LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis upgrade voor medion klanten?????

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

als je na 26 oktober 2006 een computer of laptop gekocht heb bij aldi
heeft u tot 31maart 2007 recht op een upgrade naar vista primium
atands dat staat op de site
ik heb een computer gekocht 2 dec 2006
ben al 2 weken bezig om de email helpdesk er van te overtuigen dat ik recht op die upgrade heb
helaas val ik buiten de boot
waarom weet ik niet
het staat wel op de site dat ik aan alle regeltjes voldoe
wie weet raad?? :evil:

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als ik op de website van Medion kijk, kan ik daar na een paar links de bestelling voor de upgrade DVD naar Vista doen, alleen heb ik geen COA nummer en PC Serial nummer. Deze moet je namelijk invullen en dan zou het gewoon moeten werken.

Maar je moet niet ongeduldig zijn, want Vista is vandaag geïntroduceerd. En op de site van Medion staat duidelijk het volgende te lezen
Upgrade kits will begin shipping End of January 2007 after the Microsoft Vista Consumer launch.
Dus als je je op de juiste wijze aangemeld hebt, dan zou ik gewoon nog even wachten.

enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

ondanks verschillende emails met helpdesk van medion vinden ze daar dat ik geen recht op een gratis update krijg naar vista
ondanks dat ik aan alle criteria voldoe
dit moet toch niet kunnen en is toch kopers bedrog?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door jor »

Mag ik vragen op welke datum de computer is aangeschaft? Deze datum is heel belangrijk om dat vanaf die dag de vista-coupon werd ingevoerd. VOOR die datum heb je geen recht op de Vista-bon. Als alles klopt wat je zegt mag Medion je de upgrade natuurlijk niet weigeren.

enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

heb de pc gekocht op 2 nov 2006
volgens de site heb je recht op een upgrade naar vista als de aankoop na 26 oktober is
van een coupon weet ik niks
heb de verpakking al lang weg gedaan
ze moeten dan toch voldoen aan de levering van de upgrade in mijn geval??

enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

dikkie schrijft:
Als ik op de website van Medion kijk, kan ik daar na een paar links de bestelling voor de upgrade DVD naar Vista doen, alleen heb ik geen COA nummer en PC Serial nummer. Deze moet je namelijk invullen en dan zou het gewoon moeten werken.

ja dat heb ik ook ingevuld omdat ik die nummers wel heb
alleen werkt dat niet op 1 of andere manier

heb medion hierop geschreven:
ik heb 2 de zelfde pc's gekocht
de eerste vald niet onder de upgrade regeling omdat ik die al eerder had gekocht
maar de laatste voldoet wel aan de upgrade regeling
daar zit hem juist het menings verschil
ik vraag ook maar om 1 upgrade vista premium
voor deze licensie die achterop mijn pc staat

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door jor »

En daar heb je gezien de datum ook gewoon recht op. Er kunnen wat kleine kosten worden berekend voor administratie maar voor de rest sta je in je recht.
Blijf het proberen en zeg dat je dit hogerop zoekt als ze bij hun weigering blijven.

Succes jor.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

wie koopt er dan ook een pc bij de Aldi? Je doet ook boodschappen bij de videotheek neem ik aan?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door jor »

Hoewel ook ik dat nooit zou doen kan ik er toch wel wat meer begrip voor opbrengen. De aanbiedingen zijn vaak heel mooi en dat daaraan de slechte service van medion is gekoppeld weet je op dat moment nog niet.

Jor.

enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

over de service heb ik nooit te klagen gehad
werd altijd netjes opgelost
dat ik deze pc bij aldi koop is omdat je nergens een 3 ghz duo core met 320 gb sata 128mb graf.kaart kan kopen voor 799 euro
heb heel veel spullen van medion
zijn top producten waar een naam van medion op geplakt zit
maar ik blijf van mening dat ik recht heb op die upgrade
wie weet er raad om dit op te lossen
krijg alleen maar standaard mails retour waarop staat dat ik er niet voor in aanmerking voor komt

enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

niet onderbouwde beschuldigingen strooien?
als u op de site kijkt dan ziet u :
wanneer een pc na 26 okt 2006 gekocht is (wat ik zowiezo kan onderbouwen)
kom je een aanmerking voor een upgrade vista premium

dit word mij geweigerd door medion helpdesk nadat ik eerst geprobeert heb al de nummers in te vullen
daar zag ik dat ik niet in aanmerking kwam
hierna heb ik dus de medion helpdesk benaderd met de vraag waarom ik die niet kreeg
daar reageerde de helpdesk met:
dit geld niet voor uw pc omdat deze niet onder de regeling viel
maar ik heb de pc wel gekocht na 26 okt.
dus heb ik er naar mijn bescheide mening wel degelijk recht op

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

ben al 2 weken bezig om de email helpdesk er van te overtuigen dat ik recht op die upgrade heb
helaas val ik buiten de boot
Als je nu even vermeldt wat de helpdesk voor reden aangeeft dat je geen recht hebt op de upgrade? Dan kunnen we daar verder over discussieren.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door magel725 »

Inderdaad. Zonder die informatie gebeurt er niets. Bovendien heeft het geen zin om het met ons te regelen maar is het verstandiger om nogmaals contact op te nemen met Medion.

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

Ik heb precies hetzelfde probleem met Medion gehad. (notebook gekocht op 10-01-2007) Wel 10 mailtjes en telefoontjes maar telkens kreeg ik te horen dat ik geen recht had op de upgrade. Een reden hiervoor werd nier gegeven. Ik kreeg te horen dat de pc geschikt was voor de upgrade maar dat dit niet wil zeggen dat je er dan ook recht op hebt was de reactie van Medion.

