meer zonder dan met verbazing heb ik alles is even zitten lezen.
En dat meer zonder verbazing is: mijn zoon heeft daar 1 maand gewerkt en hij had het al over deze rare praktijken van hun.
Inderdaad zijn er de zogenaamde bonussen voor het personeel.Het geval was nl. dat hij de ene week thuis kwam met een gewonnen presentje en de volgende week kon hij opduvelen.
Hij had niet voldoende verkocht.
Het is te gek voor worden,dat dit mogelijk is.
Iedereen die daar wilt gaan werken,raad ik het ten sterkste af.
Het is een zeer oneerlijk bedrijf zowel voor het personeel als voor de mensen die zij bellen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] digitale camera bij Active Business Systems BV
Re: digitale camera bij Active Business Systems BV
Hierbij een melding over active business systems. Anderhalf jaar geleden werd ik benaderd op dezelfde manier als zovelen van u. Mijn advies is heel simpel, stuur de zending retour, let wel met bevestiging hierbij!! Ik ben al diverse malen in contact geweest met het incsassobureau welke A.B.S. in geschakeld heeft, zelf zij verklaren hun eigen client voor gek. Ik heb aangegeven dat ik gerechtelijke stappen ga ondernemen tegen A.B.S.. Want dergelijke verkoop praktijken kunnen niet door de beugel. Als er mensen zijn die mee willen gaan in deze strijd, gaarne contact opnemen met mij. Mijn mailadres is : [email protected].
Ook wij worden regelmatig gebeld door een medewerk(st)er van ABS. Zo ook vandaag. Ook wij werden (wederom) gebeld naar aanleiding van de enquête (welke enquête?!?). De medewerkster had in elk geval goed nieuws: vanwege de goede verkoopresultaten kreeg deze medewerkster promotie. De promotie betekende dat ze voor het komende jaar in het hoofdkantoor van ABS in Los Angeles (Amerika) aan de slag gaat (voorheen was dit overigens altijd Denemarken). Omdat ook wij bijgedragen hadden aan deze goede verkoopresultaten kregen wij een geschenk in de vorm van schitterende kristal glazen aangeboden. Er kan gekozen worden uit wijn (rode of witte) of port glazen. Als ze echt alle geschenken toegezonden hadden dan had ik nu al een winkel hierin kunnen beginnen. Omdat de medewerkster er dus voor een jaar tussen uit gaat worden de toners aangeboden voor de introductieprijs. Ook worden prijsgaranties aangeboden voor over een jaar! En....wij hebben nog nooit toners afgenomen bij ABS! Wanneer ik aangeeft de komende 2 jaar nog vooruit te kunnen wordt het gesprek netjes naar een einde gebracht en afgebroken (in het verleden gebeurde dit nog wel eens abrupt).
Geachte redactie van Radar,
Besteed op T.V. a.u.b. aandacht voor dit probleem bedrijf en de door hun gehanteerde agressieve verkoopmethoden. U zult hierop zeker meer reacties krijgen.
Succes.
Besteed op T.V. a.u.b. aandacht voor dit probleem bedrijf en de door hun gehanteerde agressieve verkoopmethoden. U zult hierop zeker meer reacties krijgen.
Succes.
Hoi,
Blijkbaar heeft het bedrijf active business systems bv haar methode
aangepast en stuurt nu zonder te bellen bevestigingen en fakturen zonder goederen te leveren. Zo ontving ik op 08-11-2004 een bevestiging waarin ik 2 tonercatridges zou hebben besteld voor een type laserprinter wat ik helemaal niet eens heb. Ach dacht ik, het zal wel weer zo'n verkoop truuk zijn dat het de bedoeling is dat je ze belt zodat ze je gegevens kunnen noteren. Ik heb op de bevestiging dus geen actie ondernomen. Op 25-11-2004 ontving ik plotseling de faktuur ter waarde van EUR 474,81. Let wel dat er tot op heden nog helemaal niets geleverd is aan mij.
