LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DELL is PERFECT
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 mar 2004 21:33
DELL is PERFECT
Ik heb zelf al diverse keren een DELL computer besteld. NOOIT enig probleeem gehad. Perfecte hardware, en de garantie/support is grandioos !!!!. Afgelopen december 2003 hadden mijn ouders via PC-priveproject een DELL Besteld. Fiscaal had iedereen in 2003 nog de maximale aftrek. DELL en diverse andere computerboeren werden overstroomd met orders. nou! eerst kwamen de speakers, toen een week later de computer en weken daarna de computer. Alles is compleet en werkt PERFECT ! Er is niets mis met DELL ... Volgende keer bestel ik em weer bij DELL. ahahahah
Re: DELL is PERFECT
Tot zover kunnen we het wel eens worden. Maar NA de garantie, heb je daar al ervaring mee gehad.................. ??? Welnu, ik wel en dat wens ik mijn ergste vijanden niiet toe--> onderdelen na 3,5 jaar niet meer te leveren of hartstikke duur, onbeschofte klantenservice die ook nog eens denigrerend over een machine van 3,5 jaar oud doet.........,Raymond_dell schreef :
Perfecte hardware, en de garantie/support is grandioos !!!!.
Nee, voor mij geldt : GEEN DELL meer !
Re: DELL is PERFECT
Er is ook niets mis met de apparatuur van DELL. Je moet er alleen een beetje lang op wachten, als je het als prive persoon bestelt. Maar als je later dan toch je zakelijke relatie bij DELL inschakelt dan lukt het perfect om je spullen geleverd te krijgen. Met een uitleg van de problemen bij DELL, waar ze bij de service(??)desk van DELL niet op de hoogte zijn
Re: DELL is PERFECT
Pasja is na 3,5 jaar ontevreden over de garantie. Ik vraag me af welke leverancier wel na 3,5 jaar nog onderdelen van een betreffend model kan leveren.
Ieder 1,5 jaar verdubbeld de snelheid van een processor en dan moet de hardware wel meegaan, anders blijft het een trage pc.
Zelfde heb je met bv een harddisk. De grootte daarvan gaat ook met grote stappen vooruit. Had je 3,5 jaar geleden een schijf van 4 of 6GB, dan was dat groot. Nu worden deze gewoon niet meer gemaakt, dus zal je we een groter model moeten kopen.
Ook Compaq en HP kunnen nu al geen 10GB harddisk meer ondergarantie leveren, dus krijg je gewoon een 20GB.
Dood eenvoudig omdat er niet kleiner meer geproduceerd wordt.
Nee na 3,5 jaar moet je niet zitten zeuren over garantie, dan koop je gewoon een 80GB schijf voor de prijs van een 6GB schijf toen.
Ieder 1,5 jaar verdubbeld de snelheid van een processor en dan moet de hardware wel meegaan, anders blijft het een trage pc.
Zelfde heb je met bv een harddisk. De grootte daarvan gaat ook met grote stappen vooruit. Had je 3,5 jaar geleden een schijf van 4 of 6GB, dan was dat groot. Nu worden deze gewoon niet meer gemaakt, dus zal je we een groter model moeten kopen.
Ook Compaq en HP kunnen nu al geen 10GB harddisk meer ondergarantie leveren, dus krijg je gewoon een 20GB.
Dood eenvoudig omdat er niet kleiner meer geproduceerd wordt.
Nee na 3,5 jaar moet je niet zitten zeuren over garantie, dan koop je gewoon een 80GB schijf voor de prijs van een 6GB schijf toen.
