LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Dit Topic is een waarschuwing om te laten zien in wat voor wereld van ellende je terecht kan komen door een product bij Computerland te kopen en te laten zien dat Computerland lak heeft aan alles wat met consumentenrecht te maken heeft.
Het lijkt een flinke lap tekst maar geloof me, ik heb er een flink stuk uitgelaten...
2009 heb ik voor een aanzienlijk bedrag een desktop aangeschaft bij computerland op de Ceintuurbaan Amsterdam. geen fabriekscomputer maar een door hun zelf samengestelde serie, sindsdien ben ik in conflict met Computerland over hun verplichtingen wat betreft het naleven van de garantie.
Dat die aanschaf geen verstandige beslissing was bleek al snel. Vrijwel meteen deden zich problemen voor en bleek er sprake van een non-conformiteit waarbij je aanspraak kan maken op je garantiebepalingen. Hadden ze bij Computerland eerst ook niet zo’n problemen mee, ik moest het ding gewoon even inleveren en dan zouden ze hem nakijken. Natuurlijk wel in hun (beschamende) tempo.
Het duurde niet lang of we waren 10 weken en 3x inleveren/reparatie verder en het ding bleek het nog niet goed te doen.
De harde schijf werd vervangen, de bios ge-reset, het moederbord vervangen, het moederbord nog een keer vervangen en bij de laatste reparatie hebben ze m’n moederbord nog maar een keer vervangen en zonder hierover contact op te nemen ook maar even m’n harde schijf gewist!
Allemaal leuk en aardig maar het ding bleef dus problemen opleveren. Het bekende BsoD (blauwe scherm) dook regelmatig, meerdere keren per dag op. Inmiddels waren al aangetekende briefen en aardige wat mail de deur uit gegaan en werd mij schriftelijk door de heer M. van de Computerland klantenservice (afdeling list en bedrog) verzekert dat zij bij een vierde gebrek over zouden gaan tot vervanging van het product of ontbinden van de koop.
Dit is ook conform hun eigen algemene voorwaarden waarin staat:
Artikel 10.2: “Computerland staat er in geval van non-conformiteit voor dat zij binnen een redelijke termijn zorg draagt voor herstel of vervanging van betreffende product, overeenkomstig het daaromtrent in de artikelen 7:21 en 7:22 BW bepaalde… …binnen redelijke termijn en/of zonder ernstige overlast voor de klant voor herstel of vervanging… …dan heeft de klant de bevoegdheid de overeenkomst al dan niet gedeeltelijk te ontbinden…”
En natuurlijk ook conform hun eigen koop & garantiefolder:
Artikel1.6.2: Wettelijke garantie van de verkoper
Computerland is verplicht een product te leveren dat de eigenschappen bezit die u als koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De rechten die u als consument heeft op grond van het dwingende consumentenrecht worden door Computerland volledig gerespecteerd.
Daarnaast is er door de directeur van Computerland (wiens naam ik hier niet mag noemen) een schriftelijk en ondertekende toezegging gedaan naar de consumentenautoriteit gedaan nadat zij in 2009 flink op de vingers zijn getikt omdat ze de wet- en regelgeving omtrent het consumentenrecht niet naleefden. (Dit was in dezelfde periode dat mijn conflict begon te spelen).
Goed, gelet op bovenstaande en de toen gedane toezegging van de directeur zelf, zou je denken dat er geen enkele reden is om aan een daarmee samenhangende toezegging van een medewerker van de klantenservice te twijfelen toch?
Nou dat viel dus even tegen…
Toen ik vrijwel meteen nadat ik het ding weer opgehaald had weer melde dat het probleem niet verholpen was en computerland dus andere (kostbaardere) actie moest ondernemen dan hun afdeling ‘knutselen’ er nog eens zes weken naar laten kijken kwam ik geen enkele reactie van Computerland meer.
Het enige wat ik toen nog kon doen was de Computer terugbrengen, het koopcontract schriftelijk ontbinden en daarna maar (waarschijnlijk via de rechter) proberen mijn geld terug te krijgen. Ondertussen waren er door de afdeling list en bedrog (klantenservice) zoveel zoete broodjes gebakken om mij aan het lijntje te houden dat ik er geen moment aan twijfelde dat zij ook wisten dat dit mijn enige mogelijkheid was, net zoals ze wisten dat ik het me helemaal niet kon permitteren zonder computer te zitten, ik was namelijk ondertussen met een eigen bedrijf en opleiding begonnen.
