LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Paradigit ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik overweeg een pc bij Paradigit te kopen maar ben een beetje wantrouwend geworden na de berichten/beoordelingen op tweakers.net.

Zijn er hier mensen die recente (laatste half jaar) ervaringen met Paradigit hebben ?

Is de aftersales (-service) echt zo slecht als je deze nodig hebt ?
Dat is voor mij wel een dealbreaker... :?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik zou dus in ieder geval de tweakersnet, shopsurvey wel degelijk serieus nemen. Dit zijn toch meestal wel de mensen die er echt iets hebben gekocht en niet van horen zeggen, Dan moet het ook nog onderbouwd worden en zo kom je aardig dicht in de buurt van een voor of tegen. Als er veel tegens zijn zou dit tot nadenken moeten zetten wil je niet straks zelf een negatieve survey moeten plaatsen. In ieder geval succes

Joopataa

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Prikker: mijn vrouw koopt nog wel eens wat bij Paradigit en heeft daar totaal geen slechte ervaringen mee, prima service en advies.
Ik heb een paar maanden geleden bij Computerland (is van paradigit) een pc bij elkaar gezocht en door hun in elkaar laten zetten en ook totaal geen klachten.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste

ik heb wel slechte ervaringen met paradigit (eindhoven)
1. altijd lange tot zeer lange wachttijden bij reparaties
2. opdracht voor nieuwe computer is kwijtgeraakt
3. harde schijf bleek niet leverbaar maar stond wel in hun aanbieiding

nee daar koop ik niet meer

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ach de een heeft goeie en de ander heeft slechte ervaringen, maar dat is overal zo.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik heb inmiddels al besteld bij Paradigit (Breda).

De afgesproken levertijd hebben ze alvast niet gehaald (ook geen enkel bericht hierover gehad), maar goed we kijken of de rest wel goed gaat. Fingers crossed !

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

wat een onzin antwoord van nijmegen.

Cliche - cliche,

Het kan vriezen en het kan dooien

Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Aat »

Tweakers nog niet gelezen maar ben tevreden over Paradigit (Leiden). Computer is snel en de service goed. Bij de inbouw van een nieuwe videokaart werd gelijk even de p.c. van (veel) stof en nicotine-aanslag ontdaan en een harde schijf die ik er als slave los had ingelegd, ingebouwd. Vreemd dat je nu al een negatieve ervaring hebt. Ik zou direct de hoofdvestiging inlichten.

Succes.

Aat.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb hele goede ervaring met paradigit Utrecht. Toen zij opende ben ik daar gekomen vanwege een actie. Inmiddels meerdere systemen bij ze besteld. Het enigste probleem wat ik had bij hen was dat een netwerk kaart het bij mij niet deed en bij hen wel. Deze wilde ze daarom in eerste instantie niet terug nemen. Daar staat tegen over dat ze wel een kleine korting gaven toen de levering van een systeem vertraging op liep. Dat haden ze niet hoeven doen.
1. altijd lange tot zeer lange wachttijden bij reparaties
De formule die ze hanteren is dat de computer ter plekke wordt gerepareerd. Dat kan beteken dat je lang moet wachten, maar dan kun je natuurlijk best assertief zijn en vragen of je hem achter moet laten.
Bovendien bleek de "extra garantie" waarvoor ik extra betaald heb niet geldig voor de randapparatuur (kleine lettertjes...).
Dit las ik op tweakers.net. Ik vind dit heel vreemd. Garantie geld volgens de vermelde garantie voorwaarden en daarin kan men zaken uitsluiten, maar dan moet men dat wel melden anders geld de garantie gewoon over het hele product. Op hun site geven ze nu niet dergelijke informatie.