Re: DELL is PERFECT
Heb ik het gehad over "GARANTIE" ? Nee dus ! Ik heb het gehad over het "nabestellen" van een defect onderdeel (ic. een moederbord) De reactie van de klantenservide was : "Ach meneer, een machine van 3,5 jaar is vergelijkbaar met een dinosauris, zoooooo oud". DAT is wa ik bedoel met dis-service na 3,5 jaar.Noname schreef : na 3,5 jaar moet je niet zeuren over garantie
Als jij bij een lokale pc-boer "om de hoek" of van mijn part bij een bedrijf als Paradigit na 3,5 jaar je machine op de toonbank zet, dan ga je de winkel uit met een gerepareerde machine ! (en ook nog voor een redelijke reparatieprijs)
Samengevat : je hebt mij niet horen zeggen dat ik iets voor "niets" wil na 3,5 jaar, nee, het wimpelweg geleverd krijgen van een stukje hardware was niet mogelijk bij "familiebedrijf" Dell en da's triest, heeeeeeeeeel triest........... !!![/quote]
Re: DELL is PERFECT
In reactie op de onbekende persoon:
Klopt, indien je ook een zakelijke relatie met Dell hebt, is er geen enkel probleem. Je krijgt zo ongeveer alles voor elkaar en ontvangt de dingen die je besteld hebt. Ook krijg je dan de echte reden te horen waarom het langer duurt dat de PC's en laptops geleverd worden. Het huidige tft gebrek is nu een reden. Eind december en begin januari waren er problemen met zowel UPS als Walsh Western, die beiden de grote aanbod niet aan konden...
Allemaal lastig, maar eigenlijk buiten de schuld van Dell. Het enige wat ik hier wel van vind, is dat Dell duidelijk meer druk op hun 'leveranciers' moet zetten om toch goed werk voor hun te blijven leveren (ook de transporteur is namelijk een leverancier).
Verder is de service verlening uitstekend. Privé gekochte PC bleek een kapotte toetsenbord te bevatten. 1 dag na de melding nieuwe toetsenbord ontvangen. Nederlandstalige software had engelstalige moeten zijn... 2 dagen na melding de engelstalige software ontvangen.
Begrijp derhalve niet echt waar al die slechte meldingen vandaan komen, ook gezien de reacties van de anderen die ik een Dell had aangeraden...
En nee, ik ben geen medewerker van Dell. Wel hoofd van een IT afdeling bij een grote productiebedrijf.
Klopt, indien je ook een zakelijke relatie met Dell hebt, is er geen enkel probleem. Je krijgt zo ongeveer alles voor elkaar en ontvangt de dingen die je besteld hebt. Ook krijg je dan de echte reden te horen waarom het langer duurt dat de PC's en laptops geleverd worden. Het huidige tft gebrek is nu een reden. Eind december en begin januari waren er problemen met zowel UPS als Walsh Western, die beiden de grote aanbod niet aan konden...
Allemaal lastig, maar eigenlijk buiten de schuld van Dell. Het enige wat ik hier wel van vind, is dat Dell duidelijk meer druk op hun 'leveranciers' moet zetten om toch goed werk voor hun te blijven leveren (ook de transporteur is namelijk een leverancier).
Verder is de service verlening uitstekend. Privé gekochte PC bleek een kapotte toetsenbord te bevatten. 1 dag na de melding nieuwe toetsenbord ontvangen. Nederlandstalige software had engelstalige moeten zijn... 2 dagen na melding de engelstalige software ontvangen.
Begrijp derhalve niet echt waar al die slechte meldingen vandaan komen, ook gezien de reacties van de anderen die ik een Dell had aangeraden...
En nee, ik ben geen medewerker van Dell. Wel hoofd van een IT afdeling bij een grote productiebedrijf.
Re: DELL is PERFECT
Zoals in het onderwerp reeds aangegeven, had mijn pc binnen 5 dagen in huis en ben nog nooit zo tevreden geweest over een systeem.
In elk bedrijf gaat wel eens iets mis, en alleen die zaken worden in het daglicht gesteld.
Absolutely easy as Dell!!!
In elk bedrijf gaat wel eens iets mis, en alleen die zaken worden in het daglicht gesteld.
Absolutely easy as Dell!!!
Re: DELL is PERFECT
Ook maar even reageren dan maar.
Ik heb onlangs een laptop gekocht bij Dell en heb dit gedaan op vrijdag 23 januari. Op zondag 25 januari kreeg ik het bevestigingsmailtje van Dell met daarin de betalingsgegevens. Het is dus normaal dat je niet meteen een email ontvangt van Dell. Toen ook netjes betaald via Rabo Internetbankieren. Op woensdag 28 januari was het bij Dell binnen, en op 5 februari was mijn laptop verzonden via Welsh Western.
