LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DELL XPS 420 met vista GROTE MISKOOP
Re: DELL XPS 420 met vista GROTE MISKOOP
sata driver streamen op XP cd dmv: http://www.nliteos.com/ en je kunt zonder floppy XP installeren.
Gewoon de optie Sata in de bios op enhanced zetten, en je hebt helemaal geen driver nodig.
Je hebt dan wel prestatie verlies. De harddisk wordt dan als IDE gezien en niet als een SATA schijf. IDE is langzamer dan SATA.Geplaatst op 26 Jan 2008 00:54 door BBCS
Gewoon de optie Sata in de bios op enhanced zetten, en je hebt helemaal geen driver nodig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit problemen mee gehad heb.Je hebt dan wel prestatie verlies. De harddisk wordt dan als IDE gezien en niet als een SATA schijf. IDE is langzamer dan SATA.
Je moet het in dit anders zeggen:
IDE of SCSI.
Dus je kiest hier niet uit SATA of IDE, maar uit IDE of SCSI.
De oude IDE wordt ook wel PATA genoemd, en SATA betekent dus Serial Advanced Technology Attachment.
Ik beweer niet dat er problemen zullen optreden.Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit problemen mee gehad heb.
OK dan.
IDE is langzamer dan SATA.
IDE is langzamer dan SCSI.
PATA is langzamer dan SATA.
Het blijf allemaal hezelfde, zodra je jouw advies opvolgt en de BIOS instellingen verandert zodat XP zonder de SATA drivers geïnstalleerd kan worden zul je prestatie verlies hebben.
Heb ik nog nooit iets van gemerkt.Het blijf allemaal hezelfde, zodra je jouw advies opvolgt en de BIOS instellingen verandert zodat XP zonder de SATA drivers geïnstalleerd kan worden zul je prestatie verlies hebben.
De XPS 420 heeft NCQ (Native Command Queuing). Dit werkt alleen wanneer de harde schijf in SATA 'mode' wordt gebruikt. Vooral wanneer er een aantal applicaties tegelijkertijd draaien geeft dit wel degelijk een merkbaar verschil in performance (snelheid). Dit merk je bijvoorbeeld wanneer je een groot bestand aan het downloaden bent en tegelijkertijd de schijf defragmenteert. Beide processen belasten de harde schijf nogal. Momenteel is de harde schijf de 'bottleneck' in de PC.Geplaatst op 26 Jan 2008 01:37 door BBCS
Heb ik nog nooit iets van gemerkt.
http://www.michaeljordan.nl/NCQ.html
In het dagelijks gebruik zal het inderdaad allemaal niet zoveel uitmaken. Maar aangezien je dergelijke duurdere hardware (als het goed is ) niet voor niets aanschaft, vind ik dat je ook van die betere prestatie mogelijkheden gebruik moet maken.
@jor wie basht hier nu wie ? volgens mij ben jij hier Dell aan het bashen.Het is de laatste tijd mode om Microsoft hier te bashen en daar heb ik geen trek in. Deze problemen worden niet door microsoft veroorzaakt maar in dit geval door Dell dat voor particulieren slecht bekend staat.De poll laat ook geen ruimte voor gebruikers die wel tevreden zijn zoals ik. Draai nu 11 maanden op 3 computers/laptops Vista Premium en op wat kleine driverproblemen na met de webcam en printer ( beide vervangen ) draait het snel en vooral foutloos.Ook bij de mensen die ik kan met Vista is vrijwel niemand ontvreden over de werking van vista.Het ontbreken van drivers door hardware-fabrikanten was het grootste punt.
TS had al aangegeven dat op onverklaarbare wijze die ene keuze in de poll was weg gevallen ( lees maar even terug )
Verder geef je zelf aan ook problemen met de invoering van vista op jouw systemen te hebben gehad, nl. je hebt een nieuwe webcam en printer moeten aanschaffen.
Om het vergelijk DELL / MS nog maar even door te trekken zie :
http://www.webwereld.nl/articles/49229/ ... 2007-.html
en DELL :Wat de grootste loser betreft bestaat er weinig onenigheid: maar liefst 64,91 procent van de respondenten vindt Vista het slechtste product van 2007. Daarna volgen, na een hele tijd niets, twee Apple product op plaats twee en drie: de iPhone (9,94 procent) en Apple TV (5,26 procent).
