LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
LeeGer

Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR

Ongelezen bericht door LeeGer »

jellisimo
Geplaatst op: 02 Sep 2005 06:55 Onderwerp:

Hallo allemaal,

Dell heeft mij 200 euro aangeboden, maar dan moet ik wel een nieuw scherm kopen t.w.v 325 euro.

Procentueel gezien is dit geen 25%, maar 40%.
Wanneer ik met het verhaal kom over de economische levensduur, zeggen ze bij Dell hier niks mee te doen. Is er in het wetboek iets geschreven over de economische levensduur?

Ik ben dus nog niet tevreden, ik wil best een nieuw scherm kopen bij Dell, maar niet voor 125 euro.

gr. Jellisimo
Beste Prikker,

Lezen is nog best moeilijk voor je schijnt 't..... niet ? Of ligt 't probleem bij begrijpend lezen? Als hij geen monitor koopt bij Dell geven ze hem ook geen 200 euro.

Prikker

Ongelezen bericht door Prikker »

Dan overweegt hij toch opnieuw klant te worden bij Dell !!!!!

Dat is toch precies wat ik hem verwijt !!!

Dat hij nog een keer die ellende wil mee maken !!!

Je wilt 't gewoon niet snappen he...

Ik zeg, accepteer je verlies, leer je les (=Koop nooit meer iets bij Dell), en koop ergens anders een nieuwe... maar dan moet hij wel eerst accepteren dat hij in de fout gegaan is door bij Dell iets te kopen wat slechte kwaliteit is en het verlies van 325 Euro accepteren.

Kanonnen, is het nou echt zo moeilijk om dat te begrijpen.

Die 325 Euro bij Dell was weggegooid geld, (nou ja, hij heeft er 1 jaartje plezier van gehad) daar gaan al deze klachten van Dell op dit Radar bord nu over sukkel. Zo (ver-)gaat het namelijk met klanten van Dell die tegen een probleem aan lopen.

LeeGer

Ongelezen bericht door LeeGer »

Prikker
BerichtGeplaatst op: 05 Sep 2005 08:39 Onderwerp:

Dan overweegt hij toch opnieuw klant te worden bij Dell !!!!!

Dat is toch precies wat ik hem verwijt !!!

Dat hij nog een keer die ellende wil mee maken !!!

Je wilt 't gewoon niet snappen he...

Ik zeg, accepteer je verlies, leer je les (=Koop nooit meer iets bij Dell), en koop ergens anders een nieuwe... maar dan moet hij wel eerst accepteren dat hij in de fout gegaan is door bij Dell iets te kopen wat slechte kwaliteit is en het verlies van 325 Euro accepteren.

Kanonnen, is het nou echt zo moeilijk om dat te begrijpen.

Die 325 Euro bij Dell was weggegooid geld, (nou ja, hij heeft er 1 jaartje plezier van gehad) daar gaan al deze klachten van Dell op dit Radar bord nu over sukkel. Zo (ver-)gaat het namelijk met klanten van Dell die tegen een probleem aan lopen.
Sukkel? Gaan we nu ook al schelden? Dan ben je wel erg zielig bezig.

Maar goed, dan zal ik je even iets uitleggen. Hij zit met een kapotte monitor. Dell is daar de leverancier van. Dell zou dus ook iets horen te doen aan het probleem en dus gaat de klant ook naar Dell terug. Uiteraard krijgt de klant spijt ooit bij Dell gekocht te hebben zodra men merkt wat voor slechte service er geleverd word maar daar is 't een beetje te laat voor nu aangezien Dell de koopovereenkomst niet terug zal draaien. Men zit dus aan Dell vast. Na lang klagen doet Dell toch een aanbod, men wil 200 euro korting geven op een nieuwe monitor. Klant vind dat hij recht heeft op een nieuwe monitor, maar vanwege de slechte service zit die er waarschijnlijk niet in, of hij moet een juridische strijd aan gaan die weleens lang kan gaan duren. En hij heeft die monitor eigenlijk zo snel mogelijk nodig. Hij kan natuurlijk ook niet op dit aanbod ingaan, maar dan doet Dell waarschijnlijk helemaal niets aan het probleem, overwinning voor Dell dus, en zal hij in een andere winkel de volle 325 euro of misschien nog wel meer moeten betalen. Nu weet ik niet hoe de situatie van deze klant zijn portemonnee is maar ik kan dus niet eens zomaar 325 euro op tafel leggen voor een nieuwe monitor. Ik zou 't me ook niet kunnen veroorloven om een bod van 200 euro af te slaan. Dat is voor mij en voor vele anderen in deze economisch mindere tijden echt heel veel geld. En daarom koopt hij dus waarschijnlijk die monitor bij Dell. En niet omdat hij o zo graag weer klant van Dell wil worden! En wie dat niet snapt, nou dat is pas echt een grote...

