LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen toegang tot internet door Norton 2006

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ontwakend
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2006 11:18

geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door ontwakend »

als gebruiker op een computer waar norton op geinstalleerd is, geen toegang tot internet en voor het bezoeken van trosradar in totaal 55 keer toestaan klikken eer de pagina opgebouwd is.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Norton is troep, kun je beter verwijderen van je pc!

Een goed alternatief is AVG, bovendien gratis.

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Ik neem aan dat hier Norton Internet Security betreft, dus niet alleen antivirus...?
Dan heb je dus niets aan het advies van Sjoerd om deze te vervangen door AVG antivirus.
De problemen die jij noemt worden veroorzaakt door veel te strenge instellingen van de firewall van NIS.
Dat blijkt al omdat je zo vaak toestemming moet geven om een internetpagina te kunnen openen.
Ga dus eens de instellingen van de firewall na en stel deze in op het laagste beveiligingsniveau.
Ga dan weer naar deze Tros-site en kijk eens of het nu wel lekker loopt.
Stel daarna de beveiligingen steeds iets strenger in totdat je problemen krijgt met het openen.

P.s. Nortonproducten zijn zoals Sjoerd terecht aangeeft niet de meest gunstige keus.
Ze werken flink vertragend (vragen veel processorcapaciteit/systeembronnen) en zijn niet erg gebruikersvriendelijk (onoverzichtelijke gebruikersinterface).
Mijn advies in dit geval zou zijn: Download de gratis ZoneAlarm Firewall en het gratis AVG antivirus-programma.
Deze doen samen hetzelfde werk als NIS maar zijn behalve gratis ook een stuk gebruikersvriendelijker en minder belastend voor je PC.

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Ik heb het eens met bovenstaande berichten. Zonealarm en AVG zijn prima programmatjes. Ze zijn hier te downloaden:

AVG: http://www.starfix.nl/includes/helpdesk ... ds/avg.php

Zonealarm: http://www.starfix.nl/includes/helpdesk ... ealarm.php


En een programma om norton te verwijderen: http://www.starfix.nl/includes/helpdesk ... symdel.php

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Als het goed is gaat na verwijdering van NIS / NPF automatisch de firewall van Windows XP weer lopen. Opzich geeft die bij verstandig gebruik afdoende bescherming. Nadeel van de Windows XP firewall is dat deze alleen bescherming biedt bij inkomend verkeer.
De deur gaat dus wel op slot maar als de inbreker eenmaal binnen is kan hij de deur openzetten en hulptroepen inschakelen.

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Nadeel van de Windows XP firewall is dat deze alleen bescherming biedt bij inkomend verkeer.
Dat is niet zo, ga maar eens naar Configuratiescherm > Windows Firewall.
Via de tabs Uitzonderingen en Geavanceerd is ook beveiliging van uitgaand verkeer in te stellen.

P.s. Ik gebruik deze zelf uiteraard ook niet want het is allemaal veel te beperkt en moet het meestal handmatig ingesteld worden.
Maar de bewering dat de Windows Firewall geen uitgaand verkeer kan controleren is dus niet waar.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door achmed666 »

de beveiliging op een lager niveau zetten... Want nu blokt ie alles waar een linkje aan zit.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door puma73 »

De adviezen van Sjoerd en Jeroen zijn uitstekend Norton verwijderen, avg en zonealarm instaleren en wiindowsfirewall weer uitschakelen.

Zou mij niks verbazen als je de eerste scan met AVG doet dat nog een stuk of wat virussen vind.

agnesk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 12:17

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door agnesk »

dank zij dit forum heb ik de symentic verwijdertool uitgevoerd en dat ging helemaal volgens het boekje, Eindelijk van dat trage gereutel af. Maar helaas,de computer werd weer opgestsrt en Norton was via de achteringang weer binnengeslopen. Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat Norton ophoudt met het stalken van mijn reeds door AVG beveiligde computer?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door puma73 »

ga naar onderstaande link en download de norton removal tools, daarna computer opnieuw opstarten

http://www.majorgeeks.com/Norton_Remova ... d4749.html

en lees hier voor het totale plaatje

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=284416

nu moet het helemaal goedkomen als je deze stappen goed uitvoert.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: geen toegang tot internet door Norton 2006

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo, Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb met succes AVG free 8.5 geïnstalleerd. Ik werk met Outlook Express. Nu meldt het programma dat alle onderdelen qua bescherming aktief zijn en alles OK is. Alleen, als ik bij het overzicht van gecontroleerde binnengekomen mails kijk, daar blijft de teller alsmaar op 0 staan. Verder wordt gemeld dat het geïnstalleerde emailprog.
Microsoft Outlook is, maar ik heb dus Outlook Express.
Het programma meldt ook niets op de binnengekomen mails van:
No virus was found by AVG, terwijl ik dat wél aangevinkt heb staan.
"U bent beschermd" staat er bij de emailscanner maar ik ben er niet
zeker van. Updates worden prima automatisch binnengehaald en
AVG scant ook als de beste de computer.
Wie weet hier meer van? Alvast hartelijk dank.
Mieke

Gesloten