LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Beste,
Op de datum van 24-12-2013 heb ik een nieuwe macbook pro retina laptop aangeschaft.
Ik heb dit product in de kerstperiode aangeschaft om te zorgen dat macbook startklaar is voor het nieuwe jaar.
Na aankoop ontdekte ik al snel 3 a 4 dode pixels in het beeldscherm, hiervoor ben ik direct naar de winkel gegaan waar ik de macbook heb aangeschaft.
De verkoper heeft mijn macbook aangenomen en verzekerde mij dat de reparatie binnen 3 a 4 werkdagen uitgevoerd zou worden. Toen ik de laptop kon op halen bleek dat deze niet gerepareerd was omdat ze volgens de verkoper de dode pixels niet konden vinden (terwijl deze in eerdere instantie duidelijk aan de verkoper aangewezen waren). Hiervoor heeft de winkel geen contact met mij gezocht.
Na nogmaals de pixels aangewezen te hebben verzekerde de verkoper mij dat ze de zaak uiterst serieus opnamen en de laptop nu zo snel mogelijk zouden repareren, binnen 4 dagen zou het probleem verholpen zijn.
Ik heb afgewacht totdat ze op de afgesproken datum contact op zouden nemen maar toen dit uitbleef heb ikzelf gebeld. Nu bleek dat ze het scherm nog steeds niet gerepareerd hadden omdat het vervangende scherm nog niet besteld, of nog niet ontvangen was.
Ik hoop dat begin deze week de reparatie uitgevoerd is, maar heb hier door de eerdere ervaringen niet zo veel vertrouwen in.
Ik vraag me af wat een redelijke termijn voor een reparatie is en of ik de koopovereenkomst kan ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Koen
Op de datum van 24-12-2013 heb ik een nieuwe macbook pro retina laptop aangeschaft.
Ik heb dit product in de kerstperiode aangeschaft om te zorgen dat macbook startklaar is voor het nieuwe jaar.
Na aankoop ontdekte ik al snel 3 a 4 dode pixels in het beeldscherm, hiervoor ben ik direct naar de winkel gegaan waar ik de macbook heb aangeschaft.
De verkoper heeft mijn macbook aangenomen en verzekerde mij dat de reparatie binnen 3 a 4 werkdagen uitgevoerd zou worden. Toen ik de laptop kon op halen bleek dat deze niet gerepareerd was omdat ze volgens de verkoper de dode pixels niet konden vinden (terwijl deze in eerdere instantie duidelijk aan de verkoper aangewezen waren). Hiervoor heeft de winkel geen contact met mij gezocht.
Na nogmaals de pixels aangewezen te hebben verzekerde de verkoper mij dat ze de zaak uiterst serieus opnamen en de laptop nu zo snel mogelijk zouden repareren, binnen 4 dagen zou het probleem verholpen zijn.
Ik heb afgewacht totdat ze op de afgesproken datum contact op zouden nemen maar toen dit uitbleef heb ikzelf gebeld. Nu bleek dat ze het scherm nog steeds niet gerepareerd hadden omdat het vervangende scherm nog niet besteld, of nog niet ontvangen was.
Ik hoop dat begin deze week de reparatie uitgevoerd is, maar heb hier door de eerdere ervaringen niet zo veel vertrouwen in.
Ik vraag me af wat een redelijke termijn voor een reparatie is en of ik de koopovereenkomst kan ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Koen
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Twee weken is redelijk, ontbinden van de koop is (nog) niet mogelijk,.
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Jij vindt het redelijk. De vraag is of het ook zo is. Een laptop van 2000 euro! Het is sowieso vreemd dat dat door de kwaliteitscontrole van apple komt (want volgens eigen zeggen is die controle zeer strikt), maar oke, kan een keer gebeuren. Dan na 2 keer als reparateur nog niet door hebben waar die dode pixels zitten, terwijl je dit gewoon kunt onderzoeken, tsja, dat is gewoon je werk niet goed doen.dhc schreef:Twee weken is redelijk, ontbinden van de koop is (nog) niet mogelijk,.
Men had bij de eerste klacht al moeten zeggen goh wat vervelend, hier heeft u een nieuwe. Ik bedoel we spreken hier niet over een budget packard bell laptopje van 300 euri.
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Da' s zoals gewoonlijk jouw mening...over het algemeen wordt een reparatietermijn van twee weken als acceptabel beschouwd. En niemand is verplicht jou meteen een nieuwe te geven..
Dat weet je toch?
Dat weet je toch?
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Bedankt voor de reacties,
Het gaat mij over de manier van afhandelen. Dat kan ik niet acceptabel noemen/ beschouwen.
Ik heb een nieuwe macbook pro retina 15 inch (de hoogste in zijn klasse) aangeschaft voor vervanging van mijn oude macbook pro die door veelvuldig gebruik aan vervanging toe was. Dit heb ik ook aangegeven tijdens de aanschaf van het nieuwe product.
Ik ben momenteel zeer afhankelijk van een computer tijdens mijn afstudeerproject en werk.
Loop nu al vertraging op met mijn werkzaamheden en kan me niet nog meer oponthoud permitteren.
Groet,
koen
Het gaat mij over de manier van afhandelen. Dat kan ik niet acceptabel noemen/ beschouwen.
Ik heb een nieuwe macbook pro retina 15 inch (de hoogste in zijn klasse) aangeschaft voor vervanging van mijn oude macbook pro die door veelvuldig gebruik aan vervanging toe was. Dit heb ik ook aangegeven tijdens de aanschaf van het nieuwe product.
Ik ben momenteel zeer afhankelijk van een computer tijdens mijn afstudeerproject en werk.
Loop nu al vertraging op met mijn werkzaamheden en kan me niet nog meer oponthoud permitteren.
Groet,
koen
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Eens.dhc schreef:Twee weken is redelijk, ontbinden van de koop is (nog) niet mogelijk,.
En dat is dan weer jouw mening. De hoofdregel is dat consumenten de keuze hebben tussen herstel of vervanging (art. 7:21 lid 4 BW).dhc schreef:En niemand is verplicht jou meteen een nieuwe te geven..
Dat weet je toch?
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Huur er ergens eentje en verhaal die kosten op de winkelier. Je kunt je baseren op art. 7:24 BW.koen100 schreef:Loop nu al vertraging op met mijn werkzaamheden en kan me niet nog meer oponthoud permitteren.
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
MAAR...gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Dus of de winkelier op je declaratie ingaat is nog maar de vraagalfatrion schreef:Huur er ergens eentje en verhaal die kosten op de winkelier. Je kunt je baseren op art. 7:24 BW.koen100 schreef:Loop nu al vertraging op met mijn werkzaamheden en kan me niet nog meer oponthoud permitteren.
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
D'r is ook nog zo iets als je gelijk halen.
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
jij begeleidt deze jongen in de rechtbank ?alfatrion schreef:D'r is ook nog zo iets als je gelijk halen.
Nee ? Dacht ik al.
Re: garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
ik denk ook niet dat een echte dikadvocaat met TS een rechtsgang zou maken, gewapend met die regeltjes...