Maar inmiddels zijn ze er bij Medion achter gekomen dat ze een foutje hebben gemaakt en nu heb ik ineens wel recht op de upgrade. Zowel telefonisch als per mail heb ik hiervan bericht gehad.

Helaas kan ik me nu nog steeds niet aanmelden voor de upgrade want mijn COA en serienummer worden niet herkend door het systeem.

Dus nu heb ik er wel recht op maar kan ik de upgrade niet bestellen….van de regen in de drup bij Medion…..maar weer 10 keer bellen en mailen totdat ik weer een fatsoenlijk antwoord krijg want daar zijn ze bij Medion niet zo goed in.

@enigmarie: laat je het even weten als jij je wel aan kan melden.
Laatst gewijzigd door Jeroen B op 01 feb 2007 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

stormzoeker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 11:53

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door stormzoeker »

Het COA nummer waar om gevraagd wordt is dus NIET de product key (het nummer dat je invult bij het installeren bij de installatie van windows). Het nummer dat je moet invullen staat op de sticker op de PC onder de barcode en heeft het formaat xxxxx-xxx-xxx-xxx .
Serienummer en model zijn geen verplichte velden als je van de upgrade coupon gebruik maakt.
Misschien dat het zo wel werkt?

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

@ stormzoeker: Ik weet wat het COA nummer is en waar je dat kunt vinden. Hierover staat een duidelijke instructie op de Medion website.
Ik heb geen coupon. Dat was juist het probleem. Eerst kreeg ik te horen dat alleen pc’s met coupon in aanmerking komen voor de upgrade maar als je een pc koopt bij medionshop.nl zit er helemaal niet altijd een coupon bij.

Nu ben ik zelf op 25 januari gebeld door Medion ( leek wel een wonder !!!) en kreeg ik te horen dat de helpdeskmedewerkers in eerste instantie verkeerd waren geïnstrueerd. Ze vroegen namelijk alleen of je een coupon/flyer had, zo nee dan kwam je niet in aanmerking. Dit is nu dus rechtgezet en nu heeft iedereen, die aan de voorwaarde zoals op de site staan voldoet, recht op de upgrade.

Probleem is nu dat het COA nummer en serienummer niet wordt herkend.
Misschien moeten deze nog worden doorgegeven aan Buhl want dat is het bedrijf wat de upgrade bestellingen voor Medion verwerkt. Of misschien zijn ze dit voor de types die geleverd zijn zonder coupon vergeten door te geven aan Buhl en zit daar het probleem

enigmarie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2007 08:20

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door enigmarie »

Helaas kan ik me nu nog steeds niet aanmelden voor de upgrade want mijn COA en serienummer worden niet herkend door het systeem.


heb nu weer een email gestuurd
heb diverse keren geprobeert om ie nummers weer in te vullen
steeds kreeg ik het antwoord dat het niet goed was
uiteindelijk komt er damn een pagina waar je op kan reageren en vragen stellen

dat heb ik dan maar weer gedaan
dus wacht weer af

ikbenik

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Customers can upgrade their Windows PC from the following qualifying product:


Microsoft® Windows® Media Center Edition 2005

For the upgrade from Windows Media Center Edition to Windows Vista Premium Shipping & Handling costs are charged.

Dus als je Windows Media Center Editie hebt kun je dus upgraden.
Voor de Home en de Pro is dat dus niet het geval!
Helaas kan ik me nu nog steeds niet aanmelden voor de upgrade want mijn COA en serienummer worden niet herkend door het systeem.
Als je Windows XP Home hebt, heb je dikke pech en je hebt er dan geen recht op!

Jeroen B
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:43

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door Jeroen B »

@ikbenik: Ik heb de Medion MD 95981 (gekocht op 10-01-2007) en zoals je kan zien op de medion website zit hierop inderdaad Microsoft Windows Media Center Edition 2005. Dus daar kan het niet aan liggen.

Ik blijf het vermoeden houden dat ze bij Medion vergeten zijn om bepaalde types aan te melden bij Buhl voor de upgrade. Oorzaak hiervan is waarschijnlijk dat Medion in eerste instantie te kennen gaf dat je alleen met flyer recht had op de upgrade. Dit is nu dus inmiddels rechtgezet……………maar zijn deze systemen nu ook aangemeld bij Buhl ???

hulst007
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:24

Re: gratis upgrade voor medion klanten?????

Ongelezen bericht door hulst007 »

Ook Aldi/Medion PC gekocht en op de website gegevens ingevuld voor de upgrade.
Op een vervolgscherm dien je vervolgens een visa/mastercard op te geven.
Deze heb ik dus niet. Daarop de helpdesk gebeld.
Ik werd tewoord gestaan door een vriendelijke jongedame :wink: die mij uiteindelijk kon vertellen dat ik een virtuele bankpas kon aanmaken via de paypal website. Op deze website kun je inderdaad een account aanmaken als je in het bezit van ... je raad het al een visa of mastercard.
Dus maar weer de helpdesk gebeld maar zij konden mij geen oplossing geven ook niet op aandringen van mijn kant dat dit toch niet de bedoeling kon zijn van de "gratis"upgrade. Leuk bedacht maar in de praktijk niet voor iedereen die er recht op heeft weggelegd. Misschien kan Radar hier iets in betekenen!

Gesloten