LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door 16again »

Met de juiste tools heb je binnen 5 minuten toegang
Ja, met pebuilder CDtje opstarten, kan je direct bij de bestanden
Een strong admin wachtwoord kraken duurt volgens mij wel langer.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste 16again ....
zullen we er nu weer over ophouden voor
straks IEDEREEN weet wat WIJ weten ......
en dus mijn PC kan kraken :wink: :lol:

>cybertje<

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een strong admin wachtwoord kraken duurt volgens mij wel langer.
Maar als ik de harde schijf uit jouw computer haal en ik koppel die schijf aan mijn computer, dan kan ik alle gegevens tevoorschijn halen.

Dit klinkt misschien als illegale praktijken en als hacken.

Maar soms moet je wel, om de gegevens van de klanten veilig te stellen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

zullen we er nu weer over ophouden voor
straks IEDEREEN weet wat WIJ weten ......
en dus mijn PC kan kraken
Ik heb helemaal niet gezegd hoe ik dat precies doe.

Dus je hoeft niet bang te zijn dat mensen jouw gaan hacken. :wink:

Toolboy

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Laat ik eens terug gaan naar de topic start.

Waarom zou je geen computer in de supermarkt kopen.
In ons land gaan er super stores komen, er zijn er al enkele.
In de U.S.A. Canada Aussieland is dit heel gewoon,wij lopen hier wat dat betreft nog wat achter.

Wen er alvast maar aan .

Groet T

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waarom zou je geen computer in de supermarkt kopen.
In ons land gaan er super stores komen, er zijn er al enkele.
In de U.S.A. Canada Aussieland is dit heel gewoon,wij lopen hier wat dat betreft nog wat achter.
Tja, sommige superstores moeten wij verhinderen dat zij hier in Nederland vaste grond krijgen.

Want die zijn zo goedkoop, dat zij de rest kapot concurreren.
En dat moeten wij niet hebben, en dus voorkomen.

En als zij op de dezelfde manier hun electronica verkopen zoals de Aldi doet, dan zijn we er al helemaal niet bij gebaat.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Concurrentie is altijd gezond. Ik ken wel al wat plannen van deze superstores en die groeien zo ver uit dat zij ook service kunnen gaan leveren. Denk aan Wallmart e.d.. Binnen een jaar of tien zijn die hier ook en door hun zal het definitief einde verhaal zijn voor zowel een deel van de internet shops als de kleine zelfstandige. Die superstores zijn zo groot dat ze ook gewoon service zullen inkopen en afdwingen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het gevaar van die krankzinige superstores is dat zij dermate goedkoop zijn, dat zij de concurrentie vermorzelen.

Dus blijven dan alleen die grote superstores over.

Voor de werkgelegenheid is dat zeker niet goed.

En je hebt dan als consument geen keuze waar je dan je producten kunt gaan kopen.

Ik denkt zelf dat het concept van die superstores niet goed is voor de werkgelegenheid en voor de consumenten.

Goede concurrentie is goed, maar met de komst van die superstores is het geen eerlijke en goede concurrentie.

Die superstores willen maar 1 ding.

Graaien en de rest kapot maken.

Als zij failliet gaan, dan is de concurrentie allang failliet.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door gravedigger »

In principe had Maxis ook dat concept T. Alleen hier mislukt het, waar het b.v. in Duitsland heel gewoon is. Misschoen omdat dat soort soort zaken op afgelegen plekken lagen zoals Muiden voor A'dam. Als dat nee; ,eer naar de rand van de stad wordt getrokken pf insidtrieterreonen, zal dat veel meer succes hebben.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op zich is dat niet zo moeilijk.

Gewoon wereldwijd B producten super groot inkopen en die idioot laag geprijst verkopen.

Dus dat je dan 50% tot 75% goedkoper als de concurrentie kan zijn.
En dan geen service verlenen, want dat kost alleen maar geld.

En aangezien er dan toch nog veel mensen zijn die heel naïef zijn en alleen voor die goedkope bedragen gaan, hebben ze zo een grote markt aandeel te pakken.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Voor zover ik weet zijn er al concrete plannen om binnen niet al te lange tijd deze mega stores te bouwen rond drukke steden en later ook rond de kleine. Het lijkt op het concept van Maxis, alleen dan een x keer zo groot en mét service, etc.etc..

Concurrentie zal er blijven, maar dan in de vorm van groot tegen groot. Het worden zaken waar je én het grootste assortiment én de beste merken tegen de laagste prijs en met de beste service krijgt en binnen 5 minuten sta je er mee buiten en binnen x uur brengen ze het thuis. Dat is de doodsteek voor alle kleine zaken én internet, maar zolang er maar concurrentie blijft is er niets aan de hand. Je krijgt dan gewoon dat zaken als ikbenik opgaan in het grote geheel en als het ware een bedrijf in een bedrijf gaan runnen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

En daar zit nu precies het gevaar voor de kleine ondernemer. Men zoekt toenadering voor het verlenen van service en daarmee geeft men zoveel werk aanbod dat de meeste bedrijfjes daardoor klanten gaan verliezen omdat reparaties te lang gaan duren.
Na verloop van tijd wordt ineens dat aanbod wat er eerst was over- geheveld naar een ander (slachtoffer) bedrijf.
Men heeft zich teveel geconcentreerd op het grote aanbod wat nu ineens weg valt en de vroegere klanten zijn ook weg, dan is het heel snel over. En dat is waar die Megastore bedrijven op uit zijn.
Weg concurrentie!
Leuk om er bij te hebben, maar laat het nooit gaan overheersen en zorg voor voldoende klandizie als back-up, want men is bang om die grote klant te verliezen en geeft die de hoogste prioriteit. Beter in dat geval die grote klant wat langer te laten wachten, want die raak je toch kwijt!

