LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluid en Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Sinds een week een gloednieuwe Packard Bell computer met Vista Premium. Sinds dag 1 geen geluid. 3 uur a 15 ct per minuut met de zg helpdesk in de weer, met mensen, die nog niet naar de vistacursus waren geweest. Meerdere malen totaal herstel gedaan, drivers gedownload, de computer helemaal opnieuw geinstalleerd, alle handelingen die mij werden opgedragen tot vervelens toe,uitgevoerd, geen geluid. 3 jaar dure garantie gekocht en moet op mijn knieen liggen voor een monteur, die tussen nu en 5 werkdagen zal bellen voor een afspraak. De winkel belt alleen naar PB en wil de computer niet terugnemen. Ik word er dol van. Met ernstig heimwee naar mijn (al weggegeven) oude computer met XP.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

je zou heimwee moeten hebben naar een ander merk PC
we vertellen het hier al zo vaak, doe geen zaken met packard hell
vista is veel beter dan XP dus heimwee naar XP zou je niet moeten hebben
maar als ik jou was zou ik proberen gewoon je geld terug te krijgen omdat die PC niet naar behoren functioneert
en vooral extra garanties afsluiten want die dingen zijn voor je t weet stuk

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Het is mij duidelijk, ik hoor het van iedereen inmiddels, mijn vorige pc was ook een PB, maar daar heb ik weinig problemen mee gehad.

Maar de winkel wil, dat ik de monteur afwacht, alhoewel ik al geen zin meer heb in dit rotding. Een computer zonder geluid is echt erg.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik had ook eens nieuwe speakers besteld en de oude al weg gedaan
en het is inderdaad irritant een PC zonder geluid

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Deze speakers zijn geintegreerd in het scherm, dus ik kan er moeilijk andere inhangen. Net bij de updates gekeken en er nog maar eens de nieuwste driver opgezet, maar nog steeds geen geluid. Als ik alles naloop, geeft elk programma aan, dat er geluid zou moeten zijn, alleen ik kan het niet vinden :). Echt vervelend.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

proberen geld terug te krijgen zou ik zeggen, en bij een goede zaak je aankopen doen

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Sinds een week een gloednieuwe Packard Bell computer met Vista Premium.
Daar zit jouw fout ook.

Je hebt een Packard-Hell, of Pak-en-Bel gekocht.

Dus de gezegde is hier echt van toepassing.

Pak-en-Bel.


1 advies:

Terugbrengen die zooi en een computer samen laten stellen.
Ben je echt het beste vanaf.
Deze speakers zijn geintegreerd in het scherm, dus ik kan er moeilijk andere inhangen. Net bij de updates gekeken en er nog maar eens de nieuwste driver opgezet, maar nog steeds geen geluid. Als ik alles naloop, geeft elk programma aan, dat er geluid zou moeten zijn, alleen ik kan het niet vinden . Echt vervelend.
Packard-Hell sluit de voeding van de speakers via een speciale stekkertje op aan de voeding van de computer.

Ten tweede, staat ergens van het geluid niet op dempen (in de windows mixer)?

De geluidsstekkertje moet ook altijd in de groene plug gestoken worden achter in de computer.
De blauwe plug is voor lijn in, en de groene voor lijn uit.
De roze is voor de microfoon.

Een andere tip is:
Doet de geluidsaansluiting aan de voorkant van de computer het wel?
Zo ja, dan is de aansluitkabel van die aansluiting verkeerd aangesloten op het moederbord.


Nog een tip:
Sluit eens als het kan en als je die hebt, een andere speakerset aan op de computer. Misschien dat er niets mis is met de computer zelf, maar dat de luidsprekers defect zijn.

Het zijn maar tips, misschien dat je er wat aan hebt.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Dank je voor de tips, maar alles al uitgeprobeerd, ook de stekkers verwisseld voor en achter, geprobeerd met koptelefoon enz. enz. Ik kan niets meer bedenken, PB zou een nieuw moederbord installeren, nu maar afwachten, maar als het langer duurt dan volgende week dinsdag, gaat de hele bende terug in de doos en terug naar de winkel. Ik heb ze dat al gemeld. Ik ben het echt zat.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door NONO »

Packard Bell heeft op mij nimmer een goede indruk gemaakt.