Dell heeft mijn aankoop dus in 12 dagen afgerond waar ik zeer blij om ben. Verder heb ik wel een week moeten wachten totdat mijn laptop binnen was (vanuit Ierland), wat ik wel vrij lang vond. (was ongeveer 4 dagen te laat) Echter zie ik dit niet als Dell's fout.
Verder bijna alleen maar positief over Dell. Op mijn vragen aan Dell via email werd binnen 1 dag gereageerd en order tracking ging uitermate goed. Kortom, een tevreden Dell-klant.
Ik heb onlangs een laptop gekocht bij Dell en heb dit gedaan op vrijdag 23 januari. Op zondag 25 januari kreeg ik het bevestigingsmailtje van Dell met daarin de betalingsgegevens. Het is dus normaal dat je niet meteen een email ontvangt van Dell. Toen ook netjes betaald via Rabo Internetbankieren. Op woensdag 28 januari was het bij Dell binnen, en op 5 februari was mijn laptop verzonden via Welsh Western.
Dell heeft mijn aankoop dus in 12 dagen afgerond waar ik zeer blij om ben. Verder heb ik wel een week moeten wachten totdat mijn laptop binnen was (vanuit Ierland), wat ik wel vrij lang vond. (was ongeveer 4 dagen te laat) Echter zie ik dit niet als Dell's fout.
Verder bijna alleen maar positief over Dell. Op mijn vragen aan Dell via email werd binnen 1 dag gereageerd en order tracking ging uitermate goed. Kortom, een tevreden Dell-klant.
Re: DELL is PERFECT
ik heb straks nog een dell pc besteld wat moet ik nou doen de bestelling annuleren? kan dat nog wel?
Re: DELL is PERFECT
Nog even over het bericht van Pasja.
Ik durf te beweren dat ook een bedrijf als Paradigit of welk ander computer bedrijf niet de onderdelen heeft die origineel in de gekochte pc zaten. Dat zou veel te duur zijn.
Het enig wat zij kunnen doen ik een vergelijkbaar product leveren, als dat al lukt. Het is nu bv niet meer mogelijk een nieuw moederbord te bestellen voor een Celeron 400 processor van 3,5 jaar geleden.
Daarbij komt ook nog dat Dell veel computer maakt op wens van de klant. Vaak met de nieuwste onderdelen.
Ook is Dell geen pc bedrijf wat om de hoek zit. Je kunt er niet naartoe om je pc te laten repareren. Dat zou ook veel te duur worden.
Nee ik vind dat je na 3,5 jaar beter een nieuwe, up-to-date, pc kunt aanschaffen, dan een oude opknappen.
Ik durf te beweren dat ook een bedrijf als Paradigit of welk ander computer bedrijf niet de onderdelen heeft die origineel in de gekochte pc zaten. Dat zou veel te duur zijn.
Het enig wat zij kunnen doen ik een vergelijkbaar product leveren, als dat al lukt. Het is nu bv niet meer mogelijk een nieuw moederbord te bestellen voor een Celeron 400 processor van 3,5 jaar geleden.
Daarbij komt ook nog dat Dell veel computer maakt op wens van de klant. Vaak met de nieuwste onderdelen.
Ook is Dell geen pc bedrijf wat om de hoek zit. Je kunt er niet naartoe om je pc te laten repareren. Dat zou ook veel te duur worden.
Nee ik vind dat je na 3,5 jaar beter een nieuwe, up-to-date, pc kunt aanschaffen, dan een oude opknappen.
Re: DELL is PERFECT
Vandaag,1 maart heb ik een computer + beeldscherm precies optijd ontvangen. De firma heeft mij via mails pericies de tijden van bestelling, inklaring in Rotterdam en de tijd bezorging steeds gemeld.
Alleen de doos van de compu is beschadigd. Dit is door de vervoerder genoteerd en via de aanwijzing van Dell kon ik dit ook melden via hun mail-adres. Tot nu toe ging alles perfect.
