LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met MinePC.nl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Kishkumen

Re: Ervaring met MinePC.nl

Ongelezen bericht door Kishkumen »

crazyme schreef:Eerst een grote bek richting het bedrijf en wanneer deze dan de verstandige beslissing neemt om de klant-verkoper relatie beter niet aan te gaan, huilie doen.

Dit soort klanten moet je ver van blijven, je verdient er niets aan, kost alleen maar energie en kun je toch nooit tevreden krijgen.

De bovenstaande reactie bewijst dit.
Eens, dit soort klanten heb je liever niet als wel. Je kunt beter direct zeggen dat je geen zaken met ze wilt doen. Zul je zien dat als de koop wel door zou gaan meneer om de week aan de telefoon hing omdat 'het product' niet goed werkt.

frozwa

Ongelezen bericht door frozwa »

Weet je, prima :) Mischien reageer ik wel wat voorbarig maar wat wil je, eerst zie ik dat de prijs ineens met 10 euro per stuk omhoog gaat, daarna ben je totaal onberijkbaar. Nogmaals, wat is er zo moeilijk aan om een telefoontje te plegen of een mailtje te sturen, al dan niet met een oplossing. Ik wil die producten gewoon, klaar uit. En als je die niet kan leveren, plaats ze dan gewoon niet op je website. Simpel een klaar toch? Of zie ik dat verkeerd? Mag ik ook gewoon een webshop openen, producten verkopen die ik eigenlijk helemaal niet kan leveren? Nee toch? En zo zag het er wel naar uit voor het weekend.

Daarbij, ik heb nog steeds geen mail of telefoon gehad WAT er nu echt aan de hand is. Wil je het probleem oplossen en betrouwbaar overkomen, laat me dat dan op zn minst weten.

ps, ik ben geen zeikerd, ik wil gewoon mijn producten @Kishkumen. Vraag me af waar jij het lef vandaan haalt zo over me te praten.

pps, sorry tros radar voor mijn vorige bericht, wil geen laster/smaad plegen, enkel duidelijkheid in deze situatie en een oplossing voor beide (en niet gelijk zonder wederhoor mijn bestelling anuleren en geld maar zogenaamd terug laten boeken wat ik nog steeds zwaar betwijfel).

ppps, ik vind het echt jammer dat het zo gelopen was, was wel geintreseerd in nog meer producten gezien het feit dat de asic miners moeilijk te krijgen zijn hier in nederland. Aangezien ik er nu een aantal heb draaien had je voor mij een mooie wholesaler kunnen worden :) Jammer

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

frozwa schreef:...ppps, ik vind het echt jammer dat het zo gelopen was, was wel geintreseerd in nog meer producten gezien het feit dat de asic miners moeilijk te krijgen zijn hier in nederland. Aangezien ik er nu een aantal heb draaien had je voor mij een mooie wholesaler kunnen worden :) Jammer
Tuurlijk, jij koopt ze volgende week per 10. En van de 21 miljoen bitcoins heb jij er straks euh...0.

Oepsie

Ongelezen bericht door Oepsie »

Met de prijzen die door deze webshop gehanteerd worden ben je beter af als je met het geld rechtstreeks bitcoins/litecoins koopt, zeker wat betreft de asic's.

Maatwerk is hier natuurlijk niet van toepassing, dan zou elke computerwebshop met een assemblageservice zich hier wel op beroepen (en dat doen ze niet, goh, hoe zou dat nou komen).
crazyme schreef:
Zo'n speciale pc bouwen is meer dan een paar onderdelen in elkaar prikken en ik denk dat er zeker sprake is van maatwerk. Dit is ook afhankelijk van hun bestelproces. Wanneer je simpelweg kunt kiezen uit een minepc 1000, 2000 of 3000 is dat niet het geval, maar wanneer je videokaart, processor, voeding en dergelijke moet specificeren denk ik dat er sprake is van maatwerk.
Je bestelt op de website inderdaad een minepc 1000, 2000, 3000 etc. Je specificeert niks, hiervoor zul je zelf actie moeten ondernemen (en dan kan het potentieel onder maatwerk vallen, ik weet niet waar de grens ligt en in dit geval is er zover in het topic gemeld is ook niks gespecificeerd).

En ja, deze webshop verkoopt normale computers (asic's buiten beschouwing gelaten). Een miner heeft geen andere onderdelen dan een standaard computer. Er draait geen software op die niet op een standaard computer kan draaien. Software retourneren valt natuurlijk onder de uitzondering van de bedenktijd, dus voor mij klinkt het niet kunnen retourneren van windows logisch (maar de minersoftware is gratis, er wordt gebruik gemaakt van het programma CGminer). Dat het programma cgminer naar jouw specificatie ingesteld kan worden (1 minuut werk) is natuurlijk geen reden om het hele product maatwerk te noemen, zeker niet als diezelfde instelling binnen een minuut weer ongedaan gemaakt kan worden (het betreft een bestand in kladblok openen en drie regels tekst aanpassen).