Het enige probleem voor hun is dat ze gebruik maken van een bedrijfsnaam die al een tijd niet meer bestaat. Buiten dat ze mijn naam verkeerd spellen en die dus waarschijnlijk uit een oud register hebben opgedoken is het ook nog zo dat het bedrijf verzuimt het BTW nummer te vermelden op de faktuur. Voor zover ik weet is dat sinds 1 januari 2004 verplicht om te doen.
Een hoop fouten die aantonen dat het bedrijf ongevraagt fakturen stuurt. Ik denk dat het tijd wordt voor het programma RADAR daar eens verhaal te gaan halen. Ik ga dit bedrijf in iedergeval terugpakken op mijn eigen manier en dat zouden jullie allemaal moeten doen. Stuur ze maar een faktuur voor de tijd dat je ermee bezig bent. Niet betalen? deurwaarder erop zetten. Dat is toch precies hetgeen wat Active Business Systems BV doet?
Blijkbaar heeft het bedrijf active business systems bv haar methode
aangepast en stuurt nu zonder te bellen bevestigingen en fakturen zonder goederen te leveren. Zo ontving ik op 08-11-2004 een bevestiging waarin ik 2 tonercatridges zou hebben besteld voor een type laserprinter wat ik helemaal niet eens heb. Ach dacht ik, het zal wel weer zo'n verkoop truuk zijn dat het de bedoeling is dat je ze belt zodat ze je gegevens kunnen noteren. Ik heb op de bevestiging dus geen actie ondernomen. Op 25-11-2004 ontving ik plotseling de faktuur ter waarde van EUR 474,81. Let wel dat er tot op heden nog helemaal niets geleverd is aan mij.
Het enige probleem voor hun is dat ze gebruik maken van een bedrijfsnaam die al een tijd niet meer bestaat. Buiten dat ze mijn naam verkeerd spellen en die dus waarschijnlijk uit een oud register hebben opgedoken is het ook nog zo dat het bedrijf verzuimt het BTW nummer te vermelden op de faktuur. Voor zover ik weet is dat sinds 1 januari 2004 verplicht om te doen.
Een hoop fouten die aantonen dat het bedrijf ongevraagt fakturen stuurt. Ik denk dat het tijd wordt voor het programma RADAR daar eens verhaal te gaan halen. Ik ga dit bedrijf in iedergeval terugpakken op mijn eigen manier en dat zouden jullie allemaal moeten doen. Stuur ze maar een faktuur voor de tijd dat je ermee bezig bent. Niet betalen? deurwaarder erop zetten. Dat is toch precies hetgeen wat Active Business Systems BV doet?
Ik heb er gewerkt en kan alles beamen wat er geschreven wordt.
Telefoonnummer van de directie: 010-2827888
Faxnummer van de directie: 010-2142024
Eén tip: Zodra het pruduct ontvangen wordt, rijdt naar Rotterdam, en breng het persoonlijk terug naar de directie (Joakim Heden) en vraag om een schriftelijke ontvangstbevestiging !!
Telefoonnummer van de directie: 010-2827888
Faxnummer van de directie: 010-2142024
Eén tip: Zodra het pruduct ontvangen wordt, rijdt naar Rotterdam, en breng het persoonlijk terug naar de directie (Joakim Heden) en vraag om een schriftelijke ontvangstbevestiging !!
Ja, dat heb ik ook meegemaakt. Omdat ik als eenmansbedrijf jaaaren doe met één tonercassette zou ik helemaal niets hebben aan twee tonercassettes. Toen ging de verkoper zogenaamd even overleggen en kwam toen terug met het verhaal dat ze in mijn geval ook wel één cassette wilden sturen. Nou ben ik wijs genoeg om NOOIT in te gaan op telefonische aanbiedingen, hoe aantrekkelijk die ook lijken, dus heb ik dat aanbod toch maar afgeslagen. O ja, die organizer heb ik ook nog nooit gezien, maar misschien komt die nog met Sint Juttemis. Als ze me nog eens een keer bellen heb ik wel een paar lastige vragen voor de beller.De toners werden verkocht in pakketjes van twee. Vaak wilde mensen alleen maar een toner om te proberen. Maar dat mocht eigenlijk niet, dus moesten we het aan de manager vragen. In werkelijkheid waren we hier al op voorbereid en deden we alsof we het gingen vragen zodat de klant zich speciaal voelde.