeg personeel hebt om je klanten te woord te staan. Een slechte service. Ben benieuwd hoe de levering gaat. :cry:

Quark

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Quark »

Jammer van deze slechte ervaringen met Dell. Zelf ook onlangs voor een 2de keer bij deze firma een pc aangeschaft. Een van de speakerboxen was helaas een klein beetje ingedeukt. Een vervelend gezicht. Een mailtje met als bijlage een digitaal fotootje was voldoende om een paar dagen later zonder enige discussie een complete nieuwe set thuis te ontvangen, zonder de oude te hoeven in te leveren. Zo kan het blijkbaar dus ook! Als de kwaliteit van deze pc net zo goed is als de vorige (4 jaar oud en nooit problemen gehad) dan blijf ik een tevreden klant van Dell.[/b]

peterdehoogd

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door peterdehoogd »

Ja, ook wij hebben problemen met Dell. Heb hieronder in een ander onderwerp het probleem beschreven. Gaat bij ons over de garantie, slechte bereikbaarheid(tot 5 keer aan toe opgehangen worden en uren aan de telefoon hangen, en geen antwoorden krijgen)en klantonvriendelijkheid. Echt verschrikkelijk.

Wij willen nu eigenlijk dat DELL eens negatief in beeld komt op tv. Hoe slecht de service eigenlijk is. Misschien als iedereen zijn problemen bij elkaar legt, dat daar meer kans op is. Voor reacties kun je mailen: [email protected]

raddraaier
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2003 20:16

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door raddraaier »

Ik heb de computer met behulp van een verkoper via de telefoon gekocht. De verkoper heeft me telefonisch geadviseerd en ik heb het zelf besteld via het internet zodat ik gebruik kon maken van de online akties.

Ook ik had een bewijs nodig voor mijn pc-privé. Deze had ik van de verkoper binnen 2 uur in me mailbox. Zo kan het dus ook. Hij legde wel uit dat het ontzettend drukke tijden zijn en dat iedereen, ik dus ook, op het allerlaatste moment besluit om een pc te kopen ivm het verlagen van het pc-privé bedrag. Ze hebben daar dus wel genoeg mensen maar het was de afgelopen tijd super druk.

Mocht u speciale wensen hebben dan raad ik u aan om het telefoonnummer te bellen en met een van de verkopers te spreken. Dan heb je ook gelijk een contactpersoon binnen het bedrijf.

Tot nu toe is de service dus perfect en verwacht dat ook van de 3 jaar next business day onsite garantie die ik er bij heb genomen.

Natuurlijk zijn er altijd negatieve dingen te zeggen bij zo'n groot bedrijf maar over het algemeen hoor ik in mijn omgeving goede dingen en ik kan dat zelf beamen.

Friso

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Friso »

Ik heb op zich goede ervaringen met mijn Dell die ik in maart 2003 heb gekocht. Maar nu beginnen mijn toetsen van mijn toetsenbord te slijten. Dell geeft niet thuis en zegt dat dit normale slijtage is. Nu werk ik veel met PC' s en heb dit nog nooit meegemaakt.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is de grootste onzindie ik ooit heb gehoord. Ik heb mijn toetsenbord al 5 jaar en er is niet iets van slijtage te zien. Ook op mijn werk, waar de toetsen dagelijks worden beroerd is niks te zien van slijtage

Sobek

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Sobek »

Op 23 november heb ik een computer besteld en op 4 december betaald. Nu na bijna twee maanden heb ik deze nog steeds niet binnen. Er was iets mis gegaan met mijn order en die zou opnieuw geboekt moeten worden en vervolgens zou ik dan een nieuw ordernummer ontvangen. Inmiddels is mij telefonisch al drie keer beloofd dat mijn order herboekt wordt maar er gebeurt nog steeds niets. Mijn emailtjes worden afgedaan met standaardmailtjes oftewel geen reactie. Erg frustrerend allemaal. Nu kan ik volgens Dell mijn order annuleren en mijn geld terug krijgen maar wie weet hoe lang dat gaat duren. Komende maandag als er nog steeds geen bericht is ga ik dat toch maar proberen .
:evil:

Jacqueline

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Jacqueline »

Op 14-11-2003 is door onze zoon een computer via internet besteld bij dell. Ook heeft hij gelijk het bedrag overgemaakt, bij nacontole bleek dat hij i.p.v. een laptop een gewone pc had besteld. Gelijk telefonisch contact op genomen met dell, order werd stopgezet en binnen 2 wk. zou zijn geld terug gestort zijn. Op 05-12-03 nogmaals gebeld, (50 min. aan de telefoon gewacht !) werd direct werk van gemaakt. Op 10-01-04 nogmaals gebeld, ( weer 55 min.) alles klopte, behalve dat het geld terug gestort was, gingen ze direct regelen. Op 19-01-04, mailtje gestuurd, zou binnen 4 á 5 dagen berichtje terug krijgen. Maar nog steeds is het bedrag niet terug gestort, Hoe lang zal dat nog gaan duren??

