LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL COMPUTERS

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door aussienl »

Dat is het probleem, het lijkt wel of jij het niet wilt begrijpen wat mijn boodschap is.
Je boodschap v.w.b. de "zware" regels klinken leuk, maar als je vol blijft houden dat de consument maar moet voelen e.d. dan klinkt mij dit niet erg wetvriendelijk in de orde

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door alfatrion »

De marge is een non-argument. Het zijn de winkeliers die verantwoordelijk zijn voor de prijs bepaling. De consumenten noch de politiek zijn daar verantwoordelijk voor.

De economische levensduur is ook een non-argument. Het gaat om de technische levensduur. Dat was altijd al zo.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

De marge is een non-argument. Het zijn de winkeliers die verantwoordelijk zijn voor de prijs bepaling. De consumenten noch de politiek zijn daar verantwoordelijk voor.

De consumenten zijn daar tuurlijk ook verantwoordelijk voor.

Want als zij alleen naar de winkels gaan met de ziekelijke lage winstmarges, dan zijn zij tuurlijk verantwoordelijk voor hun eigen daden.

Ik ben voor een regel die bepaald dat de winstmarge niet onder de 25% mag zitten!

Want hoe hoger de winstmarge, des de beter is ook de service.

Want met een winstmarge van 5% tot 8% kun je de wettelijke regels niet nakomen!
De reden hiervan is dat hiervoor domweg geen geld beschikbaar is.

Maar de consumenten willen dit maar niet begrijpen! De wetgever trouwens ook niet.

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verantwoordelijkheid is de verplichting om te zorgen dat iets goed functioneert, verloopt en om daar rekenschap van te geven. Het is de verplichting van de winkelier om er voor te zorgen dat hij zijn wettelijke plichten kan uitvoeren. Het is heel onredelijk om te verwachten dat de consumenten er op toe zien dat de winkelier aan zijn verplichten voldoet of kan voldoen.

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je haalt een aantal zaken door elkaar.

Wat ik hiermee bedoel is dat de wet zo in elkaar is gezet dat deze alleen door de grote concerns uit te voeren zijn.

De kleine zaken en de kleine zelfstandige komen massaal in de problemen.

Wat ik aangeef is dat de kleine zaken aan de noodbel trekken en dat de consumenten en wetgever daar doof voor zijn.
Dus moet je niet verbaast zijn dat de kleine zaken sommige wetsregels niet uitvoeren, omdat ze die domweg niet uit kunnen voeren.

Jij zegt gelijk dat ik me dan niet aan de wet houd!
Maar jij leest niet goed, en dat vind ik jammer.

Wat ik aangeef is dat de wetgever in Den Haag, maar zeker in Europa dingen aannemen die niet gelijk zijn aan de praktijk!

Je moet er niets iets anders van maken dan wat mijn boodschap is!

Ik geef hiermee helemaal niet mee aan hoe ik handel!
In het bovenstaande bericht geeft u aan zich aan de wetten te houden, maar u beweerd ook dat deze voor kleine ondernemers onuitvoerbaar zouden zijn. Hoe kan het dat een kleine ondernemer als u zelf, zich aan onuitvoerbare wetten houd?

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

In het bovenstaande bericht geeft u aan zich aan de wetten te houden, maar u beweerd ook dat deze voor kleine ondernemers onuitvoerbaar zouden zijn. Hoe kan het dat een kleine ondernemer als u zelf, zich aan onuitvoerbare wetten houd?
Zelf heb ik weinig last van defecte producten.
Maar ik ben ook nog niet zo lang bezig.

Veel kleine ondernemers hebben al het loodje gelegd.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik ben voor een regel die bepaald dat de winstmarge niet onder de 25% mag zitten!
Tsjonge jonge, komt ie weer met z'n "bouwfraude"-achtige prijsafspraken voor de branche ... :lol:
Want hoe hoger de winstmarge, des de beter is ook de service.
Nee, hoe hoger de winstmarges, des te beter de service zou kunnen zijn! Er zijn nog altijd winkeliers die te dom zijn of te oneerlijk om goede service te kunnen of willen leveren.

Want die extra marge moet natuurlijk wel gestopt worden in een goed service-apparaat, zoals het opzetten van een goed bezette service-desk, het scholen van het verkopend en service personeel, etc.

Als de winkelier er een Porsche van koopt, dan heb je er als consument ook niets aan.
Want met een winstmarge van 5% tot 8% kun je de wettelijke regels niet nakomen! De reden hiervan is dat hiervoor domweg geen geld beschikbaar is.
Jawel hoor, als je maar grote volumes draait. Kijk maar naar grote (web)shops als 4Launch, Azerty, Cool-Prices, SallandAutomatisering, PCZaak en iComputers.nl.

