LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie HP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Smidt087

Garantie HP

Ongelezen bericht door Smidt087 »

Ik heb op 25-07-2008 en hp desktopcomputer aangeschaft compl met scherm op 16-03-2009 door HP benaderd met de mrdedeling of ik intresse had in een uitgebreide garantie van 3 jaar als aktie deed ook mijn scherm mee met de aktie en zij vertelde mij dat de garantieperiode was tot 15-03-2012 ik zij oke maar alles dan zwart wit op papier het bewijs werd gegeven via de e-mail.nu er op 07-11-2011 problemen waren gaf hp te kennen dat mijn garantie verlopen was ook nadat ik hem te kennen had gegeven dar er een aktie was en ik nog garantie had.en de naam van de medewerker ook op het contract ston. Jammer die werkt hier niet meer.Gaarne reactie

Bob Schurkjens

Re: Garantie HP

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een lange zin. Pfffff :)

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Een vergissing van de degene die de garantie heeft aangeboden.

HP verstrekt wel extra garantie TOT 3 jaar na aankoop. Dus koop je 2 jaar extra garantie erbij.
De aanbieder van die garantie heeft aangegeven 3 jaar extra garantie, dus totaal 4 jaar garantie.

Dat is ook de reden dat HP die garantie claim afwijst.

Als die extra 3 jaar garantie bovenop de 1 jaar standaard garantie op schrift staat, dient HP dat wel na te leven.

Als op het contact totaal 3 jaar staat (1 jaar standaard en 2 jaar extra), dan is het wel heel lastig om met het bewijs te komen dat het mondeling anders is afgesproken.

Smidt087

Bob Schurkjens schreef:Wat een lange zin. Pfffff :)
gaarne een bijdehante opmerking komt mischien zinnig over

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Smidt087 schreef:Ik heb op 25-07-2008 en hp desktopcomputer aangeschaft compl met scherm.
Op 16-03-2009 door HP benaderd met de mrdedeling of ik intresse had in een uitgebreide garantie van 3 jaar, als aktie deed ook mijn scherm mee met de aktie.
En zij vertelde mij dat de garantieperiode was tot 15-03-2012. I
Ik zij: oke maar alles dan zwart wit op papier.
Het bewijs werd gegeven via de e-mail.
Nu er op 07-11-2011 problemen waren, gaf hp te kennen dat mijn garantie verlopen was.
Ook nadat ik hem te kennen had gegeven dar er een aktie was en ik nog garantie had en de naam van de medewerker ook op het contract ston.
Jammer die werkt hier niet meer.Gaarne reactie
In principe maakt het natuurlijk niet uit of de medewerker daar nog werkt of niet.
Zou toch wat zijn als iedereen moet blijven werken op dezelfde stek tot alle garantie van alle verkochte items is afgelopen.
Je hebt een mail met gegevens, die zou ik toesturen/tonen.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Bij HP moet betaald worden voor extra garantie. Kijk even naar het afgesloten contract en facturatie.

Een aanbod tot extra garantie is nog geen overeenkomst. Wat staat er precies in deze mail, wellicht kun je deze copy/pasten en de NAW gegevens en serienummer ed weghalen. Op die manier kunnen wij een beter oordeel vellen.

Graag gebruik maken van leestekens/alinea's om de leesbaarheid te vergroten. Je wilt toch graag dat mensen je verhaal lezen?

Smidt087

ik heb een bewijs tot overeenkomst van verlengde garantie via de e-mail verkregen met de einddatum van de garantie

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Smidt087,

Staat daar dus ook in bevestigd dat de garantie op 15-03-12 afloopt ?
Gezien de garantiestructuur van aangekochte extra garantie op computerhardware kan ik me goed voorstellen dat er inderdaad een vergissing in het spel is van de medewerker. Echter denk ik wel dat u in dit geval van de mededelingen van deze verkoper mocht uitgaan en dus gewoon garantie zou moeten hebben.

Dat een medewerker er niet meer werkzaam is, zou m.i. niet relevant moeten zijn. Anders zouden we overal in de winkels gaan vragen of iemand in zijn proeftijd zit ofzo en wat te denken van de langere garanties van 5, 7 of zelfs 10 of 15 jaar ?

U kunt eea altijd eens navragen door een mail te sturen aan consuwijzer of juridisch loket.