Ze zullen zichzelf wel geniaal vinden daar.
De keuze was dus of geen computer of een die zo’n 5x per dag (of meer) afslaat. Gezien de omstandigheden had ik geen andere mogelijkheid dan het laatste…
Inmiddels waren we weer 2 jaar verder en besloot ik dat het echt niet langer kon, ik moest een nieuwe computer aanschaffen. Al rondkijkend bedacht ik me dat eigen eigenlijk van de zotte is, ik moet nu ruim voor het einde van de economische levensduur een dure nieuwe computer kopen terwijl Computerland mij van het begin af aan al een nieuwe of het geld hiervoor had moeten geven, en dat zelfs schriftelijk toegezegd had.
Uit nagaan van hun eigen voorwaarden en de wet en navraag bij Consuwijzer, blijkt dat zij ook nu nog steeds hun verplichtingen moeten nakomen.
Ik besloot er dus nog eens een aangetekende brief en e-mail aan te wagen en warempel, ik kreeg een reactie terug van een ander heer M. van de ‘klantenservice’.
Ook deze vond het allemaal uiterst vervelend dus kwam met de vage belofte dat als ik hen in de gelegenheid stelde het systeem te onderzoeken en zij inderdaad een hardwarematig defect constateerden we verdere stappen zouden kunnen overleggen. Daar voegde hij wel aan toe: “Een punt van aandacht, mocht u met geen enkel voorstel akkoord gaan en uw systeem terug willen zullen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht.”
Nou werd ie helemaal mooi, mijn systeem gijzelen om me te dwingen een waardeloze oplossing te accepteren of hen zelfs te betalen om het terug te krijgen? Je valt er van de ene verbazing in de andere…
Dit werd na een stevig e-mail terug verander in dat, mocht het een hardwarematig probleem zijn ze hun eerdere toezegging zullen nakomen en de onderzoekskosten alleen in rekening brengen als het geen hardwarematig defect blijkt. Nou is het zo dat ik mijn vertrouwen in deze organisatie met hun op zijn minst twijfelachtige beleid volledig kwijt ben en ze er eigenlijk wel voor aanzie de probleem veroorzakende hardware (waarschijnlijk moederbord of grafische kaart) weer door de knutselafdeling te laten vervangen om dan doodleuk te zeggen dat het niet aan de hardware ligt waardoor ze er nog aan verdienen ook.
Dus wat deed ik, ik poste de codes van de foutmeldingen, en minidumps op het forum van Computeridee waar ik o.a. middels enkele testen werd geholpen met het vaststellen van het probleem. Het ligt inderdaad weer aan het moederbord.
Niet dat ik nu mijn Computer in vertrouwen aan Computerland overhandig maar ik weet in ieder geval aantoonbaar zeker dat het probleem hardwarematig is.
Goed, ik stuurde heer M. een e-mail dat ik mijn systeem uiteraard zoals hij stelt door hun ‘analyst’ wilde laten ‘analyseren’ maar dat ik wel graag van te voren af zou spreken dat dit niet weer zes weken zou duren, ook sloot ik het resultaat van de scan Memtests86 bij waaruit blijkt wat het probleem is. Wel zo handig voor de knutselafdeling leek me.
Deze e-mail heb ik 8 weken terug op 7 maart jl. verstuurd en je raad het al, sindsdien nooit meer wat van Computerland gehoord.
Ook nu laat Computerland, als puntje bij paaltje komt gewoon niet meer van zich horen.
Het lijkt me bijzonder sterk dat dit toeval is, dit is gewoon beleid.
Vooral om dat in de toezegging naar de Consumentenautoriteit nadrukkelijk staat dat ‘het instructiemateriaal’ is aangepast en “ze haar medewerkers heeft geïnstrueerd omtrent de wijze waarop zij verzoeken van consumenten ten aanzien van garantie en conformiteit dienen af te handelen, om aldus de overtredingen te beëindigen.”