Op nummer drie van de toppers staat, enigszins verrassend, de Dell computer met Ubuntu (13,45 procent). Daarna volgen de Intel Core 2 Duo processors (12,28 procent) op plaats vier. De nieuwste Linux Ubuntu versie, 7.04, sluit de topvijf van beste producten uit 2007 met 10,53 procent van de stemmen
@TS even de software vergeleken, dat Abobe pakket is alleen 32 bits vista certified. Nu heb ik niet de wereld verstand ven al die processor typen, maar het DELL systeem dat je beschrijft kent meerdere processor uitvoeringsmogelijkheden.
Ik weet niet of ze per ongeluk 64 bits zijn, en je ook een 64 bits vista hebt geinstalleerd, waardoor e.e.a. i.c.m. de software niet gegarandeerd werkt.
anyone?
Ik weet niet of ze per ongeluk 64 bits zijn, en je ook een 64 bits vista hebt geinstalleerd, waardoor e.e.a. i.c.m. de software niet gegarandeerd werkt.
anyone?
Beetje overdreven natuurlijk. Dell maakt prima computers en is heel vaal goedkoper als wie dan ook. De Poll had gemakkelijk kunnen worden gewijzigd.Maar goed, jou mening over microsoft is reeds lang bekend en dat is je goed recht.Ik ga binnenkort alleen met iMac Met als OS Leopard verder maar mijn Vista-computer werkt ook snel en volkomen foutloos.@jor wie basht hier nu wie ? volgens mij ben jij hier Dell aan het bashen
Mensen zitten weer volop te zeuren!Maar goed, jou mening over microsoft is reeds lang bekend en dat is je goed recht.Ik ga binnenkort alleen met iMac Met als OS Leopard verder maar mijn Vista-computer werkt ook snel en volkomen foutloos.
Dat Microsoft voor Vista de eerste servicepack gaat uitbrengen, daarover zijn de mensen volop aan het zeuren.
Maar Apple heeft al de TWEEDE Service pack voor de Leopard uitgebracht, waarin ze nog veel bugs verhelpen, daar spreekt geen mens dan over.
Wat een hypocriete gedoe zeg!
Zoals ik al zei, mijn Vista-computer draait foutloos.maar mijn Vista-computer werkt ook snel en volkomen foutloos.
Jij bent de enige die het in dit topic over servicepacks heeft.Geplaatst op 26 Jan 2008 22:20 door BBCS
Dat Microsoft voor Vista de eerste servicepack gaat uitbrengen, daarover zijn de mensen volop aan het zeuren.
ik heb zelf ook recentelijk een xps 420 aangeschaft (met vista) en ik kan melden dat het apparaat draait als een zonnetje; op een paar kleine huis-tuin-en-keuken-Vista-tweaks na.
Fijn dat er ook eens een ander geluid is dan al dat Microsoft/Vista-gebash. Hier intussen een nieuwe laptop als desktop-vervanger en uiteraard opnieuw gewoon met Vista Premium.Kon hem ook met XP Pro krijgen maar daar heb ik geen seconde over nagedacht.
Mvg Jor.
Mvg Jor.
-
de fabrikant van de PC hoort te zorgen dat vista goed functioneert op dat model, als dat dus niet lekker samen werkt dan heeft de fabrikant gefaald in het goed samenstellen van een vista compatibel computer
en ik zie veel personen aandringen op linux, terwijl dat voor veel mensen gewoon geen goede keuze is.
de meeste consumenten zitten er niet op te wachten dat het ineens anders is.
en ik zie veel personen aandringen op linux, terwijl dat voor veel mensen gewoon geen goede keuze is.
de meeste consumenten zitten er niet op te wachten dat het ineens anders is.