Hoe ik dat weet? Heb hier zelf twee (zelfgebouwde) gamecomputers staan (van mijn vrouw en van mijzelf), elk met drie videokaarten. Gewoon om te gamen, tekstverwerken, browsen, etc etc. Raad eens wat die computers staan te doen? Juist, ze staan te minen. Tijdens gebruik met 2 van de 3 videokaarten, daarbuiten met alle drie. Ik maak gebruik van cgminer(gratis) en CGwatcher(gratis), de tweede zorgt dat de computer bij fouten opnieuw opgestart wordt en weer gaat minen. De eerste keer instellen en tunen kan wat tijd kosten, maar voor deze webshop is dat voor elke volgende computer hetzelfde (je betaalt normaal gesproken voor assemblage/installatie bij een webshop, apart regeltje op de factuur, tenzij deze gratis is).

De asics zijn natuurlijk ook gewoon retourneerbaar, wat dat betreft is er geen verschil met het online kopen van bijvoorbeeld een radio. (ASIC staat voor Application-Specific Integrated Circuit, oftwel een applicatie-specifieke geïntegreerde schakeling. Het is dus een apparaat met één specifiek doel, in dit geval bitcoins minen (om exact te zijn, SHA-256 cryptocurrencies.). De verkoper 'doet' niks met het product om hem aan de klant aan te passen.)

*edit: schrijfvout

bokkel

Oepsie schreef: *edit: schrijfvout
Voej, ga je sgame!

( mooi geschreven stukkie trouwens )

Shopem

Ongelezen bericht door Shopem »

Damens en heren rustig aan.

De bestelling van de heer is twee dagen na betaling geannuleerd omdat het product niet leverbaar is, daar is netjes over gecommuniceerd. Daarbij hebben wij zoals ook in onze voorwaarden staat 30 dagen de tijd om de creditering in orde te maken. Nu hebben wij dit direct verzorgt.

Ik vind het vrij onbeschoft zonder enige communicatie naar ons toe aangifte te doen van mogelijk oplichting. Ik stond met open mond toen ik de email binnen kreeg. Dit is in de afgelopen drie jaar met meer dan 40.000 bestellingen nog nooit gebeurt.

Uiteraard wens ik en de onderneming met zulke personen geen zaken te doen en zal ook niet geacepteerd worden in onze overige webwinkels.

Het maatwerk valt te betwisten. Producten zoals de gpus ed zijn inderdaad geen maatwerk.

bokkel

Shopem schreef:Damens en heren rustig aan.

De bestelling van de heer is twee dagen na betaling geannuleerd omdat het product niet leverbaar is, daar is netjes over gecommuniceerd. Daarbij hebben wij zoals ook in onze voorwaarden staat 30 dagen de tijd om de creditering in orde te maken. Nu hebben wij dit direct verzorgt.

Ik vind het vrij onbeschoft zonder enige communicatie naar ons toe aangifte te doen van mogelijk oplichting. Ik stond met open mond toen ik de email binnen kreeg. Dit is in de afgelopen drie jaar met meer dan 40.000 bestellingen nog nooit gebeurt.

Uiteraard wens ik en de onderneming met zulke personen geen zaken te doen en zal ook niet geacepteerd worden in onze overige webwinkels.

Het maatwerk valt te betwisten. Producten zoals de gpus ed zijn inderdaad geen maatwerk.
Je hebt hier als bedrijf zijnde hier niet veel meer te zoeken anders dan het leveren van service/aftersales, en proberen je naam hoog te houden. Dit soort commentaar zorgt er zelfs voor dat je noig veel meer ellende over je heen krijgt. Je bent zo goed als je laatste bestelling. En 40.000 van die dingen in 3 jaar, dat geloof jezelf toch ook niet?
Ook is het vrij normaal dat een oplichter niet op de hoogte wordt gesteld van een aangifte jegens hem. En je hebt je klanten niet voor het uitzoeken, doe je dat toch, dan ben je binnen 3 jaar failliet.
Ook grappig om te lezen dat je maar niet wil geloven dat het "maatwerk" hoofdstuk niet voor jouw pc's van toepassing is. De tijd zal het leren.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

