LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grote problemen na update PC VEILIG van kpn
grote problemen na update PC VEILIG van kpn
Hallo,
Vorige week heeft PC Veilig van kpn een update gehad. En nu niks dan problemen met het openen van links op webpagina's.
Maar het rare is dat dit gebeurt door windows .
En toch komt het door de pc veilig; zodra ik die uitzet is het probleem over!!
Maar daar betaal ik pc veilig niet voor.
Ik heb de computerman er al bij gehad, maar hij kon het zelfs niet vinden.
KPN heb ik direkt al gebeld vorige week. Maar het lag niet aan hun natuurlijk.
Wie kan me helpen? Of heeft er ook last van?
gr,
Greetje.
Vorige week heeft PC Veilig van kpn een update gehad. En nu niks dan problemen met het openen van links op webpagina's.
gr,
Greetje.
Re: grote problemen na update PC VEILIG van kpn
De vraag voor een oplossing kun je beter stellen op een forum als www.helpmij.nl.Greetje3 schreef:Hallo,
gr,
Greetje.
Je zou kunnen kijken/vragen naar de verschillen tussen de vorige versie van pc veilig en de nu geupdate versie. Misschien kun je daar iets aan zien.
-
Heb zelf ook eens een x achter een pc gezeten met dit "anti virus pakket". Ik moet zeggen het was niet de snelste computer maar na het instaleren wat het zo sloom als stront in een trechter (om het maar grof te zeggen).
Mevrouw had een abo op dat paketje en wou er zo snel mogelijk weer vanaf, gelukkig kon dit zonder problemen.
Mijn tip: Neem avg, is nog gratis ook en werkt prima.
Mevrouw had een abo op dat paketje en wou er zo snel mogelijk weer vanaf, gelukkig kon dit zonder problemen.
Mijn tip: Neem avg, is nog gratis ook en werkt prima.
Daar ga ik in mee, AVG is licht voor je computer (gebruikt niet veel capaciteit) en is gratis. Heel veel mensen denken van oh da's wel makkelijk maar niets is minder waar. Ik kan echt alle mensen afraden zo'n produkt bij hun provider te nemen, het stelt niet veel voor en is slecht dan langzamer dan een eigen oplossing. Ik heb bij mijn eerste provider (Planet) zo'n pakket aangeschaft maar ik merkte er nooit wat van dus heb 't opgezegd. Op mijn pc draait Windows Firewall, Windows Defender en AVG. en heb nooit ergens problemen mee.
Oh ja AVG houdt de sites die je bezoekt wel in de gaten maar....wens je dat niet dan kan je dat uitschakelen
Oh ja AVG houdt de sites die je bezoekt wel in de gaten maar....wens je dat niet dan kan je dat uitschakelen
pcveilig al opnieuw geinstalleerd?
Een losse harde schijf elders dus niet thuis bewaren (op werk, familie of vrienden...) is een veiliger en betrouwbaarder systeem dan dit trage online met veel dure reclame die ook betaald moet worden.
Er zijn goedkopere online databanken die wel beter werken maar ik ga hier geen reclame maken voor goedkopere en betere aanbieders, want de lijst zou dan wel erg lang worden.
Als je geen losse USB harde schijf wilt is en DVD RW ook nog mogelijk, steeds nieuwe bakken en bij 5 stuks steeds de oudste backup wissen!
Er zijn goedkopere online databanken die wel beter werken maar ik ga hier geen reclame maken voor goedkopere en betere aanbieders, want de lijst zou dan wel erg lang worden.
Als je geen losse USB harde schijf wilt is en DVD RW ook nog mogelijk, steeds nieuwe bakken en bij 5 stuks steeds de oudste backup wissen!
Greetje,
kijk even op je schijf of Norton er nog op staat, meestal mee geleverd met windows, verwijder deze.
Norton kan in de clinch gaan met alles wat je aan veiligheid binnen haalt en schakelt deze uit of levert conflicten op.
Zoek een s=op norton!
Avg vind ik trouwens ook super en werk er ook mee!
kijk even op je schijf of Norton er nog op staat, meestal mee geleverd met windows, verwijder deze.
Norton kan in de clinch gaan met alles wat je aan veiligheid binnen haalt en schakelt deze uit of levert conflicten op.
Zoek een s=op norton!
Avg vind ik trouwens ook super en werk er ook mee!
Een goede tip. Wellicht dat de removal tool van Norton het e.e.a. makkelijker maakt voor Greetje:kaarsje69 schreef:Greetje,
http://service1.symantec.com/Support/ts ... 3108162039
Bij opnieuw installeren van pcveilig zoekt die al naar conflicterende software.
-
FF bellen met de helpdesk (0900-0244) die kunnen samen met je het probleem oplossen. klinkt als de browserbeveiliging, kijk eens of je die kunt uitzetten.
-
Heb ook problemen met PC Veilig. Volgens Ad_aware zit er een zeer schadelijk virus in de volgende directory van Pc veilig :
C:\program files\Pc veilig\FSAUA\content\aqua\aquawin32
Dit laatste file dient te worden verwijderd. Na verwijdering (liefst door ad aware zelf)
instelling ad_aware op verwijderen zetten, en daarna de computer opnieuw opstarten.
Let op dsat je de automatische update van pc veilig uitzet want anders heb je het zo weer.
C:\program files\Pc veilig\FSAUA\content\aqua\aquawin32
Dit laatste file dient te worden verwijderd. Na verwijdering (liefst door ad aware zelf)
instelling ad_aware op verwijderen zetten, en daarna de computer opnieuw opstarten.
Let op dsat je de automatische update van pc veilig uitzet want anders heb je het zo weer.