LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dell laptop inspiron 1300

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
robbertpas
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:48

dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door robbertpas »

Laptop gekocht bij dell
binnen de garantie termijn probleem gemeld telefonisch batterij laden niet op.
nieuwe batterij gekregen.
laptop inmiddels 2.5 jaar oud batterij wederom stuk.
dell gesproken probleem uitgelegd ja dan is het moederbord kappot.
helaas voor u uw garantie is voorbij.
jammer geen service geen batterij in mijn laptop kosten,
u kunt het laten maken kost u ja ruim 500 euro,
heb je bijna een nieuwe voor.

reactie van dell ja het probleem heeft zich pas voorgedaan na de garantie periode bull **** de diagnose van het probleem was in de garantie termijn niet juist gesteld.

mijn laptop heeft nooit goed gefuncitoneerd.

koop geen dell service is beroerd

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door BBCS »

Accu's van laptops gaan maar zo'n 2 a 2½ jaar mee.

Dus gewoon een nieuwe kopen.

martin.1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 10:34

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door martin.1 »

ik heb nu een inspirion 1300, drie jaar oud en moet de derde batterij kopen!!! die kan alleen maar via het door Dell aangewezen distributiewijze geleverd worden. de batterij wordt dus E 30,= (+ b.t.w.) duurder.
advies: koop geen dell apparaten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door BBCS »

Tja, en op een batterij of accu zit maar 6 maanden garantie.

Daarbij moet ik wel zeggen dat nu diverse fabrikanten bezig zijn om de levensduur van een accu te verhogen en daarbij dan ook een langere garantieperiode geven op de accu.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Laptop gekocht bij dell
binnen de garantie termijn probleem gemeld telefonisch batterij laden niet op.
nieuwe batterij gekregen.
laptop inmiddels 2.5 jaar oud batterij wederom stuk.
dell gesproken probleem uitgelegd ja dan is het moederbord kappot.
helaas voor u uw garantie is voorbij.
jammer geen service geen batterij in mijn laptop kosten,
u kunt het laten maken kost u ja ruim 500 euro,
heb je bijna een nieuwe voor.

reactie van dell ja het probleem heeft zich pas voorgedaan na de garantie periode bull **** de diagnose van het probleem was in de garantie termijn niet juist gesteld.

mijn laptop heeft nooit goed gefuncitoneerd.

koop geen dell service is beroerd
HUH? Ik snap er niet veel van volgens mij. Dus je accu gaat redelijk snel, binnen de garantie, kapot en je krijgt een nieuwe. Daarna werk je +- 2 jaar verder met de laptop, gaat ie opnieuw stuk en dan is de diagnose van 2 jaar eerder ineens niet goed?

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door TheLD »

Goedkope accu's gaan niet erg lang mee, die zijn na een paar jaar intensief gebruik op. Dus na 2 jaar een nieuwe accu is heel goed mogelijk.

Zie ook: http://tweakers.net/nieuws/59069/hp-gar ... paccu.html

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door BBCS »

HUH? Ik snap er niet veel van volgens mij. Dus je accu gaat redelijk snel, binnen de garantie, kapot en je krijgt een nieuwe. Daarna werk je +- 2 jaar verder met de laptop, gaat ie opnieuw stuk en dan is de diagnose van 2 jaar eerder ineens niet goed?
Op de accu zit maar 6 maanden garantie, geen 2 jaar.

Dus als de accu binnen 6 maanden kapot gaat, valt die onder garantie, gaat die buiten die 6 maanden kapot, dan valt die buiten de garantie.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Op de accu zit maar 6 maanden garantie, geen 2 jaar.

Dus als de accu binnen 6 maanden kapot gaat, valt die onder garantie, gaat die buiten die 6 maanden kapot, dan valt die buiten de garantie.
Ja, logisch. Maar waarom klaagt iemand 2 jaar na de eerste reparatie dan over een slechte diagnose van de eerste reparatie? Dat is me niet duidelijk

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Beste TS,

ik denk toch dat je een aantal dingen nogal verwarrend neerzet.

Batterij defect, en is vervangen - lijkt me goede service.

Na 2.5 jaar volgende batterij defect - en dan volgt "mijn laptop heeft nooit goed gefuncitoneerd. "

Waarom heb je dan niet eerder met Dell contact opgenomen, als het apparaat niet goed werkte?
In dit geval is het niet een kwestie van slechte service - maar een kwestie van proberen voor een koopje een nieuwe batterij te krijgen.

Ik werk al jaren met dell - zowel thuis als zakelijk - en heb nog nooit problemen gehad die niet opgelost konden worden.

Het enige wat ze mij wel vragen is of ik een onderdeel zelf kan en wil vervangen - want dat gaat sneller dan 3 dagen later een monteur.
Slechte service? Nee.
Onjuist verwachtingspatroon, tegen het onrealistische aan? Ja.

Want om heel eerlijk te zijn - uw verhaal rammelt aan alle kanten.

En nee, ik ben geen dell medewerker. Ik ben gewoon maar een systeem/netwerk beheerder die regelmatig contact heeft met dell - en voor tips en advies zijn ze ook buiten de garantie bereid om te helpen.
Onderdelen en monteurs kosten geld ja... maar dat is niet meer dan logisch.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door BBCS »

Ja, logisch. Maar waarom klaagt iemand 2 jaar na de eerste reparatie dan over een slechte diagnose van de eerste reparatie? Dat is me niet duidelijk
Tja, in de wet is het zo geregeld dat als je een probleem krijgt, dan heb je 2 maanden de tijd om je bij de verkopende partij te melden. Doe je dat niet, dan vervallen voor de consument de rechten om aanspraak te maken op de aansprakelijkheid enz.