Of de goede componenten er in zitten moet nog nagekeken worden.
Ook de firma waar ik zaken mee doe, Audio Cotrol in Schiedam, werkt met tevredenheid met Dell.
Als ik verder klachten heb over Dell, zal ik U dit binnenkort ook melden.
met vr.groeten W. Uittenbogaard, Delfgauw
tel. 015 3692963
Alleen de doos van de compu is beschadigd. Dit is door de vervoerder genoteerd en via de aanwijzing van Dell kon ik dit ook melden via hun mail-adres. Tot nu toe ging alles perfect.
Of de goede componenten er in zitten moet nog nagekeken worden.
Ook de firma waar ik zaken mee doe, Audio Cotrol in Schiedam, werkt met tevredenheid met Dell.
Als ik verder klachten heb over Dell, zal ik U dit binnenkort ook melden.
met vr.groeten W. Uittenbogaard, Delfgauw
tel. 015 3692963
Re: DELL is PERFECT
Dell is perfect?
Nee, Dell WAS perfect. Ze zijn uit hun jasje gegroeid en kunnen de markt niet meer aan.
Lees het verhaal en oordeel zelf Detail 6 jaar geleden heb ik ook een dell gekocht en dat ging perfect. Was via een pc prive projeky waar 100 mensen aan meededen
Maar ik koop prive een laptop halverwege vorig jaar Levering e.d. gaat goed. Maar na 3 weken problemen. De muis wordt op de bovenste USB poort niet herkend. Van de 10 keer inpluggen gaat het 5 keer fout. een andere USB muis geeft hetzelfde effect.
Mailen naar dell support krijg ik antwoord om een diagnose te raaien. Daar komt niets uit. Dell besluit het systeem op te halen voor onderzoek. Dat gaat goed en na 7 dagen is de laptop weer terug. Met hetzelfde probleem. Weer mailen naar dell, vanalles proberen en dell haalt het systeem op om nogmaals na te zien. Ik geef dell support toestemming om het systeem opnieuw te installeren. Moeten de cd's mee vraag ik nog? Nee hoeft niet want die hebben ze zelf. Na 7 dagen ssyteem weer retour. Geen fout gevonden en niet geinstalled omdat de cd's er niet bij waren.. Mijn broek zakt af.
Mailen naar dell, geen antwoord. Na een week ga ik bellen, collega x is er niet en zal mij de volgende dag bellen. Ik blijf de hele dag thuis maar geen telefoontje, Eind van de dag bel ik zelf. "we hebben u 3 keer gebeld maar u was niet thuis"..
Ik begin een beetje verdrietig te worden en het hele verhaal gedaan. Ondertussen ben ik al een dikke maand bezig.
Langverhaal kort makend vraag ik dus wat Dell aan het probleem gaat doen. "Niets is het antwoord. We weten het niet meer". Dsu gaan we het systeem omruilen? "Nee daar doen wij niet aan". Moet ik dan naar de Consumentenbond? "Als u dat wilt doen is dat uw goed recht meneer"
Nou sorry hoor. Dat slaat dus nergens op. Na 2 dagen krijg ik een mail met een link van Dell. Daar staat een soort van superpatch die ik moet downloaden en proberen. Patch gehaald en Problemen zijn weg...
Okee. Dell heeft het probleem na een hele tijd opgelost. Maar dit is niet de normale gang van zaken.
Ik vind de service van dell dus ver beneden maat en heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft via pc prive. En dat is dus geen dell geworden.
Dell had nooit aan de consumentenmarkt moeten beginnen. De zakelijke markt hebben ze goed vorzien maar dit geeft hun een hele slechte naam
Nee, Dell WAS perfect. Ze zijn uit hun jasje gegroeid en kunnen de markt niet meer aan.
Lees het verhaal en oordeel zelf Detail 6 jaar geleden heb ik ook een dell gekocht en dat ging perfect. Was via een pc prive projeky waar 100 mensen aan meededen
Maar ik koop prive een laptop halverwege vorig jaar Levering e.d. gaat goed. Maar na 3 weken problemen. De muis wordt op de bovenste USB poort niet herkend. Van de 10 keer inpluggen gaat het 5 keer fout. een andere USB muis geeft hetzelfde effect.