@BBCS,

Ik ben het met u eens dat er waarschijnlijk een vergissing in het spel is. De extra aangekochte garantie via HP zijn doorgaans varianten van aankoopdatum +3 jaar of aankoopdatum +4 jaar enz. Het zou inderdaad vreemd zijn bij een aangekocht artikel op 25-7 dat de garantietermijn uiteindelijk verloopt op enig 15-03. Echter ik heb wel een maar in dit verhaal: Hoe zit het met de mededelingen van de verkoper in deze ?

BBCS
Contacteer:

Emmy75 schreef:@BBCS,

Ik ben het met u eens dat er waarschijnlijk een vergissing in het spel is. De extra aangekochte garantie via HP zijn doorgaans varianten van aankoopdatum +3 jaar of aankoopdatum +4 jaar enz. Het zou inderdaad vreemd zijn bij een aangekocht artikel op 25-7 dat de garantietermijn uiteindelijk verloopt op enig 15-03.
Ik heb het één en ander uitgezocht, en ik weet wel wat er aan de hand is.

De garantie uitbreiding gaat in op het moment van aankopen van het product, niet op het moment van het afsluiten van de extra garantie.
bron HP: https://h40039.www4.hp.com/wtyext/newInformation.do

Wat er gebeurd is, is dat op de één of andere manier de aanschafdatum van de extra garantie is aangehouden in plaats van de aankoopdatum van de computer.
Op de factuur van de extra garantie staat de aankoopdatum van de garantie, maar er behoort wel te staan dat de ingangsdatum van die extra garantie ingaat ten tijde van de aankoopdatum van de computer.

Het probleem nu, is dat HP de eigen regels blijft hanteren en de vergissing van de verkoper van die extra garantie niet honoreert.
Het punt is juist dat HP dat wel dient te doen, omdat die verkoper van die extra garantie handelde uit naam van HP.

Met andere woorden: de verkeerde verloop datum van de extra garantie dient gevolgd te worden.
Dat is het recht dat de TS heeft. Alleen nu nog zorgen dat de TS dat recht ook daadwerkelijk krijgt.

Emmy75 schreef: Echter ik heb wel een maar in dit verhaal: Hoe zit het met de mededelingen van de verkoper in deze ?
De verkopende partij is in deze geen partij, omdat die extra garantie door de consument (de TS ) zelf bij de fabrikant is afgesloten.
Daar staat de verkopende partij compleet buiten.

Emmy75

BBCS schreef:Ik heb het één en ander uitgezocht, en ik weet wel wat er aan de hand is.

De garantie uitbreiding gaat in op het moment van aankopen van het product, niet op het moment van het afsluiten van de extra garantie.
Klopt, maar dat hoefde u niet voor mij uit te zoeken.. Ik ben overigens behoorlijk bekend met dit soort uibreidingen. Waarschijnlijk kunnen we in dit geval wel stellen een tikkie meer dan de gemiddelde consument.
BBCS schreef: Wat er gebeurd is, is dat op de één of andere manier de aanschafdatum van de extra garantie is aangehouden in plaats van de aankoopdatum van de computer....
Is waarschijnlijk idd.
BBCS schreef:
Emmy75 schreef: Echter ik heb wel een maar in dit verhaal: Hoe zit het met de mededelingen van de verkoper in deze ?
De verkopende partij is in deze geen partij, omdat die extra garantie door de consument (de TS ) zelf bij de fabrikant is afgesloten.
Ik bedoelde ook de verkopende partij van de garantie, welke dus HP is in deze. De HP medewerker die deze mededeling heeft gedaan was dan ook de verkopende partij.

BBCS
Contacteer:

Emmy75 schreef:
BBCS schreef:
Ik bedoelde ook de verkopende partij van de garantie, welke dus HP is in deze. De HP medewerker die deze mededeling heeft gedaan was dan ook de verkopende partij.
De mededelingen die de betreffende verkoper van HP heeft gedaan, zijn rechtsgeldig en dienen ook te worden opgevolgd.

Emmy75

BBCS schreef:De mededelingen die de betreffende verkoper van HP heeft gedaan, zijn rechtsgeldig en dienen ook te worden opgevolgd.
Dat punt miste ik alleen even in uw eerste post. Deze leek meer in het voordeel van HP te gaan, that's all.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:De mededelingen die de betreffende verkoper van HP heeft gedaan, zijn rechtsgeldig en dienen ook te worden opgevolgd.
Moet die mededeling de koper wel voor de koop hebben bereikt. Zie art. 3:37 lid 3 jo 3:39 BW.