Maar of het in dit geval nu alleen aan dit merk ligt, gezien de opstelling van Dell Australia ten aanzien van Vista?
http://www.zdnet.com.au/news/software/s ... 997,00.htm

Trouwens, een kennis van mij die onlangs een Acer heeft aangeschaft met Vista, heeft het systeem er ook al afgegooid en is weer terug naar XP.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

k snap nogsteeds niet waarom mensen vista niet goed vinden,
bij mij eigenlijk niets dan goede ervaringen

Reynaert
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2007 16:10

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Reynaert »

Ook ik heb sinds begin mei een nieuwe Packard Bell.
Geen probleem met het geluid, maar wel was Roxio CD creator niet geinstalleerd, hoewel die er standaard op moet staan.
Via de website alsnog kunnen downloaden, dus toch nog opgelost.
Verder kon ik de recovery DVD niet maken (waarschijnlijk omdat brandprogramma niet was geinstalleerd.
Hierover gebeld met de helpdesk en binnen 5 minuten werd mij al toegezegd, dat ze de DVD xouden sturen.
Inmiddels ook ontvangen.
Dus: inderdaad niet erg positief over de aflevering van de PC, maar wel over de opvolging door de helpdesk.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Ik heb geluid!!!! Vannacht weer naar de PB updates gegaan en ja hoor er waren weer updates, en wel audio Realtech drivers. Gedownload en yes! geluid. Allemaal dank voor de tips en opmerkingen, hier betere luisteraars en hulp dan bij de treiterdesk! Super!

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Oei, dat was ik helemaal vergeten! :oops:

Driverupdate! :oops:


Dat komt inderdaad nog wel eens voor dat de meegeleverde drivers niet goed zijn.

Stom van me dat ik het vergeten was. :oops:

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Nou Ik vond het prettig om mijn verhaal te kunnen doen en ook dat er serieus geluisterd werd. Dat was voor mij veel waard, nadat ik door die helpdesk als een idioot werd behandeld.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarvoor zijn we ook hier, om te helpen. :lol:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Jan9 »

Fijn dat alles het weer doet :)
Wat ikbenik zei over de mixer komt ook veel voor.
Veel plezier met je nieuwe pc !

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Dank je wel. Maar ik ben er nog niet, want ik heb net mijn nieuwe printer geinstalleerd, maar die werkt wel, alleen niet via de computer, dus ik zit dat nu uit te vogelen. de testcopy is prachtig, alleen afdrukken via de computer accepteert ie niet. Iemand daar nog een tip voor? Alvast bedankt.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door Inter »

Zeg eerst eens wat voor soort printer en het merk.

Bij Vista is het zo:
1. Kijk eerst of er drivers die met Vista werken beschikbaar zijn.
Vaak via de probleemoplosser van Vista te vinden .
Daar meestal een link te vinden die je naar de fabrikant van de hardware of software verwijst.
2.Ook kan als de geinstaleerde software problemen geeft de compaliteitsmodus (rechtsklik)ook wel eens helpen.
Maar dit laatse is natuurlijk een noodmaatregel.

En soms ,al wordt het wel steeds minder vertikken fabrikanten om nog drivers beschikbaar te stellen.


Verder ,bij nieuwe PC`s met Vista erop wordt het moeilijk en is een hoop werk ,maar heb je al XP doe geen Upgrade meer installeer hem als dual Boot .
Een extra harde schijf of een partitie van minstens 10 GB (Iets meer is nog beter ) is wel vereist maar alle mappen van de andere schijf (XP) zijn dan gewoon te bekijken.

http://www.windowscorner.com/index.php?page=dualboot

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door lizz »

Dank je voor de info, maar ik heb de drivers van Brother, geschikt voor Vista al gedownload. De computer herkent ze niet. Er zijn zoveel problemen inmiddels, dat er eindelijk morgen een monteur komt, die het moederbord komt vervangen, daar zouden de problemen mee opgelost moeten zijn volgens PB
De computer herkent niets, geen samsung camera, geinstalleerd met CD en software gedownload, geen logitech webcam, ook op beide manieren geprobeerd te installeren, geen brother printer, zelfde laken een pak. Ik wacht nu maar even af tot PB komt.

ikbenik

Re: geluid en Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wie koopt er dan ook een Packard-Hell????

Eigen schuld.

Gesloten