Mailen naar dell support krijg ik antwoord om een diagnose te raaien. Daar komt niets uit. Dell besluit het systeem op te halen voor onderzoek. Dat gaat goed en na 7 dagen is de laptop weer terug. Met hetzelfde probleem. Weer mailen naar dell, vanalles proberen en dell haalt het systeem op om nogmaals na te zien. Ik geef dell support toestemming om het systeem opnieuw te installeren. Moeten de cd's mee vraag ik nog? Nee hoeft niet want die hebben ze zelf. Na 7 dagen ssyteem weer retour. Geen fout gevonden en niet geinstalled omdat de cd's er niet bij waren.. Mijn broek zakt af.
Mailen naar dell, geen antwoord. Na een week ga ik bellen, collega x is er niet en zal mij de volgende dag bellen. Ik blijf de hele dag thuis maar geen telefoontje, Eind van de dag bel ik zelf. "we hebben u 3 keer gebeld maar u was niet thuis"..
Ik begin een beetje verdrietig te worden en het hele verhaal gedaan. Ondertussen ben ik al een dikke maand bezig.
Langverhaal kort makend vraag ik dus wat Dell aan het probleem gaat doen. "Niets is het antwoord. We weten het niet meer". Dsu gaan we het systeem omruilen? "Nee daar doen wij niet aan". Moet ik dan naar de Consumentenbond? "Als u dat wilt doen is dat uw goed recht meneer"
Nou sorry hoor. Dat slaat dus nergens op. Na 2 dagen krijg ik een mail met een link van Dell. Daar staat een soort van superpatch die ik moet downloaden en proberen. Patch gehaald en Problemen zijn weg...
Okee. Dell heeft het probleem na een hele tijd opgelost. Maar dit is niet de normale gang van zaken.
Ik vind de service van dell dus ver beneden maat en heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft via pc prive. En dat is dus geen dell geworden.
Dell had nooit aan de consumentenmarkt moeten beginnen. De zakelijke markt hebben ze goed vorzien maar dit geeft hun een hele slechte naam
Re: DELL is PERFECT
Vandaag,1 maart heb ik een computer + beeldscherm precies optijd ontvangen. De firma heeft mij via mails pericies de tijden van bestelling, inklaring in Rotterdam en de tijd bezorging steeds gemeld.
Alleen de doos van de compu is beschadigd. Dit is door de vervoerder genoteerd en via de aanwijzing van Dell kon ik dit ook melden via hun mail-adres. Tot nu toe ging alles perfect.
Of de goede componenten er in zitten moet nog nagekeken worden.
Ook de firma waar ik zaken mee doe, Audio Control in Schiedam, werkt met tevredenheid met Dell.
Als ik verder klachten heb over Dell, zal ik U dit binnenkort ook melden.
met vr.groeten W. Uittenbogaard, Delfgauw
tel. 015 3692963
Alleen de doos van de compu is beschadigd. Dit is door de vervoerder genoteerd en via de aanwijzing van Dell kon ik dit ook melden via hun mail-adres. Tot nu toe ging alles perfect.
Of de goede componenten er in zitten moet nog nagekeken worden.
Ook de firma waar ik zaken mee doe, Audio Control in Schiedam, werkt met tevredenheid met Dell.
Als ik verder klachten heb over Dell, zal ik U dit binnenkort ook melden.
met vr.groeten W. Uittenbogaard, Delfgauw
tel. 015 3692963
Re: DELL is PERFECT
ok, dan ook nog een reactie van mij op het laatste berichtje van Noname:
Da's nu PRECIES wat ik bedoel. Een bedrijf als bijv. PD plaatst een nieuw stukje hardware wat zo dichtbij als maar eniszins mogelijk is, behoort tot het originele onderdeel. Bij DELL lukt dat dus niet meer na 3,5 jaar, je kan de PC dus wegknikkeren !