Dat zijn ook geen eendagsvliegen, maar zaken die al geruime tijd goed draaien met in algemene zin een grote klanttevredenheid.
Maar de consumenten willen dit maar niet begrijpen! De wetgever trouwens ook niet.
Niet alle consumenten hebben de behoefte aan de hoge servicegraad die jij bijvoorbeeld wilt bieden. Heel veel consumenten weten ook wel hun weg te vinden op bijv. het internet voor adviezen en probleemoplossing bij hardware-onderdelen.

Want zo moeilijk is het bouwen en onderhouden van een PC echt niet, als je er wat interesse in steekt heb je het zo door.

De service kan dan wat die consumenten betreft alleen beperkt worden tot een goede RMA-service bij defecte onderdelen: Zaken als thuisinstallatie, service aan huis, verkoopadvies, etc. kan wat hen betreft gestolen worden.

Als vanuit de overheid een wettelijke ondergrens aan de winstmarge gesteld moet worden, dan zijn we veel te betuttelend bezig. En als iedereen dat ook zo wilde hebben, dan was de SP wel de grootste partij geworden en niet de derde partij. :lol:
Laatst gewijzigd door DennisThePennis op 20 jan 2007 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jawel hoor, als je maar grote volumes draait. Kijk maar naar grote (web)shops als 4Launch, Azerty, Cool-Prices, SallandAutomatisering, PCZaak en iComputers.nl.



Dus alleen de concerns die hele grote volumeafzet hebben, hebben dus bestaansrecht en de kleine zaken dus niet meer?

Dan is er toch iets heel goed fout!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Dus alleen de concerns die hele grote volumeafzet hebben, hebben dus bestaansrecht en de kleine zaken dus niet meer?
Dat zeg ik helemaal niet. Consumenten moeten gewoon de keuze hebben tussen shops met lagere winstmarges/lagere servicegraad (maar binnen de grenzen van de wet) en shops met hogere winstmarges/hogere servicegraad (ook binnen de grenzen van de wet).

Dus jij hebt je bestaansrecht en die grote webshops hebben een bestaansrecht en dat wordt volledig bepaald door de consument.

Het enige wat jij moet doen is je onderscheiden van de grote webshops is door jezelf te profileren als de betere computerwinkel, door bijv. reclame te maken. Dus niet door te brullen op een forum dat er een wettelijke minimum winstmarge moet komen. :lol:

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tsjonge jonge, komt ie weer met z'n "bouwfraude"-achtige prijsafspraken voor de branche
Voor de bescherming van de branche zou het op een gegeven moment wel moeten!

Want als dadelijk mafkezen zijn die winstmarges rekenen die tussen de 2% en de 5% gaan rekenen, dan zijn die mafkezen heel stom en dom bezig.

Want zulke winstmarges kun je alleen rekenen als je heel veel afzet hebt.

Het probleem is echter dat steeds meer consumenten de dezelfde prijzen eisen van de kleine zelfstandige en de kleinere winkels.
Die kunnen dat niet en die doen dat ook niet.

Met het gevolg dat de consument hun bestempelen als geldwolven en oplichters.

Zijn niet mijn woorden, zijn de woorden van de consument zelf.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Het probleem is echter dat steeds meer consumenten de dezelfde prijzen eisen van de kleine zelfstandige en de kleinere winkels. Die kunnen dat niet en die doen dat ook niet.
Maak die klant dan gewoon duidelijk waarom je een hogere winstmarge berekent dan een grote webshop. Stel een lijstje op met extra's die die webshop niet te bieden heeft, bijv.:

- artikelen op ruime voorraad;
- een mooie showroom met demo-modellen;
- face-to-face persoonlijk advies;
- face-to-face persoonlijke service;
- snelle probleemoplossing bij defecten;
etc.

Als je klant daar geen interesse in toont, dan verkoop je 'm toch niets? En als ie gaat dreigen bel je de politie, daar betalen we ook belasting voor. :lol:

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door alfatrion »

Want met een winstmarge van 5% tot 8% kun je de wettelijke regels niet nakomen! De reden hiervan is dat hiervoor domweg geen geld beschikbaar is.
Jawel hoor, als je maar grote volumes draait. Kijk maar naar grote (web)shops als 4Launch, Azerty, Cool-Prices, SallandAutomatisering, PCZaak en iComputers.nl.