De kans dat de medewerkers op hun afdeling klantenservice, zoals de directeur schriftelijk heeft verklaard, mede middels instructiemateriaal goed geïnstrueerd zijn is bijzonder groot, maar dat één klacht toevallig wordt afgehandeld 2 flapdrollen die allebei vergeten hoe ze volgens die instructies een klacht moeten behandelen en dat ze überhaupt een klacht aan het behandelen zijn is uitermate klein (Vooral omdat dat juist bij de laatste klachtbehandelaar onderdeel is van de klacht). Het ligt veel meer voor de hand dat de instructies juist wel nageleefd worden en deze dus nog steeds, net als de instructies voor de toezegging naar de consumentenautoriteit, in strijd met het consumentenrecht zijn.
Op internet staat het vol met klachten over de garantie afhandeling bij Computerland, had ik eerder naar moeten kijken ook ik raad dus iedereen nadrukkelijk aan:
GEEN GARANTIEPRODUCTEN BIJ COMPUTERLAND KOPEN!!!
Welkom in een wereld van ellende.
Van mij gaat er nu een aangetekende brief de deur uit waarin ik schriftelijk de koop ontbind vanaf, zoals wettelijk bepaald, het moment dat zij hun wettelijke verplichtingen niet nakwamen. En ik, afhankelijk van de wijze waarop zij dit verder afhandelen de computer op een rustige doordeweekse dag of een koopavond/zaterdag terug zal brengen. En in het uiterste geval, de zaak zal overdragen aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Computerland is een organisatie van overtredingen van het consumentenrecht loze beloftes en niet nakomen van verplichtingen. Een organisatie waar je als klant niets mee te maken wil hebben.
Wees gewaarschuwd! Overigens is Paradigit van dezelfde organisatie en heeft dezelfde klantenservice, ook daar kom ik aardig wat garantieklachten van tegen.
Overigens is het een misverstand dat ze drie keer mogen repareren voordat de consument recht heeft op vervanging, dit staat helemaal nergens in de wet. Iets waar ik ook al ingetrapt ben…
Het lijkt een flinke lap tekst maar geloof me, ik heb er een flink stuk uitgelaten...
2009 heb ik voor een aanzienlijk bedrag een desktop aangeschaft bij computerland op de Ceintuurbaan Amsterdam. geen fabriekscomputer maar een door hun zelf samengestelde serie, sindsdien ben ik in conflict met Computerland over hun verplichtingen wat betreft het naleven van de garantie.
Dat die aanschaf geen verstandige beslissing was bleek al snel. Vrijwel meteen deden zich problemen voor en bleek er sprake van een non-conformiteit waarbij je aanspraak kan maken op je garantiebepalingen. Hadden ze bij Computerland eerst ook niet zo’n problemen mee, ik moest het ding gewoon even inleveren en dan zouden ze hem nakijken. Natuurlijk wel in hun (beschamende) tempo.
Het duurde niet lang of we waren 10 weken en 3x inleveren/reparatie verder en het ding bleek het nog niet goed te doen.
De harde schijf werd vervangen, de bios ge-reset, het moederbord vervangen, het moederbord nog een keer vervangen en bij de laatste reparatie hebben ze m’n moederbord nog maar een keer vervangen en zonder hierover contact op te nemen ook maar even m’n harde schijf gewist!
Allemaal leuk en aardig maar het ding bleef dus problemen opleveren. Het bekende BsoD (blauwe scherm) dook regelmatig, meerdere keren per dag op. Inmiddels waren al aangetekende briefen en aardige wat mail de deur uit gegaan en werd mij schriftelijk door de heer M. van de Computerland klantenservice (afdeling list en bedrog) verzekert dat zij bij een vierde gebrek over zouden gaan tot vervanging van het product of ontbinden van de koop.
Dit is ook conform hun eigen algemene voorwaarden waarin staat:
Artikel 10.2: “Computerland staat er in geval van non-conformiteit voor dat zij binnen een redelijke termijn zorg draagt voor herstel of vervanging van betreffende product, overeenkomstig het daaromtrent in de artikelen 7:21 en 7:22 BW bepaalde… …binnen redelijke termijn en/of zonder ernstige overlast voor de klant voor herstel of vervanging… …dan heeft de klant de bevoegdheid de overeenkomst al dan niet gedeeltelijk te ontbinden…”
En natuurlijk ook conform hun eigen koop & garantiefolder:
Artikel1.6.2: Wettelijke garantie van de verkoper
Computerland is verplicht een product te leveren dat de eigenschappen bezit die u als koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De rechten die u als consument heeft op grond van het dwingende consumentenrecht worden door Computerland volledig gerespecteerd.