Jolijn

alfatrion schreef:
Moet die mededeling de koper wel voor de koop hebben bereikt. Zie art. 3:37 lid 3 jo 3:39 BW.
:mrgreen: Laat dat hier nu net niet het geval zijn.

Emmy75

Jolijn schreef:
alfatrion schreef:
:mrgreen: Laat dat hier nu net niet het geval zijn.
Volgens mij juist wel. De mededeling is gedaan bij het aanbod (voor de koop) en later bevestigd per mail na de koop.

Jolijn

Smidt087 schreef:Ik heb op 25-07-2008 en hp desktopcomputer aangeschaft compl met scherm op 16-03-2009 door HP benaderd met de mrdedeling of ik intresse had in een uitgebreide garantie van 3 jaar als aktie deed ook mijn scherm mee met de aktie en zij vertelde mij dat de garantieperiode was tot 15-03-2012
@Emmy. Dan heb ik dit verkeerd begrepen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Smidt087 schreef:
Zo onzinnig is de opmerking van Bob niet: de tekst is nu onleesbaar. We hebben niet voor niets hoofdletter, punten, komma's en zinsopbouw verzonnen: dat is bedoeld zodat we elkaar kunnen begrijpen middels geschreven tekst.

Emmy75

Jolijn schreef:
Smidt087 schreef:Ik heb op 25-07-2008 en hp desktopcomputer aangeschaft compl met scherm op 16-03-2009 door HP benaderd met de mrdedeling of ik intresse had in een uitgebreide garantie van 3 jaar als aktie deed ook mijn scherm mee met de aktie en zij vertelde mij dat de garantieperiode was tot 15-03-2012
Zoals ik het begrepen heb...
TS koopt op 25-07-08 een computer ergens (?); waar is even niet zo relevant.
Voor deze computer wordt TS op 16-03-09 benaderd door HP om een aanvulende garantie af te sluiten (te kopen) met een actie. Bij dit aanbod wordt vermeld dat de aangekochte garantie dan zal lopen tot 15-3-12. Op dit voorstel gaat TS in en geeft hierbij aan dat hij/zij deze datum bevestigd wil zien op de mail, welke ook gebeurd is aldus TS.

Volgens mij gaat het hier dus om de aankoop (koopovk) van het 'product' de aanvullende garantie. Deze koopovk is dan ook gesloten tussen HP en consument. Er is daarnaast nog een andere koopovk tussen winkelier/webwinkel voor de aankoop van de apparatuur, welke hier volgens mij weer buiten staat.

Emmy75

GJvdZ schreef:
Smidt087 schreef:
Zo onzinnig is de opmerking van Bob niet: de tekst is nu onleesbaar. We hebben niet voor niets hoofdletter, punten, komma's en zinsopbouw verzonnen: dat is bedoeld zodat we elkaar kunnen begrijpen middels geschreven tekst.
Dat ben ik met Bob en u eens. Het is dat de post vrij kort is dat mensen dit nog wel even willen lezen. Bij een langere post beginnen er velen niet eens aan.

BBCS
Contacteer:

Emmy75 schreef:
Jolijn schreef:
Zoals ik het begrepen heb...
TS koopt op 25-07-08 een computer ergens (?); waar is even niet zo relevant.
Voor deze computer wordt TS op 16-03-09 benaderd door HP om een aanvulende garantie af te sluiten (te kopen) met een actie. Bij dit aanbod wordt vermeld dat de aangekochte garantie dan zal lopen tot 15-3-12. Op dit voorstel gaat TS in en geeft hierbij aan dat hij/zij deze datum bevestigd wil zien op de mail, welke ook gebeurd is aldus TS.

Volgens mij gaat het hier dus om de aankoop (koopovk) van het 'product' de aanvullende garantie. Deze koopovk is dan ook gesloten tussen HP en consument. Er is daarnaast nog een andere koopovk tussen winkelier/webwinkel voor de aankoop van de apparatuur, welke hier volgens mij weer buiten staat.
Helemaal correct. :D

Een noot:
De verkoper van die extra garantie heeft een fout gemaakt. En wel dat de ingangsdatum van die garantie ingaat op de afsluitdatum van de garantie (en dan klopt inderdaad de datum van 15-3-12), terwijl HP zelf aangeeft dat de ingangsdatum van de garantie de aankoopdatum van de producten is.

In beginsel heeft HP gelijk en de garantie claim afwijst, echter doordat de verkoper van die extra garantie uit naam van HP handelde, is toch die datum van 15-3-12 van toepassing en dient HP het defect onder garantie af te handelen.

Gesloten