LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gistron Service (RMA) bar slecht

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
klees
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007 13:36

Gistron Service (RMA) bar slecht

Ongelezen bericht door klees »

Gistron Service ver beneden de maat - slecht eigenlijk

De site van Gistron is super; je kunt heel mooi een werkende PC
samenstellen omdat de webwinkel de componenten al controleert.
Allemaal heel verleidelijk...

Betalen en snelle levering - allemaal top. Maar daar gaat dit bericht
niet over. Dit bericht gaat over de ellende als er een componentje
stuk is.

Ik kan trouwens wel spreken van oplichting (ja een groot woord
maar lees verder); ik heb namelijk betaald voor "assemblage
en testen" alleen doet de PC het bij mij thuis al na 3 minuten niet meer.
Dan denk ik: dus niet getest. Dan denk ik: daar heb ik toch voor betaald!
Het staat toch op de factuur! En als het dan de voeding blijkt te zijn;
ik ben verder ook weer niet *zo* technisch maar een voeding
die tijdens de verzending stuk zou zijn gegaan; dat lijkt
me onwaarschijnlijk.

Kijk idee van Gistron is dan om de hele PC maar terug te sturen.
Omdat ik dacht dat het aan de voeding lag, en Gistron telefonisch ook,
zelf maar en op hun aanraden getest met een eigen, andere voeding.
Resultaat: het lag inderdaad aan hun voeding dus ik hoefde 'enkel' hun
voeding op te sturen. Verzendkosten mag je zelf betalen, rondje
postkantoor voor eigen rekening - nee, eigen tijd is nog vervelender.

Afijn 2e voeding die kwam ook niet goed. Ik zeuren; stuur dan tenminste *nu*
een voeding op, dan kan ik verder, stuur ik de 2e defecte vanmiddag
nog weg. Kan allemaal niet. Ok 2e voeding opgestuurd, weer
rondje postkantoor dus. Maar goed ik *had* zelf nog een werkende
voeding dat was wel mijn redding kon ik tenminste werken.

Volgende probleem na 6 maanden: videokaart begeeft het. Zelfde verhaal;
mag je opsturen, sturen zij het naar de leverancier, kun je wachten. Ik zeg;
kun je dat niet een *beetje* aan service doen en mij zolang een kaartje
van 30 euri sturen, stuur ik tzt wel weer terug. Nee hoor, hun tip is "leen
een kaartje of zo, heb je er niet nog 1 liggen". Nee ik heb geen kaartje
liggen. Oja nee ik kon ook gewoon een kaartje bestellen. Ja zeg
ik omdat de kaart kapot is en gerepareerd moet worden en dat
weet ik hoe lang kan duren, moet *ik* maar een kaartje kopen..
Tja dat is wel een beetje tegen mijn principes; ik was al boos en nou
moet ik *nog* meer dingen van ze kopen.

Nou ik zeg; goed ik koop 4 kaartjes, namelijk de komende 4 weken
elke week 1 en die stuur ik dan wel terug want als consument mag je
van webbestellingen ze binnen 7 dagen retourneren dacht ik. "nee" zegt
Gistron "gebruikte videokaartjes mogen niet retour". Dat kan volgens
mij helemaal niet zo'n houding maar ja.

Echt bar en boos die aftersales. Als het een gewone winkel was
had ik kaartje uit een schap kunnen rukken en dat gedaan ook.

Ik post dit omdat ik ten tijde van bestellingen-zonder-problemen
altijd heel positief ben geweest en dat *ook* altijd
gezegd heb. Maar daar heb ik spijt van. Toe had ik after-sales
nog niet ontmoet en dat is echt zo slecht -> neem geen risico,
doe geen zaken.

Ja of koop iets onbelangrijks of voordeligs maar niet een component
die je geen weken kun missen. En alleen als je dicht bij het postkantoor
woont, 6.20 per keer versturen overhebt en een aantal doosjes-
met-schuim want je moet e.e.a. straks wel goed verpakken als
je het terugstuurt

Oja noem mij een oen; als je nou gewoon leest wat ze
over retourzendingen schrijven (let met name op
de manier waarop zaken worden ge-eist) dan had ik kunnen
weten hoe ze over after-sales denken. Vergeet deze post
maar lees toch minimaal:
http://gistron.nl/information/retour

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Gistron Service (RMA) bar slecht

Ongelezen bericht door jor »

http://gistron.nl/pdf/algemene_retourze ... aarden.pdf



Deze lijkt me beter, De jouwe komt op de website uit.Ook op tweakers.net een beetje wisselende reactie's.

http://tweakers.net/shopreview/9

Vreemd en zeker niet goed te noemen.

Jor.

WarnedConsumer
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:57

Re: Gistron Service (RMA) bar slecht

Ongelezen bericht door WarnedConsumer »

Heel herkenbaar,

Het is een dozenschuiver uit duitsland met een filiaal in lobith toendertijd toen ik daar een keer wat bestelde.
Eerst al niet op voorraad, kan gebeuren, netjes een mailtje met de vraag of ik wil wachten en dat alles in 1 zending verstuurd kan worden.

Dat was akkoord wat mij betreft en 3 dagen later kreeg ik een belletje.

Spullen waren binnen en ze zouden mij het gaan versturen, tot dusver klinkt het goed.
Totdat ik het rembours pakket aangeboden kreeg, bleek dat het bedrag afweek dan wat ik verwacht had.
Nouja, je staat een beetje voor het blok en wellicht hebben ze je korting gegeven denk je dan. Niets is minder waar, ze hebben gewoon een verkeerd moederbord verstuurd een non-raid ipv een raid ondersteunend moederbord.

Dit geintje heeft mij dus 2 x extra verzendkosten + een 2 tal weken gekost.

Ik heb mijn lesgeld betaald en ik geloof wel dat er goede webshops zijn, ik geloof alleen niet dat gistron daarbij hoort. :wink:

Simon0067
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 20:19

Re: Gistron Service (RMA) bar slecht

Ongelezen bericht door Simon0067 »

Waarschijnlijk heb je daar gekocht vanwege de scherpe prijs stelling.
Misschien begrijp je nu ook dat wanneer men een goede after sales verwacht dat dit niet voor deze prijzen kan !
En als je via internet koopt kun je ook verwachten dat je voor verzendkosten komt te staan als er een probleem optreedt. Afgezien nog van de ergenis van de tijd die er over heen gaat.

Gesloten