Daarnaast is er door de directeur van Computerland (wiens naam ik hier niet mag noemen) een schriftelijk en ondertekende toezegging gedaan naar de consumentenautoriteit gedaan nadat zij in 2009 flink op de vingers zijn getikt omdat ze de wet- en regelgeving omtrent het consumentenrecht niet naleefden. (Dit was in dezelfde periode dat mijn conflict begon te spelen).
Goed, gelet op bovenstaande en de toen gedane toezegging van de directeur zelf, zou je denken dat er geen enkele reden is om aan een daarmee samenhangende toezegging van een medewerker van de klantenservice te twijfelen toch?
Nou dat viel dus even tegen…
Toen ik vrijwel meteen nadat ik het ding weer opgehaald had weer melde dat het probleem niet verholpen was en computerland dus andere (kostbaardere) actie moest ondernemen dan hun afdeling ‘knutselen’ er nog eens zes weken naar laten kijken kwam ik geen enkele reactie van Computerland meer.
Het enige wat ik toen nog kon doen was de Computer terugbrengen, het koopcontract schriftelijk ontbinden en daarna maar (waarschijnlijk via de rechter) proberen mijn geld terug te krijgen. Ondertussen waren er door de afdeling list en bedrog (klantenservice) zoveel zoete broodjes gebakken om mij aan het lijntje te houden dat ik er geen moment aan twijfelde dat zij ook wisten dat dit mijn enige mogelijkheid was, net zoals ze wisten dat ik het me helemaal niet kon permitteren zonder computer te zitten, ik was namelijk ondertussen met een eigen bedrijf en opleiding begonnen.
Ze zullen zichzelf wel geniaal vinden daar.
De keuze was dus of geen computer of een die zo’n 5x per dag (of meer) afslaat. Gezien de omstandigheden had ik geen andere mogelijkheid dan het laatste…
Inmiddels waren we weer 2 jaar verder en besloot ik dat het echt niet langer kon, ik moest een nieuwe computer aanschaffen. Al rondkijkend bedacht ik me dat eigen eigenlijk van de zotte is, ik moet nu ruim voor het einde van de economische levensduur een dure nieuwe computer kopen terwijl Computerland mij van het begin af aan al een nieuwe of het geld hiervoor had moeten geven, en dat zelfs schriftelijk toegezegd had.
Uit nagaan van hun eigen voorwaarden en de wet en navraag bij Consuwijzer, blijkt dat zij ook nu nog steeds hun verplichtingen moeten nakomen.
Ik besloot er dus nog eens een aangetekende brief en e-mail aan te wagen en warempel, ik kreeg een reactie terug van een ander heer M. van de ‘klantenservice’.
Ook deze vond het allemaal uiterst vervelend dus kwam met de vage belofte dat als ik hen in de gelegenheid stelde het systeem te onderzoeken en zij inderdaad een hardwarematig defect constateerden we verdere stappen zouden kunnen overleggen. Daar voegde hij wel aan toe: “Een punt van aandacht, mocht u met geen enkel voorstel akkoord gaan en uw systeem terug willen zullen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht.”
Nou werd ie helemaal mooi, mijn systeem gijzelen om me te dwingen een waardeloze oplossing te accepteren of hen zelfs te betalen om het terug te krijgen? Je valt er van de ene verbazing in de andere…
Dit werd na een stevig e-mail terug verander in dat, mocht het een hardwarematig probleem zijn ze hun eerdere toezegging zullen nakomen en de onderzoekskosten alleen in rekening brengen als het geen hardwarematig defect blijkt. Nou is het zo dat ik mijn vertrouwen in deze organisatie met hun op zijn minst twijfelachtige beleid volledig kwijt ben en ze er eigenlijk wel voor aanzie de probleem veroorzakende hardware (waarschijnlijk moederbord of grafische kaart) weer door de knutselafdeling te laten vervangen om dan doodleuk te zeggen dat het niet aan de hardware ligt waardoor ze er nog aan verdienen ook.
Dus wat deed ik, ik poste de codes van de foutmeldingen, en minidumps op het forum van Computeridee waar ik o.a. middels enkele testen werd geholpen met het vaststellen van het probleem. Het ligt inderdaad weer aan het moederbord.
Niet dat ik nu mijn Computer in vertrouwen aan Computerland overhandig maar ik weet in ieder geval aantoonbaar zeker dat het probleem hardwarematig is.
