LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gebruikte computer?
gebruikte computer?
Hallo,
Voor mijn kinderen (basisschool) zou ik graag een computer willen aanschaffen. Ik vind nieuwe over het algemeen te duur. Heeft iemand tips om aan een goede gebruikte, of andere 'goedkope', maar goede computer/ laptop te komen?
Voor mijn kinderen (basisschool) zou ik graag een computer willen aanschaffen. Ik vind nieuwe over het algemeen te duur. Heeft iemand tips om aan een goede gebruikte, of andere 'goedkope', maar goede computer/ laptop te komen?
Re: gebruikte computer?
Voor uw kinderen die op school een computer nodig hebben, kan U gerust een basic computer kopen. Deze heeft U voor ongeveer 300 euro met beeldscherm. Kijk bij de plaatselijke computerhandel en dan niet een grote (landelijke) handel maar een bedrijf met gevoel voor computers en mensen.
Tweede hands ab-so-luut niet aanbeginnen, een laptop al helemaal niet. U heeft geen garantie, geen goede after-sales.
Tweede hands ab-so-luut niet aanbeginnen, een laptop al helemaal niet. U heeft geen garantie, geen goede after-sales.
Bij een heleboel 2e hands zaken zijn leuke pc's te verkrijgen voor weinig geld. Let wel op dat het minimaal onder windows 98 draait. Voor jonge school gaande kinderen is zwaarder meestal niet nodig. veel succes Bert
Er zijn ook profesionele verkopers die tweede handse computer verkopen. Hier heb je wettelijk een half jaar garantie en een levensduur van 1 jaar.Tweede hands ab-so-luut niet aanbeginnen, een laptop al helemaal niet. U heeft geen garantie, geen goede after-sales.
-
Even opletten Bert... Microsoft heeft net de support voor windows 98 laten vallen, het is dus handiger om gewoon een budget pc met Windows XP bij de locale computer handelaar te halen.Bij een heleboel 2e hands zaken zijn leuke pc's te verkrijgen voor weinig geld. Let wel op dat het minimaal onder windows 98 draait. Voor jonge school gaande kinderen is zwaarder meestal niet nodig. veel succes Bert
Tweede hands is idd niet handig in verband met garantie en aftersales, helemaal niet als je zelf niet heel erg thuis bent in computers, tenzij je er een kan kopen bij een pcwinkel.
Laatst gewijzigd door Wouter_Oud op 11 aug 2006 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Alhier staan ze voor weinig te koop bij de kringloopwinkels.
Niks mis mee kosten een paar euro
dus heb je ook niks te maken met garantie enzo
-
Ik zou gewoon eens rondvragen aan vrienden/familie. Maar ik zou je adviseren om een nieuwe pc te kopen. Die heb je voor ongeveer 300-400 euro. Via marktplaats oid koop je vervolgens een monitor, als die al niet bij je nieuwe pc wordt geleverd.
Dat 'stopzetten' van support voor Win98 is geen probleem.
Het OS werkt nog steeds. Net als de hardware die bij die 'oude' pc zit.
En omdat ook de virus-makers zich nu steeds meer op de nieuwste versies richten is het nog veiliger ook.
En dan nog ? Dan pak je toch gewoon Linux (Ubuntu of Knoppix bijvoorbeeld). Voor dat beetje surfen en e-mailen heb je iig geen OS nodig dat net zo duur is als de hardware waar het op moet lopen.
Een nieuwe pc is weggegooid geld. Die dingen zijn zo snel dat heeft een normaal mens niet eens nodig. Wees verstandig en koop gewoon een 2e hands geval dat je dan fatsoenlijk laat testen. Net als met auto's dus ...
Als de aanbieder dat niet wil toestaan/garanderen dan koop je gewoon ergens anders. Je hebt gewoon recht op zaken die functioneren. Of het nu 2e hands is of niet.
Het OS werkt nog steeds. Net als de hardware die bij die 'oude' pc zit.
En omdat ook de virus-makers zich nu steeds meer op de nieuwste versies richten is het nog veiliger ook.
En dan nog ? Dan pak je toch gewoon Linux (Ubuntu of Knoppix bijvoorbeeld). Voor dat beetje surfen en e-mailen heb je iig geen OS nodig dat net zo duur is als de hardware waar het op moet lopen.
Een nieuwe pc is weggegooid geld. Die dingen zijn zo snel dat heeft een normaal mens niet eens nodig. Wees verstandig en koop gewoon een 2e hands geval dat je dan fatsoenlijk laat testen. Net als met auto's dus ...
Als de aanbieder dat niet wil toestaan/garanderen dan koop je gewoon ergens anders. Je hebt gewoon recht op zaken die functioneren. Of het nu 2e hands is of niet.
Nu de kringloopwinkel hier, heet nu Noppes, zet er wel een bord bij met <niet getest> en je hebt geen garantie als er iets niet goed is.Toolboy
Geplaatst op 10 Aug 2006 13:33 door Verstuur mail Toolboy
Alhier staan ze voor weinig te koop bij de kringloopwinkels.
Belachelijk, want in feite kan elke euro cent dan nog te veel zijn.
Op Marktplaats o.a verkopen mensen zoals wij hun spulletjes omdat ze die te goed vinden om zo maar weg te geven.
Vaak kun je de bullen nog werkend zien.
Heb hieraan nog nooit een buil gevallen.