Dat zijn ook geen eendagsvliegen, maar zaken die al geruime tijd goed draaien met in algemene zin een grote klanttevredenheid.
Het percentage van defecte apparaten binnen de levensverwachting lijkt mij voor kleine ondernemingen niet ander te zijn dan voor grote ondernemingen. Een winkel, klein of groot, die een marge van 5% wijst naar de AV, wanneer klanten reparatie na de verval datum van de garantie wensen, en beweren dat consumenten geen recht hebben, in het geval van ondeugelijke producten, dat dit kosteloos gebeurt. De meeste consumenten slikken dat wel, denk ik. Deze winkels zijn volgens mij ook niet happig op rechtzaken met fabrikanten, anders was het voor kleine winkeliers het ook makkelijker om hun gelijk bij de fabrikant te halen.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Deze winkels zijn volgens mij ook niet happig op rechtzaken met fabrikanten, anders was het voor kleine winkeliers het ook makkelijker om hun gelijk bij de fabrikant te halen.

Voor mij is het onbetaalbaar.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik ben voor een regel die bepaald dat de winstmarge niet onder de 25% mag zitten!

Want hoe hoger de winstmarge, des de beter is ook de service.

Want met een winstmarge van 5% tot 8% kun je de wettelijke regels niet nakomen!
wil je een soort Microsoft zijn waar de marges rond de 40% ligt? Het is ook geen wonder dat er Linux is gekomen, om de macht van deze geldwolven te breken. Ik werk in een commercieel bedrijf met een omzet van +/- 1.5 miljard en onze winstmarge is 5% en geloof me nu maar, wij geven gewoon service.

En weer geef je aan dat je met een marge van 8% de wet niet nakomt. Of je hebt een grotere marge en moet je niet klagen, of je bent een crimineel die de wet niet naleeft. (Volgens je eigen filosofie).

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik werk in een commercieel bedrijf met een omzet van +/- 1.5 miljard en onze winstmarge is 5% en geloof me nu maar, wij geven gewoon service.

Zoals ik al zei:
Grote megaconcerns kunnen dit zich veroorloven, de kleine bedrijven niet.
Die hebben domweg niet de dezelfde afzet.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

wil je een soort Microsoft zijn waar de marges rond de 40% ligt? Het is ook geen wonder dat er Linux is gekomen, om de macht van deze geldwolven te breken. Ik werk in een commercieel bedrijf met een omzet van +/- 1.5 miljard en onze winstmarge is 5% en geloof me nu maar, wij geven gewoon service.
Achja, waarom doen we niet alles tegen inkoopsprijs weg?

En dan verbaast zijn als we dan failliet gaan! :shock:

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Achja, waarom doen we niet alles tegen inkoopsprijs weg? En dan verbaast zijn als we dan failliet gaan!
De slecht georganiseerde shops wil men toch weghebben, lees het Computerfarm topic maar eens. Die mongolen gingen qua prijs onder shops als 4Launch, Azerty, Cool-Prices, PCZaak, SallandAutomatisering en iComputers, etc. zitten, maar waren totaal onbereikbaar voor de klant. Opzouten dus. :D

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door wicher »

Even nog een heel ander soort vraag aangaande Dell:
ik wel mijn ouwe pc vervangen door een goedkoop Delletje, en de reeds draaiende XP-software gewoon overzetten c.q. opnieuw installeren.
Zoals het er nu naar uitziet weigert Dell echter om de hardware te verkopen zonder XP (en bovendien ook nog zonder MacAfee).
Volgens mij is dit een typisch geval van koppelverkoop: is dat niet verboden in Nederland (ik dacht zelfs in de EU) ?????

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als Dell ook Linux pc verkoopt, betaal je niets voor deze software, en kun je het beste harde schijf opdelen, en oude XP ernaast zetten, wel de oude vernietigen, op 2 computers een licentie mag niet, en heb je wel een volledige versie?

Als het een OEM met herstel CD is kan het niet, maar ik mag ook niet vertellen dat ook ik een illegale heb klaar liggen zonder service pack II, en dus ook niet update en upgrade bare.

Even wachten en je hebt voor weinig of niets extra Vista!
Dus niet gelijk, maar na enkele maanden, want de eerste zullen net als XP en ME en Win 98 wel problemen hebben, dus gewoon wachten tot alle problemen opgelost zijn, en hier de eerste positieve reacties komen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door wicher »

Jawel, maar los van de vraag of ik uberhaupt Vista zou willen (of gewoon mijn XP herinstalleren of overgaan naar Linux); is het koppelverkoop en mogen ze dat doen?

Gesloten