Goed, ik stuurde heer M. een e-mail dat ik mijn systeem uiteraard zoals hij stelt door hun ‘analyst’ wilde laten ‘analyseren’ maar dat ik wel graag van te voren af zou spreken dat dit niet weer zes weken zou duren, ook sloot ik het resultaat van de scan Memtests86 bij waaruit blijkt wat het probleem is. Wel zo handig voor de knutselafdeling leek me.
Deze e-mail heb ik 8 weken terug op 7 maart jl. verstuurd en je raad het al, sindsdien nooit meer wat van Computerland gehoord.
Ook nu laat Computerland, als puntje bij paaltje komt gewoon niet meer van zich horen.
Het lijkt me bijzonder sterk dat dit toeval is, dit is gewoon beleid.
Vooral om dat in de toezegging naar de Consumentenautoriteit nadrukkelijk staat dat ‘het instructiemateriaal’ is aangepast en “ze haar medewerkers heeft geïnstrueerd omtrent de wijze waarop zij verzoeken van consumenten ten aanzien van garantie en conformiteit dienen af te handelen, om aldus de overtredingen te beëindigen.”
De kans dat de medewerkers op hun afdeling klantenservice, zoals de directeur schriftelijk heeft verklaard, mede middels instructiemateriaal goed geïnstrueerd zijn is bijzonder groot, maar dat één klacht toevallig wordt afgehandeld 2 flapdrollen die allebei vergeten hoe ze volgens die instructies een klacht moeten behandelen en dat ze überhaupt een klacht aan het behandelen zijn is uitermate klein (Vooral omdat dat juist bij de laatste klachtbehandelaar onderdeel is van de klacht). Het ligt veel meer voor de hand dat de instructies juist wel nageleefd worden en deze dus nog steeds, net als de instructies voor de toezegging naar de consumentenautoriteit, in strijd met het consumentenrecht zijn.
Op internet staat het vol met klachten over de garantie afhandeling bij Computerland, had ik eerder naar moeten kijken ook ik raad dus iedereen nadrukkelijk aan:
GEEN GARANTIEPRODUCTEN BIJ COMPUTERLAND KOPEN!!!
Welkom in een wereld van ellende.
Van mij gaat er nu een aangetekende brief de deur uit waarin ik schriftelijk de koop ontbind vanaf, zoals wettelijk bepaald, het moment dat zij hun wettelijke verplichtingen niet nakwamen. En ik, afhankelijk van de wijze waarop zij dit verder afhandelen de computer op een rustige doordeweekse dag of een koopavond/zaterdag terug zal brengen. En in het uiterste geval, de zaak zal overdragen aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Computerland is een organisatie van overtredingen van het consumentenrecht loze beloftes en niet nakomen van verplichtingen. Een organisatie waar je als klant niets mee te maken wil hebben.
Wees gewaarschuwd! Overigens is Paradigit van dezelfde organisatie en heeft dezelfde klantenservice, ook daar kom ik aardig wat garantieklachten van tegen.
Overigens is het een misverstand dat ze drie keer mogen repareren voordat de consument recht heeft op vervanging, dit staat helemaal nergens in de wet. Iets waar ik ook al ingetrapt ben…
Laatst gewijzigd door Reiziger01 op 08 mei 2012 11:56, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Wat een verhaal.
Je had een paar jaar terug je geld moeten terugeisen en een nieuwe elders aan moeten schaffen.
Nu ben je drie jaar verder en is de economische waarde een paar tientjes.
Neem je verlies en laat het rusten.
Je had een paar jaar terug je geld moeten terugeisen en een nieuwe elders aan moeten schaffen.
Nu ben je drie jaar verder en is de economische waarde een paar tientjes.
Neem je verlies en laat het rusten.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Ja maar dat ging dus niet,
ik kon niet nog maar even € 800,00 ophoesten en dat geld zou ik hooguit middels een juridisch conflict kunnen terugkrijgen, waar je alleen aan kan beginnen door de computer eerst terug te brengen. Dan zit je zo 1-2 jaar zonder computer (Computerland weet dit soort dingen waarschijnlijk ook). Niet echt ideaal als je net aan een opleiding webdesign en een eigen bedrijfje begonnen bent...
