goede middag beste dames en heren.
ik ben toe aan een nieuwe laptop omdat de gene die ik heb is voor de 4e keer kapot en is al wat ouder dec 2002.
ik zal kort uitleggen... het is een Fujitsu-Siemens Amilo D
De eerste keer.... Discatte ging er niet meer uit
De tweede Keer.... Ventilator kapot
De derde keer .. De voeding apparaat Plofte
Daarna werd die erg warm, ik heb nu een laptop kooler en dat probleem is opgelost.
Nu is het licht van het beeldscherm uitgevallen zeg maar ik heb een donker beeldscherm.
u raadt het al... ik ben dom geweest om dit merk te kopen, maar mijn vraag.. welk merk dan??
ik kan de laptop van me pa over kopen is Acer Aspire 5315 voor 365 E
maar ik hoor zoveel klachten over Acer.
Welke merk kan ik dan beter kopen?
Toshiba of HP of Sony?
wie heeft er een goed advies?
of dei van me pa
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een nieuwe Laptop
Re: Een nieuwe Laptop
Appleu raadt het al... ik ben dom geweest om dit merk te kopen, maar mijn vraag.. welk merk dan??
Test gaat in principe wel over zakelijke notebooks, maar het beeld van wat de diverse merken aanbieden geldt misschien op diverse terreinen - zoals bouwkwaliteit - toch ook voor wat ze in de lagere prijsklassen aanbieden:
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... -best.html
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... -best.html
ik heb sinds een half jaar een Apple MacBook Pro laptop en ben hier 100 procent tevreden over
Maar aan elk product kan wel iets verkeerd zijn; het is en blijft mensenwerk.
Maar aan elk product kan wel iets verkeerd zijn; het is en blijft mensenwerk.
Beste Ridder 80,
Als je een aanbieding met erg weinig geheugen koopt (1 gb of minder) en er staat geen XP maar Vista op zul je snel problemen krijgen, dit is op een windows forum als www.helpmij.nl te vinden.
Dus als er maar 1Gb. in zit, is het dan 2x 512 of 1x zodat je er een bij kan zetten?
Dit merk is niet het betrouwbaarste maar wel redelijk als je voorzichtig bent.
Toshiba is leverbaar vanaf €498,- maar ook deze heeft tekort geheugen als boven..
Verder kun je na overzetten alle gegevens eens proberen of Linux Ubuntu iets kan zijn, de huidige 8.04 is gratis te downloaden, en omdat alle windows instellingen overschreven worden, tenzij je de harde schijf gaat delen en deze er naast zet is de kans groot dat deze oude PC beter gaat werken dan de nieuwe aankoop, even leren waar alles zit, en vele die problemen hadden willen nu geen Windows meer gebruiken!
Gooi die oude niet zomaar weg, maar probeer deze Ubuntu die veiliger en stabieler is zonder anti virus of zo..
Uw PC is nog relatief nieuw omdat er vele uit eind vorige eeuw nog op deze Ubuntu Linux 8.04 draaien!
Wel krijg je vaker updates dus niet na enkele jaren een zwaar service packIII die dus vaak te laat komt, maar zodra ze iets kunnen verbeteren doen ze het.
www.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/doemee/
Deze bovenstaande link is voldoende om meer info te vinden, en nog Nederlands ook, maar er zijn meerdere talen beschikbaar indien nodig, dus of je nu zelf of collega uit vreemde landen wilt helpen, deze Ubuntu kun je altijd overzetten in vele honderen talen...
Als je een aanbieding met erg weinig geheugen koopt (1 gb of minder) en er staat geen XP maar Vista op zul je snel problemen krijgen, dit is op een windows forum als www.helpmij.nl te vinden.
Dus als er maar 1Gb. in zit, is het dan 2x 512 of 1x zodat je er een bij kan zetten?
Dit merk is niet het betrouwbaarste maar wel redelijk als je voorzichtig bent.
Toshiba is leverbaar vanaf €498,- maar ook deze heeft tekort geheugen als boven..
Verder kun je na overzetten alle gegevens eens proberen of Linux Ubuntu iets kan zijn, de huidige 8.04 is gratis te downloaden, en omdat alle windows instellingen overschreven worden, tenzij je de harde schijf gaat delen en deze er naast zet is de kans groot dat deze oude PC beter gaat werken dan de nieuwe aankoop, even leren waar alles zit, en vele die problemen hadden willen nu geen Windows meer gebruiken!
Gooi die oude niet zomaar weg, maar probeer deze Ubuntu die veiliger en stabieler is zonder anti virus of zo..
Uw PC is nog relatief nieuw omdat er vele uit eind vorige eeuw nog op deze Ubuntu Linux 8.04 draaien!
Wel krijg je vaker updates dus niet na enkele jaren een zwaar service packIII die dus vaak te laat komt, maar zodra ze iets kunnen verbeteren doen ze het.
www.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/doemee/
Deze bovenstaande link is voldoende om meer info te vinden, en nog Nederlands ook, maar er zijn meerdere talen beschikbaar indien nodig, dus of je nu zelf of collega uit vreemde landen wilt helpen, deze Ubuntu kun je altijd overzetten in vele honderen talen...