bokkel schreef: Je hebt hier als bedrijf zijnde hier niet veel meer te zoeken anders dan het leveren van service/aftersales, en proberen je naam hoog te houden. Dit soort commentaar zorgt er zelfs voor dat je noig veel meer ellende over je heen krijgt. Je bent zo goed als je laatste bestelling. En 40.000 van die dingen in 3 jaar, dat geloof jezelf toch ook niet?
Ook is het vrij normaal dat een oplichter niet op de hoogte wordt gesteld van een aangifte jegens hem. En je hebt je klanten niet voor het uitzoeken, doe je dat toch, dan ben je binnen 3 jaar failliet.
Ook grappig om te lezen dat je maar niet wil geloven dat het "maatwerk" hoofdstuk niet voor jouw pc's van toepassing is. De tijd zal het leren.
Nou Bokkel, je roept nogal wat.

Wie bepaalt hoe een bedrijf hier "dient" te reageren ? Dat mogen ze toch zeker zelf wel weten ?
Ik kan geen onvertogen woord vinden in hun reactie.

Die 40.000 bestellingen kan ik niet beoordelen. Jij dus waarschijnlijk ook niet. Dan moet je hun assortiment kennen en mogelijk gaat het niet om 40.000 systemen en is dat aantal verdeeld over diverse shops. 40k in 3 jaar is 13k per jaar is 1k per maand. Dat over een shop of 5 verdeeld is 200 bestellingen per maand. Dat is 6 per dag. Maar dat aantal is helemaal niet zo relevant.

Je verdraait de reactie van Shopem, en dat is niet fair. Ze stellen dat er nog wel wat valt te zeggen over het begrip maatwerk en ze erkennen dat gpus geen maatwerkartikel is. Dus stellen dat ze maar niet willen geloven dat er geen sprake is van maatwerk gaat veel te ver.

bokkel

Hoho, dan moet je de voorwaarden van hun webshop maar eens lezen èn de eerdere reakties hier. Die verdraai ik helemaal niet. En RADAR-forum is voor consumenten-problemen. De bedrijven mogen gerust reageren en dat zeg ik ook in mijn post. Maar als je als bedrijf hier tegengas gaat geven zal dat niet bevorderlijk zijn voor het bedrijfsimago. Plenty voorbeelden te vinden hier.
Dus jouw reaktie op mijn reaktie: ik vind em niet zo goed..

crazyme

bokkel schreef: Dus jouw reaktie op mijn reaktie: ik vind em niet zo goed..
Wel raar dat je 2 van 3 onderwerpen uit mijn reactie negeert.

bokkel

Over die bestellingen? Zelf weet je ook een vreemde draai aan een conversatie te geven he? Wil je iets insinueren? Doe het dan gewoon, maar niet met een omweg.
Over die bestellingen laat ik expres weg omdat dat bijzonder subjectief is. Jij vindt het wellicht belangrijker dan ik. Ik geloof het niet, jij vindt dat ik dat niet kan beoordelen. Prima.

crazyme

bokkel schreef:Dus jouw reaktie op mijn reaktie: ik vind em niet zo goed..

bokkel

LOL!
Ik bedoel het echter allemaal niet zo zwaar hoor. Ben altijd wel te porren voor een discussie :lol:

Shopem

Goedenavond,

Mijn opmerking was niet beledigend bedoelt ook al klonk het mogelijk wel zo wel. Op onze website is te zien dat wij een compleet webwinkel netwerk hebben vandaar mijn opmerking over de 40.000 bestellingen.

Wij doen altijd ons best iedereen tijdig en naar tevredenheid te woord staan. Het is begrijpelijk dat dit soms niet naar alle tevredenheid van de klant lukt, maar nogmaals we doen ons best.

bokkel

Shopem schreef:... Het is begrijpelijk dat dit soms niet naar alle tevredenheid van de klant lukt...
Vind je dat begrijpelijk? Hmm, ik niet. Als je je als bedrijf altijd inzet om het je klanten naar de zin te maken dan vind ik het onbegrijpelijk dat sommige klanten ontevreden pretenderen te zijn. Zoals bekend is taalgebruik via mail vaak aanleiding heftiger te reageren dan in een gesprek. En sommige "klanten" denken vanalles te kunnen maken als ze maar blijven zeuren en vooral niet laten merken tòch blij te zijn met de service. Vanuit mijn werk veel te maken met eindgebruikers en zelfs ik ben tot heel veel service bereid, en kan echt belachelijk ver gaan, maar bij sommige mensen voel je gelijk aan: Gaat em nooit worden. En dat vind ik inderdaad onbegrijpelijk.

coinzzz

Ongelezen bericht door coinzzz »

Persoonlijk heb ik ZEER slechte ervaring met een server van 3300 EUR bij minepc.