De wet kijkt echter naar het moment van de non-conformiteit en wanneer de verkoper in gebreke is gebleven, niet naar hoelang de verkoper het weet te rekken. Als je bedrijven gaat belonen voor het aan hun laars lappen van het consumentenrecht dan kan je garanties net zo goed helemaal afschaffen, scheelt een hoop frustratie.
Het loont dus wel degelijk nog steeds om ze aan hun verplichtingen te houden.
ik kon niet nog maar even € 800,00 ophoesten en dat geld zou ik hooguit middels een juridisch conflict kunnen terugkrijgen, waar je alleen aan kan beginnen door de computer eerst terug te brengen. Dan zit je zo 1-2 jaar zonder computer (Computerland weet dit soort dingen waarschijnlijk ook). Niet echt ideaal als je net aan een opleiding webdesign en een eigen bedrijfje begonnen bent...
De wet kijkt echter naar het moment van de non-conformiteit en wanneer de verkoper in gebreke is gebleven, niet naar hoelang de verkoper het weet te rekken. Als je bedrijven gaat belonen voor het aan hun laars lappen van het consumentenrecht dan kan je garanties net zo goed helemaal afschaffen, scheelt een hoop frustratie.
Het loont dus wel degelijk nog steeds om ze aan hun verplichtingen te houden.
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Nou, succes met je gevecht tegen windmolens.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
We zijn in ieder geval gewaarschuwd voor dit bedrijf.
Met zon waardeloze service zou ik bijna die pc door het raam pleuren.
Heb je rechtsbijstand ? Zet deze erachteraan. Zoniet ligt het eraan of het een prinicpe kweste voor je wordt of niet.
Met zon waardeloze service zou ik bijna die pc door het raam pleuren.
Heb je rechtsbijstand ? Zet deze erachteraan. Zoniet ligt het eraan of het een prinicpe kweste voor je wordt of niet.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Tsja,
het is wat ik zeg, een waarschuwing voor dit bedrijf en hun beleid.
Zo gaan ze bij Computerland dus met garantie om.
En windmolens dat weet ik zo net nog niet, er zijn meerdere keren schriftelijke afspraken gemaakt en toezeggingen gedaan die conform de Nederlandse wetgeving zijn, daar kunnen ze moeilijk ineens afstand van nemen. Ik zet het in ieder geval helemaal door.
Ik snap dit soort bedrijven overigens helemaal niet, de klant met een kluitje het riet in sturen is niet van deze tijd. Omdat mensen elkaar via internet zo makkelijk voor dit soort wangedrag kunnen waarschuwen en het ook veel makkelijker is de juiste consumenteninstanties te bereiken levert het niet netjes afhandelen van zo'n klacht ze uiteindelijk meer (financiële) schade op dan de computer vervangen of geld terug.
Juist Computerbedrijven moeten weten dat weten, al in 2005 is Dell bijna ten gronde gericht door klachten op het internet. (google Dell vs Jeff Jarvis) Zou ook door andere bedrijven van geleerd moeten zijn.
Maar goed, ze kunnen dit nog altijd netjes afhandelen, het verdere verloop dus ook dat zal ik hier dan melden. We zullen zien...
het is wat ik zeg, een waarschuwing voor dit bedrijf en hun beleid.
Zo gaan ze bij Computerland dus met garantie om.
En windmolens dat weet ik zo net nog niet, er zijn meerdere keren schriftelijke afspraken gemaakt en toezeggingen gedaan die conform de Nederlandse wetgeving zijn, daar kunnen ze moeilijk ineens afstand van nemen. Ik zet het in ieder geval helemaal door.
Ik snap dit soort bedrijven overigens helemaal niet, de klant met een kluitje het riet in sturen is niet van deze tijd. Omdat mensen elkaar via internet zo makkelijk voor dit soort wangedrag kunnen waarschuwen en het ook veel makkelijker is de juiste consumenteninstanties te bereiken levert het niet netjes afhandelen van zo'n klacht ze uiteindelijk meer (financiële) schade op dan de computer vervangen of geld terug.
Juist Computerbedrijven moeten weten dat weten, al in 2005 is Dell bijna ten gronde gericht door klachten op het internet. (google Dell vs Jeff Jarvis) Zou ook door andere bedrijven van geleerd moeten zijn.
Maar goed, ze kunnen dit nog altijd netjes afhandelen, het verdere verloop dus ook dat zal ik hier dan melden. We zullen zien...