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

dell is zo klant ontvriendelijk als een kaktus.
5 keer beloven dat ze geld terug storten maar heb mijn geld nou nog niet na 11 weken

@rno

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door @rno »

Ik heb op 9 december een PC besteld bij Dell en deze op 11 december betaald.
Om een heel lang verhaal erg kort te maken:
ik heb de bestelde PC nog steeds niet. Het blijkt dat hij is zoekgeraakt bij de vervoerder.
Nu kan ik mijn order annuleren, maar dan moet ik wel de transportkosten a € 150,= betalen!!! :evil:
Ik heb Dell nu een aangetekende brief gestuurd en hen gesommeerd om het door mij betaalde bedrag terug te betalen. Mocht ik geen reaktie krijgen deze week, dan ga ik juridische stappen ondernemen. Mijn advies aan toekomstige PC kopers:
ga eens informeren en onderhandelen bij je plaatselijke leverancier. Heb je veel sneller een PC en de het scheelt vaak niet zo veel meer.
30 telefoontjes, 2 faxen, diverse (onbeantwoorde) e-mails en een aangeteknde brief kosten ook geld ...... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

RE.NE.

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door RE.NE. »

Hey, ik heb zeker slechte ervaring met DELL!!!
Ik heb 3 maanden geleden een pc besteld EN BETAALD!, maar ik heb nu nog steeds geen pc in huis!
Als je naar DELL belt of mailt, krijg je te horen dat je even geduld moet hebben en dat de pc er elk moment kan aankomen! NOT, want 3 MAANDEN wachten en dan nog steeds geen PC is toch schandalig of niet dan?

Ik vind dat DELL eens ZEER NEGATIEF moet worden neergezet in het programma RADAR. Zijn nog meer mensen het hiermee eens?

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

yeah sure, je hebt betaald en nu 3 maanden later nog steeds niks ontvangen? Ook nooit even de koop ongedaan maken ofzo.

HE BEETJE EIGEN INZET MAG SOMS WEL

stelletje kanslozen mensen altijd hier. Die bij het minste al geljk van de daken lopen te schreeuwen dat zij ten onrechte worden behandeld.

Terwijl in elk gemiddeld geval het altijd aan de klant zelf ligt.

kabel

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door kabel »

leuk hoor, de reactie van mijn voorganger.
Werkt zeker in de compu business.
Wat nou als je met smart op die computer zit te wachten?
:(

Lees en huiver!

Ons bedrijf had vorig jaar een pc privé project. We konden op internet via Project Direct bij Dell een computer kopen. Alleen dit merk en met behoorlijk beperkte keuzemogelijkheden. Mijn oude computer was al bijna 5 jaar inmiddels dus heb ik besloten mee te doen. Op 6 november heb ik een Dell Dimension 4800 desktop besteld. Kosten: ruim 2000 euro.
Na goedkeuring van de betaling werd mijn systeem op 19 november ingekocht bij Dell en werd daarna binnen 3 weken verwacht. Ik hoopte dus in de Kerstvakantie met mijn nieuwe speeltje aan de slag te kunnen gaan.

Na 2 1/2 week was mijn orderstatus nog altijd "ingekocht", dus op 4 december maar eens gemaild met Project Direct of dat ging lukken, tegen Kerst. Door de drukte kon het wel iets langer gaan duren, mailde men terug.

Twee weken later nog maar eens gemaild want het begon er naar uit te zien dat ik de Kerstvakantie anders moest gaan invullen. Ik kreeg een mail van Project Direct terug dat er problemen waren met de levering van de flatpanel schermen bij Dell. Daarom trad er vertraging op. Ze hadden geen idee wanneer er geleverd zou kunnen worden.
:?

2003 werd 2004.