In mijn geval heb ik de garantie die berekent wordt aan de hand van het totaal bedrag. Op mijn factuur noch elders wordt dan ook niets uitsloten. Dan is het vreemd om te zeggen: sorry maar dit valt niet onder de garantie. Ik betaal dus ook extra voor deel producten waarop ik al meer dan een jaar garantie had.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

seagoing racer2: dus omdat het bij jou niet is goed gegaan gaat het bij niemand goed? hahahah en dan heb jij het over een onzin verhaal.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste nijmegen,

Waar in mijn bijdrage lees je dat het bij niemand goed gaat bij Paradigit??? Dat heb ik namelijk helemaal niet gezegd

Er wordt naar ervaringen met Paradigit gevraagd, en ik deel mijn ervaring gewoon. Niks meer en niks minder.

Ik ben niet tevreden met de service van Paradigit, en koop er nier meer. Dat is mijn goed recht.

Dit is nu het tweede onzin verhaal van je :lol: [/quote]

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Wat is dan het eerste onzin verhaal.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kunnen ze niet allebij waar zijn? Zelfs het beste paard struikelt wel eens.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

alfatrion: daar heb je gelijk in, maar ik ben gewoon benieuwd naar het eerste onzin verhaal dus daar wacht ik nog op.

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

In mijn geval heb ik de garantie die berekent wordt aan de hand van het totaal bedrag. Op mijn factuur noch elders wordt dan ook niets uitsloten. Dan is het vreemd om te zeggen: sorry maar dit valt niet onder de garantie. Ik betaal dus ook extra voor deel producten waarop ik al meer dan een jaar garantie had.
Het is echt niet zo dat alle schade die ontstaat tijdens de garantieperiode en daarna altijd onder garantie valt.
Daarbij betekend het ook niet dat alle schade automatisch gratis reparatie of vervanging betekend.

Gratis reparatie of vervanging is alleen van toepassing als gebleken is dat het defect te wijten is aan een productiefout.
Blijkt het defect niet te wijten is aan een productiefout maar aan iets anders dan dien je als consument gewoon de volle pond te betalen.
Dus je hebt dan geen recht op gratis of reductie op de reparatie of vervanging.

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik heb wel slechte ervaringen met paradigit (eindhoven)
1. altijd lange tot zeer lange wachttijden bij reparaties


Wat versta je onder lange wachtijden bij reparaties?

Soms ben je inderdaad een paar dagen bezig om de oorzaak te vinden en op te lossen.
Sommige reparaties moeten tussen andere werkzaamheden door gebeuren, dan kan het inderdaad wat langer duren.
Daarnaast kan het ook zijn dat een bepaalde onderdeel besteld moet worden en dan kan het ook wat langer duren.

Het is echt een sprookje dat de de winkelier of reparateur er voor moet zorgen dat de reparatie binnen 4 dagen klaar moet zijn.
Soms is dat totaal niet haalbaar.

Voorbeeld:
Iemand kwam bij me met de klacht dat het beeld van de notebook zwart bleef. Als je goed keek dan zag je wel beeld, maar het scherm gaf geen licht.
Ik heb het defecte onderdeel besteld en er zit een levertijd van 2 weken op.
Gelukkig kon de klant toch doorwerken door er een externe monitor op aan te sluiten en dat de klant de notebook niet onderweg nodig had.
Want was dat wel het geval, dan kan de klant minstens 2 weken geen gebruik maken van de notebook.
Hij moet dus wachten totdat het onderdeel binnen is.
Er is geen andere optie.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ikbenik: een hoop mensen denken dat als ze iets ter reparatie aan bieden dat ze het product ook dezelfde dag terug hebben, en het liefst nog binnen een uur.
Mocht de winkel dat niet voor elkaar krijgen dan deugt de winkel niet en dan moet je ze horen, wat natuurlijk nergens op slaat.

ikbenik

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik: een hoop mensen denken dat als ze iets ter reparatie aan bieden dat ze het product ook dezelfde dag terug hebben, en het liefst nog binnen een uur.
Mocht de winkel dat niet voor elkaar krijgen dan deugt de winkel niet en dan moet je ze horen, wat natuurlijk nergens op slaat.
Dit eisen de consumentenorganisaties wel degelijk.
Dus alle onkosten die de klant heeft, moet de winkelier betalen.