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Alleen heb jij het in dit geval gerekt door er voor te kiezen die computer nog 2 jaar te gebruiken.Reiziger01 schreef: De wet kijkt echter naar het moment van de non-conformiteit en wanneer de verkoper in gebreke is gebleven, niet naar hoelang de verkoper het weet te rekken.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Nou nee hoor:Winterman schreef: Alleen heb jij het in dit geval gerekt door er voor te kiezen die computer nog 2 jaar te gebruiken.
Artikel 262 lid 1, Afdeling 5, Titel 5 van het BW Boek 6
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Ik denk dat je het iets te veel in je eigen voordeel probeert uit te leggen. Zonder de computer konden zij die verbintenis niet nakomen.
Jij hebt daarna 2 jaar gebruik gemaakt van die computer. Bewijs dan maar eens dat hij het al die tijd niet deed. Principieel zijn is prima, maar het moet natuurlijk wel een doel hebben.
Jij hebt daarna 2 jaar gebruik gemaakt van die computer. Bewijs dan maar eens dat hij het al die tijd niet deed. Principieel zijn is prima, maar het moet natuurlijk wel een doel hebben.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Ik heb deze zaak gepost om te laten zien waar dat Computerland wat betreft consumentenrecht en garanties toe in staat is. En hoe ver ze daar bereid zijn te gaan om je een oor aan te naaien. Fijn om te weten als je van plan bent een computer te kopen.
Het verhaal is zo al lang zat, vandaar dat ik bepaalde dingen niet heb gepost heb.
Juni 2010 is al bewezen dat de computer het niet meer deed, zij zijn daar zowel via mail als aangetekend over geïnformeerd, met als bijlage een stapel foto's van de BsoD's die ik kreeg. Bewezen is toen al dat er sprake is van een Non-conformiteit, dat zij dan besluiten er geen reet meer aan te doen is hun zaak, het verplicht mij niet tot het direct ondernemen van juridische stappen. Dit was destijds ook geen optie (zie Topic) inmiddels wel.
Het was inderdaad anders als ik dat destijds niet over had geïnformeerd, maar ik ben niet degene die in gebreke is gebleven en de verplichtingen voortvloeiend uit de koop niet nakomt. Anders hadden ze me natuurlijk al veel eerder afgepoeierd.
Het verhaal is zo al lang zat, vandaar dat ik bepaalde dingen niet heb gepost heb.
Niet zo'n probleem:Winterman schreef:Bewijs dan maar eens dat hij het al die tijd niet deed.
Juni 2010 is al bewezen dat de computer het niet meer deed, zij zijn daar zowel via mail als aangetekend over geïnformeerd, met als bijlage een stapel foto's van de BsoD's die ik kreeg. Bewezen is toen al dat er sprake is van een Non-conformiteit, dat zij dan besluiten er geen reet meer aan te doen is hun zaak, het verplicht mij niet tot het direct ondernemen van juridische stappen. Dit was destijds ook geen optie (zie Topic) inmiddels wel.
Het was inderdaad anders als ik dat destijds niet over had geïnformeerd, maar ik ben niet degene die in gebreke is gebleven en de verplichtingen voortvloeiend uit de koop niet nakomt. Anders hadden ze me natuurlijk al veel eerder afgepoeierd.
Doel lijkt me duidelijk...Winterman schreef:Principieel zijn is prima, maar het moet natuurlijk wel een doel hebben.
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Bsod kan ook ontstaan door een verkeerde driver die je zelf hebt geinstalleerd.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
klopt, daarom heb ik ook hulp gezocht op het forum van computeridee om vast te kunnen stellen wat het is. Het is echter een CPU probleem. aansluiting op moederbord werkt niet naar behoren.crazyme schreef:Bsod kan ook ontstaan door een verkeerde driver die je zelf hebt geinstalleerd.
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Ik ben benieuwd of de mening van een anoniem lid op een forum wel zo'n sterk juridisch argument is...
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
die mening speelt ook geen enkele rol, ze willen en mogen hem immers zelf checken. Alleen omdat ik geen vertrouwen heb in hun conclusie heb ik eerst zelf het probleem vastgesteld, daarvoor het testprogramma Memtest86+ gebruikt (gebruiken zij waarschijnlijk ook). e-mail om inname af te spreken gestuurd uitslag Memtest86+ als bijlage om te laten zien dat ik me niet zomaar wat op de mouw laat spelden, nooit meer wat van ze gehoord...crazyme schreef:Ik ben benieuwd of de mening van een anoniem lid op een forum wel zo'n sterk juridisch argument is...
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Computerland is tekort geschoten in haar verplichten om een deugdelijk computer te leveren en in haar verplichtingen om de ondeugdelijke computer te herstellen dan wel te vervangen. In deze situatie had ik zelf direct de koop ontbinden. Dit moet wel schriftelijk gebeuren, maar niet aangetekend.
Ontbinding heeft geen terugwerkende kracht en geld dus vanaf de datum waarop je deze hebt ingeroepen. Ontbinding heeft als gevolg dat de prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. De verkoper heeft een verbintenis om jouw volledige aankoopbedrag terug te geven en de koper heeft de verbintenis om het product terug te geven. (art. 6:271 BW) Wanneer dit laatste onmogelijk is heeft de verkoper recht op een vergoeding en deze wordt vastgesteld op de werkelijke waarde van het ondeugdelijke product. (art. 6:272 BW) Eventuele achteruitgang van het product is voor risico van de verkoper, omdat de koper op goede gronden heeft ontbonden. (art. 7:10 lid 3 BW)
Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op den non-conformiteit, verjaard door de verloop van twee jaar. De termijn begint te lopen nadat je voor het eerst de non-conformiteit hebt gemerkt en begint op nieuw te lopen na iedere stuiting, waarbij aan de wettelijke vereisten zijn voldaan. (art. 7:23 lid 2 BW)
Ontbinding heeft geen terugwerkende kracht en geld dus vanaf de datum waarop je deze hebt ingeroepen. Ontbinding heeft als gevolg dat de prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. De verkoper heeft een verbintenis om jouw volledige aankoopbedrag terug te geven en de koper heeft de verbintenis om het product terug te geven. (art. 6:271 BW) Wanneer dit laatste onmogelijk is heeft de verkoper recht op een vergoeding en deze wordt vastgesteld op de werkelijke waarde van het ondeugdelijke product. (art. 6:272 BW) Eventuele achteruitgang van het product is voor risico van de verkoper, omdat de koper op goede gronden heeft ontbonden. (art. 7:10 lid 3 BW)
Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op den non-conformiteit, verjaard door de verloop van twee jaar. De termijn begint te lopen nadat je voor het eerst de non-conformiteit hebt gemerkt en begint op nieuw te lopen na iedere stuiting, waarbij aan de wettelijke vereisten zijn voldaan. (art. 7:23 lid 2 BW)
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2011 13:08
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Ik zou toch adviseren om een koop altijd aangetekend schriftelijk te ontbinden. Dit om de eenvoudige reden dat je dan kan aantonen dat je de koop ook daadwerkelijk ontbonden hebt. Redelijk belangrijk mocht het bij een geschillencommissie of de rechter eindigen.
aangezien afspraken maken met Computerland niet mogelijk blijkt heb ik 15 mei de koop schriftelijk ontbonden. Zowel per e-mail als aangetekend. Ook hier heb ik nooit meer een reactie op gehad.
Dus deze week draag ik alles over aan mijn rechtsbijstandverzekering...
aangezien afspraken maken met Computerland niet mogelijk blijkt heb ik 15 mei de koop schriftelijk ontbonden. Zowel per e-mail als aangetekend. Ook hier heb ik nooit meer een reactie op gehad.
Dus deze week draag ik alles over aan mijn rechtsbijstandverzekering...
Re: Garantie toezegging Computerland is een aanfluiting!
Nee, je kunt aantonen dat de envelop aangekomen is bij de ontvanger. Op het moment dat de ontvanger stelt dat er niets in de aangetekende envelop ben je nog nergens. Als je het echt goed wilt doen moet je een gerechtsdeurwaarde de brief laten bezorgen. Het kost een paar centen maar dan heb je wel wat.Reiziger01 schreef:Ik zou toch adviseren om een koop altijd aangetekend schriftelijk te ontbinden. Dit om de eenvoudige reden dat je dan kan aantonen dat je de koop ook daadwerkelijk ontbonden hebt.
Als je vraagt om een reactie, en de ontvanger geeft deze kun je ook bewijzen dat de ontbindingsbrief is ontvangen