Omdat ik zelf weinig tijd heb en geen ervaring met het assembleren van pc's, had ik een kant en klare mining rig gekocht bij minepc. Ik ben echter zeer zwaar teleurgesteld. Ik heb de PC besteld begin januari en heb er sinds de (te late) levering niets dan problemen mee gehad. Is zelfs al een keer teruggeweest voor reparatie omdat er een riser ontploft was, maar aan de andere problemen is niets gedaan. Slechts twee van de vier kaarten werken goed!!! Laatste reactie die ik kreeg was dat het misschien het geheugen was. Nadat ik hen moest vertellen welk geheugen er in zat, was de reactie dat dat het probleem niet kon zijn en dat ze het ook niet wisten! Ze weigeren een nieuw toestel te leveren en bieden geen andere oplossing. Beweren dat pc bij hen wel goed werkte binnen hun "marges". Twee kaarten draaien echter maar aan 725 ipv aan 975, dan zijn de marges wel zeer ruim. Ronduit schandalig! Als er nog mensen zijn die hier slechte ervaring mee hebben, kunnen jullie me altijd contacteren zodat
we samen verdere stappen kunnen ondernemen. Dit bedrijf lapt echt alle regels aan zijn laars.

Helixx

Ongelezen bericht door Helixx »

De bestelling die ik in de opening post noem is bij mij inmiddels afgeleverd. In eerste instantie werd deze totaal verwoest afgeleverd waarna deze door verkoper zelf bij mij thuis is bezorgd. MinePC / ShopEm eigen kwam ik bij aflevering natuurlijk wel voor nog een verrassing te staan. Volgens de bestelling zou de pc 5 Club3D HD7950 kaarten bevatten, één hiervan was zonder overleg verwisseld met een B-merk XFX HD7950 die 20% minder presteert dan de overige vier kaarten. Het is een schande dat zulke winkels onbestraft kunnen bestaan ik raad niemand aan hier aankopen te doen.

ps. De censuur die wordt toegepast op reviews is echt walgelijk..

coinzzz

Ongelezen bericht door coinzzz »

Helixx, ik denk dat je best ook klacht indient en dat we daarna ook met een aantal mensen samen klacht indienen zodat er een einde kan gemaakt worden aan deze wanpraktijken en er niet nog meer mensen opgelicht worden.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Helixx schreef:De bestelling die ik in de opening post noem is bij mij inmiddels afgeleverd. In eerste instantie werd deze totaal verwoest afgeleverd waarna deze door verkoper zelf bij mij thuis is bezorgd. MinePC / ShopEm eigen kwam ik bij aflevering natuurlijk wel voor nog een verrassing te staan. Volgens de bestelling zou de pc 5 Club3D HD7950 kaarten bevatten, één hiervan was zonder overleg verwisseld met een B-merk XFX HD7950 die 20% minder presteert dan de overige vier kaarten. Het is een schande dat zulke winkels onbestraft kunnen bestaan ik raad niemand aan hier aankopen te doen.

ps. De censuur die wordt toegepast op reviews is echt walgelijk..
Indien je niet hebt geleverd gekregen wat is overeengekomen kun je het ontbrekende als nog eisen of de prijs overeenkomstig verminderen of de koop ongedaan maken.

Shopem

Goedenmiddag,

Wat vervelend om klachten te lezen die nooit bij ons zijn gemeld. Zo kunnen we helaas niet snel een oplossing aanbieden.

@Helixx,
Gezien de run op kaarten enorm is hebben wij soms kaarten van een ander merk. Graag zou ik bronnen willen ontvangen dat de XFX kaart 20% minder zou presteren. Dit is namelijk niet correct, deze kaart is beter als die van Club3D. Mocht je het niet met mij eens zijn zou je dan contact met mij willen opnemen zodat we tot een overeenstemming kunnen komen.

@Kristof,
Ik vind het jammer dat je ons niet een kans geeft jouw probleem op te lossen en niet verteld over de moeite die wij al hebben genomen om jou tevreden te stellen. Ook vind ik het jammer dat je ons de schuld geeft van een probleem die je zelf hebt veroorzaakt. Desalniettemin willen wij ook jouw graag weer een blij man maken. En heb ik je inmiddels per email weer een nieuwe oplossing aangeboden.

Voor iedereen die klachten heeft, ik ga er van uit dat het er niet vele zijn gelieve een email naar mij persoonlijk te sturen zodat we dit snel kunnen oplossen. Uiteraard zijn jullie vrij je hier te verzamelen zodat we een duidelijk overzicht krijgen van onopgeloste zaken.

Gesloten