LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
baaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:06

Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door baaf »

Ik heb op 23 februari 2009 een laptop bij Dell besteld en betaald via het Dell menu met iDeal.
Het bedrag is afgeschreven maar de order is misgegaan.
Heb ook nooit een orderbevestiging ontvangen.

Ik heb in het verleden vaker bij Dell besteld. Problemen (bijvoorbeeld een verkeerde microsoft office versie) werden altijd wel opgelost.
Deze keer ben ik echter flink afgeknapt.

Helpdesk is telefonisch wel bereikbaar: "mag ik het orderrnummer van u?". Dat heb ik dus niet want geen bevestiging ontvangen. :x
Helpdesk heeft later per e-mail de betaling wel bevestigd.
Op 5 maart ontvang ik een e-mail dat een creditnota is aangemaakt:
"Het bedrag zal na 5 tot 7 werkdagen op uw rekening zichtbaar zijn."
Geen betaling ontvangen.
Wel op 17 maart een e-mail:
"Volgens onze gegevens is er een betaling ontvangen van 855.66 euro met als referentie nummer xxxx.
Helaas is echter de samenstelling van uw order niet correct doorgekomen."

Sindsdien verschillende keren gebeld en gemaild want ik wil inmiddels mijn geld wel een keer terug.
Laatste keer gebeld op 26 maart. Meneer "kon niet zelf in het computersysteem kijken".
Ik moest in een uur later terugbellen. Gedaan en in de wacht.
Meneer was druk dus collega. Ik zou een e-mail krijgen.
Nog geen e-mail, wel een punthoofd!

baaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:06

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door baaf »

Inmiddels zijn we alweer een week verder.
Ik heb weer twee keer flink wat tijd verloren door het Customer Care nummer te bellen.
De muziek die je hoort als je in de wacht staat is wel OK, maar ik heb tijdens kantooruren wel wat beters te doen.
De laatste dame leek erg behulpzaam. Ze gaf mij in ieder geval het idee dat ze er echt wat aan ging doen.
Een van de grote problemen is dat Customer Care niet kan kijken wat de status van een creditnota is.
Daarom kon zij ook niets zien, maar zou een e-mail sturen. Al twee dagen niets ontvangen...

Dus deze ochtend weer een mail gestuurd naar een adres uit een eerdere mail van 5 maart die de volgende ondertekening had (ik heb de naam van deze prutser weggelaten):

Customer Care Representative
HSB Benelux

Phone: +31 20 674 5000

E-mail : [email protected]

Nu wel snel antwoord:

-------- Original Message --------
Subject: Dell Online Service
Date: Tue, 31 Mar 2009 09:42:34 +0100
From: <[email protected]>
To: xxxxxxxx

Geachte mevrouw/meneer,

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar [email protected]

Via deze weg wil ik u laten weten dat het e-mailadres [email protected] niet langer in gebruik is, derhalve verzoek ik u voor toekomstige e-mails gebruik te maken van het contactformulier op onze website.

Dit contactformulier vindt u door te surfen naar: http://www.dell.nl/help

Alvast bedankt voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Customer Care
Dell BV


*************************************


Bizar gewoon...
Niets te danken want mijn begrip is inmiddels nul.

Het is dat ik in februari 855 Euro betaald heb, anders zou ik nu buikpijn gehad hebben van het lachen. Wat een Cu(s)t(omer)service!

Een collega van IT gevraagd wat zijn ervaring is met Dell (wij hebben er op kantoor nogal wat staan).
Hij vond de service OK, dus ze kunnen wel normaal doen bij Dell als je zakenklant bent.
Zal wel aan mij liggen dan.... :x

volgende week weer een update

Bandit-X
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 nov 2007 23:15

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door Bandit-X »

Wat doe je moeilijk?
Gewoon je geld storneren bij de bank.
En lekker naar de winkel gaan en een goede laptop gaan halen.
Dan heb je een adres, als het gaat om problemen. En vaak heb je een betere
laptop dan zo'n Dell.

baaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:06

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door baaf »

Dat heb ik al geprobeerd.
Ik heb van de ABNAMRO een brief gekregen dat betalingen met iDeal gegarandeerd zijnen dat het niet mogelijk is om het geld terug te boeken.
Het advies van de bank is om contact op te nemen met Dell.
Dus het is niet zo simpel.

Voordat ik naar een andere computer ga kijken zal ik toch eerst mijn geld terug moeten hebben.
Iemand ervaring met Lenovo? Toen de Thinkpads nog door IBM gemaakt werden waren ze altijd heel goed. Is de kwaliteit na de overname gelijk gebleven?

