update:
Hier een samenvatting van de laatste tijd:
Dell heeft mij dus 1 aanbod gedaan, waar ze volgens Dell niet vanaf
kunnen wijken. Ze willen mij voor 200 euro een nieuwe E173FP verkopen, oja, en dat is is excl. BTW, want dat hadden ze er even niet bij vermeld. Is het niet zo dat particulieren altijd recht hebben op duidelijkheid in het BTW bedrag?? (excl. of incl.??) Dus wordt het al
238 euro incl btw. Ze zeggen dat ze mij een geweldige aanbieding doen, want normaal zou dit 325 euro kosten (excl btw.!!), dat is dus
386,75 euro!! Das gek, op hun site kost het scherm maar 277,25 euro
INCLUSIEF BTW EN VERZENDING...
Dus een prijsverschil van meer dan 110 euro, volgens mij mag dit dus ook niet!!
Als ik aankom met mijn verhaal dat ik slechts 25% gebruik heb gemaakt van de totale levensduur van 6 jaar (algemeen gaat een
lcdscherm ongeveer 6 jaar mee), doen ze daar niks mee, ze zeggen dat hier geen regel op is, dat dat aannames zijn, en dat Dell niet verplicht is om mij de resterende 75% te vergoeden, terwijl ik op verschillende sites lees dat dit WEL zo is (bijv.
www.staiksterk.nl)
Ik kan nergens op internet vinden wat de levensduur is van een E173fp en ook hun technische dienst kan mij dat niet vertellen, (ja meneer, dat kan 3 jaar zijn, of 4 of 5, of 6....). Het enige wat ik kan vinden op internet is een stukje over het scherm, dat ze zo geweldig goed getest zijn om jaren mee te gaan in de woeste wereld, ofzoiets...
Mijn rechtsverzekering heeft de zaak afgekocht voor 140 euro, en zit ik nog met een resterende 100 euro die ik moet betalen voor een nieuw scherm, terwijl ik helemaal geen scherm wil van Dell. Volgens een aantal sites mag ik ook geld terugvragen (ook van
www.staiksterk.nl), maar Dell zegt dit niet te doen.
Ik wordt dus duidelijk gruwelijk genomen door Dell, en zelfs advocaten wagen zich er niet aan, ik kan me echter amper voorstellen dat dit juridisch gezien door de beugel kan, ik hoop echt dat er nog iemand is met de gouden tip, wat betreft het verhaal van hierboven en de twijfelachtige acties van Dell,
Alvast bedankt!!
J.