jurrien

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik denk inderdaad dat je daar gelijk in hebt LeeGer.
Het is niet zo dat topicstarter graag weer klant van dell
blijft, maar ik zou in dit geval het aanbod aannemen omdat
ik en misschien ook topicstarter het geld niet op de rug groeit
en € 200.- veel geld is!
jurrien

Prikker

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Dell zoveel klanten houdt....

Ik bedoel... als zelfs de meest ontevreden klanten nog klant bij je blijven... waarom zou je dan als Dell beter je best doen ?....

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

Daar geef ik je helemaal gelijk in Prikker, maar het blijft natuurlijk een vervelend dilemma. Of een nieuw scherm voor 125 of een van 325 euro?

jurrien

Prikker ik zou echt nog geen schroef van dell kopen, maar wat moet
hij dan? Financieel gezien kan hij toch niet veel anders of hij is € 200.-
armer!
jurrien

jellisimo

Ongelezen bericht door jellisimo »

Is dell verplicht mij de 200 euro te betalen, ook als ik geen nieuw beeldscherm bij hen wil? Dus rechtstrees op de bankrekening zeg maar?

gr. jellisimo

jellisimo

@ everybody

Natuurlijk wil ik niet opnieuw klant worden bij Dell, daarom zie ik liever de 200 euro op mijn bankrekening dan in een nieuw Dell scherm, daarom vroeg ik me af of ik ook voor het geld kan kiezen.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Kort maar krachtig: Nee.
Ze zijn bij Dell echt niet op hun achterhoofd gevallen.
Doen ze het wel, dan is het hek van de dam. Geen enkele fabrikant gaat je zomaar geld terug geven zodat je bij de concurrent iets kunt gaan kopen.

ramirezzz

Ongelezen bericht door ramirezzz »

Je moet niet bij DELL zijn, maar bij de winkel die jou deze monitor heeft verkocht !!!

Je hebt van DELL een standaard fabrieksgarantie van 1 jaar. De wettelijke garantie valt te halen bij de WINKEL. Jij bent immers een overeenkomst aangegaan met de winkelier, niet met DELL !!

Als jullie dit nou eens deden begrijpen zou een groot deel van deze discussie onnodig zijn, want bij de fabikant valt niks te halen (ook niet met hulp van de consumentenbond).

Altijd maar klagen en zeuren bij de fabrikant, maar de verkoper die het ondeugdelijke product heeft verkocht wordt even voor het gemak vergeten...
Ik vind dat fabrikanten als DELL en HP zeer veel coulance tonen naar de kant toe door een nieuwe monitor aan te bieden voor 300 euro (die normaal het dubbele waard is).

dds

Ongelezen bericht door dds »

@Ramirezz,

even wakker worden!!!!!!!!!

Dell verkoopt rechtstreeks aan de consument, dus niet via de winkel. Als je wat zegt, zeg dan iets wat je zeker weet en l*l niet uit je nek.

ramirezzz

Ongelezen bericht door ramirezzz »

lol ... my mistake.. :D

Dit geldt dan alleen voor producten die WEL in de winkel worden verkocht :wink:

jellisimo

@ ramirez

De monitor is niet eens 300 euro waard, hij kost nieuw

275 euro op de website, maar ik moet er toch nog 325 voor dokken!

En inderdaad verkoopt Dell rechtstreeks aan de klant, ze hebben
geen winkels

jellisimo

UPDATE:

Door een miscommunicatie (veroorzaakt door Dell) krijg ik geen 200 euro korting op het beeldscherm van 325 euro, maar moet ik 200 euro betalen voor een scherm van 325 euro. PS. 200 euro EXCL btw. Wat natuurlijk nergens op slaat, particulieren betalen immers altijd BTW.
Ik moet dus totaal 238 euro betalen, en dan krijg ik een nieuw scherm. echter op de site van Dell is hetzelfde scherm 275 euro.