Waar wij het waarschijnlijk nooit eens over zullen worden is de gebruiksduur van een pc. Er zijn heeeeeel veel mensen die idd. na 2 a 3 jaar weer een nieuwe kopen om mee te gaan met de marktontwikkeling, MAAAAAAAAAAR er zijn ook heeeeeeel veel mensen die dat niet doen / willen en met name die groep wordt dubbel gen***d door service policys als die van Dell.
Da's nu PRECIES wat ik bedoel. Een bedrijf als bijv. PD plaatst een nieuw stukje hardware wat zo dichtbij als maar eniszins mogelijk is, behoort tot het originele onderdeel. Bij DELL lukt dat dus niet meer na 3,5 jaar, je kan de PC dus wegknikkeren !
Waar wij het waarschijnlijk nooit eens over zullen worden is de gebruiksduur van een pc. Er zijn heeeeeel veel mensen die idd. na 2 a 3 jaar weer een nieuwe kopen om mee te gaan met de marktontwikkeling, MAAAAAAAAAAR er zijn ook heeeeeeel veel mensen die dat niet doen / willen en met name die groep wordt dubbel gen***d door service policys als die van Dell.
Re: DELL is PERFECT
bij Dell pc's gekocht. De factuur klopte niet. Eindeloos gebeld , veel heeeel veeel wachttijd, geen resultaat. Aanmaningen en dreigbrieven komen, maar geen reactie op onze brieven. Knao waardeloos dus. Niet meer kopen bij Dell !!!!
Re: DELL is PERFECT
@roliday
Koop dan lekker een PC bij HP of Compaq.
Zul je zien hoe snel je weer terug rent naar Dell!
en ohja voor de Helpdesk zal je helaas wel moeten betalen geen lokaal tarief..maar ach dat moet voor jouw geen probleem zijn toch.
Wordt een beetje moe van mensen die lopen te zeuren over Dell...in vergelijking tot de andere grote computerfirmas is Dell in alle opzichten het beste.
Natuurljk worden er fouten gemaakt en natuurlijk kan de levering een keer wat langer zijn.
Bij Dell werken ook mensen, en mensen kunnen ook fouten maken.
Simpel toch.
Groetjes,
ZzZZzzz
Koop dan lekker een PC bij HP of Compaq.
Zul je zien hoe snel je weer terug rent naar Dell!
en ohja voor de Helpdesk zal je helaas wel moeten betalen geen lokaal tarief..maar ach dat moet voor jouw geen probleem zijn toch.
Wordt een beetje moe van mensen die lopen te zeuren over Dell...in vergelijking tot de andere grote computerfirmas is Dell in alle opzichten het beste.
Natuurljk worden er fouten gemaakt en natuurlijk kan de levering een keer wat langer zijn.
Bij Dell werken ook mensen, en mensen kunnen ook fouten maken.
Simpel toch.
Groetjes,
ZzZZzzz
Re: DELL is PERFECT
ja dat vind ik ook!
ik heb genoeg complimenten gehoord over dell en eerlijk gezegt geen enkele klacht van iemand!
en ik denk als je bv bij hp terecht komt met een system van 3,5 jaar dat buiten garantie is dat je hier hetzelfde krijgt dat je ook een hoop betaald voor een onderdeel dat stuk is en mogelijk ingebouwd moet worden waarvoor het systeem moet opgehaald worden en waarvoor oo vervoerskosten en reparatiekosten in rekening worden gebracht.
gr
Benjamin[/b]
ik heb genoeg complimenten gehoord over dell en eerlijk gezegt geen enkele klacht van iemand!
en ik denk als je bv bij hp terecht komt met een system van 3,5 jaar dat buiten garantie is dat je hier hetzelfde krijgt dat je ook een hoop betaald voor een onderdeel dat stuk is en mogelijk ingebouwd moet worden waarvoor het systeem moet opgehaald worden en waarvoor oo vervoerskosten en reparatiekosten in rekening worden gebracht.
gr
Benjamin[/b]
Re: DELL is PERFECT
Net zoals in de uitzending heb ik mijn TomTom navigator nog steeds niet ontvangen. Helpdesks die onbeschoft reageren door na 20 minuten in de wacht alsnog de telefoon op de haak gooien. Kortom voor mij nooit meer Dell.