Even over die reparatie van de notebook.
Ik moet echt op de onderdelen wachten. Dus de klant ook.
Nu kunnen de consumentenorganistaties wel eisen dat ik de klant een leentoestel geef, maar die heb ik niet. Dus kan ik ze ook niet geven.
Gelukkig kon de klant met de notebook verder werken, anders had hij een probleem.

Wat veel mensen ook vergeten is dat het soms heel lang duurt voordat ik achter de oorzaak van een probleem ben.
Dan moeten de onderdelen besteld worden. Daar kunnen soms weken overheen gaan. En dan weer inzetten.
Dat kost soms tijd.

Nu hoor je wel steeds vaker dat de consumentenorganistaties roepen dat de klant geen hinder mag ondervinden bij problemen.
Oke, dat kan. Dan moet de klant een nieuwe product aanschaffen en niet zeuren.

Want problemen oplossen kost tijd en betekend automatisch ongemak voor de klant.

Wij als winkeliers en reparateurs proberen het ongemak voor de klant altijd zo kort mogelijk te houden en als het kan ook een tijdelijke oplossing te vinden.
Maar dat de klant totaal geen ongemak ondervind, kan niet altijd gerealiseerd worden.
Soms is het niet anders, en heeft de klant wat ongemak.
Daar is niets aan te doen.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door Prikker »

Goed, kunnen we het nu misschien weer over Paradigit hebben in plaats van over onszelf ?

Vandaag m'n pc configuratie opgehaald in Breda.
Levertijd was een maand in plaats van de afgesproken 2 weken, maar goed wat maakt 't uit. De levering was compleet met uitzondering van de originele Windows XP software die volgens de filiaalleider al geinstalleerd en als verborgen bestand gearchiveerd was op de computer. Hierdoor was het volgens de filiaalleider niet meer nodig om de originele Windows XP software (waarvoor ik wel betaald heb) op CD bijgeleverd te krijgen. Ik gaf aan dat ik dit raar vond en in geval van een crash (harddisk) met problemen zat maar de filiaalleider gaf aan dan wel Windows XP opnieuw te installeren.

Welnu... de pc heeft 't misschien 1-2 uur goed gedaan, totdat bij een herstart een zwart scherm in beeld verscheen met de melding :
"Windows XP kan niet opgestart worden om het volgende (Windows XP) bestand is beschadigd etc etc."....
"U wordt verzocht de Windows XP schijf in de Cd rom speler te plaatsen en bij herstart op R te drukken om de reparatie te starten." ....
Dat is dus de Windows XP schijf die ik dus niet nodig zou hebben volgens de bedrijfsleider van Paradigit Breda.

Fijne service van de Paradigit Breda, dank u wel meneer de bedrijfsleider, ik spreek u volgende week wel weer wanneer ik het apparaat ter reparatie kom aanbieden...

Ik hoop dat dit geen voorbode is van wat me staat te wachten bij Paradigit...

Wordt vervolgd...

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Ervaringen met Paradigit ?

Ongelezen bericht door joopataa »

En dat bedoel ik dus! Je word zo vaak afgescheept met of een aparte partie of recoverycd-roms. Het is echt van belang om Voor de koop op papier af te spreken dat de orginele windows-cdrom meegeleverd word, Zoniet ,dan niet kopen om dit soort ongein te voorkomen. Jij zult vrees ik te horen krijgen dat je voor de Licentie hebt betaalt en Niet voor de orginele crrom en zit je weer aan kosten.Helaas werken vrijwel alle grote merken ook zo.Zij hebben de beschikkong over losse licentie's zonder de schijf en dat is op grote aantallen veel goedkoper inkopen bij microsoft. Maar je ziet welk soort problemen je op deze manier krijgt.Had je de cdrom kon je het zelf zo oplossen en had he niet weer met de hele handel naar de winkel gemoeten.Hier ligt ook vaak het voordeel voor de kleine verkoper, Deze heeft niet de beschikking over de losse licentie's of wil dat niet en werkt dus met de complete licentie +cdrom.Het nare is dat jij betaalt hebt voor wat je kocht, namelijk een geldige kicentie.

Joopataa

Gesloten