LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door aussienl »

Trouwens? Wat denk je ervan als de PC winkels nou eens fatsoenlijk koffiemachines plaatsen? Ga ik daar mijn lunchpauze houden.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Trouwens? Wat denk je ervan als de PC winkels nou eens fatsoenlijk koffiemachines plaatsen? Ga ik daar mijn lunchpauze houden.
Ik heb hier Senseo.

Is dat ook goed? :wink:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door aussienl »

Alleen als het capucino is

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 27 Aug 2007 15:12 door ikbenik


Ik heb hier Senseo.

Is dat ook goed?
Nou gaan we het over koffie hebben.

Senseo ikbenik als het maar een nieuwe is want die oude
zijn niet goed lees ik net .Doe er al 5 jaar mee hoor zonder storing
maar ze zijn niet goed.Hoop ook niet dat jou Senseo uit de
joenaaitmesteeds komt anders krijg je explosie koffie. :shock:

falcon2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2007 21:20

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door falcon2 »

ikbenik, als je zo verder doet kan je misschien een ALDI openen :lol:

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Waarbij de vraag niet beantwoord is, of dat melk of puur betreft.
Maakt niet uit als het maar naast de computer staat 8)

Bij ons in't dorp is er inderdaad een electronica shop náást de aldi die PC's verkoopt......

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Het hagelt, het hagelt
hagelsslag van Venz
Hele grote korrels
Venz Venz Venx :)

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Ze hebben bij de ALDI geen Venz! :lol:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door gravedigger »

K*t tent :evil: Nou ja, als ze maar goeie PC's hebben ;)

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Netspanning maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit. Sommige moderne apparaten hebben een zelf regulerende voeding die zichzelf op de netspanning aanpast. Loopt van 110 tot 240 volt.
Wel electronische apparaten met schakelende voeding, bij een stofzuiger gaat dit niet op!

Vr. Gr. Hans.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarnaast kwam ik een dag geleden erachter dat de voorwaarden out-of-date zijn en dat ik die binnen zeer korte termijn ga aanpassen en up-to-date ga maken.

Zo zijn er inderdaad een paar artikelen die niet volgens de wet zijn, en die worden dus binnenkort ook aangepast.

Dus wat dat betreft wil ik achter deze discussie een punt achter zetten.
Als de voorwaarden zijn aangepast (en dat denk ik waarschijnlijk binnen een week) dan mogen jullie er weer kritisch naar kijken.
Ik heb de AV aangepast naar de huidige regels.

Als het goed is, staan er geen zaken meer in die niet volgens de Nederlandse Wetgeving is.

Zowel, dan hoor ik dat uiteraard graag! :lol: :wink:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Controleer wel even of ze nog opgaat voor bedrijven. Dat deed de eerste namelijk wel en omdat daar de wetgeving anders is gebruik je daar de AV voor. Je wilt niet aan bedrijven leveren met voorwaarden die voor consumenten zijn.

Je eerste voorwaarden waren goed, doch niet altijd van toepassing omdat de consumenten wetgeving van kracht is. Als die niet van kracht is val je terug op de AV, maar die moet dan wel in orde zijn. Dat er hier iemand als consument last van heeft is zijn probleem.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je eerste voorwaarden waren goed, doch niet altijd van toepassing omdat de consumenten wetgeving van kracht is. Als die niet van kracht is val je terug op de AV, maar die moet dan wel in orde zijn. Dat er hier iemand als consument last van heeft is zijn probleem.
Een aantal puntjes waren niet conform de wetsregels. En die heb ik dus aangepast.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

De wetsregels voor bedrijven zijn anders, dus als je aan een bedrijf levert moet de AV hierop afgestemd zijn. Als je daar rekening mee houd is het prima.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

De wetsregels voor bedrijven zijn anders, dus als je aan een bedrijf levert moet de AV hierop afgestemd zijn. Als je daar rekening mee houd is het prima.
Klopt, alleen lever ik én aan particulieren én aan bedrijven.

Dus moet ik een algemene AV hanteren en kan ik niet ieder apart.

Zou wel kunnen, maar is niet handig.