Op 5 januari jl., 2 maanden na mijn bestelling bij Project Direct, was het nog altijd erg stil.
Van een collega had ik gehoord dat zijn systeem binnenkort geleverd zou kunnen worden, dus ik belde de helpdesk van Project Direct. Nee, mijn scherm was er nog altijd niet. De rest van mijn systeem wel, dat hadden ze begin december !!! binnen gekregen. Niemand had een idee wannneer er geleverd kon gaan worden.
:evil:

PZ van ons bedrijf heeft toen met Project Direct gebeld en de toezegging gekregen dat nog diezelfde week duidelijkheid zou komen in de levering en de mogelijkheid om het systeem zonder scherm geleverd te krijgen. Maar het bleef stil...

2 weken later, op 22 januari, heeft ons bedrijf weer contact opgenomen met Project Direct. Met de eis om reactie nog diezelfde week. Met uitleg en excuses voor de vertaging en het absolute gebrek aan communicatie naar de klanten. En een tegemoetkoming wegens de frustratie en het ongemak hierdoor.

Het bleef weer stil...

Pas weer een week later, op 29 januari, kwam er een antwoord. Een stukje uitleg over de vertraging, excuses, maar geen indicatie van of en zo ja wanneer er waar voor ons geld gegeven kon worden. Inmiddels hebben ze wel al 2 1/2 maand onze betaling binnen! Geen suggesties voor levering zonder monitor, geen alternatieven, geen stukje tegemoetkoming voor het ongemak.

Het werd februari. Mijn gekochte systeem is inmiddels ruim 3 maanden oud en wordt nu, met gunstigere specificaties en 40 euro goedkoper op internet aangeboden. Ik heb al een maand een adsl-aansluiting die ik speciaal voor de Dell computer heb genomen, die ik niet kan gebruiken maar waar ik wel voor betaal.

We zijn nu weer 2 weken verder. Gisteren maar weer contact opgenomen met Project Direct. Inmiddels hebben enkele collega's hun systeem gekregen, de andere zouden diezelfde middag nog een telefoontje krijgen. Met uitleg over hun bestelling, de levering en een gebaar van Dell voor het ongemak: een memory stick of een webcam. We hebben even uitgerekend wat we er in die 3 maanden tijd bij ingeschoten zijn: meer dan 150 euro!

Maar weer hoorden we niets...
en nu zijn we het zat.

easy as Dell?
ik kan je wel vertellen wat Dell/Project Direct met mijn systeem kan doen, met of zonder flatpanel! En ik kom ze wel een handje helpen daarmee ook.

Radar, stel dit soort wantoestanden alsjeblieft aan de kaak.
In de Leveringsvoorwaarden op de site van Dell staat vanalles gespecificeerd over wanneer je betaling binnen moet zijn (vóór de levering of binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum) of binnen hoeveel dagen na levering (7) je de boel moet accepteren. Maar over de levering staat:

"De leveringstermijn vermeld in de orderbevestiging is bij benadering"

en:

"Dell is niet aansprakelijk voor vertragingen (inclusief levering of service) ingevolge omstandigheden waarover Dell geen redelijke controle heeft en heeft recht op uitstel voor levering"

Betekent dat dan dat je mag wachten tot je een ons weegt voordat je systeem eindelijk komt?
En dat je maar moet accepteren dat het inmiddels al verouderd is? Dat je al een deel hebt afgeschreven nog voordat je het maar hebt kunnen gebruiken?

Klantvriendelijk? Snelle levering? Goede service? Easy?
Ja, gemakkelijk, dat wel. Ze maken zich er gemakkelijk van af.
Maar voor mij is 2000 euro nog altijd een hoop geld en ik voel me behoorlijk genaaid.

Kabel

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door 16again »

Kabel,

Je beklaagt je terecht over oneerlijke verkoop voorwaarden.
Daar loopt zelfs al een proces over , aangespannen door de HCC

http://www5.hccnet.nl/hcc/index.cfm?fus ... &pagenr=91
http://www.computerconsument.nl/artikelen/dell/dell.htm
http://www.computerconsument.nl/artikel ... arding.htm

Vooralsnog denk ik dat de consument beter af is MET de tussenhandel!

Kabel

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Kabel »

hoi 16 again,

bedankt voor je reactie.
Had ik dit nou maar geweten voordat ik mijn nieuwe computer kocht!

hoe is het eigenlijk verder gegaan?
ik lees dat het Hof in den Haag heeft bepaald dat Dell tot 18 dec. 2003 de tijd had om een reactie in te dienen. Wat is daarover bekend?

Kabel

Gesloten