Baaf

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dell is echt heel naar om zaken mee te doen. Zelfs als je in je recht staat (en jij staat in je recht) en zij dit weten dan nog is er een tastbare dagvaarding voor nodig om ze op andere gedachten te brengen.

baaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:06

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door baaf »

Hoera, het geld is teruggeboekt. :o
Dus na zes weken toch mijn centen terug.
Hebben ze bij Dell de kwartaalcijfers voor Q1 wat op kunnen poetsen met mijn centen...

rbca
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:33

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door rbca »

Ik zit nu in hetzelfde schuitje.

Heb laptop besteld, deze werd geannuleerd. Ik ging er vanuit dat de service goed zou zijn. In de mail stond dat de bestelling door een technische fout was geannuleerd.
Verder wezen me in de mail door om een nieuwe laptop te bestellen. Dit deed ik.

Maar tot mijn groot ongenoegen (het is nu ongeveer 4 weken geleden) is het geld nu NOG niet terug gestort. Verder heb ik ze proberen te mailen, eerst reageerde ze heel snel. Of ik een soort bewijs wilde opsturen. Dus ik doe dat.. krijg ik vervolgens een week geen reactie. Inmiddels heb ik al 4 nieuwe mails gestuurd maar nog geen reactie. Daarbij ook nog 3 keer dat formulier in internet opnieuw ingevoerd.

Pfffff wat moet ik nou?! Ga ze morgen wel even bellen, maar volgensmij wordt dat bellen alleen al een duur grapje.

PK01
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 17:59

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door PK01 »

Hier exact het zelfde als bij rbca,

Dell geeft mij een verkeerd order nr doorgegeven, waardoor de door mij reeds betaalde Desktop op " hold" stond. Ik had dit ( verkeerde) order nummer nl op het storting formulier vermeld.
Dell zelf heeft hiervoor geen contact met mij opgenomen en nadat ik na enkele weken nog geen Desktop ontvangen had, heb ik zelf maar " even" naar Customer Care gebeld.
Daar beloofde ze om het direct op te lossen en toen ik na 2 weken nog niets had vernomen, heb ik zelf maar weer gebeld en bleek dat er wederom niets met mijn order gedaan was.
Hierop heb ik eigenlijk de order geannuleerd.
Dell wist van niets en weigert mij nu om mijn € 693,13 terug te storten.
Ik heb zeker 10 verschillende mensen gesproken en 5 maal mijn bankgegevens moeten mailen en er gebeurd gewoon niets !!!!!!!!!.

Nu tiental mailtjes en belletjes 4 3 weken later nog steeds geen enkele reactie.
Het ergste is nog dat de medewerkers van Customer Care je verhaal aanhoren van alles beloften en niets uitvoeren.

Ik noem dit diefstal en neig om aangifte bij de Politie tegen Dell te gaan doen.
Wat heb ik een spijt dat ik met deze asociale organisatie in zee bent gegaan.

Word vervolgd.

rbca
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:33

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door rbca »

Even een update:

Ik heb mijn geld nog niet terug.

Normaal kreeg ik te horen binnen 48 uur mijn geld terug te krijgen,
nadat dit 4(!!!!!)x is beloofd, hebben ze nu binnen 10 werkdagen gezegd, daarbij heb ik ook een bevestiging, dat ze nu alle gegevens van mij hebben ontvangen.

Ben benieuwd, zit nu op 6 werkdagen..

Blaaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 19:17

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door Blaaap »

Stuur mij een PB met je emailadres en ik zal kijken wat ik kan doen.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

en jij bent?

Blaaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 19:17

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door Blaaap »

Ik werk bij customer care van Dell

(Ik doe eigenlijk alleen interne aanvragen, maar kwam dit toevallig tegen en weet zelf dat het niet fijn is (zacht uitgedrukt) om met dit soort problemen te zitten. Dus vandaar wil ik het graag oplossen.)

Bartolemeus
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2010 12:26

Re: Dell laptop betaald maar geen levering en slechte service

Ongelezen bericht door Bartolemeus »

Ook ik heb hetzelfde probleem. Op 26 september jl. een laptop besteld en betaald via de site. Geen ontvangstbewijs gekregen en zelf contact opgenomen. Ze hebben me laten weten dat ze mijn betaling niet kunnen vinden op de finance afdeling. Ik heb het bewijs van betaling (ideal) opgestuurd. Daarna kwam het verzoek van Dell om mijn bank te vragen of er geld is terug gekomen of dat er iets anders mis is gegaan. Gedaan en dit is niet het geval. Nu zijn we 2 maanden verder, heb ik iedere week een mail gestuurd en krijg de laatste keren steeds als antwoord dat er een aanvraag met spoed naar de finance afdeling gaat. Ik heb al veel excuses gekregen voor het ongemak, maar daar houd het dan ook mee op. Bellen kan ik ook niet, omdat ik geen ordernummer heb.
Het is schandalig dat je zo lang aan het lijntje wordt gehouden!

Gesloten