De AV geldt zowel voor particulieren als voor bedrijven.

Voor zover ik het na kan gaan staan er geen dingen in die wel voor de particulieren gelden en niet voor bedrijven.

De particulieren hebben een betere bescherming dan de bedrijven, maar dat verschil is in mijn AV niet opgenomen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat is zoals de meeste bedrijven het doen. Die stellen de AV op met regels voor bedrijven. Waar de particulieren worden benadeeld door de AV hanteren ze het gewone wetboek. Anders krijg je dat één van de twee onjuist behandeld wordt.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Veel consumenten vragen zich af waarom dat de winkelier een AV hanteren.

Dat is om de winkelier zichzelf te beschermen tegen de rotte appels onder de consumenten.

Soms hanteren ze regels die volgens de wet niet mogen.
Soms is dat om zelf beter te worden, maar steeds vaker zie je dat de wetgever de winkelier het verdomd moeilijk maakt om zichzelf tegen de rotte appels te kunnen beschermen.

De wetgever (en vooral Europa) is van mening dat de consument ten aller tijden te moeten beschermen tegenover de boze wereld van de winkeliers. (ahum :shock: )

Dus daardoor worden sommige regels zo gemaakt dat de winkelier zich heel moeilijk tegenover de rotte appels tussen de consumenten kan beschermen.

En daarom hanteren de meeste winkeliers de algemene voorwaarden.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door aussienl »

Dus daardoor worden sommige regels zo gemaakt dat de winkelier zich heel moeilijk tegenover de rotte appels tussen de consumenten kan beschermen.

En daarom hanteren de meeste winkeliers de algemene voorwaarden.
Er zijn een aantal nationale wetten en Europese wetten. AV's kun je zoveel maken als je wilt, ze zijn alleen geldig als alles binnen deze wettelijke kaders vallen. Veel bedrijven maken in hun AV uitzonderingen. Klinkt heel leuk maar als deze niet binnen de wettelijke regels vallen zijn het schijnregels die totaal geen waarde hebben. Daar komt nog bij? AV's hebben alleen een wettelijke basis als de klant er met nadruk op gewezen wordt. Op het moment dat een AV op een website staat of zelfs alleen ergens onder een rekening o.i.d. verwezen wordt naar de AV hebben ze al geen wettelijke basis meer (uitspraak Hoge Raad 2005)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

AV's hebben wel degelijk een wettelijke basis. Eén uitspraak verandert niet zoveel hoor. Zolang de AV duidelijk en makkelijk te vinden is heb je jezelf eraan te houden zolang deze de wet niet voorbij gaat.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er zijn een aantal nationale wetten en Europese wetten. AV's kun je zoveel maken als je wilt, ze zijn alleen geldig als alles binnen deze wettelijke kaders vallen. Veel bedrijven maken in hun AV uitzonderingen. Klinkt heel leuk maar als deze niet binnen de wettelijke regels vallen zijn het schijnregels die totaal geen waarde hebben.
De degene die deze regels maken zijn zo geopsedeerd om de consument te beschermen, dat ze tever doorschieten.

De winkeliers die eerlijk zijn willen zichzelf beschermen tegen de rotte appels onder de klanten.

En de overheden willen deze zelfbescherming inperken, omdat die regels die de winkeliers hanteren een beperking zijn voor de consumenten.
Ze willen dus alle beperkingen verbieden, zelfs voor de rotte appels.

Laat ik dit zeggen:

Als een consument verdomt om te betalen, en dat komt helaas nog wel eens voor, dan kan ik naar mijn centen fluiten als het factuurbedrag onder de €400,- is.

En dat heb ik nu al 2 keer meegemaakt.

Als de regels van de consumenten bij mij van toepassing waren, had ik deze klanten voor de rechter kunnen dagen. Nu dus niet.

De verschillende overheden gaan er gewoon vanuit dat wij als winkeliers een geldboom in de tuin hebben staan.

Het zou de overheden sieren om te kijken naar het totaalplaatje en niet alleen naar de consument.

MAAR DAAR ZIJN ZE VEEL TE STOM EN DE DOM VOOR!!! :evil:

Gesloten