LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell PC levertijd 2 maanden !!!
Dell PC levertijd 2 maanden !!!
Kreeg zojuist het tweede uitstel bericht van Dell dat de aflevering van mijn PC wederom vertraagd is. Totale wachttijd sinds de order bedraagt nu twee maanden met als excuus dat de DVD drive niet voorradig is.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de volldige productie van Dell desktops tot midden juli stil ligt ? Zijn er meer mensen met deze klacht ?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de volldige productie van Dell desktops tot midden juli stil ligt ? Zijn er meer mensen met deze klacht ?
Re: Dell PC levertijd 2 maanden !!!
Raar... Mijn Dell laptop was in 2 weken binnen.
Tjah, als je toch je computer wilt hebben met je huidige configuratie, dan moet je toch even afwachten. Anders bel je ze op en geef je aan dat je een ander dvd speler wilt zoals een Blueray ofzo
Tjah, als je toch je computer wilt hebben met je huidige configuratie, dan moet je toch even afwachten. Anders bel je ze op en geef je aan dat je een ander dvd speler wilt zoals een Blueray ofzo
In de elektronica wereld zijn momenteel nog steeds leverproblemen met componenten. Reden hiervoor zijn de aantrekkende economie en de problemen en Japan. Als Dell ervoor heeft gekozen om slechts 1 type DVD drive te willen gebruiken (waar vanuit support oogpunt wat voor te zeggen is) kan dit tot leverproblemen leiden.barnum schreef:Kreeg zojuist het tweede uitstel bericht van Dell dat de aflevering van mijn PC wederom vertraagd is. Totale wachttijd sinds de order bedraagt nu twee maanden met als excuus dat de DVD drive niet voorradig is.
@ xZonex: dat dacht ik dus ook, maar een Dell PC die eenmaal besteld is kan niet meer gewijzigd wordenAnders bel je ze op en geef je aan dat je een ander dvd speler wilt zoals een Blueray ofzo
@GJvdZ: maar dat zou betekenen dat er gedurende twee maanden geen enkele Dell PC met DVD speler meer zou worden geleverd .... en dat gaat er bij mij niet in !Als Dell ervoor heeft gekozen om slechts 1 type DVD drive te willen gebruiken (waar vanuit support oogpunt wat voor te zeggen is) kan dit tot leverproblemen leiden.
Inmiddels heeft de vriendelijke helpdesk van Dell aangeboden dat ik mijn order kan annuleren .... en een nieuwe direct leverbare PC kan bestellen met vergelijkbare specs inclusief DVD speler ... die dan wel EUR 120 duurder uitkomt. Dus eiegnelijk een zeer listige manier om de marges van Dell omhoog te krikken !
Dit was mijn derde en tevens laatste Dell PC ............ SPIJT
-
Een tip van deze kant, ga naar een computerspeciaal zaak en laat er 1 samenstellen en bouwen. Kan goedkoper zijn en.....je ziet/hoort gelijk wat er voorradig is en wat niet.
barnum
Advies: koopovereenkomst ontbinden en het produkt bij een speciaalzaak bestellen.
Maxiem.
Advies: koopovereenkomst ontbinden en het produkt bij een speciaalzaak bestellen.
Maxiem.
Inmiddels is mijn Dell PC binnengekomen (vóór de 2e herziene datum, dus die hadden ze ruim ingeplant) dus ik kan weer aan de slag. Maar in de toekomst ga ik zeker kijken of dit niet anders / beter kan.
-
- Contacteer:
Ik vraag me af of er verschil is tussen consument en zakelijk.
Voor mijn werk 2 desktops besteld - en 6 werkdagen later waren ze er al....
Voor mijn werk 2 desktops besteld - en 6 werkdagen later waren ze er al....
-
- Contacteer:
Koop een goede kloon en geen DELL-troep.
-
Dus alle Dell desktops, laptops e.d. zijn troep? Op basis waarvan?cvproductions schreef:Koop een goede kloon en geen DELL-troep.
-
- Contacteer:
Ik neem aan dat je kan onderbouwen dat Dell troep zou zijn?cvproductions schreef:Koop een goede kloon en geen DELL-troep.
Vanuit mijn werk ben ik al jaren met Dell machines bezig - en moet zeggen dat ze (voor zakelijk gebruik in elk geval) weinig problemen opleveren - en dat als er issues zijn, de onderdelen zeer eenvoudig om te wisselen zijn.
-
Complete onzin, kijk anders eens om je heen in een ziekenhuis/grote bedrijven of gewoon op de TV. Overal zie je Dell-Hardware. Er zit wel een flink verschil in service, particulier is het niet zo goed als Zakelijk waar de service gewoon heel goed is.Ik herken wel in de zaak van TS dat bv een DVD-brander (soms)een probleem kan geven omdat een Dell net even andere bevestigingen heeft waardoor je niet of moeilijker een ander merk brander/speler kan inbouwen dan een Dell omdat de bevestiging (kleine clipjes ) niet los verkrijgbaar zijn en een andere merk DVD-speler/brander niet op de juiste manier in de kast vast gezet kan worden.De Dell-hardware is prima in orde maar zelf zal ik altijd mijn Desktop-computers aan de hand van een door mij uitgezochte hardware laten bouwen ook al kom ik dan iets hoger uit qua prijs.cvproductions schreef:Koop een goede kloon en geen DELL-troep.
Als je er vanaf wilt moet je eerst een ingebrekenstelling sturen. Twee weken lijkt mij voldoende tijd voor ze om hun verbintenis na te komen. Je kunt gelijk melden dat als ze het dan nog niet hebben geleverd je de overeenkomst ontbind.
-
- Contacteer:
Tenzij men duidelijk aangeeft dat zaken vertraagd worden door externe oorzaken.
(Bijvoorbeeld - onderdelen uit Japen)...
Mijn ervaring als consument leert dat die communicatie soms totaal niet loopt - en de klant vertwijfeld zich afvraagt of Dell hem belazerd heeft.
Zakelijk gezien loopt de communcatie goed - maar voor servicecontracten word ook stevig betaald - dus dan mag je wel wat eisen hebben.
(Bijvoorbeeld - onderdelen uit Japen)...
Mijn ervaring als consument leert dat die communicatie soms totaal niet loopt - en de klant vertwijfeld zich afvraagt of Dell hem belazerd heeft.
Zakelijk gezien loopt de communcatie goed - maar voor servicecontracten word ook stevig betaald - dus dan mag je wel wat eisen hebben.