Ik kan er mee leven als er iets mis gaat, maar zet het dan op je website dat er leverproblemen zijn met de TomTom navigator. En zorg voor een goede servicedesk.
Ik kan er mee leven als er iets mis gaat, maar zet het dan op je website dat er leverproblemen zijn met de TomTom navigator. En zorg voor een goede servicedesk.
Re: DELL is PERFECT
Een reactie aan Pasja.
Goed PD zet een onderdeel terug wat in de buurt van het origineel komt, maar wat is dan de prijs?
Compaq/HP heeft ook modellen die 3 jaar ondersteunt worden, maar dan betaal je er ook voor. Ze moeten dan extra onderdelen inkopen die mogelijk 3 jaar op de plank liggen en dan niet meer gebruikt worden. Dit wordt allemaal in de aanschaf prijs verwerkt. De klant kiest en betaald er dus voor. Grote bedrijven willen dit omdat ze dan niet steeds hun installaties hoeven aan te passen aan de nieuwste hardware.
Voorbeeld is een laptop met een 2Ghz processor en 256mb die standaard €2000 kost. Daar komen dan nog extra's als cd-rw en dvd speler bij.
Dell wil niet zo werken en wil een complete pc voor een scherpe prijs/kwaliteit verkopen. Zij kopen dus de op dat moment lopende onderdelen en zorgen er dan voor dat zij die tijdens de 1 jaar garantie periode op voorraad hebben.
Ik vind dat Dell dat goed doet. Waarom hele magazijnen met onderdelen aanleggen die na 1 jaar toch al veroudert zijn. Daar is niemand mee gebaat, het kost de klant alleen maar geld.
Goed PD zet een onderdeel terug wat in de buurt van het origineel komt, maar wat is dan de prijs?
Compaq/HP heeft ook modellen die 3 jaar ondersteunt worden, maar dan betaal je er ook voor. Ze moeten dan extra onderdelen inkopen die mogelijk 3 jaar op de plank liggen en dan niet meer gebruikt worden. Dit wordt allemaal in de aanschaf prijs verwerkt. De klant kiest en betaald er dus voor. Grote bedrijven willen dit omdat ze dan niet steeds hun installaties hoeven aan te passen aan de nieuwste hardware.
Voorbeeld is een laptop met een 2Ghz processor en 256mb die standaard €2000 kost. Daar komen dan nog extra's als cd-rw en dvd speler bij.
Dell wil niet zo werken en wil een complete pc voor een scherpe prijs/kwaliteit verkopen. Zij kopen dus de op dat moment lopende onderdelen en zorgen er dan voor dat zij die tijdens de 1 jaar garantie periode op voorraad hebben.
Ik vind dat Dell dat goed doet. Waarom hele magazijnen met onderdelen aanleggen die na 1 jaar toch al veroudert zijn. Daar is niemand mee gebaat, het kost de klant alleen maar geld.
Re: DELL is PERFECT
Ook ik heb tot op heden geen problemen met Dell ondervonden. In oktober 2003 een pc besteld welke binnen 14 dagen geleverd werd. Na het uitpakken bleek een van de speakerboxen beschadigd te zijn.
Een mailtje met een foto van de ingedeuke box was voldoende om binnen een paar dagen een complete nieuwe set boxen (4 speakers en een subwoofer) te ontvangen. Zonder enige discussie!!
Zo kan het dus ook. En men mag niet vergeten dat de kwaliteit van de Dell-producten in de regel meer dan uitstekend zijn. Zeker in vergelijking met de concurrentie.
Een mailtje met een foto van de ingedeuke box was voldoende om binnen een paar dagen een complete nieuwe set boxen (4 speakers en een subwoofer) te ontvangen. Zonder enige discussie!!
Zo kan het dus ook. En men mag niet vergeten dat de kwaliteit van de Dell-producten in de regel meer dan uitstekend zijn. Zeker in vergelijking met de concurrentie.