Beste forumgenoten,
Vorige zomer (juni 2011) heb ik een laptop gekocht bij Dell. (Type XPS 15z). De laptop vertoont dusdanig veel defecten dat hij al één keer vervangen is en inmiddels zes keer gerepareerd is. Voor iedere reparatie/vervanging heb ik bijzonder veel moeite moeten doen bij de klantenservice om mijn systeem gerepareerd te krijgen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en heb regelmatig naar supervisors moeten vragen om in aanmerking te komen voor reparaties binnen mijn garantie!
Inmiddels is de score:
- 10x ingeplande reparaties
waarvan:
- 6x reparatie uitgevoerd
- 3x niet komen opdagen
- 1x op tijd geannuleerd
Hardwarereparaties:
- 1x volledig nieuw systeem
- 2x nieuwe batterij
- 3x nieuw toetsenbord
- 1x nieuwe panelen
- 1x nieuw beeldscherm
- 1x netwerkkaart opnieuw aangesloten
- 3x defect veroorzaakt door monteur
Drie weken geleden is mijn begon mijn Dell weer problemen te vertonen, waarna Dell, na aandringen, een monteur langs heeft gestuurd. Deze monteur heeft de accu en het toetsenbord vervangen. Een week na de reparatie merk ik dat een deel van de toetsenbordverlichting niet functioneert, duidelijk een gevolg van de reparatie een week eerder.
Eenmaal Dell gebeld om te melden dat er iets fout is gegaan bij de reparatie, en om te vragen om het alsnog te repareren, blijkt dat Dell geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor de defecten die te danken zijn aan de 'reparatie'.
Mij wordt verteld dat ik óf €40,- moet betalen, óf mijn laptop moet opsturen (waardoor ik hem pakweg 3 weken kwijt ben). Het opsturen is voor mij echter geen optie, aangezien ik een student en ik mijn laptop daar dagelijks voor nodig heb. Ik vind het belachelijk dat ík opdraai voor de gevolgen van een mislukte reparatie en dat Dell zijn handen er (wederom) van af trekt.
Toen ik vervolgens de telefonische klantenservice herhaaldelijk vroeg om hun meerdere te spreken, werd dat keer op keer geweigerd.
Een klantenservice mag toch niet weigeren om door te verbinden naar een supervisor?
Ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken bij de klantenservice van Dell en ik ben het spuugzat. Wat kan ik doen?
Ik wil wel iedereen waarschuwen. De combinatie van slechte, falende hardware en een totaal ongeïnteresseerde, bureaucratische klantenservice is bijzonder frustrerend. Ik zou dan ook iedereen willen aanraden om vooral GEEN DELL te kopen want je komt er bekaaid vanaf.
MvrG
Joris Pierik
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell XPS 15z Defecten en slechte klantenservice!
-
Re: Dell XPS 15z Defecten en slechte klantenservice!
Ik kan het me levendig voorstellen, uit eigen ervaring een paar jaar geleden. Het enige wat toen nog wel eens hielp was een serieuze klacht plaatsen op het Amerikaanse Dell forum of zelf een persoonlijke email aan Michael Dell zelf maar ik geloof dat die laatste tegenwoordig niet meer actief bij het befrijf betrokken is.jorispierik schreef: Ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken bij de klantenservice van Dell en ik ben het spuugzat. Wat kan ik doen?
Ik wil wel iedereen waarschuwen. De combinatie van slechte, falende hardware en een totaal ongeïnteresseerde, bureaucratische klantenservice is bijzonder frustrerend. Ik zou dan ook iedereen willen aanraden om vooral GEEN DELL te kopen want je komt er bekaaid vanaf.
Na de lijdensweg die u hier heeft weergegeven zou ik er denk ik een punt achter zetten: goede schijfkopie als backup image maken en bij een goede plaatselijke dealer een HP, Asus of Acer aanschaffen. Niet dat die merken nu specifiek vrij van problemen zijn, verre van zelfs. Maar u heeft dan tenminste een plaatselijk bedrijf wat kan assisteren. Zoals gewoonlijk geldt hier ook het advies om vooral géén Packard (B)Hell te nemen.