Bij de meeste reparaties krijg je 3 maanden garantie.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door LeoZ »

Laptops accu's gaan bij het vele opladen en ontladen, met name als de laptop vaak aan het lichtnet (230V) hangt , maar ca. 2 jaar mee.
Daarna is de capaciteit van de accu niet meer voldoende om er mee te kunnen werken.

Ook deze (li-Ion) accu's hebben (ook) een geheugen en blijft de accu in de laptop zitten als er op het lichtnet mee gewerkt wordt, wordt op de lange duur de capaciteit steeds korter.

Hét advies is::

Werkt men met de laptop op kantoor, thuis, of ergens anders op het lichtnet (230V) haal dan de accu uit de laptop en gebruik de accu alleen indien het echt nodig is (wel eerst opladen).

Wat ook belangrijk is:: de accu af en toe geheel leeg laten lopen (ontladen), werk dan op de accu en gebruik de laptop tot Windows (XP, Vista) aangeeft dat er afgesloten moet worden (10% accu vermogen), sla dan wel eerst uw documenten en zo eerst op.

Met bovenstaande adviezen gaan de laptop accu's veel langer mee!

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door mmichel »

@BBCS.......................
Je maakt er wel een levenswerk van, die garantie.

Tsjonge.. maar het ligt volgens jou gewoon aan de fabrikant wat hij of zij wil vergoeden na een accu-malfunction! Het is dan eigenlijk JOUW probleem, de klant ziet dat ook en ik geef ze in deze gelijk. Ook al ben ik zelf leverancier. het kan best een beetje kosten, een klant helpen, maar daar wordt je echt niet arm van, kweekt alleen goodwill!

Ik heb HP Toshiba, Lenovo en Fujitsu-Siemens in het assortiment. Daar gaan er van de accus gezien de periode 4 jaar maar heel weinig kapot! DUS HET VALT BEST MEE.

Als leverancier zou je bij de consument, indien er zich problemen voordoen, best een paar accu's kunnen vervangen. Het kost geld, maar daarentegen levert het ook weer goodwill op!
Als je gewoon zorgt dat je de klant correct en fatsoenlijk helpt, is er niets aan de hand en zal hij meestal terug keren voor een volgende/hernieuwde, aankoop.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door BBCS »

Als leverancier zou je bij de consument, indien er zich problemen voordoen, best een paar accu's kunnen vervangen. Het kost geld, maar daarentegen levert het ook weer goodwill op!
Als je gewoon zorgt dat je de klant correct en fatsoenlijk helpt, is er niets aan de hand en zal hij meestal terug keren voor een volgende/hernieuwde, aankoop.
Met alle respect, ik spreek hier ook niet over hoe winkeliers dit oplossen, maar hoe het wettelijk geregeld is.

Op accu's geven fabrikanten maar 6 maanden garantie, en als op een laptop 2 jaar garantie zit, zit op de accu toch maar 6 maanden garantie.

Bandit-X
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 nov 2007 23:15

Re: dell laptop inspiron 1300

Ongelezen bericht door Bandit-X »

Op de accu zit maar 6 maanden garantie, geen 2 jaar
Tjongejonge... BBCS..
Lees eens de algemene voorwaarden van DELL voordat je begint te mouwen over garantie en de wet!!!!!

Garantie
Dell garandeert dat Producten anders dan Producten van Derden gedurende twaalf maanden vanaf de Leveringsdatum vrij zullen zijn van gebreken, tenzij anders in de orderbevestiging is overeengekomen. Indien het Product binnen de garantietermijn een gebrek vertoont, zal Dell het binnen een redelijke termijn kosteloos herstellen of vervangen.
Voor door Dell aan Consumenten geleverde Producten van Derden is Dell gedurende zes maanden verantwoordelijk dat het afgeleverde Product aan de overeenkomst beantwoordt. Indien het Product binnen deze garantietermijn een gebrek vertoont, zal het binnen redelijke termijn worden hersteld of vervangen. De Klant kan zich rechtstreeks tot de fabrikant of toeleverancier wenden om een Product te laten herstellen of vervangen. Door fabrikant en toeleverancier aan Dell gegeven garanties voor Producten van Derden zullen steeds aan Klanten worden overgedragen. De garantie voor Software wordt door de licentiegever van de Software gegeven.
Voor Niet-Consumenten is de aansprakelijkheid van Dell, ongeacht of deze voortvloeit uit contract of onrechtmatige daad, voor gebreken aan Producten die Dell na aflevering zijn meegedeeld, beperkt tot de nakoming van deze garantieverplichtingen, met uitzondering van de in artikel 12 door Dell aanvaarde aansprakelijkheden.
Deze garantie is niet van toepassing indien het gebrek het gevolg is van een van buiten komende oorzaak en/of niet aan Dell toe te rekenen waaronder ongelukken, beschadiging, blootstelling aan water en kortsluiting.
Dell herstelt met gebruikmaking van componenten die nieuw zijn of daaraan technisch volledig gelijkwaardig in overeenstemming met de binnen de industrie geldende normen en gebruiken. Accu's voor notebooks worden met een 12 maanden durende, niet voor verlenging vatbare, garantie geleverd.Deze garantiebepalingen tasten de wettelijke rechten van Consumenten niet aan

Nou jij weer....Beterweter
Eerst lezen dan schreeuwen

Gesloten