Gericht aan Targus
In answer on your e-mail from 29 may where did you forward my e-mail with warranty message? To which relevant department and what was the update? Why did I not receive answer from that department and always from you? After reading your e-mail from 1st June I realise that anybody who have purchased Targus product or power adapter which works just fine with some laptop (even over a year of usage), but if that laptop is not listed on Targus website as compatible one, the customer lost the right for warranty claim from Targus. So, Targus adapter tip was good, voltage and other specs are the same as on my Asus laptop adapter but I’ve used the adapter which is not listed as compatible one. According Targus website there are few Targus adapters with right adapter tip, but specs and voltage are not even close or the same as on the original Asus adapter and just because this I don’t have right on warranty from Targus.
As asked why you don’t want to provide information where can I complain about warranty issue and your handling of my case? After more than 5 e-mails from me and you and all provided information you write me that power adapter which have 2 year warranty after one year you can’t replace. Also you can’t specify which Targus power adapter is exactly appropriate to use with my laptop. You can’t find appropriate adapter, you don’t answer on my simple questions like I have asked and now I don’t have warranty anymore just because I become annoying. What a service!
Like I wrote, now I’m sure that I belong into group of 90 percent of dissatisfied customers.
Dissatisfied customer
Part of previously e-mail:
From statistics 69 percent of customers don’t complain, but more than 90 percent of dissatisfied customers will never come back and shop in same store or purchase a product from same brand. Almost whole group of dissatisfied customers tells own dissatisfied story to other people. The loss of one customer cost five times so much money as sum of money that a company should earn from one customer within a year. Moreover it costs five times so much time, trouble and advertising to find a new customer than to retain an existed customer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie onder garantietermijn
Re: Geen garantie onder garantietermijn
Staat héél interessant hoor...maar volgens mij leven wij hier in Nederland, is dit een Nederlandse site en is het wenselijk deze taal ook hier te gebruiken.
Terugkijkend naar je andere bijdragen moet dat toch geen probleem zijn....
Terugkijkend naar je andere bijdragen moet dat toch geen probleem zijn....
Re: Geen garantie onder garantietermijn
Volgens de procedure wordt je verzoek voor support bij Targus Nederland doorgestuurd naar support afdeling in Engeland. Na flink wat e-mails en afwijzing om de adapter binnen de garantieperiode te vervangen heb ik Targus Nederland gecontacteerd. Mede door andere kijk op mijn kwestie binnen enkele dagen kreeg ik van Targus Nederland een e-mail dat ze laptop adapter toch willen omruilen en ik defecte adapter naar opgegeven adres kan opsturen. Binnen 2 dagen na hun e-mail kreeg ik via UPS nieuwe adapter toegestuurd. Ondanks het feit dat ik dag eerder defecte adapter naar Targus heb verstuurd en dat deze werd nog niet ontvangen heeft me Targus Nederland een nieuwe laptop adapter toegestuurd. Desondanks strenge garantievoorwaarden die Targus hanteert en dat mijn Asus laptop model niet als compatibel op Targus website werd vermeld (staat niet er tussen), maar de specs van Targus laptop adapter komen overeen met originele Asus adapter zijn er toch begrijpelijke mensen zoals die bij Targus Nederland. Uiteraard voor zo een smetteloze afhandeling verdient Targus Nederland een e-mail met mijn dankbaarheid.