Je weet zelf ook wel dat dit onzin is. Als je een legitieme claim hebt bij een klant moet hij gewoon betalen. Alleen om een procedure te starten voor een bedrag kleiner als € 400 is niet rendabel. Dit heeft niets met wetten en regels te maken.Als een consument verdomt om te betalen, en dat komt helaas nog wel eens voor, dan kan ik naar mijn centen fluiten als het factuurbedrag onder de €400,- is.
1) De Hoge Raad heeft uitgesproken dat de klant (consument EN bedrijf) gewezen moet worden op de algemene voorwaarden.Eén uitspraak verandert niet zoveel hoor. Zolang de AV duidelijk en makkelijk te vinden is heb je jezelf eraan te houden zolang deze de wet niet voorbij gaat.
2) De aanbieder moet de voorwaarden aanbieden aan de afnemer
3) 1 Uitspraak van de Hoge Raad bepaalt wat wel en niet kan
Dit is een constante in al je commentaren. Ik begrijp niet dat je nog een bedrijf hebt. Als ik zoveel problemen zou hebben en me dagelijks druk hierover zou maken stopte ik accuut.De verschillende overheden gaan er gewoon vanuit dat wij als winkeliers een geldboom in de tuin hebben staan.
Het zou de overheden sieren om te kijken naar het totaalplaatje en niet alleen naar de consument.
MAAR DAAR ZIJN ZE VEEL TE STOM EN DE DOM VOOR!!