TOTAAL GEEN TEGEMOETKOMING DUS!!!!!!

ben bang dat ik mij toch moet gaan richten tot rechtshulp :(

jurrien

Als je de mogelijkheid hebt moet je dat zeker doen! Je hoeft
van Dell absoluut niets te verwachten. Op de site van
computerconsument staan vele stukjes waaruit blijkt dat pas als
je met de rechter aankomt hun misschien iets doen, maar ik zou niets van die gasten verwachten op gebied van coulance, Dat woord komt
niet in het woordenboek van Dell voor.
jurrien

Emph

Ongelezen bericht door Emph »

Ook hier een voorheen tevreden klant van Dell (maar nu niet meer) :(

12 november 2003 Dimension 8300 besteld, afgeleverd 31 december 2003. Bij aflevering zaten de radeon kaart en de soundblaster los doordat de groene borg los was (allah kan gebeuren) was zo gefixed en alles werkte. Toch maar even gemeld aan Dell (waren ze blij mee en ook dat ik het zelf had gefixed) :?

Bij koop wilde ik in principe kiezen voor zo langmogelijke hardware garantie onsite garantie hoefde van mij niet. Heb me toch 1 jaar next day on site garantie laten aanpraten. Het hele jaar geen gebruik van gemaakt (verwachte ik ook al wel want ik ben vrij handig).. 12 mei 2005 de dvd schrijver kapot (teac) toch met dell gebeld en na 2 uur allerlei dingen doen die ik ook allemaal zelf al gedaan had ( voorbeeld uit apparaat beheer verwijderen en weer opstarten) Ik had zelf het hele ding er al uitgehaald PC geformateerd en toen de dvd brander er weer in en XP geinstalleerd. maar goed Dell wilde ook nog allerlei register wijzigingen etc etc wat niets hielp.. en na 2 uur bellen kwam men tot de conclusie dat de brander kapot was. :P (wat ik al wel wist) ik dacht aha ik krijg een nieuwe brander maar nee hoor.. Allah dacht ik zo duur is een brander niet ik koop er wel een dus een plextor gekocht... Ok kan allemaal gebeuren.
:?
Maar Nu :!:
de CRT 19 Inch M992 monitor stuk (dus nog geen 2 jaar oud) Dell levert 3 jaar garantie op een nieuwe monitor.. dus geen probleem dacht ik.. DUS WEL :!: Omdat ik geupgrade had in mijn garantie naar 1 year next day claimt dell dat de 3 jaar garantie die ik op de monitor had is verlaagd naar 1 jaar toe. (voor het hele systeem) dus ook de monitor.
Opnieuw wilde de helpdesk eerst weten of de monitor wel kapot was dus men vroeg mij of ik wel beeld had zonder de aansluiting op de PC (nee ik HEB geen beeld) en ja ik heb de monitor op een andere PC aangesloten en dan doet ie het ook niet en Ja een andere monitor werkt wel op de Dell. de monitor is stuk. ja dat dacht de helpdesk dan ook .. En nu? helaas meneer we kunnen niets doen u heeft getekend voor 1 jaar onsite garantie en die is voorbij. (terwijl de monitor standaard 3 jaar garantie had!( en Nee meneer een repair service hebben we niet dus u kunt de monitor niet naar ons toesturen we vervangen alleen, we repareren niet. Weet u dan een adres waar ik hem kan laten repareren (als het de prijs waard is) nee geen idee waar u een monitor kunt laten repareren... wat adviseert u me dan? Nou u kunt het best een nieuwe monitor kopen bij ons en dan adviseer ik u een TFT flatscreen want die gaan langer mee ! (NAH JAH ZEG!) Proest...En vroeg ik als die dan ook na 20 maand stuk gaat? geen probleem meneer we geven 3 jaar garantie! Oh vroeg ik en waarom op de CRT dan niet.. Ja meneer u heeft zelf de garantie van 3 jaar verlaagd naar 1 jaar onsite (met dus bijbetaling). Kortom Dell wil mij op een geweldige manier tegemoetkomen namelijk tegen normale prijs een 19 Inch TFT aansmeren + verzendkosten! en de kapotte CRT mag ik dan houden!!! Joepie!!! misschien is ie wel te repareren zelfs.. Kreeg ook nog te horen dat in deze moeilijke economische tijd Deel ook het hoofd boven water moet zien te houden ( Over de rug van de klanten en de service heen zeker zei ik)..
Mocht dell dit gesprek ontkennen ik heb gelukkig het hele gesprek opgenomen en staat op CD. Ik overweeg te gaan procederen.