Vr. Gr. Hans.

Toolboy

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ zoef.

Deze ontwikkeling van de mega/supers is niet meer tegen te houden.
De megastore komt er overal in nederland.

groet T

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door cybertomaat »

He T ........

Heb je soms aandelen in zo'n super/hyper/megastore :?: :lol:
Geintje hoor ... moet kunnen toch ???

Ik had mijn meldingen voor dit topic uit staan maar jullie zijn er
behoorlijk druk geweest zie ik nu.
Concurrentie zal er blijven, maar dan in de vorm van groot tegen groot. Het worden zaken waar je én het grootste assortiment én de beste merken tegen de laagste prijs en met de beste service krijgt en binnen 5 minuten sta je er mee buiten en binnen x uur brengen ze het thuis. Dat is de doodsteek voor alle kleine zaken én internet, maar zolang er maar concurrentie blijft is er niets aan de hand.
Hoe kan je iGn zeggen : zolang er maar concurentie is/blijft is er niks
aan de hand . Tuurlijk is er wel wat aan de hand!!! Alles ,maar dan ook
ALLES word steeds onpersonelijker ... en als er alleen nog groot tegen groot concurentie zal het niet lang meer duren duren voor (illigale)
prijsafspraken de prijs van hun "troep" nog kunstmatig gaan opvoeren ook ...... nou ....... mij niet gezien hoor!!!

Dan ga ik nog liever naar een GOEDE HOBBYIST die iig met LIEFDE
en AANDACHT VOOR ZOWEL MIJ ALS MIJN PC (e.d.) werkt ...
en ben ik zelfs bereid deze MEER TE BETALEN als de "super/megastore"

>cybertje<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 25 aug 2007 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Men zoekt toenadering voor het verlenen van service en daarmee geeft men zoveel werk aanbod dat de meeste bedrijfjes daardoor klanten gaan verliezen omdat reparaties te lang gaan duren.
Wat gebeurd er dan als een consument binnen de garantieperiode virussen en spyware op zijn computer heeft staan?

Dan wordt gewoon gratis de computer omgeruild voor een nieuwe!

Gewoon te bezopen.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door 16again »

Ook de groenteboer,slager en bakker op de hoek konden niet tegen de supermarkt op......
Wie mist ze nog?
Wat gebeurd er dan als een consument binnen de garantieperiode virussen en spyware op zijn computer heeft staan?
Bij reparatie is het sowieso gewoon het makkelijkst om de machine compleet te re-imagen. Is ie gegarandeerd virus en spyware vrij.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Wat gebeurd er dan als een consument binnen de garantieperiode virussen en spyware op zijn computer heeft staan?


Bij reparatie is het sowieso gewoon het makkelijkst om de machine compleet te re-imagen. Is ie gegarandeerd virus en spyware vrij.
Dat doe ik zelf ook, maar ik zet daarbij wel de persoonlijke gegevens veilig.

Maar daar doel ik niet op.

Zit er een virus op of spyware?
Dan wordt in de garantieperiode de gehele computer vervangen. De klant krijgt dan gelijk een complete nieuwe computer mee.

Is de harde schijf kapot?
Dan wordt de complete computer vervangen.

Over dat idioterie heb ik het over.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Zit er een virus op of spyware?
Dan wordt in de garantieperiode de gehele computer vervangen. De klant krijgt dan gelijk een complete nieuwe computer mee.

Is de harde schijf kapot?
Dan wordt de complete computer vervangen.
(was even fietsen)

Technisch gezien heb je gelijk,
Echter economisch gezien niet. die computer gaat retour fabrikant, kan die het oplossen.

De megastore is er al 2 kwijt van het grote aantal dat ie goedkoop had ingekocht ipv 1. De ene krijgt hij gecrediteerd.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door 16again »

Dan wordt de complete computer vervangen.
Over dat idioterie heb ik het over.
En wat gebeurt er dan met die oude?
Krijgt iemand anders die niet gewoon?
Dit werkt weldegelijk zo bij HP met tape units. (heb al teveel tape units in 3 jaar garantie omgeruild gekregen)

Ook in de electronica heb ik meegemaakt dat door lage aanschafprijzen de vraag naar reparatie verdamptte. Wat kostte een TV anno 1978 en wat kost die anno 2007? En hoe is het uurtarief van die reparateur sindsdien veranderd?

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

En wat gebeurt er dan met die oude?
Krijgt iemand anders die niet gewoon?
Dit werkt weldegelijk zo bij HP met tape units. (heb al teveel tape units in 3 jaar garantie omgeruild gekregen)
Zie boven, dit alles hangt van de aantallen af. bij zeer grote aantallen geldt de wet van de grote getallen, en moet je dus rekening houden met een percentage uitval. Dat wordt in de kostprijs verrekend.

Dit effect kon je in het begin zien met TFT schermen. Er waren nog al eens teveel pixels defect, hierdoor waren ze duurder. Tegenwoordig is het productie proces dermate onder controle dat je schermpjes kunt kopen voor 99 euro ex, met 1440x900 resolutie

Tape units worden in kleinere aantallen verkocht, bevatten complexe techniek, en zullen dus bij uitval eerder gerepareerd worden.

Gesloten