Is toch ook van de gekke. Stel je voor je komt met een auto van 8 jaarWouter_Oud
Geplaatst op 10 Aug 2006 13:10 door Wouter_Oud
Even opletten Bert... Microsoft heeft net de support voor windows 98 laten vallen,
bij de garage, die dan zegt als hij nog rijdt okay maar ondersteunen doen we hem niet meer.
Dan moet u een nieuwe kopen.
Als Bill nu een klein zaakje had met weinig personeel.
Nee wat ze nu doen is gedwongen nering en dan kun je wel een fortuin aan goede doelen geven.
tja ... zolang iedere sul zonder nadenken de nieuwste versie van Windows gebruikt is er niks aan te doen.
Dus doe een ding goed en koop een 2e hands pc. Zo krijgt Billy-boy EN geen inkomsten EN blijven de oude OS'en nog behouden voor het nageslacht.
Dus doe een ding goed en koop een 2e hands pc. Zo krijgt Billy-boy EN geen inkomsten EN blijven de oude OS'en nog behouden voor het nageslacht.
kijk op www.bbcomputers.nl (= een bedrijf dat 2e hands computers verkoopt < ZE GEVEN 12 MAANDEN GARANTIE!) en www.marktplaats.nl of speurders.nl kan natuurlijk ook.
Ik heb goede ervaringen met www.notebookshops.nl
2 laptops besteld. En netjes geleverd gekregen met Echte garantie!
2 laptops besteld. En netjes geleverd gekregen met Echte garantie!
Is toch ook van de gekke. Stel je voor je komt met een auto van 8 jaar
bij de garage, die dan zegt als hij nog rijdt okay maar ondersteunen doen we hem niet meer.
Dan moet u een nieuwe kopen.
Toch niet.
In de computerwereld is zoveel veranderd dat windows 98 echt antiek is.
In de autowereld gesproken:
Je hebt het dan over een auto van 25 jaar en ouder.
Daarnaast is het zo dat veel nieuwe programma's niet op windows98 werken.
Die vereisen nl windows XP.
Technisch gesproken:
Windows NT4, Windows 2000 (NT5) en Windows XP (NT6) vallen onder het NT-kernel
Windows 95, Windows 98, Windows 98 SE en Windows ME vallen onder het 9x kernel.
Het probleem is dat de nieuwe programma's niet met de besturingssystemen van het 9x kernel overweg kunnen.
Daarnaast maken veel programma's gebruik van technologieën die pas na windowsME geïntroduceerd zijn.
Vooral de zware gamers zijn de dupe van de vernieuwing.
Mijn zoon is een gamefreak en vernieuwd iedere 2 a 3 jaar het hele systeem, en tussendoor worden er ook nog wel upgrades toegepast.
Kostbaar grapje, vooral de videokaart en processor zijn dan de kostenpost.
De software vereist het gewoon.
Het is een vicieuse cirkel waarbij de software steeds meer van de hardware eist.
Je loopt constant achter de feiten aan.
Mijn zoon is een gamefreak en vernieuwd iedere 2 a 3 jaar het hele systeem, en tussendoor worden er ook nog wel upgrades toegepast.
Kostbaar grapje, vooral de videokaart en processor zijn dan de kostenpost.
De software vereist het gewoon.
Het is een vicieuse cirkel waarbij de software steeds meer van de hardware eist.
Je loopt constant achter de feiten aan.
-
Nou ja, de dupe...
Ik speel zelf op een wat ouder systeem, maar ik draai Battlefield 2, Battle for Middle Earth II, World of Warcraft, Company of Heroes, Half Life 2 en vele andere spellen nog gewoon goed (en ik heb nog een sociaal leven ook ). Niet op de hoogste instellingen, maar het gaat om de gameplay.
Je zoon maakt het net zo duur als dat het hem lief is. Hij is denk ik de dupe van een luxe probleem
En die vernieuwing.. leuke vernieuwing, maar ik denk dat we nog achterlopen op wat er nog in de kluis klaar ligt bij onze vrienden AMD, Intel, ATI en nVidia.
Ik speel zelf op een wat ouder systeem, maar ik draai Battlefield 2, Battle for Middle Earth II, World of Warcraft, Company of Heroes, Half Life 2 en vele andere spellen nog gewoon goed (en ik heb nog een sociaal leven ook ). Niet op de hoogste instellingen, maar het gaat om de gameplay.
Je zoon maakt het net zo duur als dat het hem lief is. Hij is denk ik de dupe van een luxe probleem
En die vernieuwing.. leuke vernieuwing, maar ik denk dat we nog achterlopen op wat er nog in de kluis klaar ligt bij onze vrienden AMD, Intel, ATI en nVidia.
Inderdaad een luxe probleem.
Hij besteed gemiddeld 3 a 400 euro p/m aan deze meuk incl games.
Het is zijn eigen geld dus kan ik weinig commentaar leveren.
Mijn oude werkplaats is omgetoverd tot een gamehal.
Het word tijd dat ik hem eruit donder.
Hij besteed gemiddeld 3 a 400 euro p/m aan deze meuk incl games.
Het is zijn eigen geld dus kan ik weinig commentaar leveren.
Mijn oude werkplaats is omgetoverd tot een gamehal.
Het word tijd dat ik hem eruit donder.
-
Haha, dat heb ik nou toch niet op mijn geweten hè?
Nou nee, maar hij is dan ook 24.
Word tijd dat hij is een serieus leven gaat opbouwen in plaats van alle vrije tijd in die zut te steken.
Blijft toch je kind he.
Word tijd dat hij is een serieus leven gaat opbouwen in plaats van alle vrije tijd in die zut te steken.
Blijft toch je kind he.