Beste lezers,
Ongeveer 8-9 maanden heb ik een laptop bij Dell gekocht. Ik heb nu ondervonden dat sommige toetsen van het toetsenbord bij indrukken een raar soort click geluid maken. Ook heb ik ondervonden dat de lak/skin van de laptop ergens een stukje weg is.
Ik heb contact opgenomen met Dell en ze vertelde mij dat het click geluid veroorzaakt kan worden doordat er een keer vloeistof op het toetsenbord gemorst is en dit dus niet binnen de garantie valt. Er is echter nooit vloeistof over het toetsenbord gemorst....
Over de lak/skin die een stuk je weg is zeiden ze alleen dat dit niet binnen de garantie valt. Ook al heb ik de laptop nooit bekrast of iets dergelijks en naar mijn idee kan dit soort beschadiging niet zomaar ontstaan
Hoe kunnen ze dus zomaar zeggen dat de twee bovenstaande punten niet onder de garantie vallen. Wat ik graag zou willen weten is of de bovenstaande beweringen geldig zijn en Dell er dus zo mee weg kan komen.
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
dsteen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Laptop
Re: Garantie Laptop
Veroorzaakt die toets ook dat hij wat moeilijker in te drukken is of is het echt puur en alleen een klik geluidje?dsteen schreef:Ik heb contact opgenomen met Dell en ze vertelde mij dat het click geluid veroorzaakt kan worden doordat er een keer vloeistof op het toetsenbord gemorst is en dit dus niet binnen de garantie valt. Er is echter nooit vloeistof over het toetsenbord gemorst....
Als het puur om het geluid gaat en de toets dus niet "stuk" is, kan ik me voorstellen dat het niet onder de garantie valt.
Ook dit is erg lastig aan te tonen of te bewijzen en zulke beschadigingen komen meestal door het meenemen etc, dus dat daar geen garantie op zit is nog aardig te begrijpen.dsteen schreef:Over de lak/skin die een stuk je weg is zeiden ze alleen dat dit niet binnen de garantie valt. Ook al heb ik de laptop nooit bekrast of iets dergelijks en naar mijn idee kan dit soort beschadiging niet zomaar ontstaan
Zou anders betekenen dat Dell voor elke laptop gebruiker continu de lak moet repareren, want laptopjes lopen over het algemeen best wel eens een krasje op.
Bij het indrukken merk ik dat de toets een zeer lichte weerstand ondervindt als ik hem iets harder aansla, dit is wat de andere toetsen niet hebben . Dit op zichzelf ondervindt ik niet als hinderlijk. Echter het klik geluid is vervelend en irriterend.Veroorzaakt die toets ook dat hij wat moeilijker in te drukken is of is het echt puur en alleen een klik geluidje?
De beschadiging zit aan de binnenkant en ik heb mijn laptop nu al anderhalve maand alleen thuis gebruikt. Inderdaad het is begrijpelijk dat ze daar geen garantie op geven. Maar mijn zorgen zijn dat dat stuk beschadiging zich steeds verder zal uitbreiden.Ook dit is erg lastig aan te tonen of te bewijzen en zulke beschadigingen komen meestal door het meenemen etc, dus dat daar geen garantie op zit is nog aardig te begrijpen.
Dell stelt dat het veroorzaakt kan worden door vloeistofschade, echter dat staat (nog) niet vast. Je kan de laptop dus gewoon aanbieden ter reparatie onder garantie. Pas na onderzoek kan Dell je zeggen of ze het onder garantie repareren of dat er kosten voor jouw aan verbonden zijn.
Gezien de jonge leeftijd van je laptop zou ik hem maar ter reparatie aanbieden en afwachten of er kosten aan verbonden zijn. Overigens kan je de reparatie in dat geval gewoon weigeren en ben je alleen onderzoekskosten verschuldigd.
Hoe langer je wacht, hoe minder kans je hebt dat ze het onder garantie willen maken.
Gezien de jonge leeftijd van je laptop zou ik hem maar ter reparatie aanbieden en afwachten of er kosten aan verbonden zijn. Overigens kan je de reparatie in dat geval gewoon weigeren en ben je alleen onderzoekskosten verschuldigd.
Hoe langer je wacht, hoe minder kans je hebt dat ze het onder garantie willen maken.
-
- Contacteer:
Tip - als je een busje perslucht hebt - kan je ook even het toetsenbord uitblazen.
Kan soms helpen.
(Bij mij bij een Dell Latitude E6510)
Kan soms helpen.
(Bij mij bij een Dell Latitude E6510)