Inderdaad. Maar als je de problemen van TS leest, lijkt het meer op een defect hardware onderdeel. We zullen het waarschijnlijk nooit weten want TS is hier al lang weer vertrokken.Geplaatst op 15 Apr 2008 22:51 door Moppentappers
de fabrikant van de PC hoort te zorgen dat vista goed functioneert op dat model, als dat dus niet lekker samen werkt dan heeft de fabrikant gefaald in het goed samenstellen van een vista compatibel computer
Er wordt hier niet op Linux aangedrongen. Linux wordt alleen maar als voorbeeld genomen om te laten zien dat het wel degelijk mogelijk is een ander OS op deze PC te installeren. Op pagina 1 staat dan ook:en ik zie veel personen aandringen op linux
"Natuurlijk hoef je geen Linux te draaien. met mijn opmerking "Dat kan niet kloppen. Linux is immers gewoon op deze PC te installeren." wil ik alleen maar zeggen dat ook XP gewoon op deze PC geïnstalleerd kan worden."
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. De ene zweert bij XP of Vista, de ander bij Apple of Linux. Het is gewoon belangrijk en goed als het mogelijk is om uit meerder producten (OS-en) te kunnen kiezen.terwijl dat voor veel mensen gewoon geen goede keuze is.
Daar zie je inderdaad al genoeg klachten over van mensen die van XP vaar Vista over gaan.de meeste consumenten zitten er niet op te wachten dat het ineens anders is.
Waarom kun je bij bovenstaande pol niet aangeven dat zowel je Dell als Vista uitstekend functioneren?
Zo is het wel een uiterst ongebalanceerde vraagstelling.
Heb zelf nu voor mijn gezin 3 Dells met Vista aangeschaft en ze functioneren alle drie prima.
Zo is het wel een uiterst ongebalanceerde vraagstelling.
Heb zelf nu voor mijn gezin 3 Dells met Vista aangeschaft en ze functioneren alle drie prima.
"en ik zie veel personen aandringen op linux, terwijl dat voor veel mensen gewoon geen goede keuze is.
de meeste consumenten zitten er niet op te wachten dat het ineens anders is."
Waarom zou dat geen goede keuze zijn?
Alleen omdat de meeste consumenten gewoonweg vastgeroest zitten of elkaar na lopen te bouwen?
Want wat ik zo her en der in de praktijk zo tegenkom aan al dan niet werkelijke computerkenners komt het altijd neer op dat ze alles rond Windows kennen en dan houdt het ook voor de volle honderd procent op.
Vraagt iemand hen wat, dan is het ook niet anders dan te verwachten valt, Windows moet het zijn.
Want ja, de vermeende computerdeskundige kent ook niets anders en is zelfs niet van zins ook maar kennis van iets anders te nemen.
En omdat diens hele omgeving dan ook nooit iets anders ziet kun je zo'n stelling makkelijk blijven volhouden.
Terwijl de bewuste persoon die voor zijn doeleinden voldoende zou hebben aan een goedkoop Linux computertje waarop hij geen enkele moeite hoeft te doen voor wat virusbestrijding e.d. aangaat opgescheept wordt met een Windows systeem waarvoor die voor elke handeling uiteindelijk die deskundige nodig heeft om het apparaat van malware vrij te houden.
Maar ja, op die manier hou je jezelf natuurlijk wel in de picture als "computerexpert".
de meeste consumenten zitten er niet op te wachten dat het ineens anders is."
Waarom zou dat geen goede keuze zijn?
Alleen omdat de meeste consumenten gewoonweg vastgeroest zitten of elkaar na lopen te bouwen?
Want wat ik zo her en der in de praktijk zo tegenkom aan al dan niet werkelijke computerkenners komt het altijd neer op dat ze alles rond Windows kennen en dan houdt het ook voor de volle honderd procent op.
Vraagt iemand hen wat, dan is het ook niet anders dan te verwachten valt, Windows moet het zijn.
Want ja, de vermeende computerdeskundige kent ook niets anders en is zelfs niet van zins ook maar kennis van iets anders te nemen.
En omdat diens hele omgeving dan ook nooit iets anders ziet kun je zo'n stelling makkelijk blijven volhouden.
Terwijl de bewuste persoon die voor zijn doeleinden voldoende zou hebben aan een goedkoop Linux computertje waarop hij geen enkele moeite hoeft te doen voor wat virusbestrijding e.d. aangaat opgescheept wordt met een Windows systeem waarvoor die voor elke handeling uiteindelijk die deskundige nodig heeft om het apparaat van malware vrij te houden.
Maar ja, op die manier hou je jezelf natuurlijk wel in de picture als "computerexpert".