Kortom ondanks alles was ik vrij tevreden over Dell en het systeem maar dit Monitor verhaal doet de deur dicht. Voor mij geen Dell meer.. en door vrienden en collega's wordt ik nu aan alle kanten teruggepakt.. :) Ik zei vaak bij hun PC Problemen had je maar een goede leverancier moeten kiezen! Jullie raden het al als ik over mijn Monitor garantie vertel wat ik dan voor mijn kiezen krijg:)..

Vraag me af of met een heleboel gebruikers samen niet te procederen valt over garantiebepalingen? ( denkend aan legiolease bv).

Al met al een koude kermis en ook absoluut niet verwacht!
BAH Dell voor mij is de lol er goed af.Ik vraag me af hoe Dell denkt stand te houden in deze zoals de medewerker helpdesk al zei economisch moeilijke tijd als er geen greintje begrip en of tegemoetkoming naar hun klanten is die met kapotte hardware zitten). Ik hoop dat dit iets toevoegd aan de stroom negatieve publiciteit. Doel:OF dell veranderd zijn beleid! (wat ik hoop) Of ze verkopen Niets meer!

Nogmaals standaard 3 jaar garantie op de monitor vervalt doordat ik heb geupgrade en bijbetaald naar 1 year next day onsite garantie.
:evil:

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Dit lijkt me weer zo'n geval waarin wordt gedacht dat de garantietermijn doorslaggevend is als het gaat om het al dan niet herstellen van het produkt. Van belang is eerst om te bepalen waar je het apparaat hebt gekocht. Is dat bij de Nederlandse vestiging van Dell? (dat wil zeggen: een Nederlandse winkel) of een webwinkel in het buitenland (zal dan vaak Ierland zijn). Mocht het gaan om een aankoop bij een Nederlandse winkel, dan zijn de bepalingen over productconformiteit van 7 BW direct van toepassing en doen bepalingen over garantie er in het geheel niet meer toe. Wellicht kan de koop van de monitor in dat geval nog worden ontbonden. Ook gezeur van de verkoper over mogelijk aangeschafte aanvullende garantie doet er meestal niet toe. Vaak koop je iets waar je al recht op hebt.

jellisimo

update:

Hier een samenvatting van de laatste tijd:

Dell heeft mij dus 1 aanbod gedaan, waar ze volgens Dell niet vanaf
kunnen wijken. Ze willen mij voor 200 euro een nieuwe E173FP verkopen, oja, en dat is is excl. BTW, want dat hadden ze er even niet bij vermeld. Is het niet zo dat particulieren altijd recht hebben op duidelijkheid in het BTW bedrag?? (excl. of incl.??) Dus wordt het al
238 euro incl btw. Ze zeggen dat ze mij een geweldige aanbieding doen, want normaal zou dit 325 euro kosten (excl btw.!!), dat is dus
386,75 euro!! Das gek, op hun site kost het scherm maar 277,25 euro
INCLUSIEF BTW EN VERZENDING...
Dus een prijsverschil van meer dan 110 euro, volgens mij mag dit dus ook niet!!

Als ik aankom met mijn verhaal dat ik slechts 25% gebruik heb gemaakt van de totale levensduur van 6 jaar (algemeen gaat een
lcdscherm ongeveer 6 jaar mee), doen ze daar niks mee, ze zeggen dat hier geen regel op is, dat dat aannames zijn, en dat Dell niet verplicht is om mij de resterende 75% te vergoeden, terwijl ik op verschillende sites lees dat dit WEL zo is (bijv. www.staiksterk.nl)
Ik kan nergens op internet vinden wat de levensduur is van een E173fp en ook hun technische dienst kan mij dat niet vertellen, (ja meneer, dat kan 3 jaar zijn, of 4 of 5, of 6....). Het enige wat ik kan vinden op internet is een stukje over het scherm, dat ze zo geweldig goed getest zijn om jaren mee te gaan in de woeste wereld, ofzoiets...

Mijn rechtsverzekering heeft de zaak afgekocht voor 140 euro, en zit ik nog met een resterende 100 euro die ik moet betalen voor een nieuw scherm, terwijl ik helemaal geen scherm wil van Dell. Volgens een aantal sites mag ik ook geld terugvragen (ook van www.staiksterk.nl), maar Dell zegt dit niet te doen.

Ik wordt dus duidelijk gruwelijk genomen door Dell, en zelfs advocaten wagen zich er niet aan, ik kan me echter amper voorstellen dat dit juridisch gezien door de beugel kan, ik hoop echt dat er nog iemand is met de gouden tip, wat betreft het verhaal van hierboven en de twijfelachtige acties van Dell,

Alvast